رواية احفاد العزايزي البارت الثالث عشر 13 بقلم رنا احمد
رواية احفاد العزايزي الفصل الثالث عشر 13
في قصر العزايزي ❤️
في عرس احفاد العزايزي ❤️.
صقر بغضب شديد /عملت ال في دماغك ي بدر .
بدر بغرور وابتسامه/واه عاد شرع ربنا ي ابوي .
روح بغيظ /وهي دي الي اخترتها ي سي بدر .
سحر بخبث مصتنع /انا عارفه اني مش من مقامكم بس انا هستحمل منيكم اي حاجه علشان سيدي وتاج راسي بدر.
ساره بسخرية وابتسامه قوه /واه عاد لحقت برمجتها علي كيفك ي بدر .
بدر ببرود واستفزاز /طبعا عملت معاها الي مقدرتش اعمله معاكي ي بت عمي .
ساره بقوه عكس مابداخلها /الف مبروك ي ولد عمي .
بدر بابتسامه استفزازية /الله يبارك فيكي ي بت عمي عقبالك ساعتها والله هعملك فرح متعملش في الصعيد كلياتهابس محدش هياخد فضلتي هههههه .
ساره بتحدي وانتقام /هتندم ي بدر صدقني هندمك ندم عمرك .
بدر ببرود /هههههههه مش هتقدري ي ساره انتي متقدريش تعيشي من غيري واصل انتي ملكي مهمها حوصل عمرك مهتبقي حاجه من غيري .
ساره بقوه وانتقام /هتشوف ي بدر وخليك فاكر الحديد ده زين .
بدر بصراخ /يلا ي حاج نعيم اكتب الكتاب .
وبالفعل تم عقد قران بدر وسحر ..
صالح بطمع وخبث /الف مبروك ي سحر ي بتي الف مبروك ي صقر بيه .
صقر بقرف /الله يبارك فيك .
شاكر بابتسامه /يلا عاد ي عرسان علشان نزوفوكم .
نديم بابتسامه /معلش ي عمي زفوا عز لأننا طالعين علي المطار .
بسنت باستغراب /ليه ي نديم .
نديم بابتسامه /اصل بابا حجزلنا نقضي شهر العسل في باريس .
بسنت بسعاده كبيره وغرور /ايه بجد ي نديم ياااه وهتصور من هناك بالدهب الي لابساه ده كله ياااه ي بسنت .
عز بهمس ل نيره /انا اسف.
نيره باستغراب /علي ايه .
عز /لاني مفكرتش في كده وانك تقضي شهر العسل في المكان الي تستاهليه .
نيره بابتسامه /انا مبيفرقش معايا الحديد ده ي عز .
عز بابتسامه /الف مبروك ي نيره ربنا يقدرني واسعدك..
نيره وهي تحدث ذاتها ب قلق/نفسي اصدقك ي عز بس كيف تكون حبتني بسرعه كده لازما انفذ الي في دماغي لحد ماتاكدت من مشاعرك ي عز .
صقر بضيق ملحوظ /طب يلا ي جماعه علشان نوصلوا العرائس وبرضك هنوصلكوا ي نديم للمطار .
نديم بابتسامه /الي تشوفوه ي عمي .
من داخل قصر العزايزي ❤️ .
سيف وهو يحمل ايمي ب عشق /مبروك ي روح قلبي اخيرا ي ايمي .
ايمي بسعاده /اخيرا ي روح امي .
رحمه بسعاده /لوووووووووي ربنا يباركلكم ي حبيايبي .
روح بابتسامه /روحي انتي علشان تكوني مع نيره وبسنت يلا.
رحمه بابتسامه /حاضر ي خيتي .
روح بابتسامه /مبروك ي لتنظر لم تجدهم لتبتسم اه عليكم مستنوش ربنا يسعدهم يارب وأما اشوف هتعمل فيا ايه كمان ي بدر .
في غرفه بدر ...
كانت تجلس سحر بفستانها الابيض وهي تتصنع الخجل .
بدر بغرور /واه عاد هتفضلي قاعده كده ولا ايه .
سحر وهي تتصنع الخجل /واه عيازني اعمل ايه ي سيد الناس .
بدر بغضب وغرور /قومي فزي القعيني الجزمه والخلاجات يلا قومي .
سحر بفزع من هيته/امرك أمرك ي سيد الناس حاضر .
بدر ببرود /انا داخل الحمام اطلع اللاقيكي غيرتي الفستان ده وانتي فاهمه بقا الباقي .
سحر بمكر /امرك ي سيد الناس .
ليسير بدر الي الحمام لتتحدث هي بغضب وتوعد .
/اووووف ي ساتر عليك راجل اخاد منك الي انا عايزاه وبعدين اسيبك تولع انت بالنسبه الي فرصه تخلصني من الي انا فيه ده من الفقر وابقا سحر هانم ....
في غرفه ساره ..
كانت تقف وهي تنظر لنقطه ما بدموع ندم وحسره .
جاسر بحنان /متكبيش ي قلب ابوكي ميتهلكيش والله مايستهلك.
ساره بقوه /متقلقش عليا ي أبا أنا زينه .
ريان بحنان /انتي كويسه بجد ي ساره .
ساره بابتسامه حزينه /متقلقش عليا ي اخوي .
هبه بحزن /لساكي مصممه علي السفر برضك ي ساره .
ساره بابتسامه حانيه /جرا ايه ي أما عاد لازما اسافر لازم ابعد عن عنه شويه وبعدين خلاص ده الطائره بعد ساعات ومتخافوش عليا واصل ماريا هتستناني في المطار لتتحدث بنبره تحدي وانتقام لازما اعرف الكل وأولهم بدر مين ساره جاسر العزايزي .
(هوريهالك نفسي تشوفها علشان اهدي ناري الي مبتهداش هوريهالك لازم تشوفها مانا كسره قلبي ديه مش ببلاش ....👍👍👍👍
انتقامي من بدر هيفوق التوقعات ......
في الطائره ....
بسنت بسعاده /شوفت ي نديم شوف البنات كيف كانوا عاملين يبصولي كيف بالفستان والدهب الي مغرقني ده ولا نيره وايمي كانوا هيولعوا .
نديم بزهق وغضب /علي فكره انا زهقت من نفسي الكلام الي عماله تقوليه من ساعه مسابنا الفرح علي فكره مكنش فيه حاجه من دي ابدا ونيره وايمي كانوا واخدين بالهم من اجوازهم وفرحنين بيهم ومكنوش بيفكروا في حاجه تانيه انتي بس الي مريضه ومش شايفه غير نفسك .
بسنت بحده /فيه ايه عاد ي نديم ده كلام تقوله ل عروستك في يوم زي ده .
نديم بغضب /شوفي انتي عماله تتكلمي في ايه .
بسنت بغضب /خلاص عاد ي نديم اوووف .
المضيفه بابتسامه /الف مبروك ل حضراتكم التورته دي من شركه الطيران بتهنئ حضراتكم بالزفاف السعيد .
نديم بابتسامه /ميرسي شكرا .
بسنت بجوع ولا مبالاه/ياه هات ي نديم ده جعانه جوي .
المضيفه بإعجاب ب نديم /ممكن اخد مع حضرتك صوره اصل بصراحه حضرتك وسيم جدا.
نديم بغيظ من هيئه بسنت /انتي ايه رايك ي بسنت .
بسنت وهي تاكل بشراهة /وانا مالي عاد ي نديم ماتتصور انا فاضيه لحديدك ده .
نديم بغيظ وانتقام من داخله /تمام اتفضلي .
المضيفه بسعاده /شكرا جدا ل حضرتك .
نديم بشرود وانتقام /ماشي ي بنت شاكر انا كده عملت الي عليا علي الاخر استني وهتشوفي جحيم نديم رافت 😡😡😡😡😡😡.
في فيلا قاسم .
رنا بسعاده غامره/ي عني بجد ي مامي وفقيتي .
ندا باستسلام /لازما اوافق علشان خاطرك ي نور عيني وكمان ادم اقتنعت بأنه شاب ممتاز .
رنا وهي تقبلها بسعاده /ربنا يخليكي ليا ي ست الكل هروح ابشره .
قاسم بابتسامه /علي مهلك ي حبيبتي مرتاحه ي ندا.
ندا بابتسامه /انا لما شوفت السعاده الي في عينيها دي راح من قلبي كل القلق .
قاسم بابتسامه /اطمني ي روحي دي بنتنا الوحيده واحنا عمرنا مهنسيبها ابدا .
ندا بابتسامه /ربنا يخليك ليا ي حبيبي .
في شقه ادم .
كان يجلس مع جارته ام احمد .
ام احمد بابتسامه /ي واد اتقل مش كده .
ادم بارتباك وقلق/ي ام احمد مانا قلقان من ساعه مكنت عندهم محدش رد ولا حتي رنا اتكلمت.
ام احمد بابتسامه /ي ضنايا اهدا ماهم اكيد بيفكروا .
ادم بفرحه عارمه /رنا بترن ي ام احمد هي دي الرنه الي انا حاططها ليها .
ام احمد بسعاده /طب رد ي ضنايا يارب خير.
ادم بسعاده /ايوه ي رنا .
رنا بسعاده غامره /ادم ماما وافقت خلاص .
ادم بسعاده غامره /بجد يروحي بجد ده اسعد خبر في حياتي النهارده انشاء الله هكون عندكم بحبك بحبك اوي ي رنا .
رنا بسعاده وعشق /وانا بحبك اوي ي روحي .
ام احمد بسعاده /الف مبروك ي ضنايا .
ادم بسعاده /الله يبارك فيكي ي وش السعد .
ام احمد بحنان ودور ام /انا جايه معاك ي ضنايا .
ادم بابتسامه /تنوري ي ست الكل .
في شقه عصام .
في غرفه عز .
عز بسعاده /والله وهتددلع ي واد ي عز دي ليله عنب لينصدم بشده مما يراه .
عز بصدمه /ايه ده عاد مالك مغيرتيش هدومك ليه .
نيره وهي تخرج من الحمام بمكر /اهو الي حصل الي مكنتش عمله حسابه .
عز بفزع /نعم ي عمي ايه مفهمش .
نيره بخبث /واه عليك ي عز ماتفهم لوحدك متكسفنيش بقا عندي عزر يخليك متقربش مني واصل .
عز بصراخ /نعم ي اختي ودي غلطه مين انشاء الله .
نيره بحده /واه عاد ذنبك انت طبعا هو احنا كنا محددين دخلتنا النهارده انت الي ظبط كل حاجه مش ذنبي .
عز بحده وغيظ /واه عاد وماله يبقا اتاكدت بنفسي .
نيره وهي تقف على السرير بتحزير /قسما بالله لو قربت لصرخ والم عليك الدنيا ي عز الحقيني ي عمتي الحقيني .
صباح بضحك من خارج الباب /انت ي واد ي عز اهدا كده ي واد ده بنت خالك ههههه.
عز بسخرية وغيظ /هههههه تعالي شوفي ي اختي للوكسه الي ابنك فيها .
صباح باستغراب /مالك ي واد فيه ايه .
نيره ببكاء مصتنع /اهي اهي شوفي ابنك ي عمتي طلع ديب .
صباح وهي تمسك عز بغيظ /انا قولت أكده .
عز بغيظ /ي أما والله مالمستها اصلا .
صباح باستغراب /امال ايه ديب دي فيه ايه ي بت .
نيره بخجل مصتنع /اصل انا ي عمتي لتهمسها لها في أذنيها .
صباح /ي ضنايا طب وده ذنبك هي بتبقا ظروف .
عز بغيظ /وانشاء الله الظروف دي هتخلص ميتا.
صباح بشماته /لا استنا اسبوع بقا عشر ايام حسب الظروف بقا .
عز بغيظ /ي وكستك ي عز بقا انا عز عصام الي مقطع السمكه وديلها دي تبقا دي دخلته انا رايح انام في الاوضه التانيه .
صباح بشك /بت ي نيره انتي فعلا زي مابتقويلي ولا لا .
نيره بابتسامه /بصراحه ي عمتي لا بس انا هقولك .
في قصر العزايزي ❤️ ..
في غرفه بدر ..
بدر ببرود /طلعتي فرسه ي بت ي سحر .
سحر بخبث وهي تغطي جسدها العاري /ي عني عجبتك ي سي بدر ..
بدر بغرور /مفيش حاجه تملأ عين بدر العزايزي قومي حضريلي الحمام .
سحر بخبث /امرك ي سيد الناس .
بدر وهو يحدث ذاته /ايه عاد مالك البت حلوه بس ليه محاستش بنفس احساسك مع ساره ليه وسحر في حضنك مكنتش بتفكر غير ف ساره مش هيحصل ي ساره انك تشغليني انتي مجرد حاجه ملكي وبس .......
في القاهره ..
علي مائده الافطار ...
رامي بابتسامه /بس بصراحه فاطمه دي شعله نشاط ي فريده دي فهمتني الشغل علطول .
فريده بابتسامه /انا يعتبرها بنتي تربيتي انا الي معلمها كل حاجه .
رامي بابتسامه /حبيبتي علشان كده البت هايله ..
فريده /رامي هو احنا مش هنروح عندك البلد واتعرف علي اهلك .
رامي بقلق /اكيد هنروح ي حبيتي كلي بس علشان الادويه كلي ..
في قصر العزايزي ❤️ .
غرفه سيف .
سيف وهو يقبلها ب عشق /الف مبروك ي نور عيني .
ايمي بخجل /الله يبارك فيك ي مالك قلبي .
سيف بضيق /كان يوم اسود يوم ماطلعت ظابط لاني هضطر ابعد عنك اخر الاسبوع .
ايمي برعب /انت برضك مصمم علي المهمه دي ي سيف .
سيف بابتسامه /واه عاد اخرتها ايه الحركات دي ماخلاص اتجوزنا .
ايمي بقلق /ربنا يستر وترجعلي بالسلامه يا سيف .
سيف بغمزه /تعالي نكمل حديدنا ي ملكه قلبي .
في باريس .
كانت تخرج بسنت وهي ترتدي قميص نوم احمر لتنصدم مماترا لتتحدث بنبره مرتجفه.
بسنت ب رعب /ايه الحبل الي في ايدك ده ي نديم ..
نديم وهو يقترب منها بضيق /ابدا ي حبيبتي اصل كل راجل وأسلوبه وانا اسلوبي عنيف شويه وانتي لازم تستحميلني .
بسنت برعب وخوف /قصدك ايه .
نديم بانتقام /هتعرفي حالا .
ليمسكها بغضب وحده تحت صراخها ليدفعها علي السرير وهو يكبل يدها وقدميها بالحبل جيدا .
بسنت بصراخ ودموع /سبني ي نديم سبني حرام عليك .
نديم بغضب شديد /مش انتي متجوزاني علشان الفلوس وانا دفعت يبقا انتي بالنسبالي بضاعه اشترتها يبقا اعمل فيكي الي انا عايزه .
بسنت بدموع والم /حرام عليك ي نديم انا بحبك .
نديم وهو يصفعها عده صفعات بغضب /كدابه انتي واحده طماعه مبتفكرش غير في نفسها كل همك الدهب والفلوس سبتي ابن عمك علشان الفلوس والمظاهر والي انا بعمله ده حقي وأخذه بالطريقه الي تعجبني .
بسنت بوجع والم ودموع وصراخ /لا ي نديم لا لا لا.
لينقض عليها نديم ليغتصبها بوحشيه انتقاما ل كرامته ..
تفتكروا بسنت تستاهل العقاب ده 🤔🤔🤔🤔.
في مطار ايطاليا ...
كانت تقف ساره وهي تبحث عن ماريا صديقتها لتتفاجا بشاب وسيم للغايه يقف أمامها بابتسامه ساحره .
ليث بابتسامه ساحره /حضرتك مدام ساره مش كده .
ساره بقلق /ايوه انا مين حضرتك .
ليث بابتسامه /انادكتور ليث اخو ماريا هي طلبت مني استنا حضرتك لأنها حالها شغل مفاجاه .
ساره بابتسامه /اهلا بيك ي دكتور ليث .
ليث بإعجاب /اهلا بيكي ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احفاد العزايزي" اضغط على أسم الرواية