رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل التاسع 9 بقلم شروق عبد العزيز
رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل التاسع 9
ادم: عمي بصراحة اناطالب ايد نور انا بحبها وعايز اتجوزها
امجد بلامبالاه: امم بس بنتي لسة صغيرة ومعتقدش بتفكر في الجواز
ادم : عمي لو سمحت انا عارف حضرتك كويس يعني بلاش معايا الاسلوب وانت عارف كويس برضوا ان نور ليا
انا ومش لحد غيري والا انت عارف الباقي بقا عليك
امجد: والله وكبرت ياسي ادم وبقيت تعرف تهدد كمان
ادم بخبث: لا العفو ياعمي اهدد اية بس دا انا حتي بحبك مش انت اللي معلمني برضوا ولا اية
امجد بتوتر: انت عايز اية انا معنديش بنات للجواز
ادم: اممم ماشي بس اللي هقولوا دا بقا انت الجاني بيه علي نفسك مع كام تسجيل من اللي عندي وطير انت
امجد: ادم بنتي ملهاش دعوه بالعبة القذر*ة دي خرجها برة اللعبة وانا اهو اعمل اللي انت عايزه لو عايز تنتقم انتقم مني انا ملكش دعوة ببنتي
ادم بمكر: تو تو اية دا امجد الكافري بنفسو بيقولي كدا
بس احب اقولك بنتك ليا هي ملكي انا ومش لحد غيري مفهوم حتي لو اضطريت اقلب الترابيزة باللي فيها
امجد برعب واضح علي قسمات وجهه: موافق بس بشرط
ادم ببروط: اسمه طلب بس هعديها المره دي قول
امجد: تسلمني التسجيلات اللي معاك كلها
ادم بخبث: بس كدا انت تؤمر
امجد: اخر حاجة بنتي امانة في رقبتك انا عارف انك بتحبها بس انت الانتقام عميك صدقني هي ملهاش دخل باللي بنا
ادم ببرود: خلصت هجيلك بكرة تمشي الامور طبيعية مفهوم مش عايز مخلوق يحس باي حاجة
يعني هاجي اطلب ايد نور بنتك يااعمي
......: بس انا مش موافقة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تكملة فلاش باك (ادهم وسهي)
......: منورنا ياذئب
التفت ادهم وسهي تجاه الصوت
سهي بصدمة: بابا
ادهم بصدمة: سيادة اللواء ازاي مستحيل انت الزعيم بس ازاي وكل المعلومات اللي كانت
ايوة بقا يعني مطبخنها مع بعض حاميها حراميها لا بجد برافوا
اللواء: برافوا طول عمرك نبيه بس مش عليا برضوا احب اقولك انك كنت معايا اغبي بني ادم علي وش الارض
خليتك تتجوز بنتي ودي كانت سهلة اوي لانها هي كمان طلعت غبية زي امها وحبتك بس دي مكنتش مشكلة كان سهل اتخلص منها زي متخلصت من امها بس صعبت عليا ياذئب قولت حرام اسيبهالك تشبع بيها شوية وبعدها انا استفاد بيها
ادهم: ازاي الزعيم مبيطلعش من صفقة خسران حتي لو كانت بنتة اللي من دمة هي التمن مش كده
سهي بصدمة وتوهان: انا انا مش فاهمة حاجة اااانا ازاااي هههووو قتلها قتلهها صح قولي يادهم صح هو اللي قتلها صح بس ااااانا زننبي اااية هههو كاااان ععايز يقتلني اااه ااانا شوفتة بس بس ههو قالي انو حلم
ادهم بحنية وهي بداخل احضانة يمسد علي شعرها: حبيبي اهدي خلاص مفيش حد في الدنيا يقدر ياذيكي طول منا عايش وبتنفس
اللواء ببرود: طب الخلاصة مرعي لازم يطلع
ادهم باستغراب بعض الشئ: مش غريبة ان الزعيم يهمه امر ديلر زي دا
اللواء بتوتر: معتقدش ان دا شئ يخصك ابدا احنا نأمر وانت تنفذ وبس
ادهم: انت واثق اوي لية كدا اني هنفذ طلبك دا
اللواء: لا من الجهة دي اطمن حبيبة القلب معانا يعني مش هتقدر تلعب بديلك
ادهم: ياااه دا انت لاعبها صح اووي ضربت عصفورين بحجر طب من الاخر برضوا مراتي وفي حضني ومش هسبها ثانيا اعلي ما فخيلك ارك*به وهتتمسك لانك خلاص بقيت كارت محروق ياسيادة اللواء
**: خلاص ياسيادة اللوا اللعبة انتهت
اللواء: سيادة الوزير
ادهم ادي التحية العسكرية: تمام يافندم ودلوقتي كل شكوكنا في محلها
الوزير: اقبضوا علية سلم نفسك ياسيادة اللواء واتفضل معانا بهدوء ومن غير شوشرة
اللواء بخبث: همشي بس الاول اخد حقي وفي لمح البصر سحب سلاحة واطلق النار وحرر نفسة وتبادل رجال الشرطة ضرب النار مع رجال الزعيم(اللواء)
وتم القبض عليه
سهي: ادهم انت كويس صح اناااا وفجاءة سقطت فاقدة الوعي
ادهم مازال تحت صدمتة لم يتحرك من مكانه خطوة واحدة
احد رجال الشرطة: ادهم باشا انت كويس ادهم باشا ياااباشا
ادهم بتوهان: سهي سهههههههي
ركض تجاهها سهي حببتي قومي يلا قومي سههههي اسعااااف بسرعة حد يطلب الاسعاف
سهي بتقطيع: ااددمم ااابببني اددم اابني
ادهم بدموع: حببتي مش هيحصلك حاجة
اللواء بقهقهة: خسرت ياذئب انا هروح بس مش لوحدي قهقهههههه وفي لمح البصر اطلق النار مرة اخري علي قلب ابنتة والمرة الثانية في راسة ومات قاتلا مغمسا بدماء ابنتة وزوجتة
ادهم بهستريا: لا لاااااااااا سههههههي قومي انتي مش هتسبيني لووووحدي قوووومي
ولكن كانت قد فارقت الحياة وتركتة بمفردة يعاني الآم فقدانها
باااااك
ادهم: هرجع لازم ارجع هرجعلك حقك حببتي ودا وعد مني قاطعه خبط علي الباب لياذن للطارق بالدخول وفجاءة حدث......
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند همس
همس بتفكير وغموض: اممم عندي اللي هينفذ كل حاجة ولا قولك كنسلي الخطة دي في خطة تانية اجمد منها
بس الاول لازم نستني الفرصة المناسبة
سونيا: بس اية هي الخطة
همس: هقولك انتي ليكي دور اساسي في الخطة بصي بقي ******************(شرحتلها الخطة)
سونيا بانبهار: انت امك كانت بترضع*ك اية يخربيت دماغك سم بس اية دخل سارة في الخطة مفهمتش
همس: اعملي بس اللي قولتلك علية وسيبي الباقي علية
سونيا: اعتبرية حصل بس اية حكايتك مع دكتور اياد
همس: الدكتور دا حسابوا تقل معايا اوي قال ايه اياد العمري بس انا هوريه يبقا اياد العمري ازاي بعد كدا
بس الاول اخلص من كل اللي ممكن يقفوا في طريقي ويدمروا كل حاجة
سونيا: همس انتي السبب في اللي حصل لريم
همس بصدمة: اية انتي مجنونة اية اللي انتي بتقولية دا لا طبعا هو صحيح مكنتش طيقاها بس ربنا خلصنا منها من غير اي مجهود
ولكن غفلوا عن ذلك الذي سمع كل شئ من البداية
سونيا: ماشي وربنا يستر وميكونش ليكي يد في اللي حصل ليها
همس: انتي مجنونة وبعدين انتي مالك اصلا اية اللي دخلك انتي هتنسي نفسك ولا اية يلا غوري وتركتها وغادرت المكان
سونيا: بقا كدا بس الحمدلله كنت حاسة وكان لازم اعمل كدا...........
استوب
ياترا سارة هتسمع كلام سونيا ولا لا وهتعمل اية مع جميلة
ياترا في اية بين امجد الكافري وادم
ولية ادم عايز ينتقم من نور وياتري هو بيحبها فعلا ولا لا
توقعاتكوا انا بقول نخلص من ادم علشان حواراتة كترت عايزه تفاعل وانزل اللي العاشر النهاردة
*للتوضيح الرواية لحد دلوقتي فيها اتنين فلاش باك الاول (ادهم وسهي) والتاني (خالد وريم)
*وبكدا انتهي فلاش باك (ادهم وسهي)
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشقي لك تخطى الحدود "اضغط على اسم الرواية