رواية حب في مهمة خاصة الفصل العاشر بقلم زهراء ياسر حلمي
رواية حب في مهمة خاصة الفصل العاشر
ثم انصرف الجميع وقبل أن ينصرف زياد سمع اللواء يقول له
اللواء: لحظه ي سياده الرائد
زياد: خير ي فندم
اللواء : كل اللي بيحصل ده مقصوده يعني محاوله قتلك ومحاوله قتل سياده اللواء محمد سامي
زياد: اكيد طبعا
اللواء: وطبعا رئيس المافيا دي بعت تهديدات أن لازم نسيب القضيه ونبطل ندور وراه
زياد: واكيد احنا مش هنسيب القضيه
اللواء: اكيد
زياد : طب هنعمل اي
اللواء: تجمعلي كل تحركاتهم .انت وشهد اهم عنصرين في المهمه دي هي معلومات الصفقه كلها هتجيبها وانت اهم شخص في العمليه دي
زياد : تمام ي فندم من بكره هتكون عندك كل المعلومات اللي عايزها
اللواء : احتمال اول صفقه بعد اسبوعين زي ما قولتلكم
بكره تجمعلي فريقك وفريق ريم بإستثنائها هي واديها اسبوع اجازه علشان الجرح
زياد: تمام ي فندم وانا هروح دلوقتي المستشفي اشوف حالتها وهبلغك
اللواء: أنا كمان مش ضامن عمري فخلوا بالكم من نفسكم ي رجاله
ذياد: أن شاء الله خير حضرتك ربنا يحفظك ي فندم
ثم صمت اللواء لبرهه مما استدعي زياد أن يتحدث قائلا
زياد: في حاجه تانيه ي فندم
حاسس ان سيادتك عايز تقول حاجه
اللواء: المعلومه اللي هقولهالك دي متعرفش بيها فريقك ولا اي حد
زياد: خير
اللواء: طبعا في جاسوس في المافيا دي وهو هيساعدكم كتير زياد : مين هو
اللواء: سياده النقيب علي الوكيل
زياد: ياه فين أيامه ده كان في فرقه306
اللواء: بالظبط كده بس عايز منك تتواصل معاه اول بأول علشان تجبلنا المعلومات اللي معاه ومحدش غيرك هينجح في المهمه دي ولا يثير الشك غيرك
زياد: تحت امرك ي فندم
اللواء: وحاجه تانيه لازم تعين حد انت واثق فيه لحمايه أمه ومراته
زياد: تمام من بكره هعمل كده
اللواء: هتروح تقابل علي في المكان ال(.....) بكره ولو عايز معاك حراسه خد
زياد: لا ي فندم لو مشيت بحراسه ممكن يشكوا اكتر وبعدين انا أقدر احمي نفسي كويس
اللواء: طبعا وانا واثق فيك دلوقتي تقدر تروح
زياد: شكرا لسيادتك ي فندم وان شاء الله هكون عند حسن ظنك
ثم انصرف زياد وذهب إلي المشفي لكي يطمئن على ريم
وبعد قليل دلف الي حيث توجد ريم وهو يحمل باقه ورد واستأذن للدخول
زياد: حمد لله على السلامه ي سياده الرائد
ريم: شكرا لحضرتك
زياد وهو يعطيها باقه الورد
زياد: اتفضلي
ريم: مرسي لحضرتك تعبتك معايا
ذياد: لا تعب ولا حاجه أنا اللي كنت مقصود ويكفي انك فديتني بروحك
ريم: لا ده واجبي ي سياده الرائد وشكرا ليك علي الورد (عادشييي عادشيي اتغير ي جدعان😹)
ثم دلف جميع الاصدقاء
مازن : احم احم في ناس جايبه ورد والدنيا ماشيه معاها عنب😉
زياد: بطل رخامه يلا
حسام: ولما يبطلها مين يكون رخم
احمد: علي رأيك أحس
ثم دلفت مليكه الي الداخل وهي تطمئن علي ريم
ملكيه: الف سلامه عليكي ي روحي🥺
ريم : الله يسلمك ي حبيبتي
حسام: كده ي سياده الرائد تقلقينا وتقلقي خطيبتي عليكي
ريم: الحمد لله جت سليمه بس دقيقه انت قولت اي
حسام: قولت خطيبتي 😁
مازن: ي جزمه من ورايا 😳
احمد: ده بجد ي جدع😏
حسام: اه ي قلب الجدع
كل هذا ومليكه في قمه الخجل فكانت وجنتيها في شده الحمره(معلش معلش لازم نطلع البت مؤدبه ماهي بنتنا برضوا 😹😹😹)
حسام هامسا: اموت في المكثوف(هاي ي سناجل🙂🙂)
زياد بخبث: ومين سعيده الحظ دي
حسام بكل فخر وهو عينه علي مليكه: سياده الرائد مليكه
الفتايات بصراخ وفرحه عارمه
لامار: احلف
حسام اه والله
شهد: ي فرحه قلبي الف مبروك ي روحي 🤭
ريم : الف الف مبروك ي حبيبتي
احمد: الف مبروك
لامار وهي تزغرد: لولولولولولوولوي الف مبروك ي قلبي💃🏻
مازن بهيمان: اجمل زغروته سمعتها في حياتي
لامار اكتفت بنظره 😒(لكن هي من جواها بتقول الهي تنشك في طراطيف صوابعك ي بعيد مش عارف تعملي مفاجاه وتخطبني انا كمان 😹)
حسام: الله يبارك فيكم جميعا
مازن بزعل: الف مبروك بس كده برضوا من غيرنا
حسام: لسه الخطوبه قريب وانا مستحيل اعملها من غير أخواتي
زياد وهو يحتضن حسام
زياد: الف مبروك أحس
حسام وهو يربت علي ظهره وبهمس: الله يبارك فيك ي أخويا عقبالك ها اتنيل واعترفلها قبل ما حد ياخدها منك
زياد بإستغراب: هي مين دي
حسام: بلاش تخبي عيونك فضحاك
ثم انصرف زياد وأصدقائه ليتركوا الفتيات مع بعضهن
حسام وهو خارج عند الباب
حسام : خلي بالك من نفسك ي مليكه😍
مليكه : حاضر وانت كمان😍
مازن : اي هتثبتوا بعض واحنا موجودين 🤨🙄
حسام : انت عيل فصيل يارب تتجوز علشان ارخم عليك
مازن وهو ينظر إلي لامار: يارب
وضحك عليه الجميع
حسام وهو يخرج: لا اله الا الله
مليكه : محمد رسول اللّه
ذياد: ي عم يلا هي مش رايحه الجبهه بكره
ثم انصرفوا
لامار بحزن ل مليكه:ينفع كده مقولتيلناش خالص انك ثبتي الواد
مليكه : أنا اتفاجأت اصلا واي ثبته دي🤨( عزيزي القارئ دي لغه الصحاب😂😂)
شهد: ازاي
مليكه :هحكيلكم
فلاش بااااااك
( بعد ما الدكتور كشف علي مليكه وقال إنها كويسه وخلصت المحلول وفاقت نزلت جنينه المستشفي علشان كانت مخنوقه حسام شافها من بعيد راح كلمها
حسام: سياده الرائد هو حضرتك هنا
مليكه : اه
حسام: عامله اي دلوقتي
مليكه : الحمد لله احسن
حسام : طيب انا أ اصل ءااانا
( هيعترف دلوقتي استنوا 😂)
مليكه بإستغراب: انت اي
حسام بإندفاع: أنا بحبك 🥺
مليكه بصدمه: أي😳
حسام: اه والله العظيم بحبك من اول يوم شوفتك فيه وكمان كلمت باباكي وقابلته وهو قالي لو انتي موافقه هو هيوافق
مليكه: انت بتهزر🤨
حسام: بقولك بحبك
مليكه كانت في أشد مراحل الخجل
حسام: اي طيب مش هترودي عليا
مليكه : في اي🙈
حسام: بحبك
مليكه : ماشي
حسام: اي هو اللي ماشي
مليكه: ماشي
حسام وهو يمثل الحزن
حسام: ياه أنا مكنتش عارف انك مش بتحبيني أنا آسف واعتبريني مقولتش حاجه
وكان سينصرف الي أن سمع صوت مليكه
مليكه بإندفاع: مين قال كده انا كمان بحبك والله
حسام بفرح : قولتي اي
ملكيه وقد أدركت ماذا قالت وأنها وقعت في فخه
مليكه: ها مقولتش حاجه🤦♀️🙈
حسام: انتي بتحبيني بجد زي ما بحبك
مليكه وهي تحرك راسها بمعني الايجاب
كان حسام يقفظ كألاطفال من شده الفرح
ثم أسرعت بالجري الي غرفه ريم لكي تهرب بعيونها عنه)
بااااااك
شهد : ي حبيبتي الف مبروك وربنا يتم فرحتك علي خير
لامار وهي تغمز الي ريم
لامار: بس الولا حسام ده طلع جامد ده قالها بحبك
مليكه وجهها اصطبغ باللون الاحمر
مليكه: بطلي رخامه
ريم بخبث: وعملتي اي لما قالك بحبك كده في وشك
شهد بخبث مماثل: ده تلاقيها سورقت هييييح😁😁
مليكه: أنا سيبهالكم وماشيه علشان انتوا رخمين
لامار: قلبك ابيض كنا بنهزر معاكي 😉😉
مليكه: خلاص حصل خير بس اقعدوا ساكتين
شهد: اه هنسكت بدل ما حسام ييجي يضربنا لو زعلناكي
مليكه: عيب ي سيد احنا اهل
ريم: تسلم ي ابو الصحاب
مليكه: دلبي دلبي😹😹
بعد مرور 3 ايام كان الجميع في قمه الاستعدادات وكانت ريم بحاله افضل ومؤشراتها الحيويه جيده
في المبني
زياد: ها وصلتي لحاجه ي شهد
شهد وهي منهمكه في العمل
شهد:لا
زياد: معاكي قد اي
شهد بصدمه :اي ده بص
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب في مهمة خاصة" اضغط على اسم الرواية