Ads by Google X

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم هاجر حسين

الصفحة الرئيسية

  رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الخامس عشر بقلم هاجر حسين


رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الخامس عشر

في الصباح ليان صحيت ومساكت ايد رعد
ليان;-ايه داااه بيجرح زينه…ليان لفت شعرها علي الجرح وقالت……… يا ورده المعي خلي القوه تبان يرجع اللي كان يرجع اللي ضاع زمان خففي الجروح رجعي اللي فات يرجع اللي كان يرجع اللي ضاع اللي ضاع من زمااااااااااااان
رعد بخضه:-في ايه 
ليان:-خضتني ياارعد
رعد:-بتعاملي ايه 
ليان:-بغنيلك علشان الجراح يخاف
رعد:-هو انتي عبيطه
ليان:-لا
رعد:-طيب ابعد شعرك داااه بفكر اقصلك شعرك دااه
ليان:-نعااااااام انت تقصلي لساني لكن شعري لا
رعد:-ربنا يشفيكي يا ليان……هتروحي الجامعه
ليان:-لا مش هروح
رعد قام ولسه هيخرج
ليان:-رايح فين يا قليل الادب طيب البس حاجه
رعد بغضب:-بتكلميني ااانا
ليان:-هو في غيرك رايح فين
رعد قراب منها:-هروح اخد دوش علشان اروح الشركه عندك مانع .بقلم هاجر حسين 
ليان:-طيب الحمام جوه مش بااره
رعد:-هروح اوضتي ومن النهارده تنامي هناك
ليان:-اااه ان شاء الله يلا استر نفسك وطلع
رعد مشي من غير ما يتكلام
ليان:-بااارد ‏……داخالت غيرات هدومها ونزالت وكانت غاده ورعد علي السفره وقاعده علي السفره من غير ما تتكلام
رعد:-هو ايه دااه
ليان:-ايه هو فين
رعد:-ليان بلاش استعبط انت مش شايفه غاده قاعده 
غاده:-عادي يا رعد محصلشي حاجه
ليان:-اهو قالتك ……رعد
رعد:-اممم
ليان:-انا عايزه اسكان في سكن الطالبات في الجامعة 
رعد:-ليه يعني
ليان:-اكيد انت عارف ليه
رعد:-غاده كويسه وهتحبيها
ليان:-وانا مالي ومالها
رعد:-  طيب افطري واشربي البن
ليان:-طيب انا اصلا حبيته
رعد:-انا هروح الشركه ولو اي حاجه حصلت معاكم كلاموني
غاده:-حاضر
رعد قرب من ليان وقاله بهمس:-اياكي تعاملي اي حاجه مع غاده
ليان:-ليه شايفني مجنونه ولا ايه امشي يارعد ربنا معاك
رعد:-ماشي ياليان……بقلم هاجر حسين 
خراج رعد وليان بتبص علي غاده
غاده:-احم …هو في حاجه
ليان:-لا ابدا دااه رعد بيوصيني عليكي ……بس قوليلي تعارفي رعد منين
غاده بتوتر:-احم……رعد بيحبني احم ……وبحبو وبعد ما تطلقي هنتجواز
ليان:-قولي والله وبعدين مين قالك ان هيطلقني اصلا بصي يا عومرررري انا عارفه انك انتي و رعد متقفين عليا
غاده:-ازاي يعني انا مش فاهمه
ليان:-تعارفي وحده اسمها فرح دي صحبتي وقالتلي
غاده بصدمه:-لا علي فكره انا قولتله كده
ليان بغضب:-طيب خاليك عارفه انك مستحيل تخدي رعد مني انتي فاهمه……وقامت وراحة اوضتها
ليان:-ماشي يا غاده حتي لو كان بيحبك بجد انا هخاليكي تندامي …ران تلفونها وكانت شمس
ليان:-حبيبتي عامله ايه وكلكم عاملين ايه
شمس:-الحمدلله بخير وانتي عامله ايه  
ليان:-الحمدلله
شمس:-هجيلك بكره يا قمر
ليان:-قولي والله
شمس:-والله انا جهزات نفسي بس عايزه رعد يجي ياخدني بس ممكن يقولي مشغول لما اخلص اجي وانتي وحشتيني اوووي وعايزه اجيلك 
