رواية القدر والسند الفصل الثاني عشر بقلم رودي محمد
رواية القدر والسند الفصل الثاني عشر
انا المقدم خالد محمود....
مليكه بصت ليه وبصت لمالك علامة استفهام ف عيونها؟؟؟
مالك:... ليه
المقدم خالد:.. حضرتك متهم ف قضية قتل وانا دخلت لوحدي هنا عشان مش عايز شوشرة ف اتفضل معايا لو سمحت..
مالك:... بص ليه وبعدها رجع بص لمليكه وكأنه بيقولها متصدقيش انا برئ
مالك: تمام انا جاي مع حضرتك
خرج مالك ومعاه المقدم خالد....
حسام: في ايه ي مالك ومين ده ورايح فين
خالد: انا المقدم خالد وعاوزين مالك لانه متهم ف قضيه قتل....
سعاد: يامصبتي قتل اي ي بني ده مظلوم اكيد
حسام: قتل مين ي مالك انا مش فاهم حاجه
المقدم خالد: قتل علي الدمنهوري
سعاد وحسام بصدمه وف صوت واحد.... ايه
سعاد.:. بصت لمالك جامد ومسكت دماغها وفقدت الوعي
حسام: جري عليها شالها
دكتور عايز دكتور بسرعه
مالك... مشي مع خالد وكل اللي ببفكر فيه مليكه وبس هتعمل اي ي تري
مجهول واحد.:.. نفذت ي باشا
مجهول اتنين:... حلو اوي كده هاااهااااهااااهااا.. ضحكه شريره 😂..
ف المستشفي
............... ............. ..............
مليكه: ماما انتي كويس
سعاد: اه ي بنتي تمام مليكه متصدقيش كلامهم مالك عمره م يعمل كده
مليكه.:.. ماما انتي كنت عارفه ان.. ان... ان بابا مات مقتول
سعاد: بحزن وتردد وخوف من الماضي وخوف ع بنتها... اه ي بنتي كنت اعرف
مليكه: ليه محدش قالي ليه خبيتوا عليا ليه من حقي اعرف
سعاد: كنتي صغيره خفت اقولك
........خبط الباب دخل حسام يلا ي جماعه انا خلصت اجراءات المستشفي نقدر نمشي دلوقتي
خرجوا من المستشفي............
عمار...
ايوا ي عمر انزل وتعالي انهارده
عمر.:. ي بابا افهمني
عمار.:.. عمر ده اخر كلام عندي هتجي غصب عنك فاهم
عمر: بتنهيده حاضر ي بابا
مش معقول ليه بابا بيعمل كده مش عايز انزل مصر انا
مياده: انزل ي عمر انت مش قد شر ابوك انا اعرفه كويس ده ملوش عزيز حتي لو ابنه انزل يبني ربنا يهديه
عمر:... تمام ي ماما
ف بيت مليكه .......
دخلو البيت
حسام: ... بعد اذنكم انا هروح اشوف مالك
مليكه....
سعاد.....
حسام.: تمام لو احتاجتوا حاجه كلموني
....... خرج حسام من البيت راح للمحامي.......
المحامي:.. اسف ي حسام بس الموضوع صعب ده فيه فيديو متسجل صعب اخرجه انهارده مهما كان لازم يبات هنا
حسام: بعصبيه يعني اي هو مقتلش
المحامي: اثبت بالعقل ي حسام اهدي كده وهنتصرف
........ ف بيت مليكه خبط الباب.........
مليكه: حاضر فتحت 🥺😳عمي اتفضل
دخل عمار..... وبص ع سعاد 😒هو ده اللي واثقه فيه وجوزتيه بنتك
سعاد:.. عايز اي ي عمار
عمار:. عايز اقولك اني مش هسيب حق اخويا .. وانتي ي مليكه انا هرفع عليه دعوه عشان يطلقك ده قتل اخويا الوحيد مقدرش اأمن عليكي معاه 😥😒
مليكه:.. ماشي ي عمي اعمل اللي شايفه صح
سعاد:.. مليكه انتي اتجننتي
مليكه:... انا اتجننت ي ماما لما وهمت نفسي انه بيحبني اتجننت لما فرحت اني اتجوزته انا اسفه مش هقدر اكمل بعد اذنكم
عمار.:. بفرحه عين العقل ي بنتي طول عمري بقول عليكي طالعه لعمك
سعاد.:. اطلع برا ي عمار برااا
عمار..:. ماشي بس خليكي فاكره اني عايز مصلحتك
........ ........ .........
ف مطار القاهره وصل عمر...
اااااف عايز مني اي بس ي بابا
...... ..... ......
ف قسم الشرطه
حسام.. مالك عامل اي
مالك... تمام
حسام... انا اتكلمت مع المحامي وطمني
مالك... مليكه عامله اي
حسام... متقلقش ي صاحبي هتبقي تمام
دخل المحامي: انا اسف ي مالك بس فيه خبر مش حلو عشانك
مالك: بثبات انفعالي قول مبقتش فارقه
المحامي .. مليكه رفعت دعوه عايزه تتطلق
مالك ... ليه ليه مليكه بتعمل كده مش المفروض تصدقني
انا مستحيل اعمل كده ليه ليه وخبط ع مكتب الضابط باديه
حسام:.. اهدي ي مالك هي اكيد الصدمه بس مأثره عليها انا هتكلم معاها متقلقش
مالك......
.............
ماما: انا نازله اتمشي شويه
نزلت تتمشي وهي سرحانه خبطت ف حد مش تفتح انت اعمي مش بتشوف
..... الشخص.. وهو بيقلع النضاره وكل علامات الوسامه اتجمعت فيه وحشتيني 😎
مليكه.. هاااااا وهي فاتحه بؤقها كده 😯😅😅
ي ترا مين اللي شافته مليكه
وياترا مالك هيعمل اي ف القضيه
وهل هيطلق مليكه ولا لا...
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية القدر والسند" اضغط على اسم الرواية