رواية القدر والسند الفصل السابع عشر بقلم رودي محمد
رواية القدر والسند الفصل السابع عشر
فعلا كلامه صح ومعايا الدليل....
مليكه:.. لفت للصوت وقالت بصدمه عمر..
عمر: اه عمر
مليكه: انت عارف بتقول اي ده باباك
عمر: للاسف ي مليكه هو ابويا فعلا بس ارتكب غلطات كتير وانا مش قادر اعيش ف كل الغلطات
دي
مليكه: واي دليلك
مالك: دليله الواد حماده
فلاش باااااااااك
مالك:.. انجز قول. واللي عايزه انا هعمله ليك
حماده: امي ومراتي عايز عليهم حمايه انا مش قدكم
مالك: متقلقش ف حمايتي
حماده: كل اللي اعرفه ان حد قريب اوي من مليكه حد عارف عنها كل حاجه
مالك: انت هتستعبط قول مين....
........
حماده: والله ي باشا معرف غير كده لاني عمري م شوفته ولا اتكلمت معاه بس اللي بيوصله واللي كنت باخد منه الأوامر علاء واحد اسمه علاء تقدر تعرف منه كل حاجه.....
مالك:... تمام هتفق معاك ع حاجه ف اتنين تبعي هيجوا ليكي تمام بعدها تطلب انك تقابل الباشاا الكبير ف امر مهم تمام
حماده: ايو ي باشا بس
مالك:... مفيش بس تنفذ وانت ساكت
..............
بااااااااك
مليكه:.. بردو اي يثبت انه عمي
..... هاني
مليكه:.. انا قولتلك اني اعرف والدك كان مديري
فلاش باااااك.........
عمار.:.. ازايك ي هاني
هاني: عمار بيه اهلا بحضرتك اتفضل
عمار: بص ي هاني انا مش هطول عليك عايزك ف خدمه صغيره وليك مقابل
هاني: مش فاهم لو اقدر اخدم حضرتك من غير حاجه انا موافق
عمار: عايز اعرف كل المشاريع اللي الشركه داخلها الفتره دي وكمان عايز كشف بالمزانيه بتاعة الشركه
هاني: بتردد ايو بس ده بصفت حضرتك اي لا انت صاحب الشركه ولا حتي شريك فيها
عمار: عايز كام
هاني: اسف ي عمار بيه مش هتقدر تشتري ضميري بالفلوس شرفتني
عمار: هسيبك تفكر بس لو رفضت صدقني هتندم وانا هاخد اللي عايزه غصب عنك سلام
.........
بااااااك.....
.......
مليكه:.. انا مش فاهمه حاجه 🥺وبدات الدموع تتجمع ف عيونها
مالك: اهدي ي مليكه عشان نكمل لسه عمك عمل كتير اوي عشان الشركه دي
لما عملت حادثه
فلااااااااش بااااااك........
انت كويس جدا ي استاذ مالك
مالك: عايز اتفق معاك ع حاجه ي دكتور اي حد يسالك عني انا ف غيبوبه تمام
الدكتور:... ايو بس ي مالك
دكتور وليد احنا صحاب من زمان وعمري م هعمل حاجه غلط بس انا داخل ف مأمراه ولازم اثبت براتي
..........
بااااااك
......
مالك: ولما جيتي ليا ي مليكه اتفقت معاكي ع كده واتفقت مع خالد انتو بس كنتوا تعرفو عشان كده ثبتك تقربي من عمك لحد م كان عايز يمضيك ع عقد الشراكه اللي خالد لحقك فيه
خالد:... طلع العقد
خالد: والحقيقه ي مليكه ده مكنش عقد شراكه بس
ده عقد تنازل عن كل املاكك
مليكه: بدات تفقد الوعي مسكت ف مالك وقالت بصوت ضعيف بابا قالي وفقدت الوعي مالك شالها ودخلها الاوضه
ف بيت عمار.......
رن جرس الباب
عمار:.. فتح ورد بصدمه افندم
انا المقدم خالد: تقدر حضرتك تتفضل معانا
عمار:... لي انا عملت اي
خالد:.. هتعرف كل حاجه هناك
عمار:.. رن ع المحامي بتاعه ونزل معاه
عمار:.. هاجي ب عربيتي
خالد:.. مفيش داعي ي باشا حضرتك هتشرفنا شويه
عمار:.. يعني اي انتو عارفين انا ممكن اعمل اي فيكم
خالد:.. كفايه كلام ي باشا انت مش قده اتفضل
.........
ف بيت مليكه.......
سعاد:... كنت عارفه ان هو ورا المصايب دي
مالك:... لما بدات ادور وراه كل م امسك خيط كان يلفه حوالين رقبتي عشان كده كنت خايف عليكي ي مليكه وكنت برفض حبك لانه كان يعرف عنك كتير اوي
مليكه: عايز اشوفه
مالك:.. حاضر هنروح كلنا
......
ف قسم الشرطه........
خالد... انت متهم بقتل علي الدمنهوري اخو حضرتك
عمار باستهزاء.... هاااهااا انت بتقول اخويا انا اقتل اخويا
خالد:.. ب ابتسامة نصر عادي نشوف الادله مع بعض
فتح فيديو ليه
عمار: اكتبلي نص الشركه ي علي م انا مش هطلع من المولد بلا حمص
علي:... انا كتبت الشركه باسم بنتي مليش حق اديك جنيه فيها
عمار:.. يبقي تموت ي علي
علي:... انت اتجنت وفجاءه وقع ع الارض اثر عيار ناري
عمار:... بعد م ضربه بالنار معلش ي اخويا ودور بنتك جاي بعدك هااهااااهااا
ومشي.......
خالد... قفل الفيديو
عندك حاجه تقولها
عمار.... الفيديو ده متفبرك
خالد:... انا وانت عارفين انه مش متفبرك
ولسه ياباشا عندك قضايا تانيه كتير اوي اوي
خبط الباب دخل العسكري
تمام ياباشا ف ناس بره عايزين يشوف المتهم عمار
خالد:.. خليهم يتفضلوا
دخلت مليكه عمي...
يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية القدر والسند" اضغط على اسم الرواية