رواية زوجتي بالخطأ الفصل الثامن عشر 18 بقلم غادة أشرف
رواية زوجتي بالخطأ الفصل الثامن عشر 18
تانى يوم
رعد. ماسه يلا عشان منتأخرش
ماسه. حاضر خلصت
نظر لها رعد واىث فستانها البينك بحب
رعد. طب يلا بينا
ماسه. يلا
حمل رعد الحقائب ونزلوا إلى الاسفل واتجهوا إلى منزل ندى وسلموا عليها وودعوها وغادروا واتجهوا إلى شرم
عند كيان
استيقظت من النوم وأدت روتينها وحلت أمرها على الذهاب الى الشركه
ارتدت ملابسها واتجهت إلى الشركه
فى مكان آخر
م2 . خلاص هانت كلها شويه والحقيقه تبان وكل واحد يبان ع حقيقته خلاص اخيرا ابنى هيعرف انى امه اخيرا اخيرا هاخده فى حضنى بعد كل السنين دى اه يا حرقة قلبى عليك يابنى طول السنين دى محرومه من انى اسمع كلمة ماما منك والله لادفع كل الا كانوا السبب فى بعدنا عن بعض التمن غالى اوى
عند ماسه ورعد
كان رعد يقود السياره ووقف أمام سوبر ماركت
رعد. هنزل اشترى حاجه نأكلها
ماسه. تمام
ترجل رعد من السياره واتجه إلى السوبر ماركت وظلت ماسه فى السياره
ماسه. ااه انا تعبت من قاعدة العربيه هنزل أقف برا واتصل بالبت شهد
ترجلت ماسه من السياره وتقدمت من أمامها وهيا ممسكه بالهاتف لم تتنبه إلى تلك السياره القادمه عليها نظرت ماسه أمامها وصرخت بشده ووضعت يدها على وجهها وهيا فى ترفض الأمر وكادت السياره تصدمها لتلقطها يد قويه
رعد بغضب شديد. انتى مجنونه العربيه كانت هدوسك انا مش قولتلك متنزليش من العربيه انتى مبتفهميش
لم تستمع ماسه الى تلك الحديث ولكنها كانت تبكى بهستريا فمنذ لحظات كان من الممكن أن تفارق الحياة
حاولت ماسه الوقوف ولكن محاولتها باتت بالفشل
فحملها رعد واتجه بها إلى السياره ووضعها برفق وركب هو الآخر ولم يتفوه بكلمه واحده وظل صامتاً حتى هدأت ماسه قليلا
جذبها رعد الى أحضانها ودفنت ماسه وجهها فى صدره وأخذت تتنفس بإرتياح شديد
ماسه. متسبنيش
اخذ رعد يشدد من احتضانها وكأنه يعطيها الرد
ظلوا ع هذا الحال لوقت حتى شعر رعد بإنتظام أنفاس ماسه فأخرجها من أحضانه ووجدها قد غفوت فعدل من جلستها وقاد السياره مره اخرى
عند كيان
دخلت كيان الشركه واتجهت إلى مكتبها وجلست عليه
كيان. لازم اشتغل وابنى حياتى من جديد واعتمد ع نفسى
جنات. كياااااان
كيان. هههه وحشتينى يا جنتى
اتجهت إليها كيان واحتضنوا بعض
جنات. وحشتيني يابت
كيان. وانتى كمان والله بس خلاص مش هوحشك تانى هتلاقينى كل يوم هنا
جنات. خلاص قررت ترجعى الشركه تانى
كيان. ايوا هرجع وهشتغل كل يوم ومش هخاف من بابا ولا جلال
جنات. ايوا بقى هو ده الا انا كنت عوزاه من زمان
كيان. الا قوليلى باين كدا الغزاله رايقه
جنات.احمد
كيان. اى
جنات. اعترفلى بحبه وانا كمان اعترفتله
كيان. اه يا ندله يقى مدوراها من ورايا وبتحبى من ورايا
