رواية لصه سرقت لي قلبي الفصل الرابع والعشرون - بقلم بدور عاطف
رواية لصه سرقت لي قلبي الفصل الرابع والعشرون
في صباح يوم جديد إستيقظت كارما و نزلت للاسفل و اتجهت الي المطبخ وجدت الخادمات يقفون فاتجهت اليها إحدي الخادمات و قالت،،خير يا هانم تأمري بحاجه
كارما،،لا ابدا بس انا هعمل لنفسي الفطار
الخادمه،،يا هانم احنا هنا لخدمتك
كارما،، انا في اوقات احب اعمل اكلي بنفسي ثم تحركت و بدات تحضير الفطار ثم انتهت و تحركت للاعلي حيث كانت تنام نور مع كريمه في غرفتها
دخلت كارما و وضعت الطعام علي المنضده و قامت بفتح الستائر حتي تتدخل أشعت الشمس لتنير الغرفه
كارما،،اكرمله بنت انور يلا الاكل
نور بتافف،، اي دا سبيني انام
كارما،،يلا يا قطه ورانا شغل
نور،،شغل شغل اي
كارما،،لما تخلصي اكل و لبس هتعرفي يلا يلا يا كريمه
كريمه،،يا بنتي ارتاحوا شويا شغل اي دلوقت اختك لسه تعبانه و انتي
كارما،،لا احنا هنبتديها دلع من الاول كدا قومي يا بت
نور،،علي فكره انا الكبيره
كارما،،ما تخلينيش اقوملك
نور،،حاضر تحركت نور و توجهت للحمام
كريمه،،يابنت انتوا تعبانين و اختك لسه في صدمه
كارما،، لازم اشغلها لو قعدت في البيت و من غير ما تسغل نفسها بحاجه هتفكر و تتعب
كريمه،،و انتي
كارما،،انا و انا من امتي برتاح يا كريمه
كريمه،،ربنا معاكي يا بنتي و يهظيكي و يسترها عليكي انتي و اختك يا رب
كارما،،طب ما نستيش حاجه
كريمه،،لا
كارما،،خليني قاعدالك يا كريمه انا هقوم البس سديتي نفسي قالت ذالك و هي تمسك بسندوتش و خياره
كريمه،،امال لو مفتوحه بقا كنت عملتي اي
كارما،، لا ما انتي عارفه اكلتي ضعيفه
نور،،بترغوا في اي
كارما،،كلي يلا و البسي و انا هلبس و اجي اخدك عشان نطلع علي الشركه
نور،،شركه اي انا معرفش حاجه
كارما،،تتعلمي امال مين الي هيمسك الشركه معايا
نور،،لا انا ماليش في الشغل
كارما،،بت انتي هقلب عليكي
نور،،يووووه
كارما،،اخلصي
بعد مده تحركوا و ركبوا السياره و اتجهوا الي مقر الرئيسي لمجموعه الشركات حيث سيقام اجتماع هام مع المدراء لتحديد طبيعه العمل في الشركات
ياسين،،طبعا انت الي هتمسكها امال مين يعني نور الي ما تعرفش حاجه في الشغل و لا كارما الي بتفك الخط بالعافيه
خالد،،بس هي قالت انها عاوزه تمسك الشركه و انا مقدرش اقولها حاجه
عزت،،ياسين بيه القرار كان ليها هي و اختها و هي اصرت علي كدا
ياسين،،تمام ياريت تجهز العقود عشان تطرحها عليها لاني مش حابب اي حاجه تأثر علي شركتي و لو حصل حاجه يلتزموا بدفع التعويض
خالد،،ياسين تعويض اي الي يتتكلم عنه
ياسين،،دا شغل يا خالد مش لعب عيال و تبقا توريني بقا هتعمل اي
دخلت السكرتيره و اخبرتهم بوصول كارما و نور
ياسين ،،طيب دخليهم اوضه الإجتماعات
خالد،،ياسين براحه عليهم دول مهما كانوا بنات خالي
نظر له ياسين ثم تحرك للداخل
دخلوا غرفة الاجتماعات و جلسوا و كانت كارما تجلس علي رأس الطاوله مكان ياسين
وقف ياسين امامها و كاد ان يتحدث
كارما،،متأخر دقيقتين ياريت تحترم موعيدك بعد كدا
نظر لها ياسين بغيظ و كاد ان يتحدث فقاطعه دخول رئساء الاقسام
كانت نور مازالت واقفه
خالد،،ازيك يا نور
نور،،الحمد لله
خالد،،تعالي اقعدي
كارما،،نور تعالي اقعدي هنا و اشارت لها علي الجهه الاخري
جلس خالد و الغيظ يقتله من تلك الكارما
ياسين،،ان ما ورتها مبقاش انا
خالد،، كان معاك حق دي هتبهدلنا الدنيا
عزت،،احم اتفضلي دي العقود و الاوراق الخاصه بالشراكه مع شركات نجم الدين و دول رئساء الاقسام للشركتين
كارما،،احب اعرفكم بنفسي،،انا كارما رفعت السويفي مدير عام شركات السويفي انا حابه اعرف كل صغيره و كبيره في الشغل و الصفقات الي دخله فيها الشركه
ياسين،،بس دي هتاخد وقت ممكن تعرفيها بعدين
كارما،،لا دلوقت و خصوصا اننا متجمعين لان في صفقات مشتركه و ممكن اشوف انها هتاثر علي شركتي فاخرج منها
ياسين بحده،،تخرجي منها ازاي يعني
كارما،،ياريت تحترم المكان الي اخنا فين و صوتك مايعلاش و شكل ما سمعت اخرج منها و بعدين انا قولت يمكن ماكدتش
ياسين،،طب علي الاقل اقري العقود و اعرفي ان في شروط جزاء و كبالغ ضخمه ممكن تدفعيها لو ما كملتيش في الصفقه
كارما،،مايهمنيش لازم اعرف بردوا
عزت،،كارما هانم العقود دي شامله كل الصفاقات الي عملناها و الي قدمنا فيها ثم اشار علي احدهم و قال،،و دا استاذ لطفي يقدر يعرفك طبيعت الصفقات الي احنا شغالين فيها
كارما،،تمام اتفضل يا استاذ لطفي انا سمعاك
بدا في الحديث و عرض الاوراق عليها و العقود
كارما،،مممم تمام بس انا شايفه ان في شرط جزاءي كبير اوي حطاه شركة نجم الدين علينا
ياسين،،طبعا لازم اضمن حقي لو حصل اي حاجه
كارما،،و دا كان موحود في وجود رفعت بيه قالت ذالك لعزت
عزت،،احم لا يا فندم
كارما،،تمام انا كمان هحط شرط جزائي بقيمه 50 مليون دولار لو الشركه دخلت في مناقصه و خسرتها و اهو اضمن حقي بردوا
ياسين،،انتي اتجننتي انتي بتقولي اي
كارما،، مش اضمن حقي
ياسين،،حق اي الي بتتكلمي عنه انت اكيد جري لعقلك حاجه
كارما،،انا لسه محترمي نفسي عشان موجوده في شركتك
عزت،،اتفضلوا يا اساذه الاجتماع انتهي
خالد،،ياسين ماينفعش كدا اي الي بتعمله دا
ياسين،،بص يا بت انتي انتي اصلا وجودك هنا غلط و انا مش هتعامل مع واحده جاية من الشارع
كارما،،اخرس و انا هعرفك الي جايه من الشارع دي هتعمل اي ، استاذ عزت بلغ اسر دويدا ان الصفقه الي عرضها علي رفعت بيه و هو رفضها انا هقبلها
عزت،،بس دا...
قاطعته كارما قائله،،يا ريت تنفذ
تحرك ياسين تجاهها و قال،،لا دا انتي اتجننتي علي الاخر
كارما،،جنان بجنان بقا ثم تحركت و مالت علي اذنه هامسه له قائله،، و بالنسبه للورق الي انا جبته ابقي بله و اشرب مايته يا ياسين باشا ، يلا يا نور
تحركوا و ذهبوا
ياسين و هو يطيح كل شئ امامه ،،،عاااااا و رحمت امي ما هرحمك يا كارما
خالد،اهدي يا ياسين و انا هتكلم معاها
ياسين،،اهدي اهدي اي دا انا هقلب التربيزه عليها و تبقا توريني هتعمل اي ثم وجه كلامه لعزت و قال،، نفذ و النهارده ثم تحرك و ذهب
يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الخامس والعشرون اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية لصه سرقت لي قلبي " اضغط على اسم الرواية