رواية عشقت منقذتي الفصل التاسع بقلم ياسمين سامي
رواية عشقت منقذتي الفصل التاسع
في فيلا زين العابدين
فريده لشخص ما تكون عندي حالا من غير ماحد يشوفك
أدهم ينزل من ع الدرج ووراءه زين
زين :أدهم
أدهم لف وشه ليه بصله بزعل ونزل تاني
زين:أدهم انا بكلمك
أدهم :لف وشه ووقف أفندم
زين :رايح فين
ادهم:أظن دي حاجه ماتخصكش ومالكش انك تتدخل في حياتي مش ده كلامك برضوا ياريت تبقي تقوله لنفسك
زين :لا مش حر طول مانتا عايش في البيت ده تسمع كلامي انا وبس وتنفذ اوامري
ادهم :ههههههه معاك حق انا فعلا عايش عندك وليك حق تتحكم فيا بس اوعي تنسي اني مش قاعد معاك عشان مش لاقي اكل ولا مقدرش اجيب بيت وانتا بتشفق عليا ولا حاجه انتا عارف كويس اوي انا اقدر اعمل اي ومن دلوقتي حالا انا قاعد هنا بس عشان خاطر وصيه أبويا وعمي ان منفترقش عن بعض ونفضل سند لبعض بس واضح كده ان حضرتك بتعتبرني خدام عندك وبتعاملني زي زي الباقي متنساش ان انا هنا زي زيك وليا حق زي زيك بالظبط
زين وهو يصفق بيده :برافو خلصت لو لسه في حاجه جواك طلعها بدل منتا كاتم جواك كل ده
أدهم:ولا كاتم ولا متنيل انا ماشي وياريت تخليك ف حالك ومالكش دعوه بيا
زين: أدهم سيبك من لعب العيال ده انا كنت متضايق وب
أدهم وهو يقاطعه زين أنا مسألتكش انتا مالك عشان ماتدخلش ف حاجه ماتخصنيش عن إذنك
زين :أدهم
ادهم :.....
زين :هيا كانت نقصاك انتا كمان يا أدهم انا اللي بقيت عصبي ززياده عن اللزوم
فريده:اه فعلا بقيت عصبي جدا بس منكرش انك برضوا بقيت حنين جدا
زين بغضب بيحاول يمسك نفسه علي قد مايقدر
قصدك اي يافريده هانم
فريده وهيا تجلس علي الكرسي وتقلم أظافرها قصدي انتا عارفه كويس ياريت تلزم حدودك وتعرف ان دي مجرد مجرمه ولازم تنتقم منها علي اللي كانت ناويه تعمله فيك مش تروح تلعب معاها في الميه
فريده كانت واقفه في بلكونه اوضتها بتفكر ف طريقه تنتقم بيها من غرام من غير ماحد يحس بيها ولا حتي زين بتفكر ازاي تخرج من عندها مكسوره ومن غير ماتفضحها
فريده لنفسها وهيا سانده بإيدها الاتنين علي سور البلكونه لازم اخرج البنت دي من هنا ف أسرع وقت واضح كده ان زين ابتدي يعجب بيها لا وكمان كان هيموت عليها اما حاولت تنتحر لازم تخرج من هنا قبل فوات الأوان
بعد ثواني
فريده :اي ده اي ده المجنونه دي بتجري ليه كده وبتكلم مين الله الله ده زين باشا بنفسه هو اللي بيجري وراها
فضلت واقفه تراقبهم من بعيد وبعد شويه ابتسمت ابتسامه خبيثه
وعامل فيها قدامي محترم وهيا عملالي فيها شريفه
ههههه قال دكتوره قال وطلعت موبايلها وصورت اللي حصل ماشي ياغرام هانم انا هعرفك ازاي تتعدي حدودك مع ابني وتعملي عليه البريئه لما تخليه ينسي نفسه كده معاكي
نرجع تاني
زين بغضب وصوت عالي خرجت غرام من أوضتها من بعيد تشوف اي اللي بيحصل
زين:فريده هانممم الزمي حدودك معايا واعرفي انتي بتقولي اي وإلا
فريده قامت وقفت بغضب:وإلا اي يازين ولا أقولك يبني هتضرب امك عشان حته مجرمه زي دي وبتشاور علي اوضتها لمحت غرام واقفه رجعت بصت تاتي عليها بسرعه بص زين لقاها واقفه وعيونها مليانه دموع
ضرب الفازه اللي كانت جمبه بإيده رماها علي الارض ومشي
في الجنينه
كان قاسم قاعد بيلعب علي موبايله
زين بغضب :انتا يازفت
قاسم قام بسرعه:اوامرك يازين باشا
عاصم فين
معرفش كان هنا معايا وجاله تليفون ومشي حتي مرضيش يقولي هو رايح فين
زين وهو يجز علي اسنانه من شده غضبه:طب قدامي هنروح مشوار
قاسم بقلق مشوار اي سعاتك
زين :قلتلك اركب
ركب قاسم من غير ولا كلمه وهو قلقان من اللي هيحصل زين شكله مش طبيعي وعصبي لأبعد الحدود
زين للسائق:اطلع بينا علي مستشفي....
قاسم :خ خير ياباشا هو سعاتك تعبان ولا حاجه
زين :لا ماتقلقش انا كويس بس احتمال انتا اللي تتعب دلوقتي فقلت نروح المستشفي عشان نلحقك
قاسم بلع ريقه بصعوبه وبيصب عرق
زين:اي مالك كده خفت ليه اما قلت اسم المستشفي قدامك
قاسم:ها لا ولاحاجه وأنا هخاف من ايه
ابتسم زين بخبث وبص قدامه وهو بيتوعد لعاصم وقاسم لو عرف حقيقه اللي حصل وطلعوا بيكذبوا عليه
في احدي الملاهي الليليه
كان يجلس يشرب الخمر برفقه اصحابه
ضحي وهيا تلعب في شعره اي يادومي مش كفايه بقي شرب هو انا موحشتكش ولا اي
أدهم بترنح :ههههههه وحشتيني بس طب ده حتي انتي الوحش بذات نفسه
ضحي:هههههه اخص عليك يادومي بقي أنا وحش برضوا
أدهم وهو يملس علي شعرها هيا وحش دي حاجه وحشه دي بتدل انك جامده أخر حاجه
ضحي: ههههههه طب يلا بينا
أدهم:علي فين
هنرجع الذي مضي ولا امريكا وبنات امريكا نسوك ضحي وشقاوتها
أدهم:وهو يضع يده حول خصرها ويمشي معها:هو أنا أقدر أنساك ياوحش يلا بينا
في إحدي المخازن القديمه في الفيلا
فريده كانت واقفه تنتظره بنفاذ صبر
وأخيرااا شرفت اتأخرت ليه
عاصم:علي ما عرفت اجي من غير ماحد يشوفني خير ياهانم قلتي الموضوع مهم
فريده:البنت دي لازم نخلص منها ف أسرع وقت
زين شكله كده ابتدي يعجب بيها وواخد باله منها اوي
عاصم:بنت مين
فريده :انتا هتستعبط
عاصم:اه اه الدكتوره
طب وأنا مالي وانا هخلصك منها ازاي
فريده :تتجوزها
عاصم بصدمه:ننننعمم هيا مين دي اللي اتجوزها
فريده ببرود :غرام
عاصم : وسعاتك بقي مالقتيش طريقه غير دي عشان تخلصي منها جايه تدبسيني انا فيها
فريده :هتتجوزها مؤقتا بس عشان نقدر نخرجها من هنا من غير اي فضايح او خساير لينا وبعد كده ياسيدي انتا حر تطلقها تسيبها علي ذمتك اهم حاجه ان سيره الاغتصاب دي متقدرش تثبتها انتا هتبقي جوزها
وحتي لما تطلقها هتبقي مطلقه
عاصم وهو يحك ذقنه :اممم واي المقابل بقي
فريده:كنت متأكده انك هتقول كده متبقاش عاصم لو عملت حاجه ببلاش
عاصم:عيب ياهانم دا انا حتي تربيتك
فريده وقد فهمت مايقصده: احم احم المهم دلوقتي عاوز كام
عاصم: 5
فريده 5 ألاف بسيطه و
عاصم 'هو يقاطعها مليوووون خمسه مليون دلوقتي وخمسه بعد كتب الكتاب
فريده :انتا هتنسي نفسك يامعفن انتا انتا مش عارف انتا بتتكلم مع مين
عاصم: لا عارف وعارف كويس أوي يافريده هانم ومتأكد كمان انك هتدفعي عشان خاطر زين باشا
فريده:وان مدفعتش
عاصو:براحتك انتي الخسرانه ده غير ان الاتفاق اللي بينا ده زين باشا لازم يكون علي علم بيه
فريده بغضب: اد اي انتا حقير وواطي
عاصم:ههههههه بس أعجبك اوووي
فريده :عاااصم الزم حدودك انا ممكن بكلمه واحده امحيك من علي وش الأرض
عاصم: ومستنيه اي كلها شويه وزين باشا علي وصول وساعتها نشوف هو هيمحي مين فينا
فريده : اخلص اخرك كام انا مش معايا المبلغ ده
عاصم:مش شغلي
فريده :يعني اي
عاصم:يعني اتصرفي لف وشه ومشي وانتي عارفه مكاني كويس
فريده بغيظ:ماشي ياعاصم الكلب
في فيلا زين العابدين
كانت تجلس في غرفتها تبكي بحرقه علي حالها وعلي ماسمعته من هذه المرأه التي لاتدري لما تكرهها كل هذا الكره وهيا حتي لاتعرفها
مسحت دموعها :لا انا مش هفضل قاعده كده لحد ماموت هنا او يخلصوا مني لازم الاقي حل واخرج من هنا وساعتها مش هرحم اي حد آذاني
جرت علي الحديقه بتاع اوضتها بتحاول تلاقي اي مخرج مفيش أسوار البيت عاليه اوي حتي مش هتعرف تطلع عليها وصلت للحديقه بتاع الفيلا شافت الباب من بعيد والحراس اللي عليه مشغولين فكرت غرام ان تتسحب وتخرج من وراهم بس ياتري الباب مفتوح ولا مقفول دي مغامره كبيره ولازم اعمل حساب لكل حاجه
ولسه هتمشي بحذر صوت من وراها
علي فييين
غرام بخوف شديد:شهقت ولفت وشها ف ف
فريده:ههههههه ايوه فريده هانم كنت مفكره انك هتعرفي تخرجي من هنا
غرام بدموع:انتي عاوزه مني اي انا عملت فيكي اي لكل ده انتي ليه بتكرهيني كده
فريده: لا لا بلاش الشويه بتوعك دول عشان عرفاهم كويس لو دخلوا علي زين باشا فأحب اعرفك اني مش زيه وفاهمه الاعيبك كويس اوي
غرام :ألاعيب! الاعيب اي ياست انتي وبعدين اما انتي مش طيقاني كده سيبيني اخرج من هنا حبساني ليه خايفه ابلغ عنكم يعني ولا أفضحكم خرجيني وانا مش هفتح بقي بكلمه وبعدين لو ليا انتقام مع حد هيبقي مع الكلب اللي لمسني مش معاكم انتوا
فريده:تؤتؤ تؤ ياحرام تصدقي صعبتي علياحتي اني فكرت في الكلام اللي انتي قولتيه ده يعني حرام كفايه اللي حصلك كمان هحبسك هنا اييه مش مصدقاني غرام شاورت بدماغها لا
فريده :طب تعالي معايا وانا هثبتلك كلامي وشدتها من ايدها وطلعت علي اوضتتها وفتحت دولابها ها اي رأيك في الفساتين دي تقدري تختاري منهم اللي انتي عوزاه
غرام بتبصلها من غير رد
فريده :اه اه انا نسيت انتي تقريبا محجبه صح
شاورت غرام بدماغها ايوه
فريده :تمام ولا يهمك من بكره يكون عندك فستان محجبات
غرام بعدم فهم :فستان اي اللي هتجبهولي انابقولك عاوزه اخرج من هنا
فربده :وانا قلتلك اني هساعدك بس الاول عندي شرط عشان أخرجك من هنا
غرام شرط اي
فريده تتجوزي عاصم
غرام : وهيا ترمي نفسها لتجلس علي طرف السرير مستحييييل مستحيل تعملي فيا كده
فريده وهيا تجلس بجانبها
ده عشانك علي فكره عشان تقدري تعيشي حياتك من غير ماتخافي من كلام الناس انتي دكتوره محترمه وليكي سمعتك اكيد ف نظرهم مش هتبقي محترمه لو عرفوا انك.. وكمان عشان تقدري تتجوزي بعد كده براحتك
غرام وهيا تقف :انتي ايييه انتي مش ممكن تكوني زينا انتي شيطان انا اكيد بحلم لا حلم اي انا اكيد في كابوس
كابوس ومش عارفه اخرج منه ازاي
فريده: وهيا تقف قصادها وتمسكها من ايدها اسمعي يابت انتي اوعي تكوني فاكره انك هتقدري تلعبي علي زين وتخليه يصدقك ويحبك ورمتها ع السرير لااانسي ياماما زين وأنا عرفاه كويس وقبلك حاولوا كتير معرفوش مش هتيجي واحده رخيصه زيك وتخليه يحبها ابني يوم مايفكر يحب او يتجوز هتكون واحده من مستوانا واحده محترمه محدش غيره لمسها واظن انتي فهماني فكري براحتك وانتي اللي هتتقرري ياتخرجي من هنا ياتفضلي عمرك محبوسه ومذلوله هنا اقتربت من وجهها لترجع غرام للوراء بخوف وساعتها أنا مش هرحمك هخليكي تتمني الموت ومش هتشوفيه يا يادكتوره
وسابتها ومشت مستنيه ردك وياريت متتأخريش عليا عشان بكره ولفت وشها كتب كتابك
في المستشفي
زين في الإستقبال
لو سمحت كنت عاوز أسال ع الدكتوره غرام محمد عزمي
شخص مابإستغراب :دكتوره غرام حضرتك تعرفها
زين : ايوه ايوه اعرفها كنت عاوز اسأل عليها ممكن اعرف فين هيا
آسف جدا بس انا مقدرش اخرج تفاصيل عن دكتور هنا مش هقدر أفيد حضرتك
مسكه زين من ياقته : وانا بقولك عاوز اعرف غرام محمد عزمي
المدير وهو يقاطعه:اي ده اي اللي بيحصل ده مين حضرتك وازاي تعمل كده انتا فاكر نفسك فين
زين وهو ينظر له ببرود:سدد له لكمه جعلت الدماء تخرج من فمه ووقع علي الأرض
حارس زين وقفه ده زين باشا العابدين
المدير :ز زين باشا أنا اسف جدا اتفضل اتفضل حضرتك ف المكتب نتكلم
زين :مالوش لزوم
المدير :لا طبعا لازم نعتذر لحضرتك علي اللي حصل وكمان ميصحش نتكلم هنا
زين شاور للحراس يخلوهم مكانهم ومشي خطوتين ولف لقاسم
زين: قاسم تعالا انتا معايا
قاسم:بلع ريقه ومشي ورا زين
في مكتب المدير
أنا بعتذر جدا لحضرتك عن اللي حصل شاورله زين بإيده عشان يبطل كلام
زين: غرام محمد عزمي عاوز اعرف كل حاجه عنها
