رواية بنت 17 "ارض العشق" البارت السادس 6 بقلم منار همام
رواية بنت 17 ارض العشق الفصل السادس 6
ياسين: ممكن اتكلم معاكي
شهد كان قعده علي اسرير ساندا ضهرها علي السرير وبتعيط
شهد حوولت تقوم
شهد.: اه اتفضل
ياسين: خليكي قاعده مكانك.. وراح قعد جبنه....
_بصي انتي طبعا عارفه ان ابوكي اكيد هيحول يرجعك عن طريق القانون وانك بنته ف ليه الحق في اي وقت ساعته انا هقف في وشه بصفتي اي
شهد بتهز راسه بمعنه وبعدين... كمل هو....
_فا احنا لزم نتجوز وساعته ها يبقا ليه الحق اني امنعو يخدك بصفتي جوزك
شهد بصتله بصدمه
ياسين كمل بسرعه: هيبقا جوز علي ورق هسعدك تكملي تعليمك وتشتغلي تعتمدي علي نفسك وي اول ما ابوكي يبعد عنكم هطلاقك وتشوفي حياتك انتي وي امك وانا برضو مش هسيبكم وهفضل جنبكم لو عزتوني
شهد بكسوف وصوت يكاد يسمع : ماما عارفه الكلام ده
ياسين: اه داد منال عارفه بس انا عايز موفقتك انتي
شهد بنفس الهمس: الي ماما تشوفه
ياسين وي هو بيقوم: طاب علي بركة الله جهزي نفسك علشان نص ساعه ول ماذون يجي
بيبص عليه بيلقيه لبسه فستان عادي خالص وبسيط جداا تقريباً وخده من وحدها من الخدمين في القصر
بسبب انا فستانه كان مقطوع امبارح.....
ياسين: هبعتلك فاطمه معاها فستان من بتوعها علشان مفيش وقت وبكر اننزل اجبلك الي تحتاجيه
شهد: لا شكرا مش عايزه اكلف حضرتك
ياسين اخد نفس وكمل : حاجه تاني كمان لزم تفهميها طول ما انتي مراتي وعلي اسمي كل حاجه تخصك تخصني احنا هنتصرف قدم الكل اننا متجوزين عن حب مش عايز حد يقول متجوزها علشان يسعدها او انتي تسمعي كلام يجرحك من حد
اخوي ول خدم وكله هيفهم كده مفيش حد يعرف الحقيقه غير انا ونتي وداد منال وي لمه يتقفل علينا باب وحد تقدري تتصرفي براحتك
شهد: هو احنا هنقعد في اوضه وحده
ياسين اتجهال سؤاله لانه مبيحبش الاسئله الكتيره
: ربع ساعه وتكونتي تحت هبعتلك فاطمه دلوقتي.. ونزل...
اللهم كما ابكيتني خوفاً أن يضيع حلمي فأبكيني غداً فرحا بتحقيقه..💙🙏♡ممكن تدعولي♡
مليكه: هو انتا نازل
ابراهيم بيلبس هدومه: اه عندي مشوار مهم سعتين كده وراجع
مليكه: طاب ممكن تصالح ابله بريرزه علشان انتا زعلته امبارح وهي ماكلتش من ساعته
ابراهيم بيسرح شعره: اممم انتي زعلان عليه بعد الي عملتو فيك
مليكه ببراءة: عادي انا اصلا كنت متعوده اعمل كده وي اكتر عند بابا
ابراهيم: بس هنا مفبش الكلام ده كل ده بتعملو الخدمه مرات ابراهيم احمد القاضي تقعد وكل الي تعوزه يجي لحد عندها
مليكه: طاب هي مش هتعمل كده تاني بس حرام نسيبه كده
ابراهيم قرب منه وباسه من راسه: حاضر لمه اجي هصلحه علشان مستعجل.... وكمل وي هو رايح يفتح الباب... لو بابا جه وخبط البسي انقاب مطلعيش كده وكمان متطلعيش البلكونة ... ونزل....
س/ أشعر بضيقة مجهولة لا أعرف سببها، فما الحل؟
ج/ هذه ذنوبك تطلب منك أن تستغفر الله منها.
- الإمام الغزالي💙........
فاطمه: ازيك يا عروسه
شهد بكسوف: الحمدلله فاطمه صح
فاطمه: اه... كملت وي هي بتفرد فستان علي السرير...
اي رايك انا جبتلك ده تقريباً هو الوحيد الي أبيض عندي
شهد: عادي اي لون مش هتفرق
فاطمه: هو انا ليه حاسه انكم مش هتتجوزو ياسين قعد تحت ولبس اسود ونتي بتقولي اي لون وخلاص
شهد: لا عادي هو مجرد كتب كتاب مش اكتير
فاطمه: نفس كلام ياسين وانا اقول حبك ليه بس بصراحه البت الي توقع ياسمين باشا تبقا بنت جامده
شهد وي وشه كله بقا احمر: لا عادي
فاطمه: مش وقت كسوف يا عروسه يلا المأذون زمان علي وصول
_سأظل علي حافت الانتظار انتظرك. ❤'_
ابراهيم: طاب انا لابس اسود علشان الموضه وعز معلش نقول صدفه ولبس زي انتا بقا عريس لبس اسود ليه
كانو قعدين التالته وكل وحد فيهم لابس قميص اسود وي بنطلون جينز بس بي لاوان مختلفه وكان كل وحد اشيك من التاني بي عضلات جسمهم مجسما علي القميص لان ابراهيم ضابط وي عز عنده اربع فروح جم وطبعا ياسين مهتم بي جسم جدااا (وشعره برضو😂)
ياسين حدف المخدها علي ابراهيم
: اخرس خالص يا بتاع بريزه
عز بضحك: ال قولي صحيح يا ابراهيم لقيته في اي حصاله دي
ابراهيم: اي ده يا جماعه انتو هتحفلو عليه
ياسين: حتا المأذون الي جيبه شبه وشك بقالو ساعه يقول فطريق
ابراهيم: معلش يا ياسين باشا استحملنا60سنه الي هعيشهم علي وش ام الدنيا دي
ياسين: هو انتا عايز تعيش 60سنه كمان
ابراهيم: يعم انتا حتا عمري بصصلي فيه
عز: اهو المأذون جه
"إن الله يُضيء ما بَين المَشرق والمَغرب
أيَعجز أن يُضيء عَتمتك الصَغيرة!"
وليد: يعني اي يا خالي
حسن: زي مسمعت رحت اجيبه قالي جرب تقرب ليهم
وليد: بص يا خالي انتا جوزة مليكه لي ابن اخوك قلت هديك شهد قلت ماشي لاتنين اخوات ومفيش فرق لاكن وربي شهد لو ضاعت هقدم الوصلات لي المحكمه ونتا عارف الباقي يا حسن
حسن: طاب وانا اعمل اي مش عارف ارجعها ول غبي بتاعك امبارح قدرت تهرب منه
وليد: تجيبه من تحت طقاطيق الارض هي مش بنتك
ابتسم ☺️.......
المأذون: فين الواصي علي العروسه
منال: انا يا مولانه امها
المأذون: طاب اتفصلي امضي هنا
منال مضت
المأذون: الشهود ول عريس يمضو هنا
عز وي ابراهيم و ياسين مضو
المأذون: اين العروس..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية بنت 17 ارض العشق" اضغط على أسم الرواية