رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5 - بقلم يوستينا سامي
رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5
في مكتب اللواء سراج ...
سراج بصدمة: اي يا أمير ...تتنقل ليه بس
امير بحزن: ارجوك يا فندم دي رغبتي انا محتاج ابعد علشان أركز اكتر في شغلي
سراج :أيوة يعني ده قرارك الأخير يا أمير
امير بحسره: أيوة يا فندم ...
سراج: برغم اني فعلا هتضايق انك هتمشي بس ماشي ربنا يوفقك ..طلب نقلك همضيه ..
امير :انا متشكر اوي لحضرتك ..بعد اذنك.
سراج: اتفضل يا أمير ......
سراج في سره :ولله ربنا يكون في عونك ...
_________________________________&
قدام البحر ...
فريدة بعياط: بابا ..
والد فريد:ة كنت عارف انك جاية ليه ...تعالي يا فريدة ....
عمر مسك ايديها: لا ..والنبي يا عمي استني
والد فريدة : لا يا عمر ..واوعي تكون فاكر أن علشان بنتي مريضة انا ممكن اوافق عليك ..
عمر بوجع :ليه انا عملت اي لكل ده ...انا بحب فريدة اوي ولله فوق ما تتخيل ..دي هي كانت حلمي من اول يوم دخلت في كليتي ...انا كنت كل ما بقصر في دراستي كانت بتبقي هي الدافع ليا اني اجتهد علشان اتخرج واتجوزهاا..
معقول محستش بلهفتي عليها لما جيت بيتكوا ..
والد فريدة بوجع :بس الوضع دلوقتي اتغير يا عمر
عم:ر لا والله ابدا مافيش حاجة اتغير انا بحبها وهي بتحبني ...انا هجيب اهلي اتقدم ليها ونتجوز وانا هبقي امانها وحمايتها صدقتي
والد فريدة: انت مجنون ولا اي ..يلا يا فريدة
عمر مسك ايد والد فريدة :ابوس ايديك متحرمنيش ابقي جمبها في إكتر وقت هي محتاجة لينا كلنا جمبهااااا
والد فريدة بص لفريدة ولدموعها ونظرتها لعمر ...
والد فريدة :بص يا عمر الموضوع مش بالسهولة دي
انا بنتي تعبانة وقدامها مشوار طويل اوي يعني محتاجة حد يبقي في ضهرها مش يبيعها في نص الطريق ..
عمر قاطعه: وانا همشي معاها في المشوار ده وهبقي ابنك صدقني عمري ما هتخلي عن فريدة اسمعني ..
والد فريدة :واهلك ... هيوافقوا
عمر: اي السؤال ده ...طبعا ده انا امي لو عرفت هتيجي تقعد معاها في البيت تخدمها اصلا
انت متعرفش امي واهلي ..وكلهم بيحبوها
والد فريدة :مش عارف بس حاسس اني ظلمتك ...
عمر: مش وقت الكلام ده يا عمي ..ها قلت اي
والد فريدة مسك ايد فريدة: قولت سيبني افكر
يلا يا فريدة ....
عمر :عمي ..
والد فريدة : نعم يا عمر
عمر: اطمن من موافقتك صح ...
فريدة، بصت لابوها برجاااء .....
والد فريدة: سيبني افكر يا عمر ..تكون انت كمان اخدت قرارك الأخير ..لأن في حاجة عايزك تعرفها
ان لو فكرت تجرح ببنتي ...
عمر: ولله ما هيحصل صدقني ...احنا كنا بنعاند في بعض ..صدقني
والد :ماشي يا عمر والايام هتثبت ده ...سلام
عمر بفرحة :سلام ...باي يا فري
فريدة بدموع عمر ....
عمر قرب منها أي يا فريدة ..انا جامبك ومافيش حاجة ممكن تحصل والله ....
والد فريدة : يلا يا حبيبتي ...يلاااااا .
وفعلا والد فريدة أخدها ومشيواااا
لكن عمر وقف قدام البحر وفضل يعيط بوجع ..
وقرر يطلع تليفونه يكلم ادهم يمكن يرد عليه. .
_________________________________
في مطار القاهره وصل ادهم ومعه شاهنده.
ادهم برخامه: حمد لله على السلامه يا شاهنده هانم
شاهنده بوجع: الله يسلمك يا ادهم شكرا
ادهم: شكرا ده ايه الادب ده عموما يلا بينا عشان نطلع على شقتي
شاهنده طب ليه ما نقعد في اي اوتيل دلوقتي
ادهم: ليه يعني ما شقتي موجوده اقعد في اوتيل ليه وانا لي شقه هنا
شاهنده: يا ابني افهم علشان ما حدش يتقص منهم عليك و يعرف انك رجعت وقعدت في شقتك احنا لازم نغير مكان بيتم اصلا
ادهم :وانت بقى متخيله ان احنا ممكن نلاقي شقه بسهوله دلوقت
وبعدين انا اصلا ما اعرفش حد في العماره لاني ما كنتش بقعد في بيتي كثير.. انا يا اما كنت بايت عند يوسف او بايت عند عمي فما حدش يعرفني في العماره اوي فاطمني ياختي ....
شاهندة مستغربه: وطالما مرتبط قوي كده بقى بهلك ليه بتقول نقعد في بيتك ما نروح نقعد عندهم
ادهم بخنقه :فكك من الحوار ده دلوقتي هنبات فين لو انت مش عايزه نقعد في الشقه يبقى يلا ناخذ تاكسي هيطلع بينا علي اوتيل انا تعبان
شاهنده: طب بالراحه كده حاضر يلا يعني هو انا اللي معطلاك اوي كدة
ادهم بخنقة :يلا يا اختي ... تاكسي تاكسي
وفعلا وصل ادهم وشاهنده الى اوتيل
ودخلوا اوضتهم ......
شاهنده باستغراب :على فكره الاوتيل ده حلو قوي قوي قوي
ادهم: احنا في ايه ولا في ايه يعني انا مش فاهم
شاهنده: في عم انت مش طايق لي كلمه كده خالص
ادهم: ما هي البعيده ما عندهاش دم هربانه من اهلها وهربانه وسايبه بيتها وجايه ليا انا وانا ما اعرفهاش ولا اعرف عنها حاجه وقال ايه في الاوتيل شكله حلو قوي طب انت متغربه من بلدك ذنبي انا اي اتغرب عن شقتي
شاهنده بحده: لا والله اللي يسمعك كده ما يقولش اللي انت سبت البلد كلها واهلك وقرايبك وجيت انجلترا تقدر تقول لي صفيت شغلك ليه وبعدت عن اهلك وعن شقتك يا اخويا مخترب وجئت عندنا
ادهم بحدة وهو بيمسك يديها بعنف: لاخر مره بحذرك يا شاهنده اوعى تعلي صوتك عليا و افتكري كويس قوي ان انا اللي انقذ حياتك
شاهنده زهقت يده :وانت اوعي تاني مره تفتكر انك ممكن تمد ايدك علىت وهاسيبك انت الوحيد يا ادهم اللي مش عايزه ازعله ورغم ان انت لو عرفتني بجد هتخاف مني ومش هتاخذ عليا قوي كده
انا سايباك بمزاجي لازم تفهمي كده كويس قوي ولحد ما انا وانت نبعد عن بعض وكل واحد يروح لحالو تجنبي
ادهم بغل :انت بتهدديني بعد كل اللي عملته ده بتهدديني ...
شاهدة :اه بهددك انا بالذات مش بيفرق معايا دم حد
والي يعيش طول عمره مع ع.صابه بيبقي الق.تل عنده عادي. ..فخاف علي نفسك .....
ادهم بغل: واضح أن لحد دلوقت لسه بتخدع في الناس بس عادي ملحوقه...
قرب من شاهنده بهدوء واتكلم جنب ودنها : زي ما انت الاق.تل عندك عادي انا برده ممكن اسلمك للبوليس عادي وزي ما انت عندك اليو مخبياه عني فانت برده ما تعرفيش وشي الحقيقي فخلينا حلوين مع بعض احسنك
شاهندة بضحك احسنلي ..تهديد ..ماشي يا ادهم انا ندخل انام علشان انا تعباانة اوي ...تصبح علي خير .
ادهم بدهشة في سره البت دي ملبوسة ولا اي
شاهندة دخلت نامت علي السرير ...
وادهم لفه تليفونه بيرن ...
ادهم بفرحة عمر .... الووو
عمر بوجع انت فين يا بني ادم انت ....
ادهم انا لسه واصل مصر. .انت فين انت وحشتني اوي يا ابني. ..
طب انت فين عايز اشوفك محتاجك يا عمر انت في القاهره ولا في اسكندريه
عمر :لا انا في اسكندريه لسه راجعه برده ما تيجي
ادهم : يا ريت كنت اقدر مش هينفع انا مش لوحدي
عمر :مش لوحدك ازاي يعني انت قابلت فهد ويوسف
ادهم بيضحك: لا يا سيدي ما قابلتش حد منهم انا جاي مع مراتي
عمر : مراتك انت بتتكلم جد يا ادهم
ادهم بضحك :اه والله باتكلم بجد عامه لما اشوفك افهمك كل حاجه باقول لك ايه ما تيجي انت القاهرة
عمر :لا مش هاقدر اجي انا تعبان قوي طب بص انا هاروح انام بكره الصبح هاجي لك انت في بيتك
ادهم؛ لا انا في الاوتيل بس اقفل ماعيا و ابعتلك اللوكيشن بتاعي
عمر: تمام يلا سلام بقي
________________________________&__
في الفيلا بعد ما يوسف وفهد حجزوا القاعة والفرح بعد اسبوعين .....
شمس: افف انا بجد تعبت اوي من اللف ده كله
فهد: لله مش كنا بتشوف احسن القاعات
نور: بس مش للدرجة دي انا مش حاسة برجلي علفكرة .....
شمس :طب انا هطلع اغير هدومي ....
وفعلا شمس طلعت اوضتها بس اتفاجات بهنا قاعدة عمالة تعيط جامد .....
شمس: هنا مالك يا حبيبتي ...ليه بتعيطي حد عملك حاجة . .
هنا :الحقيني يا شمس ..هيثم بيخوني ......
____________________$_$
تحت في الفيلا ....
يوسف في التليفون: اي يا علي انت متاكد ..طب انا جايلك حالا سلام ..
فهد بخضة :اي يا يوسف في اي. .
يوسف: لا مافيش حاجة ..انا رايح مشوار ومش متاخر سلاام
نور بخوف :طب ابقي طمني عليك......
_____"_"_
وفعلا يوسف وصل بيت اللواء سراج .....
علي: كويس انك متاخرتش يا يوسف ..
يوسف :اي الكلام ده يا تمارا معقول امير طلب علي نقل ازاي ...
تمارا: معرفش بقي انا كنت بتكلم مع بابا النهاردة ولقيته زعلان وعرفت منه موضوع امير ده
يوسف: الواد ده اكيد اتجنن يلا بينا يا أمير نروحله ...
سراج: انا حاولت معاه بس واضح أن هو مصمم أوي
يوسف؛ ازيك يا سيادة اللواء
سراج: ازيك يا يوسف ..
علي: طب والحل هنسيبه يسافر ...
يوسف: اي هو احنا واصيين عليه يا علي اكيد لا
بس تعالي نروحله البيت نتكلم معاه يمكن نقدر نقنعه
علي: طب يلا بينااااا ...بعد اذنك يا فندم ...
سراج؛ اتفضلوا وروني يا رجالة ...
يوسف: حاضر يا فندم ....
وفعلا يوسف و علي طلعوا علي بيت امير ......
وحصل ........
__________________________________$$$_
مجهول اهو قدامي يا فندم .....
.....حاضر يا فندم ..
......تم يا باشا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت مصارع 2" اضغط على أسم الرواية