رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 البارت الثاني 2 بقلم يوستينا سامي
رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2
في بيت فريده
فريدة بانهيار ..يا بابا ..خلاص بقي ارجوووك
والد فريدة: انا قولت هتتنقلي من الكلية يعني هتتنقلي ..
فريدة: يا بابا افهمني انا مينفعش اتنقل من الكلية وعلشان اي اصلا عايزني اتنقل ..
والد فريدة: كده.. لازم تنقلي الي اسمه عمر ده مجنون وانا مش متطمن له
وممكن يتعرضلك في اي وقت ...وانا مش ناقص بقي ..كفاية الي حصل لحد كدة ......
فريدة: أيوة يا بابا بس عمر محترم وعمره ما هيفكر ياذيني ..صدقني
والد فريدة :لا ممكن غله يعميه ..وانا مش مستغني عنك ..وبعدين ده الي كنت بتحبيه ده عيل متهور
ومينفعش يكون لا جوزك ولا ابو عيالك ..
يا بنتي افهمي ....البنت بتختار الراجل الي يحميها ويحافظ علي حياتها ومستقبلهم مع بعض لكن ده معرفش يحافظ علي مشاعرك وكسر قلبك ...
انت عايزاني اعمل اي بقي ..عايزاني اسلملك ليه بايدي ليه مستغني عنك يا فريدة
فريدة بدموع :خلاص يا بابا الي حضرتك شايفه ..اعمله ......
بعدها بساعة شمس و فهد وصلوا البيت ..
عادل :كويس انكوا جيتوا يلا علشان نتعشي ..
شمس: طب يلا احسن ولله جعانة
فهد بصدمة :يا بنت المفجوعة ..كلي دراعي يا شمس
شمس: بس بقي يا رخم
فهد بضحك: انا برضوا الي رخم اومال مين الي لسه ضارب الساندوتشات تحت ...
ابراهيم: اومال فين يوسف ...
نور: معرفش انا هشوفه يا عمووو
فهد :وانا هنادي عمر اقعدي يا اختي ....
شمس بنظرة طفولية : يلا يا رخم
نور دورت علي يوسف في البلكونة وفي اوضته ملقتوش فدخلت اوضتها فلقته نايم ...
نور قربت منه وحطت ايديها علي وشه بحب
وباسته من خده....يوسف قوم اتعشي ...
يوسف ...
نور :حبيبي قوم كل اي حاجة ...
يوسف بتعب : عايز. انام ....
فعلا نور غطته وطفت النور وخرجت ....
برا الاوضة. ...
منال :اي فين يوسف يا نور
نور: يوسف دخلت لقيته نايم في اوضتي ..
ابراهيم :خلاص سيبووه ينام هو موده وحش اوي
عادل :طب اقعدي يا حبيبتي كلي ..انتوا مسافرين بكرة صح...
هنا: طب ما اسافر معاهم يا بابا والنبي
عادل: هنا انا قولت اي بقي
ابراهيم :وفيها أي يجيوا كلهم معانا ..وعمر كمان
عمر كان ساكت ..لا معلش انا ماليش مزاج اروح في حتة ...
عادل: سيبوا يا ابراهيم علي راحته ...
فهد: انا عارف الوحيد الي كان ممكن يخرجه من المود هو ادهم ..
عمر :حاولت أكلمه كتير اوي بس مافيش فايدة ..
ابراهيم بحزن: واضح انه نسينااااا واستقر هناك
عادل :اكيد لا يا ابراهيم بس تلاقيه مضايق أو بيحاول يثبت نفسه في بلد غريبة عنه فمش عارف يتواصل مع حد .. بس دي كل الحكاية.
فهد :عندك حق يا عموووو... ادهم عمره ما ينسانا
منال :بقول اي ..انتوا تأكلوا وتدخلوا تناموا علشان بكرة تبقوا فايقين وانتوا مسافرين علشان الطريق
فهد: حاضر انا هنام في أوضة هنا ...وهما يناموا في اوضتي انا ويوسف ....
نور :تمام مااشي .....
وفعلا بعد العشاا كلهم راحوا علشان يناموا علشان يستقبوا تاني يووووم ....
علي في التليفون مع تمارا
تمارا :بس اليوم كان كئيب اوي بصراحه
هما مش برضو بيحبوا بعض
علي :اه طبعا بيحبوا بعض. اوي بس موضوع بسنت ده هو الي غير مودنا كلنا ...
تمارا :ولله ده انا زعلت انها هتمشي....
علي ضحك ...تمارا هو انت بتحبي الاطفال .
تمارا اتكسف :اممم مافيش واحدة في الدنيا مش بتحب الاطفال
علي: طب بنات ولا ولاد ..
تمارا :اممم بص مش عارفة بس انا بحب الاطفال
الهادئة عمتا
علي بضحك: لا يا ماما هدوء اي دول هيبقوا عيال علي يعني مافيش هدوووء ..
تمارا اتحرجت اوي: طب انت هقفل بقي علشان بابا
علي بخوف مصطنع :يا نهار اسود هو دخل ولا اي .
تمارا بضحك: ياخرابي عليك يا علي ..اقفل بقي ولله ماروح أقوله انك بترخم عليااا
علي :هههه لا وليه ما الطيب احسن ..بقولك اي
ينفع لما اقابل اللواء سراج بكرة أحدد معاه ميعاد علشان اجيب الحاج والحاجة بقي ...
تمارا بكسوف :ولله شوف بابا وقوله ..انا ماليش دعوة ..
علي بضحك: يعني موافقة ...خلاص اشطاااا
تصبحي علي خير تيتوو
تمارا بحب :وانت من اهل الخير .باي ...
وفعلا قفلت تمارا التليفون معاه وكانت حاسة أن بجد خلاص قلبها عرف يختااار صح ....
تفتكروا
علي هيبقي هو الاختيار الصحيح ....
في انجلتراااا...
ادهم بيص لشاهندة بدهشة وهي بتبص ببرود ..
شاهندة :اي مش هتقولي اتفضلي ولا اي
ادهم بحدة: انت اكيد مجنونة ..بقولك اي شغل المجانين ده مش عليا انااا ..انت جاية تهددني انك هتموتيني وفكراني هسيبك
شاهندة: اشششششش هدي اعصابك ..ووطي صوتك يا ادهم ..علشان يعني ميحصلكش حاجة
وفعلا زقته ودخلت قعدت في اوضته علي الكرسي وحطت رجل علي رجل بمنتهي الهدوء
ادهم قفل الباب ودخل: انت جريئة اوي
شاهندة :اكيد يا ادهم ....
ادهم قام وقف :اي البرود ده ..بت انت .انت لو جاية هنا علشان عايزة تتكلمي معايا يبقي تتكلمي عدل وبلاش الجو الفيك بتاعك ده
شاهندة قامت وقفت بعصبية: وانا لآخر مرة بقولهالك يا ادهم اوعي تزعقلي تاني واتكلم بأدب لأن صدقني
برودي ده الي انت بشتكي منه لو اتغير هيتحول لنار مش بعيد تحرقك انت اول واحد ....
ادهم بحدة: لتاني مرة بتهدديني يا شاهندة ..
شاهندة: لا يا سيدي لا عايزة اهددك ولا تهددني
انا حابة اعرض عليك عرض ..
ادهم :الي هووووو. ...
شاهندة قرب منه وادهم كان مستغرب وكمان متوتر كان حاسس انها مجنونة مش طبيعية ..
ادهم بتوتر ا:ي هو العرض
شاهندة قرب من ودنه بهدوء :نتجووز
ادهم 😲😲 ايه
هو ايه فعلاااا....😂😂😂🙈
____________________________________
تاني يوم الصبح ...
امير وعلي جهزوا وراحوا الإدارة ...
ويوسف وشمس ونور وفهد وعمر وهنا ..نزلوا القاهرة ...بعد إصرار كبير من يوسف أنه ياخد هنا عمر معااه .....
ووصلووا الفيلاااااا .......
ألفت: حمدالله علي السلامة ..
نور ببتسامة: لله يسلمك ..
يوسف: ازيك يا دادة ..معلش خلي حد يطلع الشنط ..
نور تعالي معايا عايز افرجك علي الجنينة ...
فهد :تعالي بقي نغير هدومنا وتريح شوية .علشان انا عازمك علي حتة خروجه إنما اي معتبرةةة
________________________________$__
في الاسطبل
يوسف ماسك ايد نور :طبعا اتعرفتي علي زهرة مش كدة
نور: امممم انا وهي بقينا صحاب جدا علفكرة
يوسف قرب من نور: طب اي
نور بتوتر: يوسف في اي ..
يوسف: ولا حاجة مش حابة تركبي الحصان
نور :امممم بس انا عرفت أن انت مش بتحب اي حد يركب الحصان بتاعك..
يوسف ضحك: زهرة دي اغلي حاجة في حياتي يا نور
انا مكنتش يلاقي حد اشتكيله الي انا يعاني منه
غيرها هي .بعد ما امي ماتت .
لحد ما انت جيتي حياتي بحنانك وعندك معايا
عرفتي تغيري كل تفكيري واحساسي ..
هاه تركبي ..ولا لااء ...
نور بفرحة من كلام يوسف حضنت يوسف اوي
وفي اللحظة دي يوسف مقدرش يخليها تبعد عنه ..
وقرب منها وباسهااااأ بحب .........
وفات وقت طويل ونور فرحانة من قرب يوسف منها
و يوسف مكنش قادر يبعد عنهااااا ..
وبعد وقت مش طويل بدوا يستوعبوا أنهم في الاسطبل ......
نور بكسوف: وهي بتحاول تبعد يوسف عنها
يوسف ...فووق ..يوسف احنا في الاسطبل
يوسف: نور انا بحبك ومش قادر لا استني فرح ولا قادر ابعد عنك تاني ..انت مراتي
نور برجاء :لا يا يوسف احنا لازم نستني الفرح
لو مش علشاني انا يبقي علشان خاطر بابا وماما
وحياتي يا يوسف ...
يوسف زعل من رد فعلهااااا كان فاكر انها هتوافقه
نور قربت منه: أي بقي مش هتعلمني اركب الحصان
يلا بقي بكل رخااامة......
يوسف: ماشي يا ستي ..يلا بينااااا
وفعلا يوسف طلع الحصان وشال نور وركبها ورااه
وهي كانت خائفة اول بس كانت فرحانة اوي من قربه منهااااااا.....
وفجاه جيه الجانيني ..الحق يا يوسف بيه الحق ...
يوسف بخضة: ايييه 😲😲😲
في القسم ...
علي: هاه يا فندم قولت اي ...
سراج ضحك: بقول موافق يا علي ..تقدروا تنورونا الخميس الجاي
علي بفرحة: ربنا يخليك يارب ..يارب
سراج: اتفضل علي مكتبك .
علي بفرحة :حاضر يا فندم حاضر ...
وفعلا راح علي لامير المكتب بس اتفاجاه .أن ندي عند امير في المكتب ...
تفتكروا لييييه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت مصارع 2" اضغط على أسم الرواية