رواية منقذي الفصل الثاني عشر بقلم شوشو محمد
رواية منقذي الفصل الثاني عشر
نور بتعب الحمد الله ياماما انا كويسه بس ليه انا ف العنايه
هاله اصل الزبده كانت هتنفجر ف ادم وصي الدكتور يحطك تحت الملاحظه عشان خايف عليكي
نور طب ادم فين انا عوزه اشوفه
هاله ادم بره بس الدكتور قال مفيش غير واحد بس الي يدخل وع العموم انتي هتتنقلي بكره اوضه عاديه وتشوفيه برحتك
تدخل الممرضه وتطلب من هاله الخروج
تخرج هاله وتذهب الي غرفه ادم
ادم اي ياعمتو نور عمله اي الوقتي هاله الحمد لله انا حسه انها احسن
ادم طب الحمد لله
هاله نور سئلت عليك
ادم قولتلها اي
هاله قلتلها أن الدكتور قال إن واحد بس الي هيدخل وانها هتتنقل بكره ف اوضه عاديه
ادم طب كويس انك قلتلها كده
هاله وهي تنظر لادم شكرا يا ادم انك ساعدت. بنتي
ادم متشكرنيش ياعمتو ده واجبي انتي زي ماما الله يرحمها
هاله انتو سندي ف الدنيا ربنا يخليكم ليا
ادم ع فكره ياعمتو انتي غلوتك كبيره اوي عند جدي وبابا وطول الفترة الي فاتت كان عنيهم عليكي
هاله ياعني كانو عارفين عني كل حاجه
ادم اه وكانوا ديما يحكولي عليكي
يدق الباب ويبقا اياد وسلمي
اياد حمدا ع السلامه ياصاحبي
ادم الله يسلمك يا اياد انتا جيت امته ا
اياد لسه جاي من المطار لفندق ليك ع طول
سلمي حمدل ع سلامتك يا استاذ ادم طمني عليك وع نور عامله اي
ينظر ادم لاياد فيقول اياد
انا حكيت لسلمي ع كل حاجه عشان تبقا ديما جنب نور الفطره الجايه
ادم ينظر لسلمي ويقول بس
سلمي متقلقش يا استاذ ادم انا مش هحكي لنور ع اي حاجه والموضوع ده هيفضل سر بنا
ف الصباح تنقل نور الي غرفه عاديه
ويصمم ادم أن يذهب إلي غرفه نور لتساعده هاله لوصول لغرفه يدخل ادم الغرفه ويجدها نائمه يجلس بجانبها ع الكرسي ينتظرها إليها وينتظر أن تستيقظ
وبعد دقائق
تفتح نور عنيها بتعب وتنظر حولها تجد ادم يجلس بجانبها ينظر لها ادم وتنظر له بحب
وتقول ادم انتا هنا من أمتا
ادم لسه من شويه طمنيني عليكي عمله اي الوقتي
نور وهي تنظر له انا باقيت احسن الحمد لله بس زعلانه
ادم وزعلانه من اي بقا
نور انا كنت جايه ع اساس اني هخرج واتمشى واتفسح ف امريكا اقوم اجي اعمل عمليه واعد ف المستشفي
ادم ببتسامه ياستي قومي بس انتي بسلامه وانا هلففك امريكا كلها
نور بفرح بجد يا ادم
ادم بجد يانور
نور انا مبسوطه اوي انك معايا يا ادم
ينظر لها ادم ويسكت
يدق الباب ويجد سلمي واياد
سلمي حمدل ع سلامتك يانور ياحبيبتي عمله اي
نور الحمد لله احسن انتي جيتي امته ياسلمي
سلمي جيت امبارح ع اساس انك لتقضي شهر العسل اجي الاقي انك تعبتي و عملتي عمليه بس معرفتش اشوفك لانك كنتي ف العنايه
نور اه شفتي بقا ياستي المنحوس
اياد حمدا ع سلامتك يامدام نور
نور الله يسلمك
ادم ينظر ل اياد بتعب ويقول طب ياله يا اياد نسبهم سوا شويه
اياد ماشي ياله ياصاحبي
يقوم ادم من ع الكرسي لكن الجرح يشد عليه فلا يقدر ع المشي فيمشي ببطء شديد فتلاحظ نور
نور مالك ياادم ف حاجه تعباك
ادم لا ابدا معدتي وجعاني شويه تقريبا خدت برد فيها
نور طب خالي الدكتور يديك حاجه
اياد تمام ماشي ياله ياادم وانا هخدك لدكتور يشوفك ويسنده اياد ويحدها ويخرج من الغرفه تحت نظرات نور القلقه عليه
ف غرفه ادم
ادم بتعب اه مش قادر الجرح هيموتني يااياد
اياد معلش ياصاحبي مدد انتا وانا هروح اجبلك الدكتور يشوفك
يذهب اياد ويروح يجيب لدكتور
الدكتور يقوم بالكشف ع ادم ويعطيه مسكن ويقوله انا قلت لحضرتك مينفعش تقوم من ع السرير اليومين دول عشان الجرح لسه جديد وحضرتك مسمعتش الكلام
ادم انا كان لازم اروح لها عشان متشكش ف حاجه
الدكتور ع الأقل متتحرقش يومين الجرح يخف شويه
اياد خلاص يادكتور انا هتصرف
يخرج الدكتور وينظر ادم لاياد
ادم وهتعمل اي ان شاء الله
اياد متقلقش سبها عليا
عند البنات
نور انا قلقتنه ع ادم اوي ياسلمي
سلمي لا متقلقيش ده شويه برد ف معدته مش حاجه يعني
نور بس باين عليه التعب اوي حسه أنه فيه حاجه
سلمي حاجه اي بس ده برد يابنتي انتي مكبره الموضوع اوي هو الحب ولع ف الدره لدرجادي
نور تصدقي انك بارده
سلمي ماشي ياختي متشكرين انا هروح اشفلك حبيب القلب واجي
نور ماشي بس متتاخريش عليا
تذهب سلمي الي غرفه ادم تطرق الباب فيسمح لها بالدخول تدخل سلمي وتقول اي الاخبار
اياد مفيش ادم تعب لم مشي والدكتور قال مينفعش يتحرك ع الأقل يومين وأعطاه مسكن اخده ونام
سلمي طب والعمل نور قلقانه عليه ولو مرحش اليومين دول هتقلق عليه اكتر
اياد طيب بوسي انتي هتقللها انو بقا احسن بس باباه تعب فجاه وهو أطر يرحله يبقا جنبه لأن جدها ومامتها هنا ومفيش حد يهتم بيه
سلمي وتفتكر هتقطنع
اياد اه وانا هخلي ادم ام يصحي يكلمها ويقلها بنفسه
سلمي ماشي انا هروح لها بقا لانها قلتلي متاخرش عليها سلام
ينظر لها اياد بتمعن ويقول طب خدي بالك منها
تذهب سلمى الى غرفتنا نور وتقول لها على اللي اتفقت عليه مع اياد
نور يعني هو بقا كويس متاكده
سلمي اه انا شيفاه بنفسي وهو خارج يجري بره المستشفي
نور طب خالو تعبان ماله
سلمي معرفش هو اياد قلي كده بس وقلي أنه قله أنه هيكلمك لم يطمن ع باباه
تدخل هاله و خيري
نور بلهفه خالو مالو ياجدو
خيري اه علي تعبان ضغطه علي اوي مره وحده وهو ف الاجتماع وودوه ع البيت وادم رحله وخد الدكتور معاه متقلقيش إن شاء الله خير
ترد هاله وتقول بس ادم مرضاش يخلي حد يروح معاه بس انا بعت اياد يشوفه
نور ربنا يسطر متقلقش ياجدو خالو هيبقا كويس إن شاء الله
خيري إن شاء الله شدي حيلك كده انتي كمان عشان تخرجي من المستشفى
نور انا بايت احسن الحمد لله بس الجرح بيشد عليه بس شويه
خيري معلش يومين ثلاثه وتبقي احسن
عند ادم يستيقظ ف المساء ويجد اياد يجلس بجانبه ويحكي له ع كل شىء حصل
ادم طب وهي صدقت الكلام ده وهي عمله اي
اياد اه صدقت وهي كويسه بس سلمي قلت لها انك هتكلمها ام تتطمن ع باباك خد بقا كلمها وانا هاروح اجبلك حاجه دفيه تشربها
ادم تمام ويمسح الموبايل ويقول بالاتصال ع نور
ادم مساء الخير
نور مساء النور يا ادم طمني عليك عامل اي وخالو أخباره اي
ادم انا تمام الحمد لله وبابا الحمد لله احسن بس الدكتور آداه علاج ينزل الضغط وطلب أن حد يفضل معاه عشان لو الضغط علي تاني ينقله المستشفي
نور لا إن شاء الله مش هيعلا وهيبقا كويس ممكن أكلمه
ادم اصل هو نايم الوقتي ف قلت اكلمك اطمن عليكي
نور اه طب وأننا معدتك عمله اي
ادم لا الحمد لله الدكتور ادالي علاج خدته وبقيت تمام انا عوزك بس تخدي علاجك ف معاده عشان تروقي وتخرجي من المستشفي
ومتزعليش اني مش هقدر اجيلك اليومين دول
نور لا انا مقدرش ازعل منك وحاضر هاخد العلاج
ادم طب تمام اوي انا هقفل الوقتي عوزه حاجه
نور لا انا بس عوزاك تاخد بالك من نفسك
ادم إن شاء الله سلام
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية منقذي" اضغط على اسم الرواية