المدير :دكتوره غرام غريبه اوي اول مره حد يسأل عليها حتي لما اختفت محدش سأل عنها
زين:وهو يمثل اختفت اختفت راحت فين
المدير : من يوم الحادثه المشؤمه اللي حصلت وهيا مختفيه قالت للحراس انها سمعت صريخ حد بيستنجد وطبعا بحكم شغلهم مقدروش يتحركوا من مكانهم وراحت لوحدها والوقت كان متأخر جدا وللأسف طلع اللي سمعته حقيقي واللي كانت بتصرخ كانت طفله باستنجد بحد ينقذها من الوحش اللي اغتصبها
زين بصدمه وهو يعتدل في جلسته :طفله واغتصاب
المدير :ايوه غرام لحقتها وأنقذت حياتها بس للأسف مقدرتش تنقذ شرفها غرام دي بميت راجل عملت اللي اي راجل فينا كان يخاف يعمله اتحدت خوفها وراحت ف عماره مهجوره ورا المستشفي وأنقذت البنت لما الموظفين قالولي بعت وراها اتنين حراس لحقوا البت وملحقوهاش
زين بحزن وهو سرحان فيها: راحت فين
المدير :تقريبا كده اللي اغتصبوا البنت خدوها وفي اللي بيقول انها راحت معاهم بمزاجها انتا عارف الانسان الناجح لازم يبقي ليه أعداء
زين وهو يلتفت له وعملتوا اي بلغتوا عن اختفائها
المدير بتوتر:لا لا طبعا احنا مستشفي كبير وله اسمه دي ماحضرتك شايف مينفعش نطلع سمعه عن المستشفي وخصوصا ان محدش عارف هيا فعلا اتخطفت ولا راحت معاهم بمزاجها هجم عليه زين ورفعه من ياقته بإيده الاتنين غرام أشرف منك ومن كل اللي موجودين هنا متنساش كمان انها ارجل منك ومن الموظفين بتوعك
المدير :طبعا طبعا انا اسف يازين باشا مش قصدي انا كنت اقصد زين وهو يرميه ع الارض ولف وشه لقاسم بغضب شديد ليجده يصب عرقا وينظر ف الارض بخحل وخوف
زين للمدير :الطفله دي فين دلوقتي
المدير :ف ف غرفه...
اتجه زين للغرفه ووراءه قاسم ليجد الطبيب يخرج من غرفتها
الدكتور :زين باشا اي اللي جابك هنا أقصد حضرتك كويس بتشتكي من حاجه غرام جرالها حاجه
زين بحده وهو يجز علي اسنانه :ملكش دعوه يغرام ومعتش أسمعك بتنطق اسمها علي لسانك فاهم
الدكتور : بيبص في الارض بحزن ح حاضر
زين :البنت حالتها اي دلوقتي
الدكتور :بنت مين بص للغرفه اه اه للأسف اتعرضت لحادثه اغتصاب بشعه جدا ادي لتهتكات في جدار الرحم ونزيف شديد قدرنا نوقفه حاليا بس مقدرناش نفوقها لسه
زين:تفوقوها
الدكتوره:ايوه الينت دخلت ف غيبوبه والله اعلم هتفوق امتي البنت تتعرضت لصدمه نفسيه وعصبيه شديده وزه كله هيأثر عليها ومنعرفش لسه لو فاقت هتعمل اي بس
زين :بس اي
الدكتور :لو مفاقتش كمان كام يوم هيضطروا يشيلوا الاجهزه البنت تقريبا مالهاش حد واضح انها كانت عايشه في الشارع من منظرها وانتا عارف ان هنا كل شئ بحساب
زين بغضب انا هتكفل بمصاريفها لو حصلها حاجه هتحصلوها كلكم
الدكتور برعب : أوامرك يازين باشا
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشقت منقذتي" اضغط على اسم الرواية