رواية وقعت في حب عاجز البارت الرابع عشر 14 بقلم ياسوو محمود
رواية وقعت في حب عاجز الفصل الرابع عشر 14
وقفنا البارت اللي فات لما ادم كان بيضرب في ميرا جامد جدا و باقي العيله واقفين بيتفرجو و مش بيتحركو من مكانهم حتي علشان يبعدو ادم عن ميرا يا تري ليه!؟ و ايه اصلا السبب لضرب ميرا؟! هنعرف كل ده واكتر كمان بس في بارت النهارده بس يا ريت تدعموني و و بالنسبه لروايه الانتقام الحلو موجوده في الجروب الاصلي بتاعي (روٌآيَآتٌ يَآسِوٌوٌ مًحًمًوٌدٍ) اسفه اني طولت عليكم و يلا نبدا
-----------------------------------
ادم بغضب...... محدش يدخل ليها ولا يفوقها ولا اي اكل يدخل ليها لمده يومين لحد ما تتعلم الادب الواضح اني دلعتها زياده عن اللزوم و سبهم و راح الاوضه بتاعته و احمد ومحمد نزلو المكتب و هدي نزلت علشان تخلص الغدا علشان اتبقي ساعه لوصول رعد و قمر
في غرفه ادم
-----------
فضل يكسر كل حاجه قدامه بعصبيه و يقول بصوت عالي ازاااااي ازااااي اختي تعمل كده ازااااي اختي اللي ربتها تفكيرها يكون كده ازاي تفكرها شيطاني للدرجه دي و كمل بدموع دي دي كانت هتقتل رعد و هو حي لو كان حصل ل قمر حاجه و افتكر اللي حصل
فلاش باك
---------
ادم في الاوضه بتاعته....... يا تري راح فين المفتاح و حدث نفسه بتذكير اه صحيح انا كنت عطيته ل ميرا لان عربيتها في الصيانه اما اروح اخده منها و مشي لحد ما كان هيفتح الباب و سمعها بتقول اقتلها اتصدم و قرر يسمع هيا بتكلم مين؟!
ميرا..... انا دفعتلك اول دفعه من الفلوس و انت رحت علشان تنفذ بس رعد انقذها من الموت بس المره دي انا هحط ليهم منوم في العصير بحيث ينامو اول ما يطلعو الاوضه و انا هسيب الباب الخلفي للفيلا مفتوح و انت تدخل تختفها و تقتلها و بعدين اما تخلص هتاخد باقي فلوسك
الشخص.... تمم التنفيذ امتي
ميرا..... انهارده لازم قمر تموت علشان رعد يكون ليا هو و فلوسه انت فاهم و فجاه لقيت اللي بيشدها من شعرها و طلع ادم
بااك
------
ادم..... والله لاربيكي من اول و جديد يا ميرا و فجأه سمع صوت تحت ف نزل و لقي قمر و رعد وصلو
احمد بصدمه...... ر رعد انت بتمشي انت بتمشي و حضنه و فضل يبكي و حال الباقي كانت نفس حال احمد
ادم و هو نازل من علي السلم....... اهلا اهلا بيك يا استاذ رعد و اكمل بتمثيل شهر شهر يبني قدرت تعملها و تبعد عني و علشان مين علشان مراتك اه يا خاين بقي تخدني لحم و ترميني عضم
رعد بضحك و بيحضن ادم...... والله ما وحشتني علي ما قد ما وحشني هبلك ده ههههه
ادم بجديه.... حمد لله على السلامة ياقلب اخوك و حمد لله على السلامة يا قمر
رعد و قمر..... الله يسلمك
قمر بهدوء.... اومال فين ميرا
ادم.... ميرا تعبانه شويه و بتستريح
قمر ب طيبه..... طب اطلع اشوفها
ادم بحده.... لا سبيها، يلا يا رعد خد مراتك و اطلعو استريحو
احمد مقاطع ليهم...... يستريح ايه لا ده يجي يحكي لينا عمل العمليه امتي
رعد..... لا يا بابا ادم هيحكيها ليكم و اه ادم يا ريت تتصل ب عيله قمر و عرفهم اننا وصلنا و خليهم يجو هنتجمع كلنا انهارده علشان في مفاجأة ليكم
ادم..... تمم
عند يامن
----------
فضل يمشي في الشارع لمسافه طويله و مش عارف يروح فين او ل مين و و لفت نظره طفل صغير نايم في الشارع علي الرصيف راح يامن بدون تفكير نام جمبه شويه و بعدها بساعه صحي علي صوت حد بيصحيه بيبص جميه لقي الطفل مش موجود و بيبص قدامه لقي ظابط شرطي
الظباط بهدوء و بينزل ل مستوي يامن ...... ايه اللي خلاك تنام هنا
يامن ب شئ من الخوف..... انا هربان
الظابط ب استغراب..... هربان ليه و من مين
يامن.... من اللي خطفوني
الظابط...... انت مخطوف ده شكله حوار كبيره، طب يلا تعاله معايا
يامن...... فين
الظابط..... البيت عندي هساعدك
يامن بفرحه ....... بجد والله يعني انت ه تنقذني من الفتالين دول
الظابط بحب...... ايوه هنقذك منهم بس يلا نروح الاول علشان تغير هدومك و اجبلك لبس جديد
يامن بغرحه و بينط يحضن الظابط ...... اوكي يلا بينا
الظابط بضحك.... يلا بينا وبالفعل اخد صقر (الظابط) يامن معاه البيت و اكله و غير ليه هدومه و خلي يامن ينام شويه و بعد شويه يامن صحي و حكي ل يامن كل حاجه عن حياتي
صقر..... خلاص يا بطل من انهارده وانت ابني و انا هتبناك و هربيك و انت هتبقي ابني و اكمل بحزن شكل كده ربنا عوضني بيك
يامن.... ليه يا عمو
صقر...... مراتي وابني ماتو من سنتين ونص في حادثه
يامن...... اسف يا عمو اني فكرتك
صقر بحب.... عمو ايه بقي انت بقيت ابني بقيت يامن ابن الصقر فاهم يعني تقولي بابا ايه رأيك
يامن و هو بيحضن صقر.... موااافق طبعا
في فيلا رعد
-----------
كلهم متجمعين علي السفره عيله رعد و عيله قمر كلهم ما عدا ميرا
احمد.... ايه يا رعد مش هتقول انت مخلينا متجمعين هنا ليه
رعد.... الصراحه كده من غير لف و دوران قمر حامل في الاسبوع الاول
مي بصوت عالي..... بجااااد يعني انا هبقي خالتووو قمر انتي حاتتمل هيهيي
هدي و سندس في صوت واحد..... لوووووووووووووولي
ضياء..... الف مبروك يا قلب اخوكي
وبعد المباركات و الدردشه طلب ادم من ضياء ايد مي
ضياء..... انا موافق، بس المهم رأي مي
مي بخجل..... وانا كمان
ادم.... علي بركة الله يبقي الفرح يوم الخميس
مي بصوت عالي..... ايه يوم الخميس اللي بعد بكره هلحق اجيب الفستان امتي
ادم..... متخفيش كل حاجه جهزه و الفستان و القاعه جهزين متبقاش غير العروسه
مازن.... خلاص علي بركة الله يا ولاد، احنا بقي هنمشي علشان الوقت اتاخر
الكل.... تمم توصلو علي خير
تاني يوم الجميع فضلو يجهزو كل حاجه تخص الفرح و قمر و مي و ادم و رعد راحو المول علشان يعملو بروفا علي اللبس و هما خارجين من المحل حد خبط في مي جامد لدرجه انها وقعت
يا تري مين الشخص ده!؟!
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية وقعت في حب عاجز" اضغط على أسم الرواية