Ads by Google X

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم شروق عبد العزيز

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شروق عبد العزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الرابع والعشرون 24

محمود بدموع : مش معقول بجد يعني بعد كل دا يطلع كل حاجة في حياتي كذبة 
زين بستغراب: بابا في اي ايه اللي حصل بابا رد عليا 
محمود بهستريا: ممتش لية لية ممتش اااااه ياربي خسرت حببتي ااااااااااااه الفلوس هي السبب خدوها مش عايزها خدوها رجعولي حببتي تاني هو السبب هو السبب ماتت بسببة ااااااااااااه....... ظل يبكي علي فقدان حبيبته 
...........: بابا انا اسف والله كل اللي حصل غصب عني بابا ارجوك رد عليا بابا متسبنيش انت كمان انا كنت مجبور اعمل كدا فقدت امي وحبيبتي بابا ارجوك متحرمنيش منك 

زين بفرح ودموع : ادم حبيبي انت عايش بجد وركض لاحتضانة
ادم بدموع: ماتت بسببي يازين امي ماتت وانا السبب ااااااااااااه ياربي مخدتنيش انا بدالها لية يااااارب رجعهالي ياااارب وخدني ااااااااااااااااااااااااااه
زين ببكاء: ادم اهدي علشان خاطري 
ادم بهستريا: بابا معاه حق انا السبب ماتت بسببي انا قاتل الدكتور قلهم اني مت وهي مستحملتش ماتت ااااااااااااااااااااااااااه وسبتني وظل يبكي بكاء لم يبكية من قبل بكاء يقطع نياط القلب 
زين بصراخ: فهموني اية اللي حصل لية بتقولوا ادم السبب حد يفهمني 

............: انا هفهمك كل اللي حصل 
زين: نور قوليلي اية اللي حصل وازاي ادم طلع عايش 
نور: اللي حصل بعد م الدكتور طلع وخالتي دخلت العناية وبعدها الدكتور قلنا انها توفت وبعد فتره لاقينا ممرضة بتجري
فلاش باك 
نور بلهفة: في اية قوليلي اية اللي حصل 
ممرضة بسرعة: مفيش وقت اشرحلك بس المريض اللