رواية زوجتي بالخطأ الفصل التاسع عشر 19 بقلم غادة أشرف
رواية زوجتي بالخطأ الفصل التاسع عشر 19
كانت كيان تبكى بصمت وينظر لها ادم بحزن فأخذها بأحضانه
كيان ببكاء. انا لى بيحصل معايا كدا لى الكل عاوز يأذينى لى مافيش حد بيحبنى هو انا عملت اى فى دنيتى انا عمرى ما اذيت حد ولا جرحت حد انا دائما الا بتأذى ومن اقرب الناس
ثم خرجت من أحضانه ونظرت إلى عيون ادم وقالت
هو انا وحشه يا آدم انا اذيت حد والله انا مأذتش حد انا مش وحشه والله
ثم أكملت بأنهيار هماااا هماااا الا وحشين هما الا بيأزوووونى لى كداااا انا عمرى ما كررررهت حد يارب خدنى ياااااارب عشان الكل يرتاح يااااااااارب
أخذها ادم بأحضانه
ادم. لا يروحى انتى مش وحشه انتى احسن واحده فى الدنيا هما الا مش كويسين هما الا وحشين مش انتى يا قلبى أهدى عشان خاترى
كيان ببكاء. انا تعبت يا آدم تعبت
ادم. بعيد الشر عليكى يا روح وقلب وعقل ادم
كيان.انا اسفه يا آدم انا دائما جيبالك المشاكل وخسرتك حاجات كتير وكمان خسرتك الثقفه الجديده وغير كدا اتجوزتنى وربطت نفسك بيا انا اسفه
ادم. هشششس بطلى الكلام الاهبل ده
دفنت كيان وجهها فى صدره وأخذت تتنفس الصعداء بعد أن كادت أن تختنق حتى غاصت فى النوم
فحملها ادم واتجه إلى السياره ووضعها وساق واتجه إلى الشقه
ووصل بعد قليل واتجه إلى الداخل ووضع كيان برفق ع السرير ونام بجوارها وضمه إلى أحضانه وغاص فى نوم عميق
عند احمد وجنات
جنات. انا خايفه ع كيان اوى
احمد. الواحد متلغبط من ساعة الا حصل
جنات. انا كمان ماعرفش حقيقة جوازهم دى
احمد بغمزه. عقبالنا يا قمر
جنات بخجل. بس بقى
احمد. اموت انا فى التفاح الامريكانى
جنات. احمدددد
احمد. قلب وروح احمد
جنات. بس بقى عشان بتكسف
احمد . انت تؤمر يا جميل
جنات. يووه انا ماشيه
احمد. هههههههههه مش هتهربى كتير
جنات بدلع. معطلكش يا روحى
عند رعد
استيقظ رعد ونظر إلى ماسه النائمه بأحضانه وأخذ يلمس خديها ذو الحمره ويتحسس انفها الصغير ويداعبها حتى استيقظت ماسه وأخذت تفتح عيونها الخضراء ببطئ ووجدت رعد ينظر لها
بينما رعد فكان شاردا فى تلك العيون الخضراء
ماسه. احمم صباح الخير
رعد. صباح النور يلا قومى أجهزى عشان هننزل نتعشى مع الوفد
ماسه بخجل. حاضر
قامت ماسه واتجهت إلى المرخاض وأغلقت الباب وأخذت تتنفس بشده
ماسه. الله يخربيتك يا رعد قلبى كان هيوقف
رعد من الخارج. سلامة قلبك
ماسه . احيه دا سامعنى
رعد. يلا يا ماسه
ماسه. ح حاضر
اغتسلت ماسه وخرجت لترتدى ملابسها ودخل رعد هو الآخر ليغتسل
وخرج بعض قليل ونظر إلى ماسه الواقفة أمام المرأة وهيا مرتديه فستان من الاحمر الجذاب وطرحه من اللون الابيض فكانت فى قمة الجمال
تقدم رعد منها حتى التصق بها واحتضنها من الخلف
ماسه. رعد
رعد. اى الجمال ده
ماسه. بجد الفستان حلوه
رعد. انتى الا محلياه
ابتسمت له ماسه وسرحت به حتى شعرت بيده وهيا تلامس يدها نظرت ماسه الى يدها ووجدت رعد يلبسها خاتم من الماس فى غاية الروعة
ماسه. الله دا ليا
رعد. ايوا انا كنت ناسى أن مجبتلكيش دبله ولا خاتم الجواز
ماسه. دا من الماس
ماسه. الماسه تلب ماس
حضنته ماسه بفرح وقبلته من خده
رعد. لا انا شكلى هاخد ع كدا
ماسه. ولا يهمك يا كبير احنا دائما فى الخدمه
رعد. هههههههههه
ماسه. اه اه
رعد. اى مالك
ماسه. لا مافيش هنهار يلا وحياة ابوك عشان انا خلاص
رعد. طيب
اكمل رعد ملابسه التى كانت عباره عن قميص من اللون الابيض وجاكت من اللون الجملى وبنطلون من اللون الاسود وصفصف شعره الغزير ووضع برفانه وأصبح ع أتم الاستعداد
نظرت له ماسه بحب
رعد. يلا
ماسه. يلا
امسك رعد بيدها وخرجوا
عند شهد
كانت تجلس فى شرفة منزلها تقرأ فى إحدى الكتب وهيات تتناول مشروبها
لتسمع صوت رنين هاتفها نظرت إلى الشاشة وابتسمت
شهد. الو
زين. وحشتيني
شهد. امم
زين. هو اى الا اممم
شهد. وانت كمان
زين. وانا كمان اى
شهد بصوت خلاب. وحشتني عدد نجوم السماء وحشتنى اكتر واكتر وحشتنى
زين. يابت الايه صوتك تحفه
شهد. بجد
زين. اه والله
شهد. ميرسي
زين. بتعملى اى
شهد. قاعده فى البلكونه بقرأ في كتاب
زين. قاعده لوحدك
شهد بحزن. اه ماهو انا عايشه لوحدي من ساعة ما اهلى اتوفو
زين وقد لاحظ حزنها. اممم طب بصى تحت كدا
نظرت شهد إلى الاسفل ووجدت زين
زين. انزلى
شهد. مجنون
قامت شهد ونزلت الى الاسفل واتجهت إليه
شهد. مجنون
زين. مجنون بيكى
نظرت شهد إلى بوكيه الورد الذى كان يحمله
شهد. دا عشانى
زين. لا عشانى
شهد. رخم
أخذت منه اللورد واستنشقته بحب
زين. تعالى نتمشى شويه
شهد. دلوقتى
زين. ايوا يلا بينا
شهد. يلا نجرى
زين. هضحكى علينا الناس
شهد. ملناش دعوه يلا
وجريت شهد وجرى زين خلفها وأخذوا يجرون ويمزحون ويضحكون
زين. بحبكككككككككككك
شهد. بحبكككككككككككككك
زين وشهد. هههههههههه
ركبت شهد على ظهر زين وأخذ زين يجرى بها وتصرخ سهد من شدة الفرح والسعاده
عند رعد
وصل رعد الى مقر العشا ورأى ملك تتقدم منه
ملك. حمدالله على السلامه يا رعد بيه
ونظرت إلى ماسه بغل
ملك. انتى بقى مدام رعد
ماسه. ايوا انا مداه رعد جوزى وحبيبي
ملك. امم اوكى يلا بينا عشان الوفد مستنينا
اتجه رعد الى الوفد وجلس واجلس ماسه بجانبه
الوفد مكون من ( مارك ، جو ، لى، سام)
الحوار مترجم
رعد. اهلا وسهلا
مارك. اهلا بك سيد رعد
رعد. طبعا دى اول مره نشتغل مع بعض وانتو طبعا تسمعوا عن رعد الناصري وشركاته
مارك. اكيد سيد رعد ونحن مسرورين بالعمل معك
سام. سيد رعد اننا محظوظون بالعمل معك وسوف يتم الكثير من العمل بيننا
رعد. اتمنى ذلك
جو وهو ينظر إلى ماسه بإعجاب. من تكون تلك الجميله يا سيد رعد
رعد بتحزير . انها زوجتى زوجة الرعد
جو. حسنا يا سيد رعد
ماسه. رعد
رعد. نعم
ماسه. اى الملل ده انا مش فاهمه حاجه
ملك بغرور. اى ده انتى مش بتكلمى المانى انتى جاهله بقى
ماسه. وانتى مالك اى الا حشرك وانتى الا جاهله وستين جاهله
ملك. عاجبك كدا يا رعد
ماسه. اه عاجبه عندك مانع
رعد. بس خلاص اسكتوا
لى. رعد اريد الرقص معك
رعد. اسف سيدتى زوجتى أيضا تريد الرقص وانا سوف ارقص معها
لى بغضب. حسنا
جون. ولم لا نتبادل الأدوار سيد رعد
رعد ببعض الغضب. كيف
جون. ترقص انت مع لى وانا ترقص مع تلك الجميله
رعد بغضب. سيد جو انا حظرتك مره وهذه الفرصه الاخيره لك
مارك. لا تتعصب سيد رعد نحن نتأسف منك
رعد. اوكى
قام رعد وأمسك بيد ماسه واتجه إلى ساحة الرقص
ماسه. رعد انت هتعمل اى
رعد. هشششش هنرقص ولا انتى مش عاوزه تحبى انزل ارقص مع اى بنت اجنبيه من الوفد
ماسه. طب ابقى اعملها كدا
ضمها رعد إليه أكثر وأخذوا يرقصون
ماسه.رعد
رعد.نعم
ماسه. هنمشى امته
رعد. هنمضى العقود ونمشى
ماسه. طب هنخلينا هنا كام يوم
رعد. انتى عاوزه تقعدى كان يوم
ماسه. اممم بصراحه عاوزه اقعد ع طول
رعد. انتى مفتريه احنا هنقعد تلت ايام
ماسه. بس
رعد. ايوا
انتهت الرقصه وعادوا إلى الطاوله مره اخرى ومضوا العقود وجلسوا قليلا واستأذنوا وغادروا
ماسه. انا مش عاوزه اروح الاوتيل
رعد. ماشى تعالى نتمشى شويه تحبى نتمشى فين
ماسه. ع البحر ونجيب ايس كريم
رعد. طب يلا بينا
اتجهوا الاثنان واشتروا ايس كريم واتجهوا إلى البحر ومشيوا ع الشاطئ وكان الجو جميل للغايه
ماسه. الله الجو جميل اوى
رعد. ايوا
جلست ماسه على الرمله وجلس بجوارها رعد
ماسه. انت عارف انا بكرا أما اتخرج هشتغل وهفتح شركة كبيره وهنافسك يا رعد
رعد برفع حاجب.هتنافسينى؟ هتنافسى الرعد
ماسه. اذا كنت أنت الرعد فنا الماسه
نظر لها رعد بحب
رعد بهيام. فعلا انتى ماسه
ماسه. احم
رعد. مش يلا بينا
ماسه. اى تعبت ولا اى باين عليك عجوز وعاملى عضلات وسيكس باكس
رعد. بقى انا عجوز
ماسه وهى تجرى من أمامه. ايوا
رعد. طب تعالى بقى اوريكى العجوز
وجرى رعد خلفها وأخذت تضحك ماسه بشده حتى مسكها رعد وحملها وأخذ يدور بها وهم يضحكون
يا جماعه هو انا بكتب لنفسى الناس إلا بتقرأ ومبتقولش رأيها ما تقولوا يا جماعه مش هتنضروا فى حاجه بالعكس هتشجعونى والتفاعل الا عمال يقل ده كمان
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية زوجتي بالخطأ "اضغط على اسم الرواية