رواية اميرة الرعد الجزء الثاني 2 البارت التاسع 9 بقلم ندى الشرقاوي
رواية اميرة الرعد الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 9
في الفندق
نزل رعد بسرعه وقال /اميره اميره فين
أكرم بستغراب /يابني كانت طالعه تصالحك ومعاها جنه وكيك
رعد حط ايده علي وشه /ياالله
سليم بقلق /في اي يارعد
رعد قعد /معرفش معرفش طلعت لقت مايا معايا في الجناح ومايا لبسه القميص بتاعي وبعدين طلبت الطلاق ومشيت
يوسف بعصبيه /انت بتستهبل يعني اي مايا لبسه قميصك وكانت مايا بتعمل اي عندك تقدر تفهمنا
رعد /والله معرف حاجة انا كنت في الحمام باخد دش وطلعت لقتها واقفه ابتسمت عادي فاجاه لقيت مايا بتنادي عليا
ياسمين بقلق /وبعدين اميره فين
رعد /معرفش معرفش وخدت جنه معاها فين جمال
أكرم /بره
رعد /طلع بسرعه وهما وراه
رعد /اميره فين ياجمال
جمال/للأسف معرفاش الحقها دي ركبت العربيه ومستنتش تعمل الحزام ومشيت علي طول وفي اقل من دقيقه مكنتش قدامي كانت مشيه بسرعه كبيرة
رعد /وبعدين اطلع بسرعه بالحرس لف شرم الشيخ كلها لحد ما تلاقيها وبلغ عن الحربيه وانا هطلع معايا
أكرم ويوسف /واحنا معاك ياله
جهزوا العربيات وبدوا يلفوا شرم الشيخ حته حته وبلغوا عن العربية
رعد وهو بيضرب الدركسيون بعصبيه /هتكون راحت فين يعني فين
أكرم /اهدي بقا العصبيه دي مش حل خلينا نفكر
يوسف /انا بحاول اوصل للعربيه
رعد /يارب يارب
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
........ /انا عاوزه مامي
الراجل /بس يابت مش عاوزة اسمع صوتك والا هموتك سامعه زي ما سبنا امك بتنازع الموت وان شاء الله روحها طلعت
جنه ببكاء /لا لا مامي مش هتسبني زي مامي مي انت عمو شرير ووحش وانا هقول لبابي يضربك علشان انت وحش ومامي هتقوم وترجع قويه تاني
الراجل /بس اسكتي بقا ولا اقولك اهو
وجاب لزقه حطها علي فمها
جنه بتبكي في صمت خايفه انه يضربها تاني
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جمال /ايوه يارعد بيه لقينا مداك اميره
رعد بفرح /بجد طب هيا فين
جمال باسف /..........
رعد وقف العربيه /ايييه
أكرم /اي الغباء دا حد يوقف كدة
رعد بعدم فهم ومش قادر يستوعب /عرفوا مكان اميره
يوسف /بجد طب فين انطق
رعد /لقوها علي الطريق ومغمي عليها ومضروبه ومبتنطقش
أكرم /ازاي ومين اللي عمل كده
شغل رعد العربيه ولف بسرعه للمكان
وصلوا المكان نزل رعد بسرعه وبيدعي ربنا في كل خطه متكنش اميره بس هيا العربيه بتعتها بس بيخيب ظنونه
بص كانت اميره مرميه علي الارض والدم يسيل منها ولا قادره علي التحرك فهي في عالم آخر
نزل رعد علي ركبه وشالها في حضنه /اميره..... اميره قومي..... حبيبتي ...... مش دي اميره حبيبتي.... انا حبيبتي قويه قومي متوجعيش قلبي عليكي ياله بقا وحياتي عندك.... طب بصي وحياه جنه وانس ومالك وفردوس قومي علشانهم...... انتي زعلانه مني صح..... بس والله انا معرفش حاجه..... طب قومي اضربيني.... زعقي بس مش كدة.... متوجعيش قلبي عليكي 💔💔يابت قلبي.
أكرم وهو مصدوم من الموقف وشها شاحب لا توجد ملامح يوجد أثر الضرب فقط /قوم يارعد مينفعش كده
رعد /إسعاف..... اسعاااااف بسرعه
جمال /في الطريق يافندم
والحرس بستغربوا رعد من قوته وجبروته بقا قاعد في الأرض حاضن حبيبته
يوسف /جنه جنه فين
جمال /للأسف يافندم جنه مختفيه محدش يعرف عنها حاجة
حته في فارغ رصاص بس السلاح الشخصي لمدام اميره مش في العربيه
رعد /مش هستني الإسعاف اي هيجوا بعد سنه مراتي هتروح مني وبنتي اللي معرفش عنها حاجة
شال رعد اميره كويس وحطها في العربيه وانطلق بالسياره لاقرب مستشفي
في المستشفي نزل رعد بسرعه ونده علي حد من جوه جم اخدو اميره ودخلوا
رعد /يارب يارب
بعد عشر دقائق
أكرم /اي فين
رعد /جوه في العمليات
يوسف /ان شاء الله خير رعد جنه مختفيه لازم نبلغ البوليس
رعد بتحذير /اوعي
يوسف بستغراب /ليه
رعد /مش هتبلغ ولا هتعمل حاجه غير لما اميره تفوق سامع علشان نعرف اي اللي حصل
يوسف /تمام يارب بس تكون بخير
بعد ساعه الا ربع
الدكتور/الحمد لله المريضه عدت فتره الخطوره وهننقلها الغرفه حالا ونستناها تفوق بس يارعد بيه دي مسؤلية ولازم نبلغ عنها دي مضروبه ضرب مبرح
رعد /انا هعمل الازم
الدكتور /تمام عشر دقايق وتقدر تدخلها
بعد مرور ساعه
ورعد وأكرم ويوسف قاعدين مستنين اميره تفوق
اميره تخت تأثير البنج /...... لا جنه....... جنه لا ياجنه متمشيش.... رعد.... يارعد الحقني..... يارعد
جري رعد عليها وأيده علي خصلات شعرها /قلب رعد فوقي ياعمري
اميره /.... لا هموت.... هموت يارعد
رعد بدموع /بعد الشر عليكي ياعمري فوقي الله يخليكي متوجعيش قلبي عليكي 💔😢
اميره بدأت تفوق /جنننننننه
رعد /اميره اميره
اميره بدموع /جنه..... جنه
رعد بيحاول يهديها /اميره اهدي......
اميره بدموع /رعد...... آآآآآآه
رعد /اي اي اللي بيوجعك
اميرة /مكنتش قد الامانه يارعد مقدرتش احافظ علي جنه مقدرتش احافظ علي بنتي...... بس هما كانوا كتير وانا مش قدهم
رعد بابتسامه /اي ياقلبي بس انتي قد الامانه ونص انتي دفعتي عن جنة وهنجيب جنه بإذن الله بس قوليلي براحه في فارغ رصاص الرصاص دا من سلاحك صح
اميرة بدموع /اه
رعد /حلو الرصاصه جت في مين
اميره /الراجل اللي كان شايل جنه وبيضربها
رعد بغضب /بيضربها
اميره /اه يارعد..... انا عرفت جنه فين
يوسف /فين
أكرم /ازاي
اميرة بالم وبتحاول تقوم /عاوزه اتعدل بس
رعد /تعالي عدلها رعد وخلاها في حضنه
اميره /موبيلي فين كان في الشنطة
رعد /كل حاجة مع جمال استني بس انتي عاوزه التلفون ليه دلوقتي
اميره /هات بس التلفون اه يا شي هو خلاص وشي راح مبقتش حلوة
رعد /مبقتيش اي دا انتي ملكه جمال وبغمزه تحبي تشوفي
اميره /التلفون ولسه حسابك مخلصش
جاب الفون من جمال
رعد /اهو قوليلي هتعملي اي
اميره /هات جنه لبسه سلسله اقدر اعرف هيا فين عن طريق الGps
رعد /انتي بتتكلمي جد طب أمته وازاي
اميره /السلسله دي من ساعه ما انت كنت في غيبوبه علشان لو حصل حاجه
أكرم /اقسم بالله متجوز مخابرات
رعد /بس بس محدش ليه دعوه بالقمر تبعي اشتغلي
اميره بدأت تتبع السلسله وقالت /جنه لسه في شرم الشيخ في مكان في الجبل ياخد من هنا 3ساعات
رعد /ياله بينا
أكرم /ياله
اميرة /علي فين
يوسف بستغراب /علي المكان
اميره /بس انتوا مش هتمشوا من غيري
رعد /اميره مش عاوز جنان انتي مش باين حاجه من كتر الضرب
اميره /هاجي يعني هاجي لو فيها موتي
يوسف /مش هينفع
اميرة /يبقي مش هتخدوا العنوان
رعد /يعني اي
اميرة /فيها لا اخفيها
أكرم /احنا بنلعب هنا ولا اي
اميره /بره يااكروم انت وچوووو علشان البس
طلعوا وهما مستغربين
رعد /مردتش اتكلم قدامهم بس انتي ازاي عاوزه تروحي احنا مش ضامنين اي اللي هيحصل
اميره /لازم اروح لازم
رعد /مصره ليه اميره انتي تعرفي حاجة انا معرفهاش
اميره بتردد /اعرف اي
رعد /ماشي معاكي للآخر
اميره /تعال ساعدني بقا الله يخليك
رعد /تعالي يامصيبه حياتي
غيرت اميره ولبست وهيا بتتالم بس مش عاوزه تبين بس رعد حاسس بيها
رعد /تعالي ياله اميره انتي شوفتي مين اللي خطف جنه لو غرضهم فلوس كانوا اخدو العربيه وخلاص بس دا مقصود مين ياأميره
اميره/لما تروح هتعرف
رعد /مائي ياأميره
طلعوا وجهزوا والحرس بذياده واكتر من الاول
رعد /احنا معانا 40 راجل
اميره /مش كفايه
رعد /ازاي
اميره /مش كفايه عاوزين عشرين كمان
أكرم /طب ياله نتحرك وانا هطلب مساعده من اللي في الفندق
اميره /تمام عاوزة سلاح
رعد /اه الهانم اتاخد سلاحها
اميرة بتوعذ /هرجعه
رعد /طب ياله وشال اميره ركبها العربيه
واتحركوا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد مرور الوقت
وصلوا لمكان في منطقه في الجبل
رعد بخوف /اميره خليكي هنا
اميره مسكت ايده/انا كويسه متخافش
رعد /بس انا عارف انك بتتالمي هدخل جوه انقذك ولا انقذ بنتك
اميره /احنا الاتنين يارعدي انزل بقا ياله
نزلوا ودخلوا والحرس اتحركوا وبداؤ يراقبوا المكان
اميره ماشيه تتعقب السلسله وتشوف هيا قريبه منها قديه
اميره /جنه في الاوضه اللي هناك دي بس عليها اتنين شبه الحيطه
رعد /اسيبك وامشي وانتي تتصرفي
اميره /بتبعني ياابو العيال
رعد /اتنيلي انتي في اي ولا في اي
اميره /لو اتخلصنا من الاتنين دول معرفش مين اللي هيكون جوه مع جنه
رعد /طيب ياله يااكرم
أكرم /اذيكوا يارجالة
انتبه له الرجال وبدأت المعركه لاكن بحركه سريعه من رعد من الخلف بلوي الرقبه وقع ميت في ساعتها
وأكرم يتعارك مع التاني
واميره بتمشي بطيق علشان توصل الاوضه مت غير ما حد يعرف
وخبطت علي الباب
الراجل اللي اميره ضربته فتح كان يعتقد انه احد الرجال
اميره /مش قولتلك هرجعلك وضربته ضربه قويه بالمسدس في وجهه اطاحته أرضا
دخلت وقفلت الباب
اميره /قولتلك انت مستعجل علي موتك
الراجل /هموت علي ايد واحده ست
اميره /اه تحب نشوف دا انا معلمه عليك في رجلك
........ /اميره افتحي الباب افتحي متفقناش علي كده
اميره مش سامعه اصلا وقربت من الراجل وبدأت تضرب فيه بكل قوتها وهو مش قادر ببسب ان رجله مجروحه
وقع الأرض
اميره وهيا بتضربه بالبوكس في وشه /عرفت ان انا مستسلمتش
ضربت بنتي صح انا هوريك ومسكت ايده وفضلك تتني فيها لحد ما اتكسرت من بره سمعوا صراخ الرجل
يوسف /اميره انتي بتعملي اي افتحي
جنه واقفه بتعيط وبس لان فرحانه ان اميره ورعد جم
رعد /اميره افتحي
كسروا الباب وكان الراجل في الأرض واميره بتضرب فيه
اميره/انا كسرت دراعك اللي ضربة بيه بنتي علشان بعد كده لو قربت من حاجه تخصني هموتك سامع ولا مش سامع انت كده كده ميت
رعد بيحاول يشيل اميره من علي الراجل /كفايه كده الراجل هيموت في ايدك
اميره /لمس حاجه مش بتعتوا وياريتوا لمس اي حاجة دا امس بنتي انا مد ايده علي بنتي
رعد /طب كفايا
...... /اخيرا
لف رعد وثبت مكانه كالصنم فهوا يعرف الصوت جيدا
رعد /خالتوا
هيام /بس اسكت انا مش خالتك انا العدوا اللي بعمل كل دا انا اللي السبب في الحادثه علشان احكى عينك وانت مزلول بس برده قمت تاني انا اللي السبب في اني أخوف مراتك واضرب نار عليها هيا وبنتك في العربيه انا اللي عملت كل دا يارعد ولسه هنتقم وانا اللي رجالتي ضربوا مراتك وانا اللي خطفت بنتك ولسه يارعد لسه
رعد بصدمه /وليه دا كله عملتلك اي علشان الحقد والغل دا كله
هيام /علشان انت السبب
رعد /انا السبب في اي
هيام /انت السبب كانت قدامك علي طول ليه محبتهاش ليه كانت بتعمل كل حاجه علشانك ليه تموتها
رعد /انا اموتها وانا قولت لبنتك روحي اقتلي مراتي اللي لسه مخلفه علشان اتجوزك ولا قولت لبنت اعملي اي ولا اشربي مخدرات ولا اي انا مموتش بنتك وفي الاخر جايه تنتقمي مني انا ومراتي وعيالي
هيام /ولسه يارعد
وفاجاه الرجاله دخلت وحاوطت المكان كله
هيام /لازم اخد حق بنتي مش هتطلع من هنا يارعد
يوسف /برافوا والله انا اقول بنتك كانت طالعه لمين قلبها اسود طالعه ليكي
هيام /انتوا كلكوا وحشين خاوا مني كل حاجه امك خدت مني سليم
بصلها باستغراب وقالت اه انا كنت بحب سليم بس هو سابني واتجوز هدي علشان كنت بشرب ولبسي مش عاجبه وجوزوني غصب عني لواحد همه بس انه معاه زوجه حلوة
تكون معاه في الاجتماعات وخروجات
بس خلاص يارعد كل حاجه بقت علي المكشوف مفيش حاجه اخسرها
رفعوا رجاله هيام السلاح علي رعد وأكرم ويوسف
أكرم /علي الهادي بس اسمعوا كده وكانت صوت عربيات البوليس
اقتحمت القوات المكان
الظابط /ارمي السلاح اللي في ايدك
هيام ببعض الخوف /انا كدة كده ميتة يبقي مش لوحدي
اميره /كان نفسي اقولك هاجي معاكي بس عندي مشوار بقا
هيام بغل /انتي اللي بوظتي حياتنا انتي السبب
اميره/انا معملتش حاجه انتي عامله كل دا علشان بنتك صح وبنتك اللي اصلا مفكرتش فيها ولا تعرف عنك حاجه احب اقولك بنتك عايشه
هيام بعدم تصديق /انتي كدابه اي اللي بتقوليه دا
رعد /اميره انتي بتقولي اي
اميره بصوت عالي /ايوه عايشه وقريبه مننا كمان وبرده بتحاول تخرب عليا حياتي هااا اي رايك بعد كل دا وبنتك ولا في همها حاجه
هيام/لا انتي كدابه كدابه
يوسف /اميره انتي بتقولي اي
اميره /اي اميره طلعت مجنونه دلوقتي
الظابط /اتفضلي معايا
واخد ا هيام وتم القبض عليها
رعد راح لاميره اللي كانت بتحاول متبينش الألم
رعد /اميره
اميره /هات جنه وهات الرجاله وياله
جنه /مامي انا فرحانه انك جيتي وضربتي عمو الوحش اللي ضربني وكان عاوزك تروحي عند مامي مي
يوسف /تعالي ياسنيوريتا نركب العربيه ونروح علشان مامي تعبت
رعد /اميره اللي قولتيه دا صح
اميره من كتر الألم مش عارفه تتكلم /مش...... ق.... قادره
رعد شالها بسرعه /معلش استحملي هنوصل المستشفي وكل حاجه هتكون بخير
خلص الحوار وكل حاجه بقت تمام وكلهم دلوقتي في المستشفي مستنين اميره
الدكتور /انا قولت المريضه مينفعش تطلع ليه طلعت هيا ليه حته انها قطه اللي ضرباها
رعد بعصبيه /اتكلم عدل وقولي اي اللي حصل
الدكتور /انا قولت لمدام اميره ان ممكن تحصلها مضاعفات ودا ممكن يحصلها نزيف وممكن توقف الحمل لمده سنتين او اكتر
رعد بصدمه /محدش بلغني ليه
الدكتور /يافندم مدام اميره مضيه علي اقرار قبل ما تمشي ان المستشفي ملهاش اي دخل لو حصلها حاجه
هيا دلوقتي نايمه وياريت تفضل مرتاحه فتره
رعد /فتره طويله
الدكتور /ياريت شهر أو شهر ونص متعملش حاجات كتير يعني
رعد /تمام اقدر ادخل
الدكتور /اتفضل
دخل رعد وكانت اميره نايمه علي السرير بارهاق
قعد جمبها وأيده علي شعرها /ليه تعملي في نفسك كده ليه تخاطري بنفسك علشان بنت مش من دمك اصلا ليه تعملي كل دا وانتي لسه صغيره شايلتك الحمل بدري بدري ياأميرتي
بس اوعدك خلاص معتش فيه تعب تاني مفيش غير سعاده وفرح وبس وهنبعد عن كل الناس اللي هنا بس انتي اللي رجعتي تاني للمشاكل ياأميرتي ازاي رحمه عايشه ازاي انا دفنها بايدي وسامية معرفش رحمه كانت بتكجب ولا كانت بتقول اي
يارب تعبت والله
اميره بتعب وابتسامه مرهقه /بس انا متعبتش يابن المنشاوي
رعد /انتي لسه فيكي نفس
اميره /اه لسه كنت هتتجوز عليا ولا اي
رعد /عمري ياقلب رعد انتي كويسه صح
اميره /اه كويسه الحمد لله
رعد /اميره انتي مبتسمعيش الكلام مضيتي علي إقرار من غير علني وبتعملي كل حاجه من ورايا
اميره /عارفه والله وانا اسفه مش هعمل كده تاني
رعد /ياريت والتزمي بقا شويه وتقعدي في البيت وكفايه حركه
اميره /حاضر فين جنه
رعد /مصممه تشوفك قبل ما تمشي استني ادخلها
دخلت جنه وجريت علي اميره
جنه /وحشتيني اوي يامامي
اميره وهيا تحتضنها بشوق كبير /وانتي اكتر ياعيون مامي
جنه /انا فرحانه اوي يامامي انك جيتي وضربتي عمو الشرير دا
اميره /حبيبتي فرحانه ديما يارب ياله روحي بقا علي الفندق مع أكرم وچوو وانا هاجي كمان شويه
وخدي شاور خلي ياسمين تغيرلك ونامي لأنك تعبانه
جنه /ماشي يالة باي
وقبلتها من خدها
اميره بضحك /باي ياقلبي
طلعت جنه
رعد /طب اي
اميره بستغراب/اي انت
رعد /مليش بوسه زي جنه دا حته عيب في حقي 🤔
اميره /لا مفيش
رعد بيقرب/بتتحديني يعني
اميره /اه عادي
رعد /طيب وبيقرب منها
الباب خبط دخلت الممرضه
الممرضه /اسفه يافندم علي الازعاج
رعد بغيظ/ولا يهمك
الممرضه /حضرتك دا الفطار
رعد /تمام روحي انتي وانا هاكلها
الممرضه /تمام يافندم
طلعت الممرضه
اميره /هات بقا زي الشاطر علشان جعانه وتعال اعدلني مش عارفه اقوم جمبي بيوجعني
رعد /تعالي يابلوه حياتي +الف سلامه عليكي يا قلبي
اميره /رعد عاوزه اشوف الولاد
رعد /بكره لما تطلعي احبهم هنا المستشفي ازاي معلش علشان جو المستشفي وكده
اميره /تمام
بدا رعد ياكل اميره
رعد /ياريت بقا نبطل مشاكل كان يوم اسود يوم ما علمتك الملاكمه والسواقه كله بيطلع علي دماغي انا
اميره بتصنع البرائه /انا يابابي هو انا عملت حاجه
رعد بسخريه /لا انتي ملاك الواد مالك هو اللي عمل كل حاجه
اميره /بس ملكش دعوه بحيب امه دا
رعد /هضربك في الجنب التاني كلي وانتي ساكته
اميره /هو انا عملت حاجه قولي عملت اي الشرطه خدت هيام هانم
رعد بهدوء /اه ومش عارف هقول لأمي اي
اميره /ولا انا
رعد /كانت بتقول مسافره تغير جو طلعت بتخطط لموتي
اميره /مكنتش اتوقع كده انا قولت هيكون حد منافس لينا في السوق وكده
رعد /الضربه بتيجي من اقرب حد
رعد /اميره
اميره /نعم
رعد /انتي قولتلي ان رحمه عايشه ازاي انتي بتهزر ولا جد
اميره /اصل.... اصل
رعد /اصل اي انطقي
اميره /اه يارعد رحمه عايشه
رعد /ازاي وانتي عارفه من أمته
اميره /من بعد ما انت فوقت بأسبوع
رعد /وساكته ليه وهيا فين
اميره /هيا موجوده بس بشخصيه مختلفه غيرت حياتها كلها اسمها وكل حاجه
رعد بعدم استوعب/مين ياأميره
اميره /بتكون......
رعد /مش معقول
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية اميرة الرعد" اضغط على أسم الرواية