رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل التاسع بقلم لمياء محمد
رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل التاسع
عند العصابة عند نور وزين
اول ما الزعيم جيه يحط ايده علي شعر نور مسكت هي ايده وتنتها ورا ضهره والزعيم يتألم
نور وهي تضغط علي دراعه قولتلك بلاش تتجرأ وتحط ايدك علشان هندمك انت مصدقتش يلا يا حلو استحمل وضربته برجلها وقع علي وشه
الزعيم صدقيني هتندمي وندا علي شخصين
الشخصين نعم يا فندم امسكوها
نور قسما بالله اللي هيلمسني لندمه علي اليوم اللي شافني فيه
الشخصين خافو بس
الزعيم ما تيلا يا بهايم امسكوها
واحد منهم راحلها قامت ضربته بوكس في بطنه ووشه ومسكت دراعه تنته جامد اتكسر جيه التاني قامت نطت لفوق وضربته برجلها في وشه وقع علي الارض
الزعيم بذهول انتي مين
نور انا لاعبة كاراتيه واخدا الحزام الاسود فبلاش تلعب معايا علشان مسودهاش علي دماغك اه ولو مكنش الغبي اللي بعته يخطفني دا جه من ورا ضهري كان وصلك جثة (علشان ميشكش فيهم)
الزعيم صدقيني هتندمي يا بنت.........
نور لسانك احسن اقعهولك
الزعيم ولسه رايح يضربها بالقلم مسكت دراعه وفي حركة سريعة كسرته
الزعيم اااااااه يا بنت الكلب والله لتندمي
وندا علي زين اللي هو شادي شادي يا شادي اااه يا دراعي ماشي يابت الكلب اما وريتك مبقاش انا
شااااااادي
زين (شادي) نعم يا زعيم في ايه
الزعيم خود البت دي علي الاوضة اللي اول ما تطلع علي ايدك اليمين هتلاقي بنات جوا حطها معاهم ومتحطلهاش لا اكل ولا شرب لحد ما تتعدل وتتهد وهجيلك تاني يا قطة وصديقيني هتندمي علي اللي عملتيه
تور اعلي ما فخيلك اركبه
الزعيم بعصبية خودها يلا يا شادي وقول لحد.يكلم دكتور وانت جاي
زين لسه رايح يمسك ايدها
نور اياك ثم اياك تلمسني والا اخرتك هتبقي علي الارض زيهم كدا وسع وقولي امشي منين
بص زين للزعيم الزعيم حرك دماغه بمعني ماشي
خرجوا زين ونور
الزعيم مخربشة بس قمر بس اقسم بربي لآخد منك اللي انا عايزه وهندمك
نطلع لزين ونور
زين بصوت واطي جدا لا يسمعه الا نور وضحك بسيط يخربيتك انتي عملتي ايه
نور بضحك قرصة ودن بسيطة
زين يخربيتك دي بسيطة دا انتي نفختيهم
نور يستاهلو
زين كان بيفتح الباب لانه ترباس متقلقيش بليل هيبقي عندك احل عشا يا عمري
نور بخدود.حمرا (لولولوليليلي نور اتكسفت)طب هدخل انا
زين نور
نور نعم
زين بحبك
نور بكسوف احم طب يلا علشان محدش يشوفك
زين بغمزة طب ايه طيب
نور يلا يابابا احسن ما نموت هنا دلوقت
زين يلا يا روحي خلي بالك من نفسك لا اله إلا الله
نور محمدا رسول الله ودخلت نور واتصدمت من كمية البناو ومن شكل الاوضة المعفن
نور انهار مش فايت كل دوى بنات وايه الاوضة دي 👇
ربنا يعدي اليومين دول علي خير ونخلص بقي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نروح لمصر شوية
في مكتب لللوا عماد
ها يالين قولتي ايه
لين بس دا يا سيادة اللوا بتاع بنات وانت عارف هروحله ازاي
اللوا وانت مش قليلة بردو يا لين
لين تمام يا فندم هنفذ بليل
عماد خلي بالك يالين اه اسمك المستعار هيبقي رهف السمني
لين تمام يا فندم عن اذنك
عماد اتفضلي يو ريم اه وهبقي وراكي حضرة الظابط عثمان علشان يطمن عليكي
لين تمام يا فندم عن اذنك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نروح للصعيد قصر عيلوان
كلهم قاعدين كل واحد في اوضته وفجأة سمعوا صوت عالي جدا جاي من المطبخ راحو علي المطبخ لقوا لمار وسما قاعدين علي الترابيزة الكبيرة اللي في المطبخ
حاطين قدامهم صنية كبيرة مليانة اكل و بياكلوا ويسمعوا مهرجنات ويغنوا معاها
نور ولمار والتليفون بصوت عالي جدا وركبت ال s6 نتجوز بينا نسافر برا جاي ليه تصالحني يلي انت زمان جارحني هوبا رجعنا ليكو وهنعلم تاني فيكم جامدين دايما عليكم
كاسحين كل المجال بصوت اعلي طب يلا الدنيا الزيطا وهنعمل لخبطيطا اسمينا علي الخريطة وهنعرف مين التقال
