رواية قدر النسر الفصل الثامن بقلم بسنت حسين العقاد
رواية قدر النسر الفصل الثامن
حور:احنا موجودين يا حضرة القاضي
لميس بخضة:حوور انتي لسه عايشه ازاي
حور للقاضي:انا معايا ورق يثبت ان الارض ملك عيلة الاسيوطي
القاضي:اتفضلي
تسريع الاحداث حور قدمت الادلة و جيه وقت الحكم
محكمة👨🏻⚖️
القاضي:حكمت المحكمة حضوريا حسب الادلة و العقود بتمليك الارض لعائلة الاسيوطي رفعت الجلسة
يوسف شال حور لانها طبعا جياله لغاية كتفة:حوووور حبيبت قلبي وحشتيني اوي (يوسف الصياد عنده 25سنة محامي واخوه حور و جاسر و زين في الرضاعة شاب حلو حلاوة عينه زتوني و شعرة اسود كيرلي نازل علي عينة وطويل)
نور راحت ضمت حور جامد و عيطت:والله كنت حاسة كنت عارفة انك عايشة بحبك اوي يا جزمة يالي و جعتي قلبي عليكي
حور:خلاص انا جنبكوا و عمري ما هسبكوا تاني
يوسف:ومين هيسيبك تاني وبعدين ايه قصة الانتحار دي حور في اللحظة دي بصت لامير و مشيت تجاه
امير:حمد الله على سلامتك
حور:يا بجحتك
امير:دا انتي بسبع ارواح زي القطط
حور:ومين قالك تؤتؤ دا انا بمية روح يا قلب امك
امير:دا انا رميتك في النيل بايدي ولسة عايشة يخرب بيت عيلة الحديدي الي مش راضية تقع دي
لميس بتوتر:خ.خخ خلاص يا امير يلا نمشي
حور:تمشي فين بس
لميس:بصي انا ماليش دعوة هو الي عمل فيكي كده
امير بصلها بصة رعبتها
حور:احم اولا الف مبروك عقبال الفرح
لميس بخوف:انتي عرفتي
حور:طبعااا ثانيا حور ادياها بوكس خلاها تنزف
دا بقا جزء من الحساب الي بنا ومشيت
جبل:ايه الجبروت دا
سالم:دا انتي بتدي البوكس اقوي من نسر
حور:عيب يا ابني هتجيب نسر ليا
يوسف:مين دول مش تعرفينا
حور:نمشي و احكيلك في الطريق
يوسف تمام. يوسف رايح يركب العربية حور قالتلة
حور:هات انا اسوق
جو:هتقلبينا انا عارف
حور ضحكت:لا والله همشي براحة
كلوا ركب العربيات و مشين ورا عربية يوسف وحور سايقة بسرعة كبيرة و بتحكلهم كل حاجة
يوسف: يا نهار اسود عايزين يضحكوا عليا والله لاوريهم طب براحة شوية
نور:بطل تفصلها بقاااااا كملي(اه صح نور الدغيدي بنت وحيدة بنت رجل الاعمال المعروف فارس الدغيدي سنها 23 زي حور )**هتقولوا ليه كانوا فتحواه مكاتب هما بيحبه يكونوا متجمعين**
حور شغلت مهرجان كله راح وبدأو يغنوا
وغنوا مع بعض
كلوا فاكر ان احنا موتنا
دا احنا ياض ريحنا صوتنا
لو فيوم غرك سوكتنااااا لا هتلبس حيطة سد
جينا جينا و يلا نلعب دا انت لو لعيب هتكسب
جية ابراهيم جنب عربيتهم سالم جنبة
ابراهيم:ايه اتجننتوا خلاص
حور:اتفضل اتجنن معانا
ابراهيم:مين الي قاعدة ورا دي
نور:وانت مالك يخصك فيه ايه
ابراهيم:اووبا القطة بتخربش اياك
نور:لا وحياتك بتعض
ابراهيم:عايز اجرب
حور:خلاص يا هيما باي و جريت بالعربية
نور:هو اية السئيل دا
حور:احسنلك دا ابعدي عنه
يوسف:هو احنا راحين فين دا مش طريق القاهرة
حور:لا يا جو احنا هنروح مكان تاني
و وصلوا البيت و دخلوا
والكل رحب بيهم اوي و جو متنح في ريم و ابراهيم منزلش عينه من علي نور اه نور شبه وعد اوي
وبعد مرور 10 ساعات
ميار:انا قلقانة اوي
حور: دول قفلين التلفونات
وهما قاعدين نسر اتصل علي ادهم
ادهم بلهفة:ايه يا اخوي كيفك عملت ايه
نسر: جاسر اتصاب عند القلب و هو في العمليات واخوه جيه هنا
ادهم:اتصاب كيف يعني
حور بخوف:مين الي اتصاب يا ادهم
نسر:طب انا هقفل بقا وشوية هكلمك
ادهم قفل و حور بتسأله وساد الصمت لثواني
ميار:قولي يا ادهم اخوي جراله حاجة
ادهم:لا نسر بخير بس جاسر
حور بانهيار:جاسر اخويا كويس
يوسف:ماله جاسر
ادهم:جاسر اتصاب نحية قلبه
حور جريت برا البيت و اخدت معاها مفاتيح عربية يوسف و ركبتها و مشيت و الكل ركب وراح وراها
حور في العربية
حور:طب انا هروح اني مستشفي وثواني و لقت الموبايل بيرن
جبل:يا قدر انتي مشيتي من غير متعرفي العنوان
حور:قولي بسرعة
جبل: مستشفى******
حور:طب سلام
جبل:سوقي علي مهلك يا خيتي
حور: ماشي وقفلت وعمالة تعيط والعربيات وراها و هي سايقة بأقصي سرعة و فجأه الدنيا بقت موشوشة في عنيها و وعجل العربية خبط في السور و العربية قعدت تتقلب بتاع 6 مرات والكل و قف العربيات و نزلوا لقوه حور الدم كله مغرق و شها و شكلها اتحسبت من الاموات
يوسف شالها و راحوا علي المستشفي
يوسف:دكتووووور دكتوور بسرعة
ادهم:بسرعة يا دكتور بتموووت
نسر خرج علي الصوت :فيه ايه بتنادو و وقف كلام لما شاف حور جري عليها
نسر:ايه الي جراه
جيه الدكتور واخدوها
ممرضة:مش دول عيلة الاسيوطي
ممرضة2:وبيقولوا كمان جاسر الحديدي واختة في العمليات
ممرضة:علشان كده المستشفي قايمة قاعدة
ممرضة3:هما مين دول
ممرضة:عيلة الاسيوطي دول اكبر عيلة في اسيوط
ممرضة3:وعيلة الحديدي
ممرضة2: دول من اكبر العيل في القاهرة و وجاسر وزين الحديدي ظباط يتعملهم شنة و رنة
نروح عند حور اول ما زين شافها جري عليها و مسك ايدها قومي يا قلب اخوكي و حشتيني اوي ودخلت العمليات
زين:اه يا قلبي
يوسف:اهدي يا زين مش كده
زين:قلبي واجعني عليهم اوي يا يوسف(زين الحديدي شاب وسيم قمحاوي بيحب اخواته اوي عنده 25 سنة )
نسر:اهدي يا اخوي هيقوموا بالسلامة عاد
زين:يارب
شويةو الدكتور طلع من الاوضة زين جري عليه
زين:اخواتي يا دكتور كويسين
الدكتور:الشاب طلعنا الطلقة الي في كتفة اما طلقة كانت هتدخل في قلبه لولا ستر ربنا و السلسلة دي و طلع سلسلة في ايدة وزين افتكر لحظتها
Flash back 🎬
جاسر: ايه العلبة الي في ايدك دي
حور:دي حاجة جيبهالك انت ويوسف و زين
يوسف:اشجينا بي جنونك اكتر و اكتر
حور:قصدك ايه يا نص متر جو
زين:حلوة منك دي هههههههههههه
جاسر:ما انتي بكرة هتبقي نص متر هههه
يوسف: اضرب يا مغربي وبيقلد صوته هههه
حور:خهه خلاص بقا نرجع للفي العلبة
جاسر:ايه الي في العلبة يا احلي مصيبة في حياتي
حور:هعديها علشان احلي بس وبترمش بعينها
يوسف:يلا يا اختي انتي لسة هتسبلي
زين:هنسيب الموضوع الاساسي زي كل مره
حور فتحت العلبة انبهروا
جاسر:طب الواحد لما يجيب هدية يحط عليها حرف الشخص الي هتهدهاله مش الي جايبها
يوسف:لا ما هي طول عمرها كده
زين:انا بقا هخودها لانك اغلي حاجة عندي ومش هعلق علي الحرف
حور:انت طول عمرك حبيبي
زين:طب يلا يا لمضة تعالي لبسهالي
حور:دا انا عنية ليك و راحت لبستهاله
جاسر:اه ناس ليها خيار و ناس ليها فؤوس
حور:هموت واعرف انت ظابط ازاي
جاسر:زي السكر في الشاي ههه
يوسف:معئني مكنتش عايزها بس انتي عارفة اني بغير فا عيزك تلبسهالي زي زين
حور:دا بعينك وبتوجه كلامها لجاسر وانت عايز تلبسها غيرة برضو
جاسر:تؤتؤ يلا تعالي لبسهالي
حور راحت لبستهاله وجت تلبسها ليوسف
حور:انا هلبسهالك بس علشان صعبت عليا
لبستهم السلاسل و قالتلهم:السلسلة دي لما اكون بعيدة عنكم تفكرني بيكم و تحسسكم اني جنبكم دايما وحضنوا بعض
Flash back 🎬
زين اخد منه السلسلة:طب واختي يا دكتور
الدكتور:ادعولها لان حالتها حارجة خالص
نور بغضب:اقسم بالله العظيم لو حور حصلها حاجة لاطربقها فوق دماغكوا
الدكتور:اهدي يا انسة انا مقدر حالتك علشان كده مش هلوم بس الي اقدر اقوله ادعولها
الجميع:يارب اما نور قعدت في ركن جنب اوضة العمليات وضمة رجلها لصدرها
يوسف:طب و جاسر هيفوق امتا
الدكتور:كلها ساعات
نقلوا جاسر اوضة عادية و قدر لسه في العمليات
بعد مرور 6 ساعات خرج الدكتور من اوضة العمليات كلوا جري عليه
زين:اختي كويسة يا دكتور
الدكتور:انا عملت كل الي اقدر عليه و الباقي علي ربنا
يوسف:وضح اكتر يا دكتور
الدكتور:يعني حالتها خطر اوي و ادعوه يعدوه 24 ساعة دول علي خير ودلوقت هننقلها للعناية المركزة
نسر رجله مبقاش قادر يقف عليها وقعد علي الكرسي وادهم راحله وكل واحد منهار و نور زي ماهي قاعدة تعيط و مش راضية تتحرك
ادهم:اجمد يا اخوي مش كده
نسر بكسره:خايف تروح مني
ابراهيم:انشاء الله يا اخوي تقوم بالسلامة و فجأة شاف ميرا جاية
الحق يا يا اخوي مرتك المستقبلية داخلة علينا هههه
نسر:بالزمة انت ليك نفس تضحك و ايه مرتك دي محدش هيكون مرتي غير قدر
ادهم: خلاص بقا
ميرا:السلام عليكم
نسر:ايه الي جابك
ميرا:انا صُح بينا مشاكل بس دا واجب وربنا يشفيها
ادهم:عارفة لو تبعدي عن امك هتبقي احسن البنتة
ميرا:ماتجبش سيرة امي
ابراهيم:خلاص هتتعاركوا هنا كمان
ميار جت:الدكتور بيقول ان جاسر فاق
كلوا راح الاوضة
نسر: كيفك يا اخوي دلوق
جاسر بصوت متقطع:كويس
زين:حمد الله على سلامتك يا اخويا
يوسف: كويس ان انت قمت بالسلامة يا حبيبي
جاسر بيدور على حد بعينة جت عينة في عين زينة اول لما زينة جت عينها في عينة ارتبكت
زينة:مبروك ربنا يقومك بالسلامه
جبل:هو كان حامل و ولد علشان تقوليلوا مبروك
زينة بارتباك:انا انا
نسر: خلاص كلكوا اطلعوا بره
جاسر: فين حور
زين:بره
جاسر:ومدخلتش ليه
يوسف بارتباك:اصل اصل بتجيب حاجة
جاسر:زين لاخر مرة هسئلك حور فين
زين:ماقلك بره
جاسر: عارفين مشكلتكوا ايه
يوسف:ايه
جاسر:مبتعرفوش تخبوا عليا حاجة
زين:واحنا هنخبي عليك ايه بس
جاسر:زي حور فين مثلا
لاخر مرة هسئلكوا فين بنت عمري
يوسف حكاله كل حاجة و جاسر الدموع في عينه وحاول يقوم بس يوسف منعة
يوسف:ارتاح يا اخوي
جاسر:انا عايز اشوف اختي
زين:سيبه يا يوسف
جاسر راح قدام العناية لقاه نور واقفة باصة من الازاز و بتعيط
جاسر:ما تخافيش اختي قوية و هتقوم منها زي كل مرة
نور بعياط او بمعني اصح انهيار تام:خايفة اوي يا جاسر
جاسر:انا متأكد انها هتقوم
زين جيه من وراهم:يارب وفضلوه واقفين لغاية ما بقي في حركة غريبة في الاوضة والدكاترة سمال ويمين وعمالين يجروا نسر ميك دكنور من لايقة القميص
نسر: والمصحف لو حصلها حاجة اعملوا حسابكم تحصلوها
الدكتور بخوف:انشاء الله تمام بس سيبني
نسر سابة وكلوهم واقفين عند الازاز و عمالين يدعوا بما فيهم ميرا الي دموعها بتنزل وفجأة الجهاز صفر ف_والدكاترة بتعمل صعقات كهربية و مافيش اي امل خرج الدكتور
الدكتور:البقاء لله
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية قدر النسر" اضغط على اسم الرواية