رواية حب خارج سيطرتي الفصل الحادي عشر بقلم فاطمة أشرف
رواية حب خارج سيطرتي الفصل الحادي عشر
حب خارج سيطرتي💔🥀
بقلمي Fatma ashraf✍️💙
(البارت الحادي عشر)
" انا عندي لعنيكي كلااام محدش غيرييي في الدنياا يقولههه في يوم من الايام ليكي او لناس تانية ولو كل الكلام اتقال عنيكي في غربتي موااال😍💜" أدهم سليمان
بتعدي الايام أدهم وليان اتقربوا من بعض جدا وبقوا أصحاب وليان كانت بتهتم بأدهم طول فترة تعبههه وادهم حابب اهتمامها جدا وأخيرا جههه معاد فك الجبس لادهم
أدهم : ياهه أخيرا هفكك الجبس دنا خلاص جضيت
ليان :ههههه الحمدلله عدت على خير علشان تاخد بالك بعد كدا يا استاذ
أدهم : خلاص تبت الي الله هلبس بقا
ليان : وانا كمان
أدهم لبس تيشريت كاشمير على شورت بيج لبسه بصعوبه بسبب الجبس اللي في رجله
وليان لبست بنطلون بوي فريند كحلي عليه تيشيرت ابيض ودخلته جوا البنطلون وعليه شميز كحلي
ليان ابتسمت لادهم: يلا بينا
أدهم بصلها : ليان طلعي التيشيرت من البنطلون
ليان: ليهه منا لابساه على بنطلون واسع
أدهم بغضب : يلا يا ليان احسلكك لما يبقى اسمي أدهم سوسن ابقى اعملي كدا
ليان : ههههه تصدق حلو أدهم سوسن
أدهم بغضب: يلا يا لياان
ليان : ههه خلاص متزقش طلعته يلا
أدهم : ناس متجيش الا بالعين الحمرة
ليان : ولااااا متفتكرش علشان سمعت كلامك بقا وكدا اني منكسرة ومش هقدر اعملككك حاجة لا يا حبيبي فوق ده الا انا يابااا
أدهم : ههههه امشي يا ليان امشي يا آخرة صبري انتي عندك شيزوفرينيا
ليان بإستغراب :ايه شيزوفرينيا دي دي زي كيدزينا كدا بتاعت الألعاب
أدهم بنفاذ صبر :صبرني يارب يلا يا ليان انتي هتجبيلي السكر
ليان : ههه طب حلو هوفرلكك اهوو مش هتجيب سكر من برة قهههقهه
ادهم ضحك غصب عنه بسبب المجنونة دي :هههه والله يا ليان يعني مش عارف عملت ايه في حياتي علشان يبتليني بيكي
ليان بفخر :اكيد عملت حاجة حلوة علشان يرزقك بيا يا باااا انت كنت تطول اصلا انكك تبقى جوزي
ادهم :هههه لا مكنتش عاوز أطول يلا هنتأخر
ليان مسكت ايد أدهم وسندته وركبوا تاكسي علشان أدهم مش هيعرف يسوق برجله
أدهم من ساعة ما ركبوا وسواق التاكسي عمال يبص لليان بصات غريبة أدهم اتنرفز وقاله بعصبية : ممكن تركز في الطريق يا يا استاذ
السواق : منا مركز اهوو
أدهم بغضب : لا انت مركز في حاجة تانية وبص لليان بغضب يلا وصلنا
ليان استغربته وبعديها نزلوا وادهم حاسب الراجل بغضب ودخلوا المستشفى
ليان : أدهم مالك محصلش حاجة لده كلههه
أدهم بغضب: محصلش حاجة ازي انتي مشوفتيش كان بيبصلكك بصات مش تمام اصلا
ليان : وانا مديتوش اهتمام يا أدهم متعصبش نفسك
أدهم بعصبية : لا كنتي اديتيلوه يا ليااان ده اللي كان ناقص كمان وبعدين اصلا لبسكك ده مش نافع انتي هتتحجبي
ليان بصدمة :لبسي ايههه اللي مش نافع انا كل لبسي محترم على فكرة وانت عارف كدا كويس يا أدهم ولو هو البنت اللي مش محجبة في نظر المجتمع اكنها مش محترمة مهو ياما بنات لابسين حجاب بس مش محترمينه انا اهه هلبس الحجاب بس لما اقتنع بيههه علشان اخد الخطوة صح يبقى حجاب فعلا
أدهم اتغاظ من كلامها :وانا لسة هستناكي لما تقتنعي يا هانم
ليان بإنفجار :وانت مين انت علشان تقولي البس ايه وملبسش ايههه ها انت يدوبكك شخص انا لجأتلههه وانت ساعدتني مش اكتر وده كلامككك مالك بقا بيا البس اقلع انت مالككك
أدهم اتنرفز وعيونه احمرت من الغضب : حسابنا في البيت يا ليان
ودخلوا عند الدكتور وفك لادهم الجبس وعملهه علاج طبيعي والدكتور وصي ليان بإنها تعمله علاج طبيعي في البيت وبعديها خرجوا من المستشفى وادهم وليان مش بيتكلموا مع بعض
"انا اتمنيت اكون جمبككك وقدرتككك طلعتي غير ما فكرتك وخوفت تضيع وخسرتكك في قلبي وبالي طول وقتي وعلى بالكك انا مبجييش 🥀💔"تامر عاشور
أدهم جواههه صرااع مع نفسه : انت مالك صح بيها ده هو يدوبكك اسبوعين وهتطلقوا وهترجع لحياتك من تاني ولشغلكك بس ليان من ساعة ما دخلت حياتي وانا اصلا نسيت حياتي القديمة خلاص هي يعتبر نسيتني اي حاجة وحشة حصلتلي انا مش هعلقها بيا وانا مش عاوز احب تاني كفايا خلاص
ليان باصة للشباك وسرحانة وبتكلم نفسها :انا معنتش فاهماك يا أدهم خلاص بجد تعبت منكك بجاهد بقالي 4 سنين وانت مش حاسس يارب خلاص انا طاقتي خلصت معنتش مستحملة تعبت وزهقت خلاص يارب لو مش خير ليا ابعدههه بقا وشيل حبههه من قلبي لامتى هفضل كدا واتنهدت بضيق
وصلوا وليان دخلت قبل أدهم البيت وادهم بعد ما نزل قرر انه هيتمشي شوية
"وفكرة اكمل وانا مش معاههه مبتجيش في بالي كأن الحياة خلاص واقفة عنده و رافضة اني اعيش وبفضل مكاني وبستناههه🖤💔" آصالة
أدهم ركب عربيته ومشي مكنش عارف هو رايح فين كل اللي هو عارفه انه عاوز يهرب من كل حاجة هو مش عاوزاها قدامههه بس في نفس الوقت عاوزاههه ده ايه التناقض اللي هو فيه ده يعني اي تحس بإنكك عاوز شخص وفي نفس الوقت مش عاوزه أدهم فكر كتير بس من كتر التفكير تعب وقف عربيته عند نفس البيت البعيد في الزرع ودخل وقعد بتنهيدة واتصل على مصطفى
مصطفى بمرح :مش بتتصل غير في المصايب ها اقول الف مبروك يا عريس ولا أنت ايه نظامك
ادهم :انا عكيت الدنيا اكتر
مصطفى :اههه ياني عليا الطلاق انت اللي هتجبلي جلطة عملت ايه يا استاذ وبعدين بقالك اكتر من اسبوع متصلتش يعني
أدهم :هحكيلك وادهم حماله من ساعة اخر مرة كلمهه
مصطفى بغضب:والله العظيم انت بتهزر يا أدهم يعني انت تعمل حادثة وده كله يحصل ومتقوليش ازي يعني
أدهم :اهو اللي حصل بقا
مصطفى :طب انا عاوز اعرف دلوقت ليه انت زعقت لليان على لبسها وهي عندها حق انت بصفتكك ايه تقولها كدا
أدهم بغيظ :انت معها ولا معايا عاوز افهم يعني
مصطفى :انا مع الحق انت يا أدهم ولا بيعجبكك العجب ولا الصيام في رجب منا مش فاهم طالما انت مش بتحبها بتغير عليها ليها وبتعمل ده كلههه ليههه
أدهم :مهو انا مش عارف انا اوقات ببقى عاوزها قدامي واوقات مش ببقى عاوزاههه انا مش فاهم حاجة
مصطفى بعصبية:انت اللي مش فاهم نفسك عاوز ايه انت ماسكك مشاعرك مش عاوز تحركها خايف مش عارف انا انت خايف من ايههه خلاص كنت مجرب تجربة وفشلت مالك بقا محير نفسك ليههه سيب مشاعركك هي اللي تخدككك انت علشان حاجز مشاعركك مش عارف انت عاوز ايههه علشان كدا تايههه فوق قبل فوات الأوان يا ادهم ليان مش هتتحملكك كتير كل شخص وليهه طاقة
أدهم فكر في كلام مصطفى كتير وبرده محير نفسه ومش عارف يعمل ايه :ربنا يسهل يا مصطفى
مصطفى :ربنا يسهلك حالك يا أدهم لانكك فعلا محتاج تعرف انت عاوز ايه مع السلامة يا صحبي
أدهم قفل مع مصطفي وحط وشهه ما بين ايدههه بتعب خرج برة البيت ووقف وسط الهوا يمكن يطفي الحرب اللي جواههه لقا صوت جايي من وراههه
:حمدلله على سلامتك
فمن هذا الشخص ؟!
" فيه حدا بدنا ايااههه ما عم نقدر ننساههه لو شو ما عِمل فينااااا🖤 " آدم
ليان دخلت اوضتها وقاعدت على السرير بضيق وتعب وقعدت تعيط وهيي حاطة ايديها على بوقها ومرة ورا مرة صوت شهقاتها بقا عالي ومقدرتش تستحمل كتمة مشاعرها اكتر من كدا عيطت اكتر واكتر وهي بتفتكر كل مرة بيصدها فيها كل مرة مصمم انه يجرحها بكلامه 4 سنين عدوا عليها كأنهم 40 سنة كل يوم من غيرهه كانت بتموت كل ما تحاول تخرجهه من دماغها يدخل من تاني وكأنه وسواس ومتسلط عليها عيطت كتير جدا يمكن العياط يهون عليها وطلعت ألبوم كدا فيه حاجاتها المهمة وكانت تعتبر كلها لأدهم وبس كانت أول صورة أتصوروها مع بعض كان كل اللي يشوفها يقول انهم لايقين على بعض جدا وشهادة تقدير كانت واخدها منه واول صورة رسمتهاله بردكك وكلامها في الشات معاه مع انه كان بيرد رد جاف بس كان بالنسبة ليها انه يرد عليها حاجة كبيرة عندها كانت بتبكي كل ما تشوف ذكرى حتى لو صاحب الذكرى دي مش فاكراها او مش حاسسها بس بيفضل جوانا مهما عمل ليان خلصت تقليب في ألالبوم وقفلته وحطته في شنطة السفر من تاني ليان بتاخده معاها في كل حتة ومسحت دموعها بقوة وكانت حاسة بصداع ودوخةبسبب العياط اللي عيطته اتسندت على السرير وقامت تاخد دش
فماذا سيحدث يا ترى؟!
"والليل اللي انا دلوقت بقيت عايشههه لوحدي غير الليل اللي زمان أنا عيشته قصاد بابككك💔🏃" احمد كامل
أدهم بص وراههه وكان عارف الصوت كويس واتكلم بعصبية : انتي ايه اللي جابككك هنا
دينا قربت ووقفت قدامه :جيت علشانككك أدهم انت ليه مش عاوزنا نرجع
أدهم بصلها بعيون حمرة من كتر العصبية ومسكها من دراعها جامد :قولتلككك ميت مرة متظهريش قدااميي تاني انتي فاهمة انتي واحدة رخيصة كل همها الفلوس وبس ايههه فلوسك خلصت جاية تاخدي مني ولا ايههه
دينا شدت دراعها منه بغضب :ايدك متتمدش عليا وانا عمري ما كنت رخيصة انا اتبهدلت واتهانت بعد ما خلفت بنتي جوزي رماني في الشارع انت مش فاهم حاجة
أدهم بعصبية :لا انا فاهمك كويس اوووي كمان اول مرة افهمك صح دلوقت ومحدش ضربككك على ايديك علشان تتجوزيههه انتي اللي جريتي وراا الفلوس وسبحان الله ربنا عارف انه نيتك مش خيرر فعمل فيكي كدا
دينا قربت منه وبصت في عيونه بثبات :قولي انكك بتكرهني يا أدهم قولي في وشي لو تقدر
أدهم بصلها بثبات وعيونه كلها كرهه ليها :انا بكرهككك مكرهتش في حياتي قدككك
دينا غمضت عنيها بعد ما سمعت الكلمة دي كأنها دخلت في قلبها مش في ودنها :وانا بحبككك وهفضل احبكك يا أدهم لحد ما ترجعلي
أدهم بعصبية :انتيييي شيطانة انتييي ايههههه يا شيخة رجوووع ايههههه اللي بتتكلميي عنهههه انا لو هموت عمري ما هرجعلكككك ابدا انتي فاهمة حتى لو كنتي آخر ست علي الارض فهمتي وسابها وركب عربيته ومشي
دينا برفع حاجت وربعت ايديها بثقة :هنشوف يا أدهم مين هيترجي يرجع للتاني بعد ما افرحككك في ست الحسن بتاعتككك قالت كلامها بغل وحقد باينين في عنيها
فماذا سيحدث يا ترى؟!
"اههه يا سلام سبنا الوقت يعدي قواام محسبناش اللحظة الجاية وده اسمه كلام عيشنا العمر نربي حمام بس نسينا نقوم غية🥀 " حمزة نمرة
ليان وقفت تحت المياه السقعة يجي اكتر من ساعة بتحاول تفوق نفسها بتحاول تقنع نفسها انهه أدهم خلاص بتحاول تنساههه بس للاسف صورته بتيجي قدامها من تاني وعيطت كتير اووي وبعديها لبست هدومها وخرجت كانت حاسة انه دماغها تقلت اكتر وصداع رهيب ودوخة وزغلالة وحاسة بوجع في صدرها وسخنيةوبعديها ما شافتش قدامها ووقعت من طولها في الأرض
ام أدهم كانت معدية من قدام الأوضة وسمعت صوت خبط في الارض خبطت على الباب
ام أدهم :ليان حبيبتي افتحي ليااان ولما ملقتش رد فتحت الباب لقت ليان مرمية على الأرض
ام أدهم جريت عليها :يالهههوي ليااان ليااان ردي عليااا
يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب خارج سيطرتي" اضغط على اسم الرواية