Ads by Google X

رواية عاشقني مغرور الفصل التاسع 9 بقلم آيات

الصفحة الرئيسية

   رواية عاشقني مغرور الفصل التاسع بقلم آيات


رواية عاشقني مغرور الفصل التاسع 

ليليان بتجري ف شاورع بدور عل اي حد  عاربي بس لي الاسف مش بتلقي حد 
....... 
عند ديفيد  كان متعصب جدا  بختفا ليليان
ديفيد بكل غاضب.... اذهبو ف كل انحا المدينه ابحثو عنها
مياكل صديقو....  اهد ياصحبي سوفا نبحث عنها بتايكد انها قريبا
ديفيد سبهم ورواح وقف يدور عل ليليان بنفسو وفجه جالو تلفون
..  ديفد 
القاد...  عليك  ان تاتم مهمتك سايد ديفد 
ديفيد بغاضب.... ياجب انا اجد زوجتي اولان 
بعدها قفل الخاط ب كل غاضب
................. 
ليليان كانت مشيه ف شارع لحد ملقيت واحد  بين علي انو عاربي
لو سمحت لوسمحت 
حضرتك عاربي
الشخص.. نعم انا عاربي شو بدك مني
ليليان وهيا بتنهد من الجاري
انا انا كنت عيزه اوصل لسفاره المصريه 
الشخص باص لي ليليان وقلها
ماشي  راح اخدك معي ف سياره
وفعلان ليليان بدات تهدا وتقرا قران كتير عشان  ربنا  ينجيها من الي هايه في
....... 
عل حدودو وصلو سيف ومحمد 
وقبلو سامر 
سامر... يامرحب بالغلين بالغني انكم بداكم تدخلو ارض اصهاينا
سيف...  ايو احنا مش هينفع نضيع وقت بعدين  احنا بنساال عل ظابط اسمو دايفد 
سامر بتفكير..... ديفيد مانو شخص عادي هايدا  الي، ماسك السجوان النحايه الغاربيه
.
محمد  ب عصبيه....  يعني اي مش هنعرف نوصلو
سامر..  هدي حالك شوي انا بدي ادخلكم وانتو عل راحكتم بس اسمعو مني مو بساهل انكم توصلو ل ديفيد
سيف..  وبدا علمات الحزن والتوتر تبان عليه
تمام  ياسامر ان شاءلله هنعرف نوصل 
سيف بيحول ميبينش ضعفو قصاد محمد 
متقلقش يامحمد هنعرف نرجعهم غير اني عمك سالم بالغ السفرا المصريه ب الي حصل وهوما اكيد هيسعدونا هناا
............ 
عند جودي
فاقت جودي لقيت نفسها نيما عل كنبه وفي جنبها مكتب كبير 
وفي واحد باين عل ملمحو انو مش مصري 
بشرتو فتحه وشعرو اشقر
جودي بخوف...  انت مين وانا فين
اتيان ابتسم عشان  جودي فاقت 
قرب منها بلهفا 
اميرتي الصغيره 
جودي مش فهما هو بيقول اي عشان  بيتكلم عبري
اتيان ابتسم عشان  هيا مش فهما وبدا يتكلم مصري 
انا اسمي اتيان الظابط اتيان ميكايل
وانتي اميرتي الصغيره
جودي بتوتر طب طب انا عيزه ارجع مصر انا معرفش مين جبني هنا 
اتيان...  بس انتي مش ينفع ترجعي مصر
انتي هتفضلي معيا انا هنا ومحدش هيقرب منك طول ما انتي معيا
جودي حولت مع كتير بس اتيان مش بيغير كلامو
لحد  مسبها وخرج بره بس جودي وقفتو
استنا انا انا عيزه اشوف البنات الي كانو معيا 
اتيان...  مفيش مشاكل  بس الاول تاكلي كل الاكل بتعك 
جودي... اوعدك هنفز كل حاجه  بس خليني اخد الاكل ده معيا وعيزه حجاب عشان انا مسلمه
اتيان فتح درفا عندو وطلع منها حجات كتيره 
اتيان...  انا جبتلك كل ده عشانك وهنا في حمام تقدري تستخدمي لحد  فتره وهخدك وهنروح القصر بتاعك
جودي مبقتش مستغربه حاجه  بسباب الي شفتو وكل تفكرها ف محمد  الي حسه ب الخوف وهو بعيد عنها راحت لبست فستان لونو اسود وحطيت طرحه سودا وخرجت  اتيان مسك اديها
بس جودي بعدت عنو بسرعه 
اتيان بغضب مسك اديها ب قوا
وخرج بيها وقفو عند زلزاله الي كانت فيها
جودي. جريت عليهم وبدات تديهم اكل وتعلج جروحهم كل ده تحت عيون اتيان الي مشلش عينو من عل جودي ولا لحظه 
.............. 
في مصر وتحديدن ف المدريه الامن
اللواء عز.....  ها ناوي عل اي يامصطفي 
مصطفى المهادي....  انا توصلت مع المجهول بتعنا هناك وهو عارف مكان جودي غير اني عرفنا اني اتيان ناوي يعمل عمليت تفجير كبيره هنا ف مصر 
تمام يامصطفي وانا  عندي ثقا فيك انك قد المهما دي
مصطفي..  مش عيزك. تقلق يافندم غير اني المجهول بتعنا قدر يتوصل مع جودي وليليان و فقرب وقت هيرجعو مصر ان شاءلله 
لازم يامصطفي  البنات ترجع انت متعرفش  عاصم عمل فيا اي  خصوصن بعد سافر سيف ومحمد هناك  سيف ومحمد  لازم يوصلو للبنات  ويرجعو كلهم مفهوم 
مصطفى  مفهوم يافندم  انا هتوصل مع المجهول بتعنا وهجيبهم اول ما العمليه خلص
........ 
عند ليليان كانت ركبه مع الشخص العاربي 
وفجه العربيه وقفت ولقيت ديفيد قصدها
ليليان انصدمت لمه شفتو
ديفيد بص لراجل العربي وقالو امشي انت
ديفيد. فتح  باب العربي 
وشد ليليان من درعها
ليليان  بصتلو بقرف وقالت سيب ايدي 
ديفيد سحبها من درعها وشالها دخلها جو عربيتو
وليليان كانت بتصرخ
لحد  موصلو القصر 
ديفيد اد ضهرو لي ليليان وراح يشرب مياء 
ليليان استغلت انو ساب ايدها
وجريت اخديت فاظا وكسرتها فوق ديفيد 
ديفيد  بدا ينزف من دمغو لحد  ما قرب يفقد الواعي 
بس الخادمه بتعتو 
طلعت وشافت المنظر 
قربت من ليليان وضربتها ف بطنه لحد  ما فقدت الواعي
الخادمه راحت علجت جروح ديفيد
ديفيد سالها عل ليليان 
الخدمه حكت الي هيا عملتو 
ديفيد عليك اتخلص منها هيا تحول تقتلك عليك اتخلص من هذ الفتاه  
ديفيد ب عصبيه ماذ فعلتي بيها انتي هونا تم توظيفك لاجل حمياتي وتامين   فقط هل تفهمين 
الخادمه حسنان لا تنسا اناني ظابط مثلك والقاد كام بتوظيفي وهاذهي مهمتي
ديفيد بغضب اين ليليان 
انها ف الخارج سوف اقوم باتصل مع الطبيب  
ديفيد قام مفزوع عل ليليان
ديفيد شاف ليليان فقد الواعي
شالها وطلعها غرفتهم وحول يفوق فيها.
ليليان بدات تفتح عنيها بس حسه بتعب ف بطنها ودمغها تاثير الضرب
ديفيد بلهفا..  هتصل بدكتور حالن
ليليان حولت ب كل قوتها تتكلم 
مش عيزه يهو*د*ي  يلمسني كفايه عندي اموت واني حد تاني  يلمسني تاني 
ديفيد  حاضر هجبلك دكتور عربي 
فعلان بعد  شويه الدكتور  وصل وليليان اتاكدت انو عربي وانو مش يا يهو*ا*دي
الدكتور  طلب من ديفيد الخروج عشان  يكشف عليها
بعد شويه الدكتور..  اطمني مدام مفيكي شي
ليليان بلهفا طب وابني
الدكتور بستغراب..  لاكن مو في بيبي يامدام
ليليان انت بتقول اي انا حامل
الدكتور قلتلك مدام انتي مو حامل انتي الي عندك شويت كدمت تحت تأثير الاصبات 
ليليان فرحتها مبقتش سيعها عشان مفيش طفل من ديفيد
.......... 
محمد  وسيف وصلو وعرفو مكان ديفيد 
وتنكرو ف لبس عساكر
حاولو الدخول عل اساس انهم تابع اسايد ديفيد 
بيتخلو القصر عل اساس معهم ورق يخص السايد ديفيد 
الخادمه بتقف تتكلم معهم
وسيف بيعرف يتكلم عبري كويس وبيطلب يشوف السايد ديفد
لاكن بتنزل ف نفس اللحظة ليليان وبتصرخ ب اسم سيف وبتجري علي عشان تحضنو 
بس الخادمه بطلع المسدس ومحمد  بيشوفها وبيقف هو قصدها وطلقا بتيجي ف ممحمد


يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent