Ads by Google X

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم شروق عبد العزيز

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شروق عبد العزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثالث والعشرون 23

ادهم بصدمة: اية انت بتقول اية انت كذاب مستحيل يكون حقيقة قولي هي بجد عايشة صح عايشة يعني حببتي عايشة هي فين قول بسرعة 
زين: ادهم فوق هو بيحاول ياثر عليك هتكون عايشة ازاي وهو قتلها قدام عنينا تيجي ازاي دي
والد سهي: لسة عايشة بنفس الطريقة اللي انا لسة عايش بيها بس الفرق ان الرصاصة اللي اضربت بيها كانت حقيقية بس سهي عندها عيب خلقي من وقت الولادها ودا اللي مكنتش اعرفة وهي ان قلبها مايل جهة اليمين مش الشمال واللي اتدفنت دي كانت جثة تانية ملقوش ليها اهل جبوها من التلاجة ودفنوها مكان سهي  هي لسة عايشة وكمان ولادك عايشين 

ادهم بعدم تصديق: يعني حببتي لسة عايشة وولادي ايوا هي كانت حامل يعني حببتي عايشة ايوا عايشة سهي عايشة يازين مسبتنيش 
زين بتفكير: انضربت بالنار والبيبي لسة عايش طب موضوع القلب اللي جهة اليمين سمعنا عن حالات كدا بس ازاي البيبي عايش لسة مش غريبة الحكاية دي دي ولا الروايات ياراجل قول كلام غير دا 
والد سهي: والله هي دي الحقيقة حتي بنت الكامل معاها 
زين: سهر فين انطق ومين سبب الحادثة هما صح 
والد سهي بخوف:والله انا كنت لسة عبد المامور انطلب مني اعطل الفرامل وفعلا كان وقتها لوحدة وماتت بس بعدها 
زين بغضب: بس بعدهاااا اية ياروح امك رفضت تنفذ طلباتهم الا لما تكون زعيمهم ياوس**خ قدامي يلاااا 
ادهم يلاااا فوق مش وقت ضياعك يلاااااا علللللشااااان تلحق مراااتك فوووووق 
ادهم بعيون حمراء من شدة الغضب ونبرة كفحيح الافاعي: ورحمة امييي لو طلعت بتكدب مهخلي حتي الموت ينقذك مني يلاااا قدامي..... وانطلقوا 

في مكانــ تانيـــــــ
سهر ببكاء: سهي انا خايفة اوووي وفي نفس الوقت مش مصدقة انتي لسة عايشة بجد وقاعدة قدامي انا مبحلمش صح 
سهي: انا عايشة ياسهر عايشة بس ياترا هخرج من هنا ولا هموت هنا 
سهر: متقوليش كدا انا واثقة ادهم وزين هيلاقونا صدقيني هيلاقونا دول ولادك صح طيب هما خايفين لية 
سهي بحسرة: هتصدقي لو قلتلك قبل ماتيجي كنت ببقا زيهم كدا 

سهر: والله كل حاجه هتنتهي انا عندي ثثقة كاملة في زين مش هيسبنا حبيبي انت خايف مني تعالي متخفش 
الولد: اانتي مش هتضربينا صح 
سهر بحزن: لا يحبيبي مستحيل اضربك مش انت راجل والراجل مبيخفش صح 
الولد بخوف: صح بسس ههي بتضربنا حتتي ماما بتخاف منها واختي كمان 
سهر: بس انا مش زيها وانت لازم متخفش منها علشان انت قوي شوف اختك خايفة ازاي 
الولد: هي اصلا مبتخافش منها هي اللي مش عيزة ترد 
سهر: طب تعالي انت ومتخافش 

البنت بغضب: متروحش دي اكيد زيهم جايه تضحك علينا 
سهي: قربي حببتي متخفيش مش هتازيكوا دي هتوصلنا لبابا 
البنت بعصبية: بابا هو فين بابا دا واية معني بابا دي كمان انا مش عايزة حد في حياتي وهخرج من المكان دا وهقتل جدوه بايدي صدقيني ياماما هدفع تمن دموعك دي 
سهر: بنتك شبة ادهم اوي انا متاكدة انه هيلاقينا وهنخرج كلنا 

ادهم: انت جايبنا هنا لية انت بتلعب علينا ياااروح امك 
خالد بتفكير: ادهم شوف هناك دا في بيت 
والد سهي بضحكة شر: كدا انتو علي الطريق دوروا بقا هههههه‍هههه
زين: سلموه دلوقتي انا عارف هنلاقيهم ازاي تعالي معايا 
ادهم: زين انت رايح فين كانك جيت هنا قبل كدا 
زين: انت عارف ان المكان دا ملك والد سهر بس محدش يعرف عنه حاجة غيري انا وادم ولو فعلا ً احنا هنا يبقي اكيد هما القبو اللي تحت تعالي 
زين: ششش ادهم شوف هناك خالد ورا بسرعة وانا هطلع قدام.... وغادر
سهر: ژييين ممممممممم
الخاطف: اخرسي مسمعش صوت
سهر: ممممم وركلة  الطاولة برجلها واحدثت ضجة 
زين: اية الصوت دا مش معقول سهي 
بس اكيد في حراس جوه هدخل ازاي وفي لمح البصر اقتحم زين القبو 
سهر: زيييين حااسب 
زين: توتو عيب يشاطر ولف رقبتة وماتت 
زين بلهفة: حببتي انتي كويسة 
سهر: ااه انا كويسة يلا بسرعة قبل ميرجعوا يلا يسهي 
سهي: يلا حبايبي هنخرج من هنا يلا بسرعة 
البنت بغضب: انا مش هخرج من هنا مستحيل قبل مقتله 
سهي: حببتي علشان خاطري مفيش 

زين بذكاء: تعالي ولما نلاقية هنقتلة يلا 
البنت: وعد اول متمسك جدو تقتلة 
ژين: يلا جميلتي انتي مش خايفة علي مامتك واخوكي
البنت: انا مبخفش من حد بس هاجي معاك يلا.... وغادروا 
سهي يدموع: الحمدلله يارب واخيرا خرجنا الحمدلله وسجدت تدعوا ربها 
زين: سهر يلا لسة في خطر علينا هنا وخالد وادهم جوا لوحدهم لازم آمنكوا وارجعلهم تاني يلا بسرعة 
وبالفعل وصلوا لمكان تواجد القوة وعاد زين لمساعدة اصدقائة واستطاعوا التخلص منهم واعادوا 
ادهم بدموع: سهي مش معقول وجذبهااا لاحضنه وبكوا بكواا بكاءا تقشعر لة الابدان 
سهي: كنت خايفة اموت هنا ومش اشوفك تاني وخايفة علي ولادي 
ادهم: وحشتيني وحشتيني ياقلبي وروحي وعمري وكل حياتي دول ولادي صح 
سهي: اه ياحبيبي ولادنا 

ادهم: حبايبي تعالوا ركض الولد لاحتضانة 
الولد: انت بابا بجد انت لية مجتش اخدتنا كل دا 
ادهم: اسف ياروح بابا اسف حقكوا عليا 
ادهم: حبيبتي تعالي 
البنت: انا مش حبيبة حد ومعرفكش 
ادهم بستغراب من طريقة كلامها: هما بيقولي اني ابوكي تقريباً كدا 
البنت: هما بقا انا مقولتش تبقي مش ابويا 
ابويا هو اللي هيجبلنا حقنا وحياتنا وطفولتنا اللي اتحرمنا منها هو اللي هيقتل جدو وقتها بس هبقي اقولك بابا 
ادهم جذبها لاحضانه عنوة عنها: انا بحبك اوي وعد مني هرجع حقكوا ومش هسامح اي حد اذاكوا قوليلي بقا ياميرتي اسمك اية 
البنت: مش عارفه يعني اية 
ادهم نظر لسهي بدموع: يعني 
سهي: ميعرفوش اي حاجة غير اللي كانوا بيسمعوه منهم بس 
ادهم: اميرتي لينا اية رايك انديلك لينا واخوكي تيام 
الولد: يعني انا تيام هييييه حلو اوي انا حبيتة اوي ماما قالت انت اسمك بابا صح 
ادهم بحزن: اه يحبيب بابا بس انا اسمي ادهم كل واحد عنده اسم زيك كدا انت دلوقتي تيام واختك اسمها لينا 
البنت: هيية حلو اوي الاسم بس انا دلوقتي اقول بابا ولا ادهم مش عارفة 
ادهم: لا دي عايزة شرح كتير اوي تعالي نروح نشرحلك في البيت 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زين: سهر بصي بقا انتي هتسبيني اتكلم والا والمصحف
سهر: اه هتعمل اية 
زين: بحبك تتجوزيني 
سهر: بحب وانا بموت فيك ومش عايزة ابعد عنك لحظة واحدة 
زين: لا معلش انا اطلع علي الماذون الاول 
ماذون اية نزلني يامجنون 
زين: والله ابدا مش قبل متجوزك 
ذهب للماذون  وتم الزواج 
زين: مبروك عليا انتي حبيبتي 
سهر: انا بحبك او يازيني 
زين: وانا معنديش اغلي منك ياقلب زينك 
سهر: ينهار ابيض دي زمان ماما قلقانة عليا هات تليفونك
زين: ممعيش والله تعالي هنشوف تليفون هنا في اي مكان اونروح احسن اوبااا وشالها (وطبعا لان سهر عاملة حدثة ومتجبسة) وصلوا الي البيت 
همت: بنتي حببتي كنتي فين قلقتينا عليكي 
سهر: اية ياهمهومتي هتخلي الواد الغلبان دا متعذب بيا كدا 
همت بحزن: زين انت هنا 
زين: اومال هناك اية دا مالك ياخالتي اية الدموع دي في اية
همت ببكاء: الباقية في حياتك يابني 
زين: فية اية خالتي انا مش فاهم 
همت ببكاء: جميلة كانت هنا وعرفنا ان اادم اخوك تعيش انت 
زين بصدمة: اية انتي بتقولي اية اكيد لا مستحيل ادم مستحيل    وقاطعه رنين هاتف همت يخبرها بوفاة اختها 
همت: اية مستحيل وسقط الهاتف من يدهااا اااااااه يااااارب لية بيحصل معانا كدا ياااارب 
زين: خالتي في اية قوليلي وادم قوليلي الحقيقة 
همت ببكاء: ربنا يصبرك يابني اامينة ماتتت ااااااااه اختيي كمان ماتتت 
سقط زين من صدمتة ماذا فقد اخوه وامة في يوم واحد لا مستحيل لا... وتركهم وركض علي تلك المستشفي التي ترك بها والده 
زين: بابا فين لوسمحتي 
الممرضة: ايوا يافندم 
زين: المريض اللي كان هنا فين 
الممرضة: ابنة ومراتة تعيش انت هو في اخر الطرقة شمال
ركض زين الي والدة 
زين ببكاء: بابا 
محمود ببكاء: خلاص راحوا وكل حاجة انتهت خسرت كل حاجة 
زين ببكاء: بابا قولي هما بيكدبوا صح قولي بيكدبوا ادم وماما عايشين صح 
محمود بدموع وضياع : خسرت كل حاجة كل حاجة ضاعت خسرت علشان خاطر الفلوس خسرت نفسي وحبيتي وولادي مبقاش في حد فحياتي انا اتدمرت حياتي كلها اتدمرت خسرت كل حاجه ظل يرد ذالك الكلام وكانه غير واعي 
زين: بابا فوق يابابا ماما مش ماتت اكيد فوق وقولي انها عايشة بابا علشان خاطري فوق 
همت ببكاء: ربنا يصبركوا يابني ادعولهم ادعلها يابو زين هي محتاجة دعواتكم وكمان ادم صدقوني البكاء مش هيفيدهم ادعيلها يابني 
زين: انا مش مصدق ياخالتي امي سابتني لوحدي ووادم كمان اااااه يااارب خدني عندك ياااارب ااااه 
محمود بدموع : مش معقول بجد.
google-playkhamsatmostaqltradent