رواية لصه سرقت لي قلبي الفصل العاشر - بقلم بدور عاطف
رواية لصه سرقت لي قلبي الفصل العاشر
في صباح يوم جديد إستيقظت كارما و خرجت و جدت والدتها مستيقظه
كارما،،صبح صبح يا كرمله
كريمه،،صباح النور يا حببتي
كارما،،اي يا كرمله صاحيه بدري لي
كريمه،،ما انا طول الوقت نايمه الدور و الباقي عليكي انتي الي جايه اخر الليل و صاحيه بدري
كارما،،اتعوت علي كدا بقا يا كرمله يلا هقوم اجهز الفطار
ذهبت كارما ام طريمه فنظرت لاثارها و قالت،،سامحيني يا ضنايا انا الي عملت فيكي كدا بس غصب عني
كانت كارما تجهز الطعام و فجأه رن هاتفها
كارما،،يااااه دا انا نستها خالص
كارما،، صباح الخير
نور،،صباح النور
كارما،،كال صوتك كل دا عشان ما كلمتكيش مكنتش اعرف ان بعدي عنك هيزعلك يا جمر انت
نور،،هههههه لا مش بعدك انتي يا اختي
كارما،،لي بس يا جمر النبي عسل يا ولاد
نور،،و ياريت القمر مرتاح دا حزين و تعبان
كارما،،احنا قولنا اي
نور،،طب اعمل اي اديني قافله الفون من وقتها و دلوقت فتحت لقيته متصل كتير بس كان علي الاقل جه شافني لما ما ردتش و لا اتصل ببابا اطمن عليا حتي
كارما،،قولتلك سبيه هو هيجي لواحده بس لو جه و لا حتي اتصل انتي عارفه هتعملي اي كويس
نور،،بس هو يجي بس هيييييح
كارما،،ها اسوح هييييح اي بس و نيله اي ابت انت اظبطي احسنلك و إلا هتتعبي و زنبك علي جنبك
نور،،حاااااضر حاااضر
كارما،،ايو كدا يلا اتكلي بقا عشان ورايا شغل
نور،،ماشي بس انا زهقانه لما تخلصي كلميني او اي رأيك نتقابل
كارما،، ماشي هشوف ظروفي و ابقا اقولك
نور،،ماشي
كارما،،يلا سلام اعسل
انهت المكالمه و تحركت للخارج و وضعت الفطار
كريمه،،يلا اقعدي افطري
كارما،،لا انا لازم البس و انزل عشان ورايا حاجه مهمه اخلصها و ابقا اجي اكل
كريمه،،يا بنتي انتي هتقعي من طولك كدا
كارما،،يا كرمله بتسمي المتر و نص دا طول كلي يا كريمه كلي و اتغزي يا اختي
كريمه،،هههههه ماشي يا اخرت صبري
كارما،،و ربونا انتي الي اخرت صبري يا اختي ما انتي لو تقولي يوعدك بابن الحلال مش هنطر نصبر كتير
كريمه،،هههههه هههههه
كارما،،ايو اضحكي يا اختي اضحكي
كريمه،،طب اعمل اي اذا كان كل رجاله الحاره بيخافوا منك و عملالي فيها معلمه و ماشيه هتكليهم
كارما،،لي يعني هو انا بعبع
كريمه،،ربنا يهديكي و يعوضك خير يا حببتي
كارما و هي تفتح الباب،،و ابن الحلال يا كريمه ابن الحلال
كريمه،،ههههه هههه
كارما،،بردوا الله يسمحك يا كريمه سلام يا اختي
كريمه،،ههههه الله يحظك يا كارما
خرجت كارما و اتجهت الي منزل المعلم دومه
كارما،،صبح صبح امعلم
دومه،، صباح النور
كارما،،اي يا باشا مالك يكونش الواد دا مزعلك
دومه،،و هو حد يقدر يزعلني ابت
كارما،،بس في الي مزعلني انا
حمص،،و هو حد يعرف يزعلك يا برنسيسه
كارما،،لا ماحدش يستجرا اصلا
دومه،،امال اي بقا
كارما،، لا ماتشغلش بالك امعلم و اتفضل ادي معلوم بتاع امبارح
حمص،، انتي بتجيبي الفلوس دي كلها منين اي بتنطي ع البنك الدولي و لا مغارة علي بابا دا حياله كام اتوبيس علي كذا محل
كارما،، مش كارما الي تتزنق ف الاتوبيسات و لا تروح محلات اي كلام و بعدين كل واحد و شطارته
دومه،، سيبك منه المهم انتي عارفه اني ما بحاسبكيش علي حاجه لانك عارفه غلاوتك عندي كويس اوي
كارما،،عارفه يا معلم
دومه بحزن،، دا انت من رحة الغاليه
كارما،، ربنا يرحمها
دومه،، يا رب
كارما،،اتكل انا بقا سلام
ذهبت كارما و توجهت الي المقابر
سيد،، مالك يا بت ما تنشفي شويا بقيتي خرعه و دمعتك قريبه كدا لي
كارما،،يعني مش عارف من اي يا سيد
سيد،، ربنا بيحبك و هيعوضك خير ان شاء الله
كارما و هي تنظر للقبر،، الاتنين كسروني اوي راحوا ورا بعض احنا التلاته ما كناش بنفاق بعض لي ما خدونيش معاهم
سيد،، وحدي الله و بعدين امك كانت هتعمل اي من بعدك
كارما،، قال يعني انا قادره اعملها حاجه دلوقت شوية المسكنات الي بتخدهم و حالتها كل مادا بتسوء لو جرالها حاجه انا هروح فيها
سيد،،بعيد الشر عليكي و عليها بتقولي كدا لي بس
كارما،،انا تعبانه اوي مش قادره انسي اليوم دا و لا قادره حتي اتكلم و لا اصرخ و لا اطلع الي جوايا
سيد،، هتقولي اي دا قدر ربنا
شردت كارما في الماضي و تذكرت ما حدث
(فلاش باك)
كارما،، اي يا عاشق الي موقفك كدا
كايا،،نعمه مش بترد علي التليفون و مش عارف اوصلها
كارما،،ما انت عارف الي فيها و المعلم مش بيخرجها دا انا بعمل مليون حوار عشان اعرف اخرجها
كايا،،انا مش عارف اي دا المهم انا خلاص قررت اني اروح اتقدملها
كارما،، و انت بقا يا حلو شوفتها فين
كايا،،بت انتي هتهبليني
كارما،،دا اول سؤال هيسالهولك المعلم
كايا،،انتي بتقفليها في وشي
كارما،،ولا انت اسمع بقا هو اه حرامي و مشغل كل الي هنا يعني مش وزير و لا صاحب شركات لكن دا الكبير و يوم ما يناسب هيناسب الي زيه
كايا،، و انتي بقا بتقولي كدا لي كنتي قريتي افكاره
كارما،،لا بص بقا من الاخر كدا انا سمعت المعلم و هو بيتفق مع سالم الحامولي ان هيجوزه نعمه و اتفقوا علي كدا
كايا،،يجوزه نعمه دا دا من دور ابوها
كارما،،يعني متوقع اي يجيب صابي من صبيانه و يجوزهاله
كايا،،مستحيل
كارما،،انا قولتلك الي فيها اهه و شوف انت هتعمل اي بقا
كايا،،عشان كدا هي مش بترد عليا
كارما،،عاوزها تقول اي يا كايا دي لو نطقت مش بعيد يقتلها و انت عارف المعلم كويس اوي و دا سالم الحمولي تاجر خرده و الفلوس في جيبه زي الرز
كايا،،و لا لو دا مستحيل يحصل
كارما،، ولاه ما تتغباش عشان ما توديش روحك في داهيه
كاد كايا ان يتحدث ولكن قطعه ذالك الصوت
اي الجمال دا طب ما تداروا في حته
نظرت كارما خلفها و قالت،،و انت مال اهلك
رفع حمص يده و كاد ان يصفعها و لكن منعه يد كايا التي امسكت بيده و قال،،لو كان حصل و لمستها كنت قطعتهالك
كارما،،خلاص يا كايا يلا بينا يلا
حمص،، يلا علي فين يا حلوه المعلم عاوزكوا
كارما،،طب اتكل انت و احنا هنيجي وراك
نظر لهم حمص و قال،،ماشي يا نحنوحه
كارما،،يلا بينا و ما تفتحش بوقك بحرف
تحركوا و ذهبوا الي المعلم
دومه،،اي يا حلوين مش كنتوا تقولوا كنا عملنا الواجب
كارما،،هو لحق البقف دا يبلغك
كاد حمص ان يتحدث و لكن منعه المعلم قائلا،،و هو انا اطول دا انتوا زي ولادي بردوا
كايا،، و لما احنا زي ولادك ترضي ان الواد دا يمد ايده علي كارما
دومه،،ما عاش و لا كان و انا هعرفه غلطه المهم الشغل واقف بقاله كام يوم لي و انت غطسان فين
كايا،، و الله براحتي و انت ليك المعلوم بتاع كل يوم و ادي حساب النهارده
دومه بحده،،ما تظبط يالاه انت لاظبطك انت نسيت نفسك و لا اي
كايا،،لا ما نستش نفسي بس إظاهر ان ناس تاني هي الي نست نفسها و اصلها
كارما بهمس،،اي الي بتقوله دا الله يخربيتك
كايا،، بص بقا يا معلم من الاخر كدا شغل مش شغال و ما فيش حاجه هتوصلك مني تاني خلاص خلصت
دومه،،لا و حيات امك انت ما تعرفش انا مين و لا اي و بعدين اي دا انا الي معلمك اصول الكار اي علمناهم الشحاته سبقونا ع الابواب و لا اي
كايا،،و الله دا الي عندي
حمص،،اي الي قلبك القلبه دي يلاه انت انت نسيت نفسك و لا اي
كايا،،بالعكس دا انا عرفت قيمه نفسي كويس اوي ثم نظر للمعلم و قال سلام يا يا معلم
دومه،،و الله ما هسيبك تتهني بحاجه يا كايا و يا انا يا انت
كارما في نفسها،،الله يخربيتك جيت تكحلها عمتها
حمص،،اي يا برنسيسه مش هتحصليه انتي كمان
كارما،، و انا مالي و ماله
دومه،، اي الي قلبه كدا يا كارما
كارما،،معرفش
دومه،،يعني اي ما تعرفيش انطقي يا بت
كارما،،و الله ما اعرف
دومه،، ماشي بس و الله ما هخليه يتهنا و هرجهدعه كلب تحت رجلي من تاني
في الاعلي كانت تستمع لكل شئ و تبكي بشده
نعمه ببكاء،، غصب عني و الله بس اتمني انك تسمحني علي الي هعمله دا
خرجت كارما و ذهبت الي مكانهم المعتاد
كارما،،انت غبي اي الي عملته دا
كايا،،انا مش هشتغل تاني تحت رحمته و خلاص انتهت
كارما،،دا مش هيرحمك
كايا،،و انا مش هرحمه لو حصل و نعمه اتجوزت حد غيري
كارما،،انت اتجننت و بعدين ما هي هتتجوز غير فعلا و لا نسيت الي قولتهولك
كايا،،لا ما نستش بس مش هحط ايدي تحت ضرسه بالعكس دا انا الي هخليه يجي لحد عندي
كارما،،ولاه اي الي في دماغك
نظر كايا لنقطه ما و ابتسم و قال،، الي في دماغي هيتنفذ و دلوقت حالا
يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الحادي عشر اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية لصه سرقت لي قلبي " اضغط على اسم الرواية