Ads by Google X

رواية زوجوني مرات اخي الفصل السادس عشر 16 - بقلم لمياء رفعت

الصفحة الرئيسية

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل السادس عشر 16 - بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات اخي الفصل السادس عشر 16 

فارس: انت بتقول ايه ياعبد الرحمن ومستشفى ايه اتكلم بسرعة 
عبد الرحمن: في مستشفى..........
فارس: طلع يجري ع المستشفى هو وعبد الرحمن 
دخلوا المستشفى ومنار كانت واقفه قدام بابا العمليات بتعيط ومنهارة من العياط
فارس: خالد فين يامنار 
منار: في العمليات قالوا حالته خطيرة 
فارس: خبط ع الباب جنبه بزعل وكان حرفياااا هيموت على خالد
فارس: مين الا عمل فيه كده
منار: بدموع معرفش واحد كنت بشوفه معاه اسمه عمر.... خالد كان بيوصلني عند ماما واحنا رايحين ف الطريق قابله وقاله انت واخد معاك عبد الرحمن وعامل فيها مصلح اجتماعي ياروح امك ورايح توديه عند فارس بعد الا عملوا معانا وغلط في خالد راح خالد ضربه ولم الواد ده وقع ف الأرض كانت في ازازة في الأرض اخدها وضرب بيها فارس ع دماغه
فارس: ابن الكل،،،،،ب وحيات امي ماهسيبه وجه يطلع من المستشفى عبد الرحمن مسكوا....انا قبل ماجيلك البيت يافارس بلغت عليه الشرطة والشرطة راحت اخدته 
فارس: بعصبيه وبلغت عنه ليه قبل ماامسح بيه الأرض واسيح دم،،ه زي ماعمل في خالد 


الدكتور خرج من العمليات: فارس: خالد عامل ايه يادكتور 
الدكتور: ماتقلقش الحمد لله بخير والحمد لله اننا قدرنا نسيطر على النزيف والحمد لله بعيد عن المخ بشوية ادعولوا يقوم بالسلامه 
منار: الحمد لله....الحمد لله طيب انا عايزه ادخل اطمن عليه
الدكتور: ماينفعش قدامه لحد بكرة علشان تدخلوا عنده وياريت تروحوا بيتكم وتيجوا بكرة لأن قعدتكم هنا مالهاش لازمة
منار: لا مستحيل أمشي 
الدكتور: بعد اذنكم
فارس: الحمد لله انها جات لحد كده تعالي يامنار معايه والصبح نيجي انا وانتي 
منار: لا مش همشي واسيبوا يافارس مش هقدر
فارس: اهدي يامنار مفيش مكان نقعد فيه هنا والحمد لله انه عد مرحلة الخطر تعالي نروح يلا والصبح نيجي ومشوا مع بعض هم وعبد الرحمن 
فارس: عبد الرحمن المفروض فرحك النهاردة 
عبد الرحمن: لا طبعآ مستحيل اعمل فرح الا لم اطمن على خالد وراح حضن فارس وقاله ....سامحوني يافارس انا ماكنتش اعرف ان الواد ده مش كويس كده
فارس: الحمد لله انها جات لحد كده


عبد الرحمن: طيب بعد اذنك انا رايح اوقف ترتيبات الفرح النهاردة وهايبقى ع بكرة بإذن الله لم نطمن ع خالد 
فارس: ماشي ياعبد الرحمن ربنا معاك
منار: احنا رايحين فين
فارس: عندي البيت هتنامي مع ندى النهاردة وبإذن الله الصبح نروح المستشفى 
منار: مش عايزه اتقل عليكم 
فارس: تتقلي ايه يامنار عيب الكلام ده يلا انزلي من العربية وصلنا
فارس: فتح البيت ودخل وكانت معاه منار
ندى: سلمت ع منار ...مالك يامنار بتعيطي ليه وانت يافارس سبت البيت مفتوح بعد ماجرس الباب رن ومشيت ورنيت عليك كتير مردتش عليا قلقتني بجد 
فارس: خالد فى المستشفى تعبان شويه 
ندى: الف سلامة عليه ماله 
فارس: الأول ياندى خدي منار ترتاح في الاوضة علشان تعبانة 
ندى: حاضر تعالي يامنار اتفضلي 
دخلت منار اوضة الأطفال الا بينام فيها فارس 
ودخلت نيمت أولادها ف اوضة النوم 
فارس دخل أوضة الصالون ونام ع الكرسي 
ندى: راحت لفارس الأوضة.....فارس يافارس 
فارس: ايه ياندى
ندى: نايم ليه كده ع الكرسي 
فارس: طيب هعمل ايه 
ندى: ده ع أساس انك مالكش أوضة يعني تنام فيها
فارس: الاوضة بتاعتي نامت فيها منار.....وتليفونه رن 
فارس_________المكالمة كانت انجليزي
المتصل:____________
فارس:___________وقفل السكة
ندى: في ايه 
فارس: دي زميلتي بتأكد عليا الحجز الصبح وانا بقولها قدمي الاجازة يومين لظروف صعبه عندي ف مصر
ندى: وانت الابتسامة دي مش بتظهر ع وشك الا وانت بتكلم زميلتك دي ف الشغل
فارس: هههههههههههههه تقدري تقولي كده هي اقرب حد ليا ف تركيااا 
ندى: ياسم...طيب اسيبك تكمل كلامك معاها 
فارس: سكت
ندى: مالك يافارس
فارس: قلبي وجعني اوي ع خالد النهاردة 
ندى: يعني زييا 
فارس: مش فاهم؟
ندى: بكسوف وبصت ف الأرض
فارس: باايده رفعلها وشها لفوق...قولي عايزه تقولي ايه ياندى
ندى: كان قلبي وجعني اوي وكنت خايفه احسن تسافر الصبح وكمان كان نفسي تبقى معايه النهاردة طول النهار 
فارس: ندى
ندى: ايه 
فارس: ايه سبب قربك مني مع اني قولتلك كلام مش كويس يجرح اي بنت وكمان قولتلك اني بحب إيلين 
ندى: بدموع....علشان انت لم قولتلي كده اتكلمت ع منار وكلمتها وكنت منهارة من العياط وخالد كان موجود ولم خرجت من البيت كنت عند خالد حتى لم كلمك ف التليفون كنت انا موجودة 
فارس: وقف من ع الكرسي والتفت بضهره ل ندى
ندى: قربت منه وحطت ايدها ع ضهره...على فكرة خالد ربنا يقومه بالسلامة كان قاصد خير بينا يافارس وكمان انا اتعذبت بسبب كلامك
فارس: وهو برضو واقف بضهره ليها ...كنت فاكر ياندى انك حسيتي بيا وبمشاعري اتجاهك 
ندى وقفت قدامه......فارس انت ظهرت في حياتي انا واولادي فجأة انا حتى ماكنتش اعرفك قبل مانتجوز لأنك كنت دايما مسافر وانا فعلا حياتي كلها كانت متدمرة .. موت إبراهيم وتعبي اللي كنت فيه وموت بابا والمسؤولية بااولادي.... عندي ضغط كبير ف حياتي....يافارس انا ماصدقت لقيتك ولقيت ضهر اتسند عليه وحبيت رجولتك وشجاعتك بدموع 
فارس: يعني ياندى مش شيفاني غير ضهر وبس ليكي تتسندي عليه
ندى: لا مش بس كده ...انااااااااااا 
فارس: وحط أيده ع خدها وقرب منها ...انتي ايه ياندى 
ندى: بدموع انا بحبك اوي والله وحبيت كل حاجه فيك يافارس
فارس: اخدها ف حضنه وباسها من شفايفها وندى بدلته نفس شعوره 
ومسحلها دموعها باايديه 
ندى : مش هتسافر صح
فارس: قعد على الكرسي وقعد ندى ع رجليه...واخدها في حضنه وباس راسها....وقالها...خير ان شاء الله هرتب اموري وبإذن الله خير يا ندى
ندى: بلاش تسافر عشان خاطري
فارس: مشكلتي عندي ف السفر لأن دايما حياتي كلها ف السفر ومعنديش اي مشروع اعرفه اشغله هنا ف البلد
ندى: بصوت طفولي ماليش دعوة قولت مش هتسافر وخلاص
فارس: بمكر ..اسافر فين بس يابنتي ده انا لسه متجوز امبارح من لم قعدتي بشعرك قدامي 
ندى: هههههههه وقامت من ع رجليه طيب تعالى ننام هتفضل سهران كده
فارس: طيب هنام فين 
ندى: اممممم هخليك تنام معايه انا والأولاد لحد الصبح مفيش مشكله 
فارس: عارفه ياندى انا لو ابويا وأهلي عرفوا اني بنام في أوضة لوحدي ممكن يموتوني 
ندى: هههههههههههههه 
فارس: هههههههه وطي صوتك يابنتي منار تقول علينا ايه 
ندى: اسفه والله 
فارس: اخدها في حضنه...تعرفي ياندى مش عايز اطلعك من حضني مهم حصل ...سامحيني على اي حاجه زعلتك مني ياندى 
ندى: انا الا اسفه علشان تعبتك فعلا معايه 
فارس: خلاص الا فات مات روحي انتي نامي دلوقت مع الاولاد وانا هنام علشان هقوم الصبح امشي مع منار المستشفى 
ندى: طيب ماتيجي تنام معانا ف الاوضة هتنام هنا ازاي ف الصالون 
فارس: برفع حاجب وابتسامة خفيفه ...يعني يوم ماتنايميني جنبك انام معاكي انتي والأولاد روحي ياندى نامي
ندى: ماشي هههههه تصبح ع خير 
فارس: وانتي من اهل الخير 
________________________
علي: هدى من الصبح تروحي لا ابويا تشوفيه انتي عارفه بسببك ايه الا حصله النهارده 
هدى : هيكون حصل ايه
علي:_____________
هدى: وانا زنبي ايه انا الا قولتله اتعب 
علي: عارفه يا هدى انا مش مغلطك بس بندم نفسي اني يوم ماتكلمت وقولت عايز هدى ابويا قالي بلاش هدى وماسمعتش كلامه وطلعتي قليلة الأصل 
هدى: انت عايز ايه ياعلي
علي: الا انا عاوزو يابنت الناس مبقاش ينفع دلوقت خلاص انا في رقبتي اربع عيال منك وسابها وخرج 
________________________
احلام: بابا عامل ايه دلوقتي 
محمود: الحمد لله يابنتي بقيت احسن ....ماتعرفيش فارس مجاش يشوفني ليه النهارده 
أحلام: سمعت يابابا ان خالد حد ضربه ع دماغه وف المستشفى 
محمود: لا حول ولاقوة الا بالله حبيبي يابني ربنا يقومك بالسلامه ده خالد محترم وابن ناس طيبين وأخ ل فارس يعتبر
أحلام: ربنا يشفيه يارب
محمود: اللهم امين...بقولك يابنتي شغلتي المحل الجديد ولا لسه
احلام: لسه يابابا خايفه اشغله وبسام يعمل حاجه تانيه
محمود: الساتر ربنا يابنتي جمدي قلبك وانزلي وشغلي محلك عشان أولادك 
أحلام: بدموع انا اتبهدلت معاه اوي يابابا من يوم ماتجوزت وبهدل اولادنا معانا وماكنش فيه الا الضرب ومش بيشتغل ومفيش الا الحريم والشرب
محمود: بس يابنتي معلش قولي الحمد لله وبصتك في وش أولادك بالدنيا كلها
احلام : الحمد لله يابابا
______________________
تاني يوم ف الصباح:
منار: بعد اذنك ياندى شوفي فارس علشان نمشي ع المستشفى 
ندى: حاضر بس انا بجهز الفطار لم نفطر الأول 
منار: لا معلش مش هقدر انا اكل حاجه الا لم اطمن على خالد
فارس: صحي من النوم وشعره كله كان ع وشه...صباح الخير 
ندى ومنار: صباح الخير 
فارس: دخل الاوضة بتاعته ودخل الحمام اخد شاور ولبس وخرج من الاوضة 
ندى : فارس قول ل منار نفطر الأول وبعدين تمشوا ع المستشفى 
فارس: وبعدين يامنار 
منار: بدموع صدقني مش هقدر اكل حاجه غير لم اطمن ع خالد
فارس: خلاص يلا تعالي نمشي 
منار: خرجت بره البيت وركبت العربيه 
فارس : لسه بيخرج 
ندى: فارس 
فارس: ايه 
ندى: امممممممم هتوحشني 
فارس: اكيد انتي هتوحشيني اكتر 
ندى: انت اصلا بتوحشني وانت معايه
فارس: ياندى صاحبي ف المستشفى ع فكره 
ندى: ماشي هههههههه 
فارس: سلام وقفل الباب وراه 
ركب العربية وراح المستشفى هو ومنار 
فارس: خالد عامل ايه يادكتور ينفع ندخل نشوفه دلوقت
الدكتور: آآآآه الحمد لله اتحسن تقدروا تدخلوا تشوفوه 
دخلوا عند خالد الأوضة 
منار : جريت ع خالد وبدموع حبيبي سلامتك ياحبيبي
خالد__


يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
 
    •تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية زوجوني مرات اخي" اضغط على أسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent