رواية القدر والسند الفصل الثالث عشر بقلم رودي محمد
رواية القدر والسند الفصل الثالث عشر
مليكه بصدمه.. 😯وانت كمان 🙃
عمر:... ضحك هاااهاااا اقفلي بؤقك ده واقفي عدل الناس بتتفرج علينا
مليكه:.... رجعت لوعيها معلش ي عمر بقالي كتير مش شوفتك بس مالك نضفت واحلويت كده
عمر.:.. استغفر الله العظيم وانت لسه لسانك زي م هو عسل 😁
مليكه:.... هااهااا عمري م اتغير تعالي ده انت واحشني اوي
........ .........
قعدو ف كافيه
عمر:.. احكيلي ي ستي اخبارك ف كل السنين دي
مليكه: مفيش اتجوزت وهطلق
عمر.:. بغضب عرفت بس انتي شايفه انك صح كده ده حب عمرك ولا بتتخلي بسهوله
مليكه.:. بملل اووووف ي عمر احكيلي انت اي اخبارك
عمر.:. مليكه انتي تعرفي انا هنا ليه؟
مليكه:... لي ي عمر
عمر.: انا هنا عشا ... رن فونه ده بابا الو اي ي قبطان اناا مع مليكه حاضر هانيجي
عمر.:.. يلا ي مليكه نمشي
...... ...... ......
ف القسم
وبالتحديد ف الزنزانه مالك قاعد وسط مجرمين وحراميه مالك........ وهو بيكلم روحه
ياااااه ي مليكه تتخلي عني بالسهوله دي اللي انا فيه بسببك
فلاش بااااك..............
مدحت:... مالك عرفت ان علي الدمنهوري مات مقتول والقضيه ضد مجهول
مالك..:. عارف ومش هسيب حق مليكه لازم ارجع حقها
مدحت.:. بس انت كده بتخاطر بحياتك ومستقبلك
مالك..: مش عندي اغلي منها اخاطر عشانه
مالك: ياااااه ي مليكه دلوقتي عايزه تتخلي عني بس مش هسيبك مهما حصل
مليكه.:..الو ي حسام عايزاك ف حاجه كده تمام نتقابل برا
ف بيت عمار......
عمار: فهمت ي عمر هتعمل اي
عمر:... ي بابا مليكه طول عمرها زي اختي مش هقدر
عمار:... بطل غباوه ي ولد عايز اي اكتر من كده امها رمتها ف حضن اللي قتل ابوها دي لحمنا ي بني بردو وانتي اولي بيها
عمر:... بتنهيده ي بابا انا اقدر احميها بكل الطرق الا الطريقه دي
عمار.:.. يواد بطل غباوه بقي وبعدين ده اخر كلام عندي ي عمر فاهم
وسابه ومشي........
عمر.:. ربنا يسامحك ي بابا ع اللي بتعمله فينا
ف قسم الشرطه..........
المحامي:.... ده ي باشا يثبت ان الفيديو متفبرك
الضابط.:. بس فيه سلاح
المحامي..: دي رخصه السلاح ي فندم
الضابط: تمام احنا هنفرج عنه اتفضل حضرتك عشان تخلص الاجرأءت
مالك:... خرج وكان حسام مستنيه
مالك بيدور ع مليكه ف كل ركن بعنيه
حسام:... مجتش
مالك:... كنت عارف. انا عايز اعرف مين بيعمل كده واي مصلحته من كده انا تعبت من يوم م قررت اعرف الحقيقه وانا كل يوم ف مصيبه زهقت ي حسام تعبت خلاص
حسام:.. اهدي ي صاحبي هنعرف كل حاجه متقلقش
ف مكان ما......
مجهول واحد.:. يعني اي خرج
مجهول اتنين:.... عرفوا ان الفيديو متفبرك ي باشا
مجهول واحد:.... لازم يطلق ف اقرب وقت ممكن تمام
مجهول اتنين:.... هنشوفله مصيبه تانيه ي باشا لو تديني الاذن اقتله ونخلص منه للابد
مجهول واحد... تمام خلص
مجهول اتنين:..... تمام هتسمع احلي خبر ف اقرب وقت
مالك:.... رح لميكله البيت
سعاد:... حمدلله ع السلامه يابني
مالك:.. انت مصدقاني صح
سعاد:.... يابني انت تربيتي اذاي مش اصدقك
مليكه:... خرجت من الاوضه.. انت اي جابك هنا
مالك جاي اشوفك.
مليكه:.. مش عايزه اشوفك لو سمحت مع السلامه
سعاد:... بت اتلمي ي بت
مليكه:... ماشي ي ماما بعد اذنك
ودخلت الاوضه ورزعت الباب
سعاد:...بصت لمالك بحزن معلش ي ابني هي مش فاهمه حاجه
مالك:... وعيونه ع الاوضه يمكن تخرج تاني ولا يهمك ي خالتو بعد اذنك نزل وكل حزن الدنيا ف قلبه
قعد ع النيل وبكل حزن وجعتي قلبي بس انا استاهل ياما وجعت قلبك
....
الين.... مال قلبك
مالك.. بيوجعني اوي ي الين حاسس اني بموت
الين... تعالي نروح لدكتور وانا هروح معاك متخفش لو اداك حقنه انا هبقي جمبك
مالك:.. بابتسامه باهتت بتخفي الم وجرح كبير ياريت ي الين وجع قلبي يختفي بحقنه
الين.:.. طب بيختفي بايه
مالك..:.. بوجودها جمبي هي وبس
الين:... طب تعالي معايا
مالك: ع فين
الين:... ع مكان انا بحب اروحوه اوي بفرح لما بكون هناك وانت اكيد هتفرح اوي حاسه بكده
مالك..:. ماشي ي ست الين اما نشوف فين المكان ده
ركبو العربيه ومشي
وفجأه تظهر عربيه قدامه ويحاول يتفداهاا بس مش هيقدر ويخبط ف العربيه
الناس اتجمعت
ماااااااات........
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية القدر والسند" اضغط على اسم الرواية