ليان:-طيب تمام انا هكلامو وخاليها يجيلك غصب ولو هو مشغول هخاليها يبعتلك حد
شمس:-ربنا يخلكي ليا يا احلي ليان في الدنيا
ليان:-اعتبرها شتيمه دي ولا ايه قولتلك قولي ميحرمنيش منك اي حاجه غير يخليكي دي
شمس'-ههههه ماشي سلام هروح الجامعه
ليان:-ماشي ياروحي سلام …وقفلت
ليان:-افففف انا زهقت انا هران علي فرح …ومساكت الفون ورانت عليها
ليان:-الووو السلام عليكم
فرح:-وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته مين
ليان:-الدكتوره فرح معايا
فرح:-اااه مين
ليان:-وحده معجبه بيكي جداااا
فرح:-وحده يسلام ياعبصمد لما يكون واحد هو انا قلقاسه علشان محدش يعبرني علي الفون
ليان:-هههههههه مش قداره
فرح:-قمر يا لولو
ليان:-لولو مين
فرح:-انتي يا ليان
ليان:-عارفتي ازاي
فرح:-من ضحكاتك القمر دي
ليان:-ههه المهم انتي متاكده ان مفيش علاقه بين رعد وغاده
فرح:-ااااه والله متاكده
ليان:-طيب تقداري تيجي عندي النهارده
فرح:-ليه
ليان:-مش انتي صحبتي تعالي عندي نقعد مع بعض شويا
فرح:-طيب ما ممكن نقعد في اي كافيه
ليان:-لا ونبي تعالي عندي النهارده
فرح:-ماشي انا اصلا مش هروح الجامعه هروح المستشفي وهطلع بدري
ليان:-تمام وتيجي عندي
فرح:-ماشي سلام
ليان:-سلام
فرح داخالت المستشفي وراحت مكتب اسر
فرح:-السلام عليكم
اسر ببتسامه:-وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اقعدي يا فرح جايه بدري يعني 
فرح:-مرحتش الجامعه ……هو حضرتك لقيت سلسله
اسر:-سلسله ايه
فرح:-سلسله علي اسم فرح
اسر:-لا ليه
فرح بدموع;-انا افتكر وقعت عندك في العربيه 
اسر:-طيب انتي هتعيط ليه ابقا هاتي غيرها
فرح بدموع:-دي بابا جيبهالي قبل ما يتوافه
اسر:-اهاااا ان شاء الله هتلقيه
فرح:-ان شاء الله عن اذنك
اسر:-اتفضلي
خراجت فرح وراحت تشوف الحالة اللي عندها 
وبعد شوياااا خلاصت وهتروح عن ليان وخراجة واسر لما شافه خارجه خراج ورها
اسر:-تعالي اوصالك
فرح:-لا شكرا يا دكتور مش عايزه اتعبك معايا
اسر:-لا مفيش تعب وبعدين بيتك علي طريقي
فرح:-ما انا مش رايحه البيت
اسر:-اما رايحه فين…بقلم هاجر حسين 
فرح:-هروح عند ليان صحبتي
اسر:-طيب كويس والله حتي علشان اشوف رعد انا كمان
فرح:-دااه انت مصرا بقا 
اسر:-ههههه ااااه 
فرح:-طيب مفيش مشكلة 
اسر:-يلاااا اركابي 
••••••••••••
عند رعد في الشركه
تلفونه ران وكانت ليان
رعد:-ايوه يا ليان في حاجه
ليان:-لا اصلا وحشتني
رعد:-ليان انا مش فاضي لكلامك الفاضي داااه
ليان:-اهااا طيب  شمس عايزه تيجي
رعد:-مشغول لما اخلاص شغال
ليان:-هتخلاص امتي
رعد:-يومين تلاته
ليان:-انا عايزه شمس عندي بكره او بعده بكتير 
رعد:-وداااه ايه دااه حكام ولا ايه
ليان:-لا يارعد انا محتاجه شمس جنبي وغير انها وحشاني اووي ولو انت مشغول خاليا يوسف او اي حد  سلام
رعد:-سلام……مساك الفون وران علي السكرتيرا وقاله ابعتيلي يوسف وبعد شويا يوسف داخل
يوسف:-في ايه يا كينج 
رعد:-عايزك تروح……قطع كلامو يوسف
يوسف:-لا ونبي شوف ايه اي حد غيري علشان عندي ام شغل كتير
رعد:-لا مينفعش لازم انت تروح واشغل حد غيرك يشوفه
يوسف:-اشمعنا انا بقا
رعد:-علشان هبقا مطمني عليها معاك
يوسف:-مين دي
رعد:-شمس
يوسف:-شمس مالها
رعد:-هتروح تجيبها من الصعيد
يوسف بفرحه:-مش كانت تقول كده يا كينج
رعد:-وليه امبسط كده
يوسف:-لا ابدا اصلا الصعيد جميله وعايز اروح
رعد:-عموما لما تروح تيتا مش هتسيبك غير لما ترتاح وتقعد يومين تالته تقاعد بحترامك
يوسف:-حاضر يا كينج حاجه تاني هروح امتي
رعد'-في اي وقت انت عايزها
يوسف:-تمام هروح اجهز نفسي سلام
رعد:-مجنون سلام
خراج يوسف و بعد شويا رعد ورايح علي الڤيلا 
•••••••
اسر وفرح وصله 
اسر:-انزالي انتي يا فرح وانا هستنا هنا
فرح:-بس ليه
اسر:-علشان رعد مش هنا
فرح:-انت مكلامتوش عارفة ازاي
اسر:-عربية مش موجوده
فرح;-تمام ماشي
نزالت فرح ورانت علي ليان وقالتله انها وصلت وليان نزالت وكانت لبسه بنطلون ابيض وبلوزه سوده وسايبه شعرها
ليان:-نورتي
فرح:-والله داااه نورك انتي وشعرك الطويل داااه
ليان:-يا ستر ياارب هو كله بصصلي علي شعري ليه دااه انا مسكينها
فرح;-ههههه والله بهزار وبعدين انتي كلك قمر
ليان:-تسلمي ياروحي انتي هتقفي كتير
فرح:-لا هقعد اهو بس انا مش فاهمه عايزاني في ايه
ليان:-عادي مش عايزاني اتقراب منك يا فوفه
فرح;-انا اتمنها والله انن نكون اصحاب
ليان:-والله انا حبيتك يا فرح جدااا وهحبك اكتر لما تقولي الحقيقه قدام رعد وغاده
فرح:-يالهههههوي علي الموقف طيب ليه كده وبعدين غاده صحبتي برضو
ليان:-خاينه انا اصحابي ميبقاش عندهم صحاب غيري
فرح:-عادي نكون احنا التلاته صحاب
ليان:-عايزاني اصحاب ضرتي
فرح:-يا بنت بقولك والله قالت انها اخوها
غاده كانت نزاله 
فرح:-الله الله داااه البيت داااه لما كل البنات الحلوه ولا ايه
غاده:-فرح لا مش معقوله عامله ايه
فرح:-الحمدلله انتي طلعتو تعارفه بعض وعايشين في نفس البيت
غاده خايفه فرح تقول حاجه و رعد يتعصب عليها:-اااه بس ليان هتمشي قريب 
ليان بغضب:-غاده الله يخليكي اسكاتي علشان انا علي اخري منك وخليكي عارفه رعد مستحيل يطلقني
فرح:-اهدي يا ليان مش كده
ليان:-ما المصيبه انا عارفه كل حاجه وهي بتعصبني
غاده:-يعني فرح قالت كل حاجه
ليان:-اااه
غاده:-طيب ربنا يستر من رعد بقاااا
فرح:-طيب ما انا عندي حال لما رعد يجي تقوليلو انك لحقتيني و مقولتش حاجه ونتافق عليها احنا التلاته علشان يقراب من ليان
غاده:-اتمنها والله
ليان:-من قلبك
غاده:-اااه والله وبعدين رعد داااه اخويا مش اكتر انا ماليش غيرها في الدنيا بيقف جنبي هو اللي بيساعدني في كل حاجه وبعتبرو اخويا والله
ليان:-طيب والله  انتي قمر
فرح:-ايه رايكم نكون اصحاب احنا التلاته نفسي يكون عندي شله كده
ليان:-مفيش مشكلة بس شمس تبقا معانه
فرح وغاده:-شمس مين
ليان:-اخت رعد
فرح:-تمام ماشي هي فين
ليان:-هتيجي بعد يومين
رعد واسر داخلين رعد شاف ليان بشعرها
رعد:-خاليك عند يا اسر
رعد داخل ومتعصب مساك ليان من اديها وهي مش فاهمه حاجه
ليان:-صلي علي النبي يارعد مش كده
وبعد ما داخله الاوضه………


يتبع الفصل السادس عشر  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent