Ads by Google X

رواية انا من احببته الفصل التاسع 9 بقلم آيات

الصفحة الرئيسية

   رواية انا من احببته الفصل التاسع بقلم آيات


رواية انا من احببته الفصل التاسع 

وقفنا لما الكل كن ف صدمه من الي قالو ادهم
ادهم بفرحه.... يلا هاتو الماذون
كل ده تحت نظرات مني الي رفضه دموعها تنزل
بعد شويه الماذون 
ادهم... يلا ياعم الشيخ اكتب عليا انا  وهايدي 
منى بصوت كله قوا.... قبل ميكتب عليك تطلقني 
ادهم وملمح وشو اتغيرت... لا يامني مقدرش اطلقك انتي ام بنتي ومقدرش اعمل كده.. 
مني بتصتنع القوا... طلقني يا ادهم مبقش في حاجه مبنا او ف الاسس مكنش في حاجه  اصلان
ادهم بصوت كله غضب... مش هيحصل يامني انسي اني اطلقك
مني بنظرات حزن لهايدي.... 
مهي جنبك ومعك عيز مني انا اي
ادهم وهو بيحط ايده عل كتف مني
.. عيزك جنبي خليكي يامني
منى وهيا بتبعد ايد. ادهم بعنف ـــــــــــ
.. كفايه كفايه يا ادهم حرم عليك سبني انا خلاص تعبت تعبت من اني بحبك وانت بتحب غيري سبني اعرف اربي بنتي منغير ضغوط نفسيه
ادهم ـــــــ وبعدك عني هيخليكي تعيشي مرتاحه
مني وهيا بتمسح دمعها ــــــــ لا مش هكون مرتحه بس اهون عليه من اني اشوفك وانت قلبك مع وحده  تانيه
هايدي ببتسما بتخبي ورها حزن ــــــــــ
انا الي هبعد يامنى سمحيني مش هاخد جوزك منك وعلفكره يا ادهم احنا مننفعش لبعض انا كنت عيزك لياا سند مش اكتر من كده بس انت من حقك تكون في حياتك واحده بتحبك زي مني
ادهم ببتسما سخريه عل كلام هايدي ـــــــ
و انا هفضل طول عمري سند ليكي
ادهم ودموع بدات تنزل ــــــــ  تصدقي انا خلاص مش عيز اتجوزك ولاة عيز منى عشان متفكرش اني بشفق عليها
ولا عيز وحده فيكو انت من انهارده محرمه عليه ياهايدي وانتي يامنى من حقك تعيشي مع واحد منغير متشكي او تتعبي ف تفيكر انو بيحب وحده تانيه محدش فيكم فكر فياا انا 
ادهم وصوتو بدا يعلى ــــــــــ
منى انتي عرفه اني حبيتك وكل كلمه طلعت مني ليكي كانت من قلبي 
بس انتي مش مفكره غير ف هايدي وانها مصدر الاهتمام لا يامني انا طلعت عل ادنيا ملقتش غير هايدي  مسؤوله مني انا دايمن معها بفك
وانتي ياهايدي كنتي حلم معرفش غير اني بتحمل كل حاجه هيا تعملها من اطبيعي اني افكر فيها عشان كانت هيا الي ف حياتي 
ادهم بص لهايدي بغضب ودموعو نزله ــــ
وانتي ياهايدي ساعت الحب وكلام الحلو بتفكري ف صلاح وساعت المشاكل والهموم واي حاجه انتي عيزها بتيجي لصحبك طرقتك ودلعك وكلامك وهتمامك كفيل يخليني احبك بس انتي دايما مبتفكريش غير ف صلاح وفنفس الوقت مش في حياه احد غيري دايما مخليا نفسك مصدر الاهتمام بتعي وف الاخر مجرد سند ليكي حد بتخدي اهتمامو ووقتو وحته قلبو اختيه وانتي مش حس
انا مش هظلمك يامني الي عيزه هنفزهولك  
ادهم   ودموع بتنزل منى بكتره ــــــــــــــــ 
  ياهايدي ابعدي عني بقاا سبيني ف حالي خليني اعرف اعيش حرم عليكي 
ادهم بيخرج وبيرزع الباب ورا
هايدي بتاعد مصدومه من اللي سمعته وقد ايه هي انانيه
منى مسحت دموعها وطلعت تلم حجتها هيا وبنتها عشان تمشي
هايدي بتحط اديها عل وشهاو بتنهر ف البكاء ـــــــــ سمحني ياادهم انا ظلمتك معيا اوي
سمحني مكنتش اعرف كل ده
بس خلاص هصلح كل حاجه اوعدك اني هصلح كل حاجه كل حاجه لزم 
هايدي بتاخد. تلفونها وبتخرج برا البيت
ـــــــــــــــ
صلاح وهو ماسك تذاكر السفر 
هسيبك ياهايدي وهسيب البلد كله عل عيني ابعد عنك بس مفيش حاجه اعملها غير اني ادفن نفسي ف شغل وحول انسا جيز الوقت ينسيني معني عرف اني عمري مهنساكي  هتوحشيني كل يوم بدل المره 
صلاح بيمسك شنطته بيطلع على المطار
ـــــــــــــــــــ
عند ادهم كان قاعد غرقان في الحزن
هايدي وهيا بتحط اديها عل كتفه وبتعد جنبه
سمحني يا ادهم انا مكنتش اعرف كل ده
انا كنت وحشه اوي
ادهم ببتسمه سخريه.... لا انتي مش وحشه انا الي وهمت نفسي وظلمت منى معيا 
هايدي ـــــ انت اتعوت عليه  مشفتش غيري ممكن اسالك سوال 
ادهم بيهز راسو ب ايوه ــــــــ 
هايدي تستحمل تشوف منى ف حضن واحد تاني
ادهم... لا مقدرش 
هايدي ببتسما...  يبقاا بلاش ياادهم بلاش توجع قلبك تاني 
ادهم وهو بيمسح دموعه...  انا مش هقدر اسيب مني مش هتسحمل مني استحملت معيا كتير هيا الي اهتمت بكل تفصيل حياتي بس اظهر اني مركزتش غير ف تفصيلك انتي عرفه لمه فكرت في اني ابعد عنها  خفت   خفت مشفش ضحكتك بتعت كل يوم وطريقتها مع هايدي اصغيره حضنها الي بتخدني في مع ققرب مشكله لياا
هايدي بمرح ــــ طب الحق بقاا الا الاستاذه كنت بتلم هدمها
ادهم بصدمه ــــ تلم اي بنت المجنونة  دي انا هروح الحقها 
هايدي ببتسما ــ ماشي  يابشا مصر بسلام انت بقااا
ادهم ببتسما هديه ـــــ وانتي نويه عل اي
هايدي بمرح ـــ هلحق ققرب طياره 
ادهم... طب وعمر
هايدي،،،  معرفش ياادهم هعمل اي
ادهم ـــــ فكري ف صح ليكي ياهايدي وسبيها عل الله ولو ليكي نصيب ف حاجه هتحصل ولو صلاح مكتوبلك ربنا قدر يجمعكم رغم اي ظروف ولو مش ليكي يبقااا قدر ربنا ونفز عل الكل
هايدي ببتسمت امل ــ ان شاالله يلا الحق بقاا منى
ـــــــ
مني كانت بتلبس بنتها وخرجه بيها بس ادهم بيوقفها
مني بحزن ــــ ابعد يا ادهم سبني كفايه 
ادهم بجديه ـ مش هسيبك يامني مش هعرف اصحه منغير ضحكتك مفيش حضن غير حضنك هيشيل هامي
ادهم بيمسك ايد من 
انا بحبك يامني 
مني بصدمه اي انت قولت اي
ادهم بحب ـــ بحبك حقك عليه اوعدك هعوضك عن كل يوم معرفتش قمتك في ووعدك من انهارده هايدي مش اكتر من اختي عرفه يامني لمه فكرت ف بعدك عني مقدرش اتخيل حضن حنين زاي حضنك وزاي حبك ليا وحنانك وضحكتك الحلوه دي
مني ببتسما ـ،  يعني فعلان بتحبني يا ادهم
ادهم.... بحبك ياعيون وقلب ادهم من جوه
ادهم بيشد منى من ادهيا وبيدخلها جو حضنه
مني بخجل ــــ وانا بحبك يا ادهم
ادهم بخبث ــــ هيا البنت فين
مني بعدم فهم ـــ نزلت لمه انت دخلت
ادهم وهو بيشيل منى بين ايدي وبيقفل الباب برجله وبيترحك بيها نحيت اسرير
بقولك ايه انا جو البنت الوحيده ده مش بتعي انا عيز اخوي البت الي تحت دي
مني بدلع ـ بحبك يا ادهم



يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent