رواية احببته بالخطأ البارت التاسع 9 بقلم دهب مبروك
رواية احببته بالخطأ الفصل التاسع 9
_داليدا ... ليث وتسنيم لازم يتجوزوه رسمي .. ليث يتحوز تسنيم ويطلقني!!
الكل... بصلها بصدمه!!
_داليدا وهي ماسكه دموعها بالعافيه .. اي يجماعه في ايه متنحين كداا ليه.. هو انا بقول حاجه غلط ولا اي
_محدش عارف يرد يقول اي ولا يتصرف ازاي حتي ليث مبقاش عارف يعمل ايه
_ريتاج....ايه اللي بتقوليه ده انت بتحبي ليث وليث بيحبك
_داليدا... انا مش بحب ليث.. ليث ده اصلا اخويا حتي هو مش بيحبني هو من حقه يتجوز ام ابنوه ويصلح غلطتوه ويخلي اهلها يسمحوها... وهو يعترف بغلطوه قدام اهلها... يلا انا هروح البس وامشي وورقتي توصلني يليث وبصعوبه يـ اخويا وجريت علي اوضتها بسرعه...
_ليث... بص لتسنيم وريتاج ونزل سراج اللي كان شايوه وراح علي اوضه داليدا وخبط ودخل علطول
_داليدا...مسحت دموعها اللي نزله وبصت لليث.. في ايه يليث
_ليث... ايه اللي قولتيه براا ده افم بس
_داليدا بتوتر...ده الصح ضحكت عليها وخلتها حامل منك يبقاا اي تتجوزها وتسجل ابنكم ... وتعيشوا حياتكم ولوا عليا يسيدي.. انا عادي هرجع لبابا وماما واهلي واعتبر مشفتنيش اي حاجه
_ليث... داليدا انا بحبك... انتي مينفعش تمشي اصلا
_داليدا... وانا.. انا مش بحبك.. وعادي يعني يليث
_ليث صوتوه عليه وقرب عليها....انتي كدااااابه لانك بتحبيني يداليدا وطلاق مش هطلق
_داليدا... بس انا مش عايزك مش بحبك انت مش ليا..انت مش من حقي احترم رغبتي وسبني ابعد وياريت ترمي يمين الطلاق دلوقتي
_ليث... انت بجد عايزه تطلقي يداليدا
_داليدا... اها يليث طلقني
_ليث.. قرب منها وخدها في حضنوه ودمعه نزلت منوه فمسحها وخرج داليدا من حضنوه وبيمشي ناحيه الباب انت طالق يداليدا ورزع الباب وخرج طلع علي اوضته علطول...
_تسنيم... ايه اللي بيحصل
_ريتاج...بصتلها وقالت انتي تقريبا مش هتمشي من هنا.. وداليدا اللي هتمشي
_داليدا... بتلبس ودموعها نزله علي خدها علي اللي بيحصل ده وفي نفسها...هو غلط وانا مش هستحمل اشوفوه متجوز غيري لان ده اللي ليث كان هيعملوا انا سهلت علي المهمه.. حبتوه بالغلط المفروض مكنتش حبيتوه...، وخرجت براا الاوضه وبصت لتسنيم..
_داليدا... بتمني تصلحي غلطتك مع اهلك.. انا والله مش كرهتك علفكره بتمنالك حياه سعيده وتبص لريتاج.. واتت حبتك اوووي والله بس احنا بقا مش هنبعد وبابتسامه هتموني مرات اخويا هتوحشوني سلااام وخرجت براا الفيله...
_ليث... نزل من فوق وخرج لداليدا
_ليث...داليدا
_داليدا...نعم
_ليث... ده مفتح شقه اعدي فيها وادها ورقه وده العنوان بتاعها وده مبلغ اضن انك هتحتجيه اوووي وبلاش تروحي عند اهلك.. اعدي هناك هيكون اريح ليكي بتمني لك حياه سعيده ومسك ايديها وحط في المفتاح والفلوس وعنوان الشقه وبصلها بحزن ومشي
_داليدا.. فضلت بصه لطيفوه وهي بتعيط... وبصت للمفتاح والفلوس وقالت كنت هتطلب اني ابعد عنهم والله بس اتكسفت ومطره اخدهم لاني مأملكش حاجه ووقفت تاكسي وركب وقالت يوديها علي عنوان الشقه...
_________________________♡'
_ليث... تسنيم جهزي نفسك هنتجوز كمان ساعات وانتي يريتاج كلمي ماما واحمد وبابا يجوه ويعرفوا ايه اللي بيحصل وطلع علي فوق من غير ميسمع ردهم ...
ريتاج.. اتصلت علي أحمد وقالتلوه كل حاجه حصلت وان ليث ليه ابن.. وقالها هيجوا...
_تسنيم... اسف علي اللي بيحصل بسببي ده بس و...
_ريتاج... ده الصح يتسنيم متقلقيش
_تسنيم... ماشي وبتبص علي سراج بابتسامه ويجي وتطلب من حد يروح يجبلها هدوم من شقتها..
____________________♡'
عند ليث فالاوضه..."
_ليث... بقولك تيجي انت ومأذون تمام
_سيف... هتتحوز ولا اي يااابا
_ليث بزعيق... سيييييف وقفل في وشه
_سيف.... اظاهر ان ليث اتجنن رسمي وراح يجيب مأذون واتحرك علي فيله ليث
________________________♡'
عند داليدا..."
_داليدا... توصل الشقه وتدخل تبص علي الشقه وتلاقيه فيها صور كتير لليث وهوفي اعمار كتير يعني مثلا ٦ سنين ١٢ وهو دلوقتي وكداا وتبصلهم وتبتسم
وتدخل اوضه
_داليدا... اكيد ديه كانت اوضته انا هنام هنا وتدخل متلقيش هدوم غير هدوم ليث فطلع واحد وتغير وتلبسوا....
_داليدا... قربت من صوره لليث ومسكتها واتكلمت.. .عارف انت اكتر شخص حبيتوه فحياتي حبتك اكتر من ماما وبابا والله مفتكرش اني بحبوهم اصلا بعد ما دمرولي حياتي... بس الظاهر اني حبيتك بلغلط.. حبك غلطه.. بس والله احلي غلط عملتها.. كنت مفكره اننا هنكمل حياتنا سوا ونخلف ولاد وبنات منك انت بس يلا وبدموع.. بس انت اللي غلطان علشان عملت حاجه زي كداا... مش عارفه اقولك اي بس بحبك اووووي يليث ... انا اخترت كداا واني اطلق علشان مكنش ينفع والله ومسحت دموعها وخدت الصوره فحضنها ونامت....
_________________________♡'
عند ليث... "
_سيف يجي هو والمأذون... واهل ليث يجوه بابها ومامتوه وأحمد وريتاج كانت موجوده اصلاً...
_سيف... هو في اي يليث ومن الولد اللي اللي انت شايلوه ده
_ليث.. ممكن تجوا كلكم وهحكالكم اللي حصل...
واتجمعوا في الريسبشن...
_ليث.. ده ابني سراج ودي مامته اللي هتكون مراتي وبدا يحكلهم ازاي كل ده حصل وانوا طلق داليدا وكل اللي حصل....
_الام... بس داليدا غلط ترجع لاهلها... انت كدا رجعتها للذل والقسوه
_ليث... متقلقوش انا اتصرفت
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما فخير"
_بدأوه يباركوا لليث وتسنيم علي ان ابنها خالص هتيتسجل وتقدر ترجع لاهلها وهي رفاعه راسها لفوق
ومشيوا اهل ليث واتبقاا سيف...
_سيف.. ليث لازم نتصرف مع كريم ولازم مي تتحرر من اللي هي فيه ده انا مش قادر اشوفها كداا
_ليث... تعاله نروح له دلوقتي
_سيف.. دلوقتي ايه...
_ليث... اها دلوقتي يلا بينا
واتحركوا علي فيله كريم....
_____________________♡'
في فيله كريم..."
_ليث وسيف يدخلوا من باب الفيله
_كريم....اهلا اهلا.. اي جابكم هنا يشويه عرر
_ليث... بهدوء... هنفضل كداا لحد امتا يكريم
_كريم.. انت اللي ابتديت الحرب دي يوم مخنتني مع حبيبتي
_ليث... هي اللي خاينه وانا خلتك تشوفها وهي بتقول انا معجبه بيك انت يليث علشان اكشفهالك علي حقيقتها قبل مكنتش تحبها اكتر
_كريم.. انت كداب لانه كانت بتحبني انا
_ليث... انت عارفني كويس يكريم عمري ما اعمل كداا في اخويا... انت ناسي ايامنا افتكرها وهتعرف انا بكدب ولا لا حببتك اللي بتقول عليها كانت واخدك كبري يكريم... وهي في الاول كانت بتقرب مني وصدتها فلجأتلك انت علشان تعرف تقرب مني ولما لقيت قولت انك بتحبها خوفت اجرحك وقولك انها كانت بتقرب مني ... انا ماشي يكريم.. بس ياريت تفكر فكلامي كويس... وبلاش تقذي مي يكريم... احنا عارفين انت انت اللي عملتك كداا.. فبلاش يصحبي
_سيف... لو هترجع كريم بتاع زمان هنسمحك.. تعالي نرجع ونجمع الشله من جديد... وكفايه لحد كداا
_كريم.. جواه حاجه بتقول صداقهم.. هما صح انت عارفهم كويس ده انتوا عشره سنين
_ليث وسيف بصوا لبعض... وجم يمشوا
_كريم... اسف وفتح ايدوه الاتنين تعالوا في حضن اخوكم الكبير يولا انت وهو
_وقربوا من بعض وحضنوا بعض والابتسامه علي وشهم...
_كريم... اسف كنت دايما حاسس اني ظالمكم بس
_سيف... انسا اللي فات ونبدا من جديد فرح اخوك بعد شهرين...
_كريم.. لبنا يخليكو لبعض ويتمم علي خير اسف
_ليث... خلاص بقاا يصحبي مطرين نمشي بس انت عارف هنتقابل تاني
_كريم.. اشطا يرجاله
_واتحرك ليث علي فيله وسيف علي المكان اللي فيه مي
_________________________♡'
_عاشور... احمم هي فين داليدا ياانسه ريتاج
_ريتاج.. اسف علي اللي حصل وياريت تنسي صحبتي اللي اجبرتني اعمل كدا كان حكم من الشايب
_عاشور.. ولا يمهمك وفي نفسه يااما ده انا هتجوزك
ريتاج... احمم ليث وداليدا اتلقوا
عاشور... اي
ريتاج.. بدات تحكي كل حاجه لعاشور وادتوه عنوان الشقه
عاشور... اتحرك علي العنوان اللي ريتاج ادتهوله
_____________________♡'
_ليث.. رجع الفيله تاني وريتاج كانت مشيت
_ليث.. بيبص لتسنيم... هو فين سراج
_تسنيم.. سراج نايم.. هو انا هنام في انهي اوضه
_ليث... انا متحوزك علشان اصلح اللي عملتوه.. واخلي اهلك يسمحوكي وابني بكراا هسجله باسمي واول ما كل حاجه تبقاا تمام... هطلقك يتسنيم واختاري اي اوضه ما عدا اوضه داليدا وشاور عليها
_تسنيم... شكراا علي كل اللي بتعملوه... وعلفكره داليدا بتحبك وانت بتحبها اوووي... متتخلاش عنها بسهوله انا عارف اني السبب في كل ده.. وانا قالت كداا علشان متستحملش تشوف واحده علي زمتها انا ست زيها وافهم... بتمني تعمل المستحيل علشان توصلها يليث... دور علي سعدك اللي هي مع داليدا تصبح علي خير وجت تمشي...
_ ليث... تسنيم هو انت بتحبيني!!
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببته بالخطأ" اضغط على أسم الرواية