كل دا ومش اخدين بالهم من اللي واقفين بصدمة قدامهم
حورية بصوت عالي ايه دا انتو بتعملو ايه
لمار وسما بخضة عاااااا
عامر اقفلوا التلفون دا
سما ولمار غمزوا لبعض و نزلو من علي الطرابيزة والاغاني زي ما هيا
سما جرا ايه يو عمورة متفرفش كدا ياخي وغني كدا وارقص ومسكت ايده وقعدوا يرقصوا لحد ما اندمج وقعد يسقف
اما لمار يلة بقي يا خوريتي نرقص
حورية بضحك يا بت اني كبرت علي الكلام دهوت
لمار فااااشر اللي يقول عليكي كبيرتي دا انتي لسه موزة زي ما انتي ومسكت ايدها يلا وقعدت ترقص هيا كمان ويغنوا والشباب طلعوا برا بأمر من عامر راحو الاوضة الاوضة وبصوا لبعض وضحكوا وقامو مشغلين اغاني هما كمان وقعدوا يرقصوا ويتجننوا اما عند لمار وسما كانو بيغني ويرقصو مع حورية وعامر
لمار وسما بصوت عالي ورقص متقولش اسف سامحني بعدك عني دا هيريحني البت دي عايزة بوسة هتشوفها تقول عروسة سنيورة من عين محروسة طب ليه عملالي مقموصة بصوت اعلي مع رقص وضحك من حورية وعامر وركبت ال s6 وركبت الs6
حورية كفاية بقي يا بنات تعبت
لمار وسما بضحك طب يلا يا ست الستات روحوا انتو اقعدوا
واحنا هنعمل شاي وجايين
وطلعوا حورية وعامر والبنات عملوا شاي واخدوه وطلعو
عامر صفية نادي يحي وسليم
صفية حاضر يا بيه وراحت نادتهم
ونزلوا قعدوا يشربوا الشاي وطبعا القعدة لا تخلوا من المرح بسبب لمار وسما
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نروح بقي مصر عند بيت لين
لبست فستان واسع جدا ولفت الطرحة لفة عشوائية ومسكت كيس فسه منديل وخرجت لوجتها وعثمان وراها ليحميها فذلك الشخص الذاهبة هي اليه لا يرحم احد ابدا
في مكان تاني بعيد شوية في ملهي ليلي كبير قاعد شاب كلمة وسيم صغيرة عليه قاعد بهيبته (شخص مالي مركزه زي مابيقولو)
ادم الوسيم هات كاس كمان
ستوب ادم(شاب وسيم جدا عينه رصاصي وبشرته بيضا عنده دقن وشنب ٣٠ سنة طبعه صعب جدا جدا جدا وعصبي جدا جدا جدا جسمه رياضي جداا ومبيرحمش)
الجرسون برعب حاضر يا باشا
جيه لأدم واحد من رجالته ادم باشا زعيم الصعيد عايزك
ادم قوله مش فاضي
الراجل قالي ضروري
ادم هات وخرج برا علشان يكلمه لان الصوت عالي
ادم الو ايه يا مدحت (دا بقي الزعيم اللي نور عنده اسمه مدحت)
مدحت ادم بيه ستيفن عايز طلبية الاعضاء ومش ساكت
ادم بعصبية يعني مش سا......
لكن قاطع كلامه لما شاف قدامه حورية بتعيط (ايوا هي لين) وراحلها بنت محجبة قمورة جدا رحلها وهو سرحان في جمال عيونها اللي بتلمع من الدموع وخدودها الحمرا من كتر العياط
ادم بحنية اول مرة تظهر عليه يو انسة انتي كويسة
طبعا لين عرفته لانها شافت صورته عند اللوا عماد بس في سرها بتقول(يخربيت اهلك دا انت امزز الصورة بكتير) لين بتمثيل العياط نعم ياباشا
ادم وهو مسحور فيها بتعيطي ليه
لين ببرائتها المعهودة وتمثيل الحزن اصل محدش راضي يشتري مناديل
ادم بحنية طب وانتي بتبيعي مناديل ليه
لين علشان ماما تعبانة وماليش حد غير اختي الصغيرة والاتنين عايزين مصروف وعناية وانا فقيرة وعلي اد حالي
ادم بتفكير ممممم انة عندي ليكي شغل
لين ايه
ادم تيجي معايا البيت
لين بعصبية نعم لا اوعك تفكرني من البنات اياهم انا واحدة شريفة و...
اول مالقت عيونه بتحمر سكتت ومثلت الخوف بإتقان وعيطت
لين والله مش قصدي يابيه بس انا محترمة و والنبي يا خويا متتحولش نعار اسوح انت عينك بتحمر اييييه انت دراكولا وهتاكلني
لهنا وادم مقدرش يمسك نفسه وضحك لاول نرة من ساعة ماكان صغير ضحكة خطفت قلب لين دراكولا مين يا هبلة بصي ياستي صوتك ما يعلاش ولاني بتعصب ولما بتعصب بتحول
لين دراكولا مصاص دماء
ادم بضحك لا لتحول لواحد عصبي جدا وبالنسبة لموضوع البيت فأنا عندي دادة واحدة وكبرت ومحتاجة مساعدة وانا قولت تساعديها بدل القاعدة ديه
لين في سرها حبييي بس دي مش الخطة
وافتكرت كلام عماد
flash back.....يتبع
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببته في مهمة رسمية" اضغط على اسم الرواية