Ads by Google X

رواية أحببتك فخسرتني الفصل التاسع 9 بقلم نرمين محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية أحببتك فخسرتني الفصل التاسع بقلم نرمين محمد


رواية أحببتك فخسرتني الفصل التاسع 

بعد شهرين ونصف اخيرا سيأتى أسر قلبها مراد التى كانت هذه المدة الصغيرة بالنسبه لها كانت أكثر من قرنين ونصف ....كانت واقفه فى مطبخ القصر بعدما أخرجت جميع الخدم ليرتاحوا كانت تقف تصنع له الكيك والحلويات المفضله له وأكثر ما يحبه هو كيك الكراميل فكانت تفعله بدقه كبيرة و كانت تتندن اسمه كأنه نغمه جميله....يااااه هل تحبه كل هذا الحب وهو لا يكترث لهذا يا لك من احمق يا مراد....أنجزت كل شئ بعد وقت طويل من حلويات والكيك الذى يحبه قم صعدت إلى جناحهم ومن ثم دخلت الحمام وأخذت شاور وخرجت منه بعد وقت قصير كانت ترتدى عبائه استقبال لونها سكرى وضيقه من عند الخصر وتنزل بأتساع للأسفل واكمامه واسعه وضيق من عند المعصم وبها من عند الصدر نقوشات لونها ابيض فى اسود و معه حجاب باللون الاسود كان يبرز جمال وبياض وجهها وجعله مثل قمر مضئ ويشع فى كون معتم جدا...ثم ذهبت إلى المرأة تصرح شعرها و وضعت عليه حجابها ثم تزينت ببعض الميك آب لتحديد ملامحها لا اكثر ولبست سلسله بها حرفه M اشترتها من مدة قصيرة ....وما بها إلا لحظات معدودة وكانت تسمع صوت سيارته وهو يدخل لبوابة القصر ...ثم ما لبست أن أسرعت و خرجت من الجناح وكانت تجرى لا يا سادة بل تهرول إلى بهو القصر لكى تستقبله هى الاول ....وكان الجميع سيهموا بالوقوف له إلا أن لمحوا هند تجرى ناحيه باب القصر ثوانى قليله بعدها ضحكوا بصخب عليها وعلى جنونها....ثم فتحت الباب وجدته كان سيهم برن الجرس..لم تعطيه فرصه لأى شئ ثم اندفعت إليه تعلقت بعنقه كطفله كان والدها يسافر ولا تراه...ظلت مدة تحتضنه وهى تشم رائحته الرجوليه المختلطه ببرفانه المفضل ظلت تحضنه أكثر واكثر وهو أيضا لا يعرف لما اشتاق لها لكن ليس حب و يبتسم ابتسامه خفيفه لكن من داخله يطير من الفرحة....قطع لحظتهم صوت أخيه.
انس بمشاكسه وسخريه=مخلاص يا عم الحبيب انت وهيا احنا واقفين اقسم بالله...وانتى يا ست هند عايز اسلم على اخويا واحشنى.
وهى تبتعد عن حضن مراد بخجل وغيظ=يا بارد يا رخم ملكش دعوه ده جوزى وانت مالك اوووف.
انس بضحك=ههههه خلاص ياختى مانتى هاتشبعى منه فوق اصبرى على رزقك.
قال الاخيره بتلاعب وغمزة وقحة مثله...جعلها تشتعل خجلاً....اما مراد وكز بزراعه انس فى صدره=اتلم ياض بدل ما ألمك.
انس بألم=ااااااه.....يا بنى ايدك مرزبه قولتك مليون مرة مرزبه حرام عليك.
هند وهى تضع وجهها أرضا بخجل=تستاهل احسن يا رخم.... لوسيندا خلى جوزك يبطل قليل الادب ده.
لوسيندا بغيظ وحدة=انننننس.....اقسم بربى لو ما تلميت لهتشوف لوسيندا تانيه قدامك.
انس بضحك=هههههه حرام والله تلاته على واحد لا حرام ههههه....سيبكوا بقا واحشنى يا اخويا يا تؤامى... حمدالله على سلامتك يا بطل.
قال اخر جملتين وهو يحتضنه بشده اااه لقد اشتاق اليه بشده أخاه واباه و تؤامه فى شخص واحد .
ابتعد عنه مراد وهو يبتسم ابتسامه خفيفه=الله يسلمك يا اخويا.
إيناس بهدؤء وابتسامه خفيفه=حمدالله على سلامتك يا حبيبي.
استغرب هدؤها وغار وحزن فى أنا واحد عندما تذكر لهفتها ودموعها وحزنها وفرحتها على اخوه انس عندما جاء من مهمه من مهماته سابقاً...فلماذا يا امى لا تفعلى معى هذا ..هل لأنى هذه شخصيتى تفرقى بيننا......لا يا مراد أنها لا تفرق بل إنها تعودت عليك بتلك الشخصيه ولم تعرف انك تفكر بتلك الطريقه هى استقبلتك بهدوء لان هذه شخصيتك تعودت عليك هكذا لما تفكر الان بذلك التفكير وهذا الوقت بالذات.....وايضا أباه استقبله نفس استقبال والدته حزن بشده لما يعاملوه هو هكذا لما دائما هو رقم اثنين فى حياتهم لما حتى ابسط الاشياء لا تحبنى ولا تريد أن تكون من حظى انا لما لما يا الله.
بعد وقت طويل من جلسة العائله وتناولها الغداء وحديثهم فى أمور المهمه وماذا فعل وكل هذا وهند تراقبه من بعيد بأعينها السوداء التى تملئها العشق اتجاهه ظلت تراقب كلامه حديثه حركاته يداه وهو يحركها شعره الكستنائى البنى ولحيته التى طولها قليلا جعلته جذاب ومميز بشكل كبير كل شئ به يخطفها لعالم اخر .....بعد وقت كانوا بجناحهم والباقى أيضا فى جناحهم ....ثم خرجت له وهى ترتدى عبائه بيتى قطنيه لونها بنى وتفرد شعرها الذى يظهر عليه اثر الاستحمام ....وجدته يضع وجهه بين يديه وكأنه به هموم الدنيا استغربت حالته ثم ذهبت له وجلست بجانبه و وضعت يداها على كتفه وبصوت رقيق يذيب القلوب=مرادى مالك يا حبيبي .
رفع وجهه بضيق ثم قال لها بضيق=عايزة ايه يا هند دلوقتى.
استغربت حالته بشده =مالك فى ايه يا مراد حاجة مضيقاك.
بعصبيه وهو ينفض يداها=ابعدى ايدك ديه ملكيش دعوة بيا خالص.
هند بصدمه واعين مدمعة قليلاً=مالك يا مراد انا عايزة اعرف فيك ايه..قولى احكيلى.
وياليتها لم تقل ذلك اعتطه مفتاح اخر ليكسر قلبها للمرة المليون .
مراد بعصبية نفاذ صبر=عايزة تعرفى ليه...ماشى انا هقولك هقولك يا هند انا رقم اتنين فى حياة اى حد دايما رقم اتنين محدش ابدا مفضلنى عنده خالص خالص عمرى مكنت رقم واحد لحد والله تعبت ليه كلهم بيعملونى كدا ليه بيعملونى كأنى واحد غريب عنهم ليه انا بحاول اوصلهم انى بحبهم واحاول احاول لكن هما لا محدش بيحبنى كله بيكرهنى طب انا اعمل ايه انا ذنبى ايه أن شخصيتى كدا انا بجد تعبت والله تعبت حتى امى إلى هيا امى وابويا كمان بيفرقوا مبينا ليه ليه دايما انس هو الاحسن دايما طب انا انا ليه مليش اهميه عندهم انا ابنهم بردوا دانا حتى اول واحد ليهم ليه كدا ليه حتى ابنى إلى هو ابنى بيكرهنى محدش بيحبنى بيحب عمه ايوا بيحبه عنى عشان ...عشان هو بيضحك ويهزر كتير وانا لا طب انا بحاول تكون معاملتى حلوة معاه بحاول على قد ما اقدر وهو فى الاخر يكرهني دانا أبوه محدش بيحبنى وانا امتى اصلا حد بيحبنى كلوا بيفرق كلوا بيفضل كلوا كلوا ...ااااه...
هند بألم لألمه وحزن ودموع كالشلال على وجهها=أهدى أهدى بس يا حبيبي ابوس ايدك ابوس ايدك أهدى عشان خاطرى متقوليش مح...
قاطعها وهو ينفض يداها عندما اقتربت منه تحاول تهدئته=ابعدى متلمسنيش انتى السبب ايوا انتى انتى يا ريتك ما دخلتى حياتى يا ريتك.
بأعين متسعة منصدمه مما تفوه=ايه ...ااا.انا ...طب انا عملتك ايه طب انا بح..
بعصبية=اسكتى متقولهاش انا مش عايز حبك سيبينى فى حالى حتى اكتر الحاجات إلى بحبها بتبعد عنى كل حاجة عايزها بتكون ملك لغيرى اشمعنا انا ....بتوهان...انا حبيتها والله حبيتها بس مينفعش هى مينفعش .
هند بدموع وهى تضيق عنيها والشك بدأ يكبر فى داخلها=هى مين ديه يا مراد إلى بتحبها ومتنفعش .
نظر لها بنفاذ صبر وبدون وعى=لوسيييييييننننننددددااااااا يا هند....ايوا انا بحبها ايوا حبيتها لكن هى لا حبيت اخويا مينفعش افكر فيها غير كدا هى دلوقتى مرات اخويا مينفعش انا تعبت وربى تعبت يا رب....انتى جيتى اتجوزتك ليه انا انا مش عايزك حتى الحاجة إلى كنت عايزها اختفت ومبقتش فى ايدى بقت فى ايد حد تانى يا ريتك ما ظهرتى انا مش عايزك...انا ...يا رب اموت يا ر...
وضعت يداها على فمه تمنعه من الكلام والدعاء على نفسه بالموت وهى تهز رأسها بنفى ودموعها تسيل على حب تولد خطئ كانت الاول تعتقده لا يحب فهناك امل لكن الآن لا يحب ومن يحب اختها صديقتها تؤمها يا الله كيف هذا..قهر وجع الم لا يوجد امل يا هند لا أجل... إلى هنا وكفى هو قالها لا يريدك فى حياته اتركيه وارجعى إلى حياتك أنه يحب اختك كيف لكى أن تبقى معه اتركيه لأجله هو يريد هذا ...هيا هند .
هند بقهر وحرقه داخليه ودموع=خلاص يا مراد خلاص يا حبيبي براحتك انا عارفه أن قلوبنا مش بإدينا براحتك حب تانى واكيد هتلاقيه كتير شبه لوسيندا هههه ايوا فى كتير زيها لكن فى نظرى انا مفيش منها اتنين من حقك تحبها هى الصراحة تتحب براحتك يا مراد خلاص.....طلقنى يا مراد خلاص انت عايز كدا بس اعرف انى حبيتك اكتر من نفسى واكتر من امى وابويا بس اعرف لو مشيت من هنا هبقى يتيمه عشان انت أهلى هروح لمين بقااا خلاص يا حبيبي كويس انك قولت كدا وفوقتنى انا همشى ومش هرجع تانى اكيد هتفرح يلا مهو ده إلى انا عايزاه عايزاك تفرح يا حياتى ...انا بحبك اوى...خلاص انا هخوش البس وألم هدومى عشان همشى وانت اقعد هنا فكر هنقولهم ايه تحت ماشى يا ... يا مرادى.
قالت كلامها وهى تبتسم ودموعها تسيل.....جائت تمشى لتحضر ملابسها....مسك معصمها فجأة وسمعت صوته لأول مرة تستشعر نبرة الضعف بها=حتى انتى هتسبينى يا هند حتى انتى خليكى معايا متسبنيش انا مليش غيرك محتاجلك اوى.
هند وهى تقف أمامه وتنظر بعيناه وبدموع=انت إلى عايز كدا عايزنى امشى مش انا.
مراد بدموع مثلها =وقت عصبيه عشان خاطرى متسبنيش طب.. طب ده كلام بطلعه لو مطلعتوش ورميت عليكى هرمى على مين مليش غيرك.
هند وهى تمسك وجهه بلهفه ودموع و فرحه=أيوا ايوا ايوا يا حبيبي براحتك والله براحتك أرمى عليا كل همومك مش مشكله يا مرادى المهم انت ايوااا أرمى زى مانت عايز بس خلينى جمبك(واحدة مهزءة🙂💔)انا بحبك اوى يا مرادى ايوا بعشقك يا حياتى ..بص بص خليك كدا خليك كدا دايما حنين عليا عشان خاطري متقساش عليا خلاص خلاص والله انا مش عايزاك تحبنى مش مشكله بس خليك كدا حنين دايما ...خلاص مش عايزة حبك خليك كدا بس ماشى يا مراد.
نظر لها بفرحة كبيرة لما لما.....هل يمكن أن يحبها ام فرح لأنه وجد فتاه تحبه هكذا.
مراد بأبتسامه ساحرة=بجد بجد يا هند يعنى هتفضلى معايا .
هند بأبتسامه واعين مدمعة=ايوا ايوا يا حبيبي هفضل معاك لحد مانا وانت نخش الجنه مع بعض ههههه بحبك.
ظل ينظر لعينها بفرحة غريبه ...قطع حديثهم البصرى صوت طرقات الباب وكانت الخادمه تخبرهم بالنزول للعشاء فقال لها أنهم نصف ساعة وسينزلون.
هند متزكرة= اه اه نستنى عملتك الكيكه إلى بتحبها يا مرادى.
مراد بأستغراب=انهى ديه.
هند وهى تذهب لتحضرها من المنضدة فكانت مغطاه بغطاء بلاستيكي لونه احمر=استنى هجيبها يا رب تعجبك.
ذهب وجلس على طرف الفراش ....ثم جائت له وهى تحمل له طبقه الكيك المفضل له .
مراد بأبتسامه وفرحة=اييييه ...كيك الكراميل..هههه عرفتى ازاى انى بحبه.
هند بتلاعب=ههههه العصفورة قالتلى.
مراد بضحك وهو يمشى يده بين خصلات شعره=اممم ههههه قولتيلى العصفورة ههههه ماشى يا ست هند انا عارف كويس إلى بيدخل معاكى فى مشاكسه مش هيخرج منها ابدا ههههه....هاتى بقا عشان بحبه.
ابعدت عنه الطبق بمرح وهى تقول برقه=لاااا ههههه انا إلى هأكلك يا حبيبي.
ثم اماء برأسه بفرحة مثل الطفل الصغير.
ثم ظلت تطعمه وهو يهمهم بتلذذ..بعد وقت قضى على الطبق كله بسبب حبه الشديد له.
هند بأبتسامه بشوشه=هااا عجبك.
مراد بأبتسامه خفيفه=وديه تيجى بردوا...يعنى انا خلصتوا كله وبتقولى عجبك اكيد طبعا مفيش كلام عجبنى .
هند بأبتسامه=بالهنا والشفا يا حبيبي....طب وصحبه الكيك هااا ايه نظامها.
مراد وهو يمسك كف يداها ويقبلها=وصحبة الكيك بردوا عجبانى .
أطلقت ضحكة رقيعة ثم ضحك هو الآخر.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بقلمى/نرمين محمد
°°°°°°°°°°°°°°°
بعد وقت كانوا يجتمعون حول مائده الطعام.
انس بضحك=جماعة انا مش هقدر لازم اقول بقا هههه.
نظروا له بأستغراب جميعا إلا لوسيندا التى كانت تمنعه بأن لا يقول.
مصطفى بتأفف=يابنى مش هتبطل حركات العيال ديه وتكبر.
انس= والله يا والدى جد ...اقول يا جماعة.
جميعاً=قول يا غتت .
انس بتأفف =اوووف بقا... خلاص انا هاقول ...لوسيندا حامل.
ثانيه اثنان حتى علت التهانى و المباركات من مصطفى و إيناس ومحمود ....أما هند و مراد ظلوا ينظروا لبعض.... أما هند واعت لنفسها لتشارك صديقتها فرحتها =اااه يا لوسى يا عسل انت اخيرا هتبقى ام حلوة كدا ههههه.
لوسيندا بضحك=اه والله يا بت يا دندو هبقا بكرش ههههه.
وظلوا يضحكوا ثم بارك مراد لأخيه بسعادة غامرة له وبعد وقت استأذنت هند منهم وصعدت إلى جناحهم...ولم ترى ذلك الذى ذهب ورائها لانه قلق عليها.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بقلمى /نرمين محمد
°°°°°°°°°°°°°°°°
فى جناح مراد
خلعت اسدالها وبقت بيجامه بيتيه جميله و ذهبت إلى أحد ادراج المرأة اخذت منه منامه بيتيه طفوليه للاطفال الذين مولودون حديثاً.....غافله عن ذلك الذى يراقبها عند دخلة الغرفه يوجد ممر هو يقف فيه.... جلست على طرف السرير ومسكته وفرضته على ارجلها وتذكرت أنه كان لها من وهى صغيرة وكانت تريد أن تلبسه لبنتها او ابنها عندما تتزوج ...وهى بعمر العاشره ثم قالت بحزن وهدوء=ياااه كان نفسى اوى يكون عندى عيال كتيرة منك يا مراد...ونعلمهم المشى والصلاة والأخلاق الإسلامية وكل حاجة انا وانت ياااه نفسى انا كل حاجة بحبها مبتحصلش ابدا فقريه يا هند من يومك ههههه...يلا بقا الحمدلله على كل حال.
ظلت تنظر وتتمعن النظر فى المنامه الطفولية...إلى أن جاء هو وجلس أمامها ومسك يداها وقبلها ثم قال بغمزة=ايه مش نفسك فى عيل ولا ايه....ههههه بالصراحة بقا انا غيرت من الواد انس وعايز انا كمان اجيب عيال ولا ايه ياقمر.
خجلت بشده و ارتبكت كثيرا ثم قالت بتلعثم =أناااا ....ا.ا.انا انا انا
مراد بمشاكسه =ايه هتفضلى تنأنأى كتير يلا ولا ايه....شكلك مش ناويه تقولى رايك وانا خلاص قررت.
قال اخر جمله وهو يحملها.
هند محاوله منعه=مررررااااد.
مراد بنفى =لقد رفعت الجلسه و ستؤجل غدا صباحا...لا صباحاً ايه بحلاوة امك ديه لا الاسبوع الجاي انشاء الله...استعنا على الشقى بالله.
هند بضحك =مراد أهدى كدا واعقل اصبر بس هههه.
مراد بغيظ وهو يعتليها=أهدى ايه بس وانتى من ساعة ماتجوزتك مججننانى ومش عارف اقرب حتى...
هند بضحك=مر...
قاطعها بقبله حانيه ثم اخذها إلى عالمهم الخاص للمرة الأولى تراه منه .
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بقلمى /نرمين محمد
°°°°°°°°°°°°°
فى منزل سامح والد لوسيندا.
كانت تجلس أمام التلفاز وهو بجانبها مر حوالى أربعة أشهر وهو يريد أن يصالحها لكن لا.
سامح بملل وحب فى آن واحد=روزااا بقا كفايا بقا اربع شهور والله تعبت.
نظرت له بسخرية وعتاب =يااااه وجاى على نفسك اوى كدا ليه مانا استحملت عشرين سنه ومتكلمتش.
نظر لها بصدمه=ليه هو انتى عايزة تخلينى كدا زى الضفدعة المطلقه عشرين سنة.
نظرت له وانفجرت فى الضحك من طريقته...أما هو نظر لها بعشق كاد أن يضيعها  لكن لحقها....نزل جلس أمامها ثم مسك يداها وقبلها وقال وفى عينيه نظرة رجاء=كفايا بقا كدا يا روزا عشان خاطرى خلينا نلحق إلى باقى من عمرنا متخلناش نضيعه فى عتاب ووجع ماشى يا روزا.
نظر لها لن يجد اى ردت فعل فعلم أنها لا تريده...ثم جاء ليذهب ندته بصوتها العذب=سامح.
نظر لها بخيبة أمل.
روزا بهدوء=المرة ديه وبس المرة الجايه لو اذتنى بجد هبعد عنك نهائى..
ظل ينظر لها يحاول أن يستوعب ثم مالبس أن ذهب لها مسرع يأخذها بحضنه لا بل يطوقها.
سامح بفرحة وسعادة عارمة=بعشقك يا روزاا.
روزا بأبتسامه وسعادة=وانا بموت فيك يا قلب روزا.
ثم من دون مقدمات حملها وهو يتجه لفراشهم شهقت عندما وضعها على الفراش وهو فوقها=سامح اعقل ابوس ايدك انت كبرت الله يكرمك أهدى.
سامح بمشاكسه =لا والله يا روزا يا قمر انت انا مكبرتش والله انا لسه بصحتى حتى دانا ممكن اجوز واجبلك عيال كمان ايه رايك بقا.
مسكته من ياقة قميصه المفتوح وبشراسه=اقسم بالله لو عملتها لأقطعك حتت حتت وارميك لكلاب السكك.
سامح وهو يعتليها بضحك صاخب وخبث=يا شرس انت...ههههه يلا بقا.
روزا بصراخ=يل....
قطعها بقبله شغوفه مليئه بالحب يبث فيها عشقه وحبه لها الذى لن ينتهي واعترف به فى وقت متأخر جدا لحظات وأخذها إلى عالمهم الخاص عالم اول مرة تراه بهذا الحب ...

يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent