رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني البارت الثامن 8 بقلم شهد عبدالسلام
رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8
في الشركة تاني يوم
اياد بفرحه:مبروك يا حبيب قلبي
سليم: مبروك علينا يا عم
اياد:الخبطه كانت جامده اووي المره دي في سيف
سليم ضحك:انا بشوف شغلي
اياد:المشكله ان هو عارف انو مش قدك
في الشركة المنافسه
سيف بعصبيه بيكسر المكتب:يا ابن*****
حسام:اهدا يا عم
سيف:اهدا ازاي كل دي خساره
وفي اللحظه دي فون سيف بيرن
سيف بخباثه:التنفيذ يبقي في اقرب وقت لازم احرق قلبه
المجهول:حاضر يا بوص
سيف:في اقرب حد ليه
المجهول:اؤامراك تتنفذ يا سيف باشا
وبيقفل
سيف بضحكه خبيثه:طب نشوف بقي قلبك هيتحرق ازاي يا سليم
حسام:اي غلطه هنروح في داهيه يا سيف
سيف بضحكه خبيثه:مافيش اي حاجه غير حرقة قلبو قريب جدااا
حسام:الانتقام هيبقي مع مين
سيف بخباثه:اختو
في الڤيلا
في غرفة لؤلؤ وبتتجمع البنات
لوليا:حضرتو الحاجه
ليله:اه انا خلاص كلو تمام
لوليا:وانا
لؤلؤ:انا لسه
لوليا وبتضربها :انتي بتكلمي مين
لؤلؤ بتوتر :هاا لا ولا حد
وبتقفل الفون
لؤلؤ:انا لسه هشوف هاخد ايه معايه
ليله:لازم نولعها
لؤلؤ بضحك:ده اساسي
في المكتب اسد ومالك وعمر وتميم
تميم: كل حاجه جاهزه
مالك: تمام
تاني يوم الصبح
حور بحنيه:حبيبي يا بابا
اسد بنوم:ايه يا حبيبت بابا
حور:انا جعانه
اسد وبيرجع يغمض عيونه:نامي يا حبيبتي
حور ضحك ضحكه كلها انؤثه :قوم بقي يا اسد كل ده نوم
اسد وبيقوم:عايزه ايه
حور:اكل
اسد ضحك:طب هو انا ماسككك
حور:في ايه يا اسد الله
اسد:مافيش يا روحي
حور:طب يلا عشان انا عايزه اسافر
اسد:لسه بدري علي الطياره يا حبيبتي
حور:بص
اسد :بصيت
وبيص عليها
حور:من رايك يعني اسافر ب الدريس الابيض و......
اسد بقاطعه و صوابعه علي فمها:هووووووش نامي
وبيحضنها وبيرجع ينام
في جناح مالك وتاليا
مالك بعصبيه: قولتلك لا يا تاليا
تاليا: هو في ايه يا مالك
مالك:لا يا حبيبتي خروج هناك ب ده لا
تاليا: وفيها ايه شكلو حلو اهوووو
مالك:طب البسي كده
تاليا بتوتر:هاا لا مافيش وقت بس هو هيبقي حلو اوي صدقني
مالك وبيقرب منها و ثبتها في الحيطه وبصوت هادي مليان بغضب: لا في وقت
تاليا وبترفع صوبعها في وجه مالك وبصرامه:قولتلك لا لا
مالك: يبقي مش هتاخدي يا تيتي
تاليا:هاخده
مالك وعيونه في عيونها:مقابل ايه
تاليا: مش فاهمه
مالك ضحك:لا انتي فاهمه كويس
تاليا: بص انا هاخده ماشي قول ماشي عشان خاطري يا حبيبي
مالك: لا هيبقي دايق اووي فيكي
وبيخرج
بعد ساعات العائله كلها بتصحي و بتتجمع علي الفطار وكل واحد بيرجع علي غرفته
في جناح اسد
حور:انا عايزه اشوف ابني قبل مسافر
اسد:حاضر من عيني يا حور هكلمو
و فعلا بيكلم سليم
سليم بضحك: حبيبي واحشتك صح
اسد :اووي ياض
سليم: حب الناس يا برنس
اسد: انت شايفني بتاع كبده قدامك ياض
حور ل اسد:بس بقي يا اسد وبتاخد الفون تكلم سليم
حور:ايه يا قلبي عامل ايه يا حبيبي
سليم بضحك:اسد سامع الكلام ده
حور ضحكة
اسد :بيقول عليا ايه الواد ده
وبياخد منها الفون
اسد:بتقول ايه يلا انت
سليم: لا لا مافيش يا باشا بقولك اسد باشا سامعك وانتي بتقوليلي يا قلبي وبقولها عيب تقوليلي كده
اسد ضحك:لما تجيلي
حور وبتكلم سليم: ميعاد الطياره بعد ساعتين يا سليم لازم تجي عايزه اشوفك
سليم: حاضر يا حبيبتي
وبيقفل
بعد شويه العيله كلها بتتجمع في المطار
حور وبتحضن سليم: مكنتيش همشي من غير ماشوفك
سليم وبيوس ايديها:تروحي وترجعي بسلامه يا ست الكل
حور:خلي بالك من نفسك
سليم ل عمر وتميم: عيونكم علي البنات
و بعد شويه من الهزار و الضحك
وليله واقف مش بتتكلم
سليم بيمسكها من كتفها وبيبعد شويه عن العائله
سليم بحنيه:خلي بالك من نفسك و اي حاجه تحصل كلميني يا حبيبتي
ليله بابتسامه:حاضر يا ابيه
سليم وبيقربها وبيقبل جبينها
والعائله بتسافر باريس
في الاوتيل
اسد:تمام كل واحد علي جناحه
وكان البنات في جناح و عمر وتميم في جناح و اسد وحور جناح و مالك وتاليا في جناح
وبيطلع كل واحده علي غرفته
في جناح البنات
ليله بزعيق:في ايههه براحه
وبتفتح الباب
ليله بخوف من شكل تميم: في ايه وبتخبط كده ليه
تميم من غير اي رد بيدخل الغرفه علي لؤلؤ و بيخبط الباب
لؤلؤ بتوتر: هو في حد يدخل كده
تميم و لسه ليله ولوليا هيدخله الغرفه بيقفل الباب
تميم بعصبيه:انتي ليلتك سوده معايه وبيقرب منها
وبيمسكها من شعرها
لؤلؤ بعصبيه:في ايههه
تميم: في ان انت مش محترمه
لؤلؤ بعصبيه:انا محترمه غصب عنكك
تميم بيضربها علي وشها وبيرميها بتقع علي السرير وبيمسك الفون وبيطلع صوره
تميم بغضب:مين دي مش انتي
لؤلؤ بتوتر:اه في ايه
تميم:تقدري تقوليلي مين بيبعتلي صورك و الصور دي مش سوشيال
لؤلؤ بتوتر:مش عارفه
تميم بعصبيه:احنا هنستهبل
لؤلؤ و ماسكه خدها من ضربة تميم :مش عارف
وبيقرب منها
تميم بعصبيه: وعلي بيجيب صورك منين
لؤلؤ بتوتر:علي
تميم بزعيق: ايواا عللي يا محترمه
وبيمسكها من شعرهاا
لؤلؤ بخوف:اهدا وربنا هقول كل حاجه
تميم وبيسبها:اتكلمي
لؤلؤ بعياط:عا...عل
تميم: اخلصي
لؤلؤ بشهقات :علي ده معايه في جروب الدفعه و دخل كلمني
تميم بغيره: اه وبعيدين
لؤلؤ:وانا سجلته بس بس وربنا كل الكلام محترم في حدود الكليه
تميم: والصور دي معاه ازاي
لؤلؤ:كانت في استوري الواتساب
تميم بهدوء عكس اللي جواه:طيب يا محترمه الاستاذ بتاعك بتاع الكليه اخد صورك عشان يكسر بيها عيني وانا غلطان عشان اعتبارتيك اختي و صحبتي وانتي بتخبي عليااا
و بياخد فون لؤلؤ وبيخرج وطول الوقت ده ليله و لوليا واقفين خايفين علي لؤلؤ
واول ما بيخرج بتدخل لوليا و ليله
لوليا:انتي كويسه و بتحضنها
لؤلؤ بعياط وشهقات:وربنا مكنتيش بعمل حاجه
لوليا:اهدي
ليله وبتحضنها:اهدي يا حبيبتي
وفي اللحظه دي الباب بيدق
وليله بتخرج تفتح
لوليا :اهدي يا حبيبتي
بعد شويه من الوقت لؤلؤ بتسكت
لوليا:اهدي وانا هقوم اشوف اللي طلعت تفتح الباب ومش دخلة دي
وبيتقوم تشوف ليله
لوليا:ليله يا ليله و بتلف عليها في الجناح
لوليا:لؤلؤ
لؤلؤ:في ايه
لوليا بخوف: انا مش لاقيها
لؤلؤ :ازاي يعني
لوليا بتخرج تشوفها في جناح تميم وعمر
لوليا وبدق الباب
عمر وعاري الصدر:في ايه يا لوليا
لوليا بتوتر:مش لاقيه ليله
تميم :ازاي يعني مش لاقيها
لوليا:مش عارفه شوفتها في الجناح كلو مش موجوده
عمر:يمكن نزلة البول
لوليا:لا اكيد مش هتنزل لوحدها
عمر بخوف:انا هنزل اشوفهاوبينزل هو و تميم
و لوليا ولؤلؤ بيعرفه اسد ومالك
عمر بزعيق :انا مش عايز نمل ططلع من الاوتيل
وبيطلع اسد ومالك غرفة المراقب
في الكاميرات
ليله بتفتح الباب
ليله بستغراب :مين في حاجه
وثانيه بيكون المجهول كاتم فمها
وليله غابت عن الواعي وبيشيلها وبينزل
اسد بعصبيه: الساعه كانت كام
المؤاطف:من ساعه تقريبااا
اسد :خليه يفتح مداخل الاوتيل خرجة
و بيطلع عمر
مالك:حد يتصل علي سليم
عمر رجع تاني وواقف عند مخرج الاوتيل بيشوف كل اللي خارج
في الفون
سليم بتسرع: الو يا تميم في ايه اخلص عندي اجتماع
تميم بتوتر:ليله
سليم بخوف:مالها ليله
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني" اضغط على أسم الرواية