رواية لصه سرقت لي قلبي الفصل الثالث والعشرون - بقلم بدور عاطف
رواية لصه سرقت لي قلبي الفصل الثالث والعشرون
يا اهلا و الله ليكي واحشه يا حلوه
إلتفتوا لمصدر الصوت و تفاجأوا
كارما و هي تقف،،حمص
حمص،، هه امال فاكره اي بعد ما هربتي مش هعرف اوصلك لا يا قطه دا انا حاطك في دماغي من زمان
كارما،،اه طب اتكل بدل ما ادفنك حي
حمص،،لا يا قطه الكلام دا مبقاش ياكل معايا و بعدين انا بقيت الكبير و إلي كان بيحميلك مات يعني الدنيا فضية عليا انا و انتي
كارما بصدمه،،انت بتقول اي المعلم دومه مات
حمص،،مسكين الحزن اتملك منه فوقع من طوله و انا الي مسكت الليله و بقيت الكبير
كارما،، كبير علي نفسك مش عليا
اقترب منها حمص و قال،،لا و حيات امك دا انا مستحلفلك و حقي لازم اخده منك
كارما،، انت مش قدي انا علي اخري و لو مسكتك هطلع كل الي فيا عليك
سيد،،امشي يا كارما من هنا امشي يلا
كارما،،لا مش همشي و وريني بقا هتعمل اي
حمص،،طيب يا قطه يا عطوا
دخل عطوا و معه مجموعه من الرجال نظرت لهم كارما ثم نظرت لحمص
حمص،،ها حلو التطور مش كدا
كارما،، و حيات امي لو لمستني ما هرحمك
حمص و هو يقترب منها و يقول،،يبقا تيجي معايا بمزاجك بدل ما اخليهم يجبوكي بالغصب و كمان اخد الي انا عاوزه بالغصب قال ذالت و هو يتفحص جسدها بعينيه
و في تلك الحال نزل القلم بيزغرط علي خد حمص 😂
حمص،،اه يا بت ال.....و رحمة امي ما هسيبك هاتوها يا رجاله
تحركوا نحوها و كانوا 4 رجال باجسام تفوق جسدها الصغير فعلمت ان لا مفر منهم و لكنها لم تستيلم و ستقاوم
عند نور كانت تجلس في غرفتها فدخل عليها خالد و وجدها جالسه دون حره تنظر في نقطه في الفراغ جلس بجوارها و مسد علي شعرها و قال،، نور حببتي يلا عشان تاكلي
نور،،مش عاوزه
خالد،،ماينفعش كدا و كمان انتي تعبانه و لازم تاخدي الدوا
نور ببكاء،،هو هو كمان كان تعبان و بيتعذب قدامي و انا ماكنتش اعرف
خالد،،اهدي يا حببتي هو دلوقت في مكان احسن من هنا و بعدين الموت علينا حق و كلنا راحين هي مسألة وقت فعشان كدا لازم تقومي و تفوقي لانه هو دلوقت شايفك و موجود حواليكي و اكيد هيزعل لما يشوفك بالمنظر دا
نور ببكاء ،، في حاجات كتيره حصل كل حاجه جت ورا بعضها عقلي مش قادر يقف عن التفكير مش قادره بجد انا عاوزه انام
خالد،،هششش خلاص طيب نامي و انا هفضل جنبك
عند كارما،، كانوا علي وشك الامساك بها و لكن ات ذالك الصوت الذي لم تتوقعه كارما
عندك انت و هو الي هيقربلها هفرتك دماغه
كارما،،ياسين
حمص،،الله الله لا واقعه علي خميره جامده يا كارما
ياسين،،اخرس ثم تحدث لكارما و قال،،يلا بينا
كارما،،انت...
قاطعها ياسين بحده،،يلا من غير كلام
حمص،،علي فين يا حلو هو دخلو الحمام زي خروجه ما تفكرش بحته الحديده الي في ايدك دي هتخوفنا
ياسين،، سلطان
دخل عدد من الرجال و انتشروا في المكان
ياسين و هو يمسك بيد كارما ،، ربولي الكلاب دول
كارما،،خلاص يا ياسين
نظر لها ياسين بحده ثم سحبها و تحركوا للخارج ركبوا السياره و انطلق بها
لم تتحدث كارما و هو ايضا حتي وصلوا الي المنزل
ياسين،،هتقولي لوالدتك
كارما،، اه
ياسين،،و بالنسبه لنور
كارما،،ان الاون انها تعرف خصوصا ان نور هتكون محتجاها في الوقت دا
ثم نزلت من السياره و صعدت الي شقتها
دخلت كارما و توجهت الي والدتها الجالسه و ارتمت في حضنها و ظلت تبكي بشده
كريمه،،مالك يا كارما في اي يا بنتي
ظلت كارما تبكي بشده حتي هدأت و نظرت لوالدتها و قالت،،مات مات يا ماما
كريمه،،مين دا الي مات انطقي
كارما ،، رفعت السويفي ابويا
صدمت كريمه من الخبر و لكنها نظرت لابنتها و قالت،، ربنا يرحمه و يسامحه
كارما ،،و انتي يا ماما مش هتسامحيه
كريمه،،الي بيسامح العباد ربنا يا بنتي
كارما،،انا روحتله و اتكلمت معاه و شوفته و هو بيقع قدام عيني
كريمه،،رفعت كان تعبان و حالته متاخره و افتكرني بس وقت ما عرف ان خلاص ايامه علي الدنيا معدوده جايلي عشان اسامحه
كارما،،و انتي لازم تسامحيه يا ماما
كريمه لا رد
كارما،، ماما ارجوكي
كريمه،، خلاص يا كارما قفلي علي السيره دي
كارما،،حتي لو قولتلك ان بنتك لسه عايشه
نظرت لها كريمه بصدمه
كارما،،رقيه رقيه بنتك يا ماما لسه عايشه
كريمه،،انتي بتقولي اي بنتي ماتت ماتت ماتت بين اديا و هو واقف ماتحركش قطعت النفس و انا عماله اترجاه ينقذها و هو واقف مستني الاشاره من ابوه ابوكي ظلمني و حرق قلبي حرق قلبي علي حبي ليه و حرقه لما بنتي ماتت في حضني
كارما،،ما ماتتش و الله عايشه عايشه و اسمها نور انا اعرفها و لما روحت شوفتها و هو قالي قالي انها اختي و بنتك رقيه الي فاحرتيها ماتت من سنين عايشه و الله عايشه
كريمه ببكاء،،بنتي بنتي عايشه
اومات لها كارما و قالت،،هي دلوقت محتاجاكي هي لواحدها مالهاش حد غيرنا
كريمه ببكاء،،بنتي هي فين يلا نروحلها يلا
اخذتها كارما و تحركوا و ركبت تاكسي و توجهت الي فيلا رفعت السيوفي
دخلت كارما هي و كريمه فوجدت خالد و ياسين
خالد،،كارما
كريمه،،فين بنتي بنتي فين
خالد و هو ينظر لياسين الذي تحرك نحوها و قال،،مدام كريمه اهدي شويا نور لسه ما تعرفش حاجه و كمان صدمت موت والدها لسه مأثره عليها
خالد،،بنت مين هو اي الي بيحصل
ياسين،،تعالوا نقعد و انا هفهمكوا علي كل حاجه اتفضلي
جلسوا و اخذ ياسين يقص عليهم ما حدث و كارما ايضا قالت ما حدث امس
كريمه،،طيب انا عاوزه اشوفها هي كدا عرفت
خالد،،هي فعلا عرفت بس مشوشه مش قادره تفكر و لا قادره تستوعب الي حصل
كارما،،انا هطلعلها و هشوفها
خالد،،تمام ثم صعد بها الي الغرفه و تركها و نزل
دخلت كارما وجدت نور متسطحه علي الفراش فتحركت بجوارها و جلست و اخذت تمسد علي شعرها
فاقت نور و نظرت لها و قالت،،كارما ثم تحركت و احتضنتها بقوه و اخذت تبكي
كارما،، خلاص يا نور ادعيله بالرحمه
نور ببكاء،،سابني سابني لواحدي
كارما،،مين قال انك لواحدك انا موجوده معاكي و مش هسيبك ابدا و ... و كمان ماما مامتك يا نور
نور بصدمه،،مامتي يعني الكلام الي قاله بابا دا صحيح
كارما،،ايوه
نور،،ازاي و اي الي حصل
كارما،،تعالي معايا و انتي تعرفي
نزلت كارما و معها نور للاسفل
فوقفت كريمه و نظرت لها و هي الاخري كانت تنظر لها بشده
كريمه،،بنتي
نظرت نور لكارما التي اومأت لها فتحركت تجاه كريمه و احتضنتها
جلسوا و اخذوا يتحدثوا و عرفت نور حقيقه الامر و لكنهم لم يشوهوا صوره رفعت امام نور
كارما ،،ها يا ماما هتسمحيه
كريمه و هي تنظر لنور التي تتطلع عليها و كانها ترجوها بان تسامحه
كريمه،،مسامحاه
ياسين،،طيب دلوقت بقا استاذ عزت المحامي جاي و هيفتح الوصيه جاهزين
دقائق و ات عزت الذي فتح الوصيه و بدا في الحديث
كارما،،يعني الشركه ليا انا و نور
عزت ،،ايوه و هي ضمن مجموعات نجم الدين لانها في الاصل شركه جدك و هي شركه بين رفعت و اخته الي هي والدة خالد
خالد،،فعلا و خالي ماسكها من زمان و انا ضمت نصيبي معاه و وحدناهم مع مجموعة نجم الدين الي بدرها انا و ياسين
نور،،بس انا ماعرفش حاجه في شغل الشركه و لا عمري اشتغلت اصلا
عزت،، امال مين الي هيدير الشركه
كارما،،انا
ياسين،،و انتي بقا هدريها ازاي
كارما،،شكل ما انت بدير شركتك
ياسين باستهزاء،، هه و انت تقدري توصلي لربع الي انا لعمله
كارما بتحدي،، و اقدر انافسك كمان و هتشوف
ياسين،، و انا مستعد و وريني بقا هتعملي اي
كارما ،،هتشوف
يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الرابع والعشرون اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية لصه سرقت لي قلبي " اضغط على اسم الرواية