رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الحادي والعشرون - بقلم بدور عاطف
رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الحادي والعشرون
نزلت كلا من ندي و ملك الي الاسفل و كان يجلس زين و امير و معهم كاميليا
وقفت الفتاتان ينظرن لامير
زين تعالي يا ندي انتي و ملك اقعد و انا هفهمكوا كل حاجه
جلسوا جميعا و بدا زين في الكلام
زين في الاول احب اعرفكوا انا النقيب زين الأنصاري و دا اخويا الرائد أمير الانصاري الحكاية بدات من زمان اوي لما كشفت عصابه كبيرة بتخطف الاطفال و البنات و تم القبض عليهم بس دول كانوا جزء من خليه كبيرة لتجار الاعضاء مافيا دوليه حصلي مشاكل كتير اوي و اتخلوا عني لسبب مش معروف لكن انا عرفته بعدين بس انا مرجعتش تاني الخدمه و لا طالبت بحقي لاني كان هدفي اني اقضي علي المافيا دي اخويا امير كان لسه طالب صغير و دخل الكليه و اتخرج و اتعين كمان و بمساعدته و مساعدت زمايلي قدرت اقضي ع المافيا دي امير دوره يلاقي بنت و يتجوزها و يسافر بيها و كان الي بيساعده كمال دا واحد من رجالتي كان بياخد البنات علي اساس يجهزهم و ياخد اعضائهم و يدها لجاك و هو بيعها بس كمال كان بياخدهم و يرجعهم تاني و احنا بنجهز الحاجه و نبعتهالوا و هو يوصلها لجاك في عمليه من العمليات دي امير اتجوز بنت و عمل معاها علاقه و دا كان غلط لانه بيتجوزهم بورق وهمي و مبيلمسهمش لكنه عمل علاقه مع البنت دي و بقت حامل فنزل بيعا مصر و انا جوزتهم و خلفت جميله و للاسف سبتها و مشيت و انا اختها و ربتها خصوصا بعد الي حصل و ان جميله مراتي وقعت ضحيه في اللعبه دي و خدها جاك و سلمها بدل البضاعه الي موصلتش انا وقفت شغلي لفتره بسبب الي حصل لكن بمساعدة كاميليا مامت جميله خلتني اقف من تاني و اخد حق مراتي و بدات اشتغل من تاني و انتي
ظهرتي كان الاختيار عليكي بس الشبه الي بينك و بين جميله خلاني ماوفقش انك تدخلي اللعبه دي و اخدنا ندي بدالك و انا فضلت مراقبك و عرفت ان والدك تعبان و مرات ابوكي بتخونه عشان متتاذيش اتفقت مع مرات ابوكي الي كانت ناويه تجوزك لواحد و تقبض تمنك انها تتروضت من البيت و انا اخدتك و طبعا انتي عارفه الباقي
امير ندي انا فعلا حبيتك و في الوقت الي كنا في اليونان كان ا هيخدوكي يرجعوكي مصر و انا اتفقت مع زين ان اول ما اخلص هاجي و اكمل معاكي حياتي بس اول ما عرفت انك حامل خفت تبعدي عني و تحرميني من ابني و ماتسمحنيش فاخدتك و جبتك ع هنا عشان اعرفك الحقيقه اول ما اخلص لاني متاكد انك ما كنتيش هتسمعيني انا بجد اسف
زين و انا اسف يا ملك ع الي عملته و استغلالي ليكي
كاميليا علي فكرة الولاد دول بيحبوكوا اوي من كلامهم ليا عليكم و انتي انا حبيتك اوي لانك فكرتيني ببنتي جميله و كان نفسي اخدك في حضني ممكن
قامت ملك باحتضانها و اخذت تبكي و ندي ايضا كانت تبكي
زين ماقلتوش رايكوا اي سمحتونا
نظرت ملك لندي و قالوا انتوا فعلا ظباط
امير تحبي اطلعلك الكلابشات
ضحكت الفتاتان
ملك فين جميله
زين جميله مع المبقعه اقصد مني السكيرتيرة
ملك ههههه دي زمنها شلوحتها
زين بقا في ملاك يقول كدا
ضحككوا الجميع
في اليوم التالي عادوا الي مصر و كانت عائله ندي في استقبالها فقد اخبرتهم بكل شئ و بموعد عودتها
ذهبوا الي المنزل و كانت جميله في المنزل فقد اخبر زين مني بان تجلبها للمنزل
جميله ميك و حشتيني اوي
ملك و انتي اكتر يا روحي
حملها زين و قال و بالنسبالي اي موحشتكيش
جميله لا انا زعلانه منك بقا تسبني مع البهلوان دي و تمشي
ضحكي زين علي ما قالته ثم قال عيب يا جميله تقولي عليها كدا
جميله لاء هي كدا حطه الوان كتير في وشها معجبتنيش
ملك معاكي حق يا ميلا و الله
زين ممم شامم ريحه غدر و اتفاق عليا
ملك ههههه لا و هو حد يقدر يغدر علي الحكومه
دخل امير و معه ندي و قال مين عاوز الحكومه
زين جيتوا بسرعه يعني
ندي انا قولت نيجي عشان ملك و بعدين بكره هروح اقضي اليوم كله معاهم و هاخد ملك معايا
جميله زين مين دول
زين دول ناس كدا مالناش دعوه بيهم
اقترب منها امير و قال ازيك يا قمر
جميله و الله انت الي قمر يا قمر
ملك،،نهار ابوكي كحلي
جميله نسيت
زين و انا اقول الالفاظ دي جايه منين
ملك اسفه يا كبير
ندي اي يا اسطا ماتكبرش الموضوع و بعدين هي قالت حاجه غلط ما هو فعلا قمر
امير إلعب كملت يا معلم
زين مش كفايا عليا امير بعتلي تلاته نفس النسخه لي كدا يا رب
ندي احم يا فندم اربعه نسيت بهنسي الي في بطني
زين و امير بي
ندي ههه بهنسي
امير نعم يا اختي و دا من اي انا ابني يبقا اسمه بهنسي
ندي امال هتسميه اي
امير بهلول
زين لا لا كدا كتير
جميله بردوا مين دول
امير طب تعالي سلمي عليا و انا اعرفك بنفسي
جميله لا
زين روحيله يا جميله
حملها امير و قبلها و قال انتي جميله فعلا ثم ضمها اليها
همست ندي لملك و قالت هي متعرفش
ملك هو قالك
ندي ايوه
امير انا ابقا امير المحمدي اخو زين
جميله بس انا اول مره اشوفك
امير اسف يا حببتي بس كنت مشغول جدا و بعدين احنا خلاص هنقعد مع بعض و مش هنسيب بعض ابدا
زين جميله تعالي يا حببتي بصي دا امير باباكي بردوا و انتي بنتنا احنا الاتنين و كمان جايلك نونه صغير هيكون اخوكي
جميله بجد هيكون عندي اخ
ندي و ماما كمان شكلي شكل ماما ملك
جميله يعني هيكون عندي اتنين ماما و اتنين بابا
زين ايوه
جميله بس انت زين و هو امير مش هقول بابا
زين ماشي بس احترمينا قدام الناس ع الاقل
جميله لا
ملك خلاص يلا تعالي عشان تنامي و احنا كمان الوقت اتاخر و احنا جاين من سفر
صعدوا الي غرفهم
في غرفة امير جلس بجوار ندي و قال افتكر انك عرفتي كل حاجه و اتمني فعلا تسمحيني
ندي انا فعلا سامحتك بس كل ام افتكر لما كنت هتسبني ليهم قلبي يوجعني اوي
ضمها امير اليه و قال غصب عني و بعدين مين قال ان كنت هسيبك انا ظابط و دي خطط و مهمات بندخل فيها و بنعمل المستحيل عشان ماحدش ينأذي و كان دي اول مره ليا اني اتجوز واحد و ألمسها عملت كذا مهم و كنت بحافظ علي البنت لحد ما اسلمها لاهلها دا غير في بنات احنا كنا بندربهم و نجبهم بنفسنا و كمال كان بيتصرف و الحكومه هنا كمان كل حاجه كانت بيتخططلها كويس اوي
و بعدين خلاص بقا ننسا كل الي فات و نخلينا في دلوقت و بلاش زعل عشان بهلول ما يجيش نكدي
ندي بهلول اي انت هتسمي بهلول
امير امال اي
ندي لا طبعا اي الاسم دا
امير و هو يخلع التيشرت و يقول فعلا اي الاسم دا احنا لازم نتفق علي اسم حلو كدا تعالي تعالي
حملها امير و توجه بها الي الفراش
ندي هتعمل اي يا مجنون
امير ابدا دا انا هنقي اسم حلو لابني الملاك الي ربنا رزقني بيه
ندي هو فعلا ملاك
امير يبقا نسميه مالك اي رايك
ندي مالك امير المحمدي حلو الاسم الدكتور مالك المحمدي
امير لا دكتور اي دا هيكون ظابط اد الدنيا
ندي لا دكتور
امير لا احنا محتاجين نتشاور في الموضوع دا
ندي ههههههه
في غرفت جميله كانت ملك بجوارها و ها قد غفت جميله فتحركت ملك و ذهبت الي غرفة زين الذي كان بانتظارها
زين،، نامت
ملك ايوه
زين مسألتنيش يعني عن جميله
ملك مش محتاجه اعرف لاني شايفه دا بعيني انها حب عمرك و راحت منك و انت عملت المستحيل عشان تاخد حقها و و اني فيا شبه
منها
زين بالعكس انتي مختلفهةجدا عنها
ملك انا بصراحه كنت بستعجب من قصص الحب دي بس اول مره اشوف دا فعلا و انه طلع حقيقه و ان الشخص مستعد يعمل المستحيل عشان حبيبه
زين انا تعبت كتير جدا طريقه موتها و انها كانت حامل في ابني ان الاتنين يروحوا مني مره واحده
ملك دا قدر و مكتوب و هي مش مستهله منك غير الدعاء ليها
زين و انت
ملك انا اي
زين انا يوم ما حبيت جميله مكنتش متوقع ان ممكن احب غيرها و ان قلبي يدق لغيرها
ملك قلبك دق لجميله و بس حتي كلامك و تصرفاتك كانت لجميله و بس
زين و مين قال كدا جميله كانت هاديه اوي و مختلفه عنك انت مجنونه و شقيه و عيونك عيونك دول فيهم لمعه غريبه اوي انا من اول ما شوفتك و انا عرفت انك هدية ربنا ليا و انك عوض ليا عن الي فات و انا فعلا حبيتك شوفت فيكي حاجات كتير دا غير حبك لجميله و لصاحبتك تعرفي انا قولت اي لكاميليا لما سالتني عنك قولتلها انك الملاك الي جه و نور حياتي ثم قام بطبع قبله علي راسها و قال انا هعرض عليكي لتاني مره بس المره دي بقولك تقبلي تكوني مراتي و حببتي و ام ولادي
نظرت له ملك في صدمه مما قاله
زين قولتي اي
ملك و الدموع في عينيها و قالت موافقه
احتضنها زين و قال و انا اوعدك ان اكون ليكي الزوج و الاخ و الاب و الحبيب و اعوضك عن كل حاجه و اولهم هعملك فرح كبير و تكوني احلا عروسه في الدنيا
ملك بلكاء لا
زين لي
ملك مش عاوزه فرح بابا طول عمره كان يقولي انه حابب يشوفني عروسه و بفستان الفرح بس هو راح دلوقت و انا مقدرش اعمل فرح و هو مش معايا كان حلمي انه يكون موجود و يسلمني بايده لجوزي
زين ادعيله بالرحمه
ملك ممكن طلب
زين أنتي تأمري
ملك عاوزه اعمل عمره لبابا و اهو دا احسن من الفرح
زين حاضر بكره هجهز كل حاجه و نسافر و هعتبر دا فرحك يا احلا عروسه
احتضنته ملك و قالت ربنا يخليك ليا
زين ويخليكي ليا يا احلا ملاك
يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الثاني والعشرون اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ملاك تحرق شيطان" اضغط على اسم الرواية