جنات. ههه معلش المره الجايه هبقى اقولك
كيان. ربنا يسعدكم
جنات. عقبالك
كيان. جنات كنت عاوزه اقولك حاجه
جنات. قولى يا كيان
ليأتى صوت من الخلف ويقول
كيان يا هلا يا هلا
كيان. يا هلا يا احمد
احمد. اى يابنتى الغيبه دى دنا فكرتك اترفدتى
كيان بغرور. فشرررر بقى انا اترفدت لا طبعا محصلش
احمد. ايوا ياعم المغرور حقك يا قمر
نظرت له جنات بتوعد
احمد. احم احم طب اسيبكوا انا بقى
كيان. هههههههههه ياعينى يابنى دانتى مش مسيطر خالص
احمد. هههههههههه لا ييتى مسيطر بس انا مقدرش ازعل جنتى
كيان. هههههههههه
أعتقد أن المكان هنا مش للضحك ولا الهزار
يتفوه ادم بتلك الكلمات وهو ينظر إلى كيان بغضب
احمد. متأسفين
جنات. اسفين
ادم. وانتى يا استاذه كيان مش عاوزه تقولى حاجه
كيان. والله هو
ادم. كل واحد يروح مكتبه
خرجت جنات وخلفها احمد ولم يبقى سوا كيان وآدم
ادم بجمود. هاتيلى ملف شركة ايناس
ودخل مكتبه قبل أن تتفوه كيان بكلمه واحده
كيان. احيه استرها يارب شكلوا هيرفدنى انهارده
ادم من الداخل. هتكلمى نفسك كتيررررر
كيان بزعر. يالهوى يا اما استرها يارب
دخلت له كيان بالملف
كيان. ات اتفضل
ادم . اتفضلى خلصيلى كل الحسابات دى انهارده
كيان. يالهوى دا كله انهارده ازاى
ادم. مليش فيه يلا اتفضلى اعتبرى أن انتى واقفه تتكلمى مع احمد ولا تضحكى معاه ويلا اتفضلى كل ده ببتحسب من وقتك
كيان فى نفسها. دا شكله بينتقم منك لله يا آدم يا ابن ام ادم
ادم. هتنيكى بصالى كتير
كيان. حاضر
خرجت كيان وجلست ع مكتبها
كيان. اه يانى اعمل اى أنا دلوقتى هخلص كل ده ازاى
لو سمحتى يا بلغى ادم بيه أن ايناس هانم بره
نظرت كيان إلى مصدر ورأت أمامها فتاه ترتدى فستانا قصيرا للغايه يبرز تفاصيل جسدها وتضع كم كبير من مستحضرات التجميل
كيان . افندم
ايناس بغرور. بلغى ادم بيه أن ايناس هانم بره
كيان. طب اتفضلى حضرتك😏
دخلت كيان وبلغت ادم وخرجت مره خره أخبرت ايناس وأخبرتها بالدخول فتقدمت ايناس إلى الداخل وخلفها كيان ووقفت بجانب ادم
ايناس بغرور. اهلا ادم بيه
ادم. اهلا يا ايناس هانم اتفضلى
ايناس. ميرسى
كيان بهمس. يرحم ابوكى لو كان سمعك ماكنش مات من الجوع
ابتسم ادم عليها
إيناس. أنا عارفه ان شركتك لسه جديده ولما جيه طلب معاقدتك انا قبلته لما عرفت ان حضرتك صاحب الشركه ودا غير أن حضرتك من أكبر المهندسين في الشرق الأوسط
ادم.دا من زوقك حضرتك وانشاء الله متكونش اخر مره
ايناس بغرور . انشاء الله
كيان . ملزقه
ايناس. افندم
كيان. لا ابدا
ادم. كيان هاتى عصير للأستاذة
كيان. لا ماهى مش عاوزه
ادم. كيان
نظرت له كيان بغيظ وخرجت وطلبت لهم عصير وأخذت تتصنت ع الباب حتى انفتح الباب لتقع بأحضان ادم وهيا ممسكه به
نظر ادم إلى عيون كيان الرصاصي التى تشبه الرماد يخبرها كثيرا عما يدور بداخله بعيونه البنيه التى تشبه حبة القهوة وكأن العيون تلاقت لتخبر كل منهم ما بداخله
ايناس بغيظ. فى اى يا استاذه كيان اى شغل بنات الليل ده
نظرت لها كيان بعيون دامعه . لا والله دا
ايناس. انا عارفه شغل البنات ده بس حركاتك مكشوفه اوى
غضب ادم بشده من حديث ايناس فقال بغضب وصوت عالى تجمع عليه الموظفين
انتى ازاى تتجرأى وتكلمى مدام ادم البحيرى كدا
انصدم الجميع من ذلك الحديث
ايناس بصدمه . ايه مراتك ؟ بس انا اعرف أن انت مش متجوز
ادم. مليش دعوه ب الا انتى تعرفيه وانا اهو بقولها للكل كيان تبقى مراتى والا هيكلمها اى كلمه ولا يهوب ناحيتها هيشوف منى تصرف مش هيعجبه يلا كل واحد.ع شغله وانتى يا استاذه ايناس اعتبرى العقد اتفسخ ومافيش شغل ما بينا اتفضلى
ونظر ادم إلى كيان التى كانت تقف تبكى بصمت ليمسكها من يدها ويخرج بها
عند رعد
وصلوا إلى شرم ونظر إلى ماسه النائمه فترجل وحملها واتجه إلى داخل الاوتيل وحجز الغرفه وجاء أن يذهب ليوقفه صوت
ملك. ازيك يا رعد بيه حمدالله على سلامتك ( ملك فاكرينها صاحبة شركة الامل )
رعد. اهلا يا ملك هانم
ملك . امال مين الا انت شايلها دى وشايلها كدا لى
رعد. مراتى وشايلها عشان تعبت فى الطريق ونامت
ملك بزهق. اوكى الوفد الألمانى وصل وهنتجمع بالليل عشان خاطر الصفقه
رعد. تمام عن اذنك
ملك. اتفضل
غادر رعد واتجه إلى غرفته ودخلها ووضع ماسه عليه وخلع حذائها وعدل من هيأتها وبدأ ملابسه هو الآخر ونام وأخذ ماسه بأحضانه وغاص فى نوم عميق
فى ڤيلا خالد
ندى. صباح الخير يا خالد بيه القهوه
خالد. متشكر يا ندى
مها. وصلت لل انتى عايزاه يا ندى
ندى. قصدك اى
مها. قصدى أن خلاص دبستى رعد فيها وكمان خلتيه يسيب البيت وبكرا تاخد الا وراه والا قدامه
خالد. مهاااا وبعدين معاكى
ندى. انا بنتى تربيتها ماتسمحش أنها تعمل حاجه من الا حضرتك قولتى عليها دى بنتى متربيه وعينها مليانه وبعدين احنا مجبرناش على رعد أنه يتجوزها هو إلا اتجوزها كان ممكن يرفض ساعتها
مها. ماهو دا بردوا جزء من تخطيطك
خالد. لا دانتى زوتيها اوى اتفضلى امشى من قدامى يا مها عشان ما عملش حاجه متعجبكيش
مها. ماشى يا خالد انا طالعه بس مسيرك تعرف حقيقة الخدامه دى
تركتهم مها واتجهت إلى الداخل وظلت ندى التى كانت دموعها تنزل بصمت على خديها
نظر لها خالد وشعر بحرقه بقلبه وتعجب لذلك فهو حزين جدا ع دموعها
خالد. حقك عليا يا ندى انا اسف
ندى. وحضرتك زنبك اى عن اذنك
ادارت ندى وجهها لتذهب ليوقفها صوت خالد ويقول
خالد. اومال فين ابو ماسه يا ندى
انصدمت ندى من كلماته
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية زوجتي بالخطأ "اضغط على اسم الرواية