رواية لصه سرقت لي قلبي الفصل الثاني عشر - بقلم بدور عاطف
رواية لصه سرقت لي قلبي الفصل الثاني عشر
في منزل كارما كانت تجلس كريمه كعادتها و فجاه إستمعت لطرقات علي الباب فتحايلت علي نفسها و وقفت و اتجهت الي الباب
كريمه،،حاضر يا الي بتخبط ، فتحت الباب
شخص،،مساء الخير
كريمه،،مساء النور
شخص،،الباشا بعتلك الامانه دي
كريمه،،خد امانتك و بلغ الباشا اني مش عاوزه حاجه
شخص،،انا عبد مأمور و لازم تاخديها و ابقي اتصرفي معاه
اخذت منه كريمه الظرف و ذهب الرجل فعادت الي فراشها و جلست ثم امسكت هاتفها و قامت بالاتصال عليه
كريمه،،انا قولتلك مش عاوزه حاجه منك و ابعد عني بقا و كفايا الي حصل
.....،،دا حقك يا كريمه
كريمه،،حقي حقي الي معرفتش تجبهولي حقي الي هيعوضني عن ضنايا و لا هيعوض الي راح
.....،،كريمه انتي عارفه انه كان غصب عني و مكنتش اقدر اعمل حاجه
كريمه،،لا كنت تقدر بس طمعك هو الي منعك من دا المهم انا مش هعيد الي فات لان خلاص الي حصل حصل و مبقاش حاجه تنفع دلوقت بس حاجه واحده الي هقولهالك ابعد عني و كفايا الي حصلي من وراك خليني اعيش مرتاحه علي الاقل عشان بنتي الي ما لهاش غيري
......،،سامحيني يا كريمه
كريمه،، مستحيل زمان اترجيتك و انت ما رحمتنيش و لا حتي بنظره واحده تديني امل اني اعيش و استناك و وقتها اسامحك كل الي لقيته في عينك طمع علي الله تكون الفلوس ريحتك و عيشتك مرتاحه بس انسي اني اسامحك انسي
ثم اغلقت الخط و اخذت تبكي
كريمه ببكاء،،مستحيل اسامحك علي حرقت قلبي و ضنايا الي ختوه من حضني و موتوه و لا حتي هسامح نفسي علي الي عملته في حق بنتي
عند كارما كانت تتحدث في الهاتف
كارما،،ها يا مزه هاقبلك فين
نور،،اي رايك في نادي.....
كارما،،لا نوادي اي و كافهات اي انا ماليش في جو القعده دا بقولك اي ما تيجي كدا زي الشاطره و افسحك انا فسحه علي زوقي
نور بحماس،،ماشي ها هجيلك فين
كارما،،قابلين عند .....
نور،،اوكي
بعد فتره وصلت نور للمكان و هو الكورنيش و صفت السياره و وقفت و قامت بالاتصال علي كارما
نور،،ايو يا كارما انتي فين
كارما،،دقيقتين و هتلاقيني عندك
نور،،ماشي
وقفت نور تنتظرها و ات تجاهها اثنين من الشباب
شاب،،اوبااا القمر واقف لواحده كدا لي
شاب2،، لا دا صاروخ ارض جو اي الجمال دا
نظرت لهم نور بخوف ثم عادت للنظر امامها
شاب،،ما تحن يا جن
شاب2،،و هو يحاول إمساكها و لكن منعته تلك اليد التي قامت بلوي ذراعه و انزلته ارضا
كارما،،لا وحيات امك دا انا اقطعهالك قبل ما تلمس شعره منها
شاب،،اوباا اموت انا في الشرس دا
كارما و هي تفتح المطوا،،من ناحيت هتموت فانت هتموت يا حيلتها
شاب،،خلاص خلاص ثم ذهب هو و صديقه
نور بخوف،،كارما ان....
كارما،،انتي تسكتي خالص انتي محتاجه عامره من اول و جديد
نور ،،عامره يعني اي
كارما،،تعالي معايا
ذهبت معها نور الي منتزه عام
نور،،و هنعمل اي هنا
كارما،،هعملك عامره
نور،،انا مش فاهمه حاجه
كاما،،هفهمك انتي لازم تخشني شويا و تعرفي علي الاقل تدافعي عن نفسك
نور،،اااه طيب ازاي
كارما،،هعلمك كام حركه كدا بس انتي تجمدي معايا و كمان طريقة كلامك تتغير
نور،،اتكلم ازاي يعني
كارما،،تخشني شويا عشان ما تحسيسسش الي قدامك انك طريه و سهل ينضحك عليكي
نور بقرحه،،الله طب يلا علميني
كارما،،هو انا بقولك اني هجبلك فستان جديد ما تظبطي ابت
نور،،احم حاضر
كارما،،ها جاهزه
نور،،جاهزه
بدأت كارما في تعليمها و استمر الوضع كما هو خلال هذا الاسبوع
في يوم جديد يحمل الكثير من المفاجأت خرج ياسين من منزله و اتجه الي الشركه في اجتماع هام
خالد،، في مؤتمر صحفي هيقام عشان يعرفوا اخر تطورات مشروعك مع اسر دويدار
ياسين،،امال هو مختغي بقاله كام يوم لي
خالد،،هه لسه بيحتفل بالنصر الكبير الي ضمنه
ياسين،،خليه بحتفل براحته
خالد،،طب هقوم انا اشوف باقي الشغل
ياسين،،ماشي و ابفي شوف نور
خالد،،انا مش فاضي
ياسين،،قسم بربي لو ما انعدلت معاها لاعدلك انا
خالد،،حاااصر اوووف
خرج خالد و لم ينتبه لتلك الجالسه
دخلت السكيرتيره و ابلغت ياسين بان هناك من يريد ه
ياسين،،ماقلتش مين
السكيرتيره،،لا يا فندم
ياسين،،اوووف طيب دخليها ام اشوف مين دي كمان
خرجت السكيرتيره و ابلغتها
كان يجلس يتصفح الاوراق التي امامه و لم يلاحظ تلك الواقفه امامه
طب علي الاقل شوف مين الي عاوزك مش يمكن حرامي و جاي يسرقك
رفع ياسين رأسه و نظر لتلك الواقفه مطلولا
ياسين،،انتي مين
كارما كارما عبد السلام
ياسين،،ازاي تدخلي من غير ما اذنلك
كارما،،انا ادخل اي مكان انا عاوزاه
ياسين،،احنا اتقبلنا قبل كدا
كارما،،هههههههه طبعا هو بس اللبس و الشكل متغير شويا قولت لازم ادخل كويس عشان شركه بقا و ناس
ياسين،، انتي مين
كارما،،ما قولتلك كارما عبد السلام بس بالنسبالك كايا
ياسين،،كايا مش معقول
كارما،،هو اي الي مش معقول
لم يرد عليها ياسين و ظل ينظر لها
كارما،،يا اخ انت روحت فين
ياسين،،ها طب ظبطي طريقه كلامك عشان يبقا لايق علي شكلك
كارما،،ههههههه حاضر
انسحر ياسين بضحكتها و شكلها
كارما،،رجعنا للتوهان تاني
ياسين،،لا ابدا بس متفاجا من التغير الجذري دا
كارما،،انا كدا احب افاجأ كل الي حوليا المهم انا جايه اخد حقي و لا نسيته
ياسين،،لا ما نستهوش و اتفضلي حطي المبلغ الي انتي عاوزاه
نظرت له كارما ثم قالت،،بس انا مش عاوزه فلوس
ياسين،،امال عاوزه اي
كارما............
يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الثالث عشر اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية لصه سرقت لي قلبي " اضغط على اسم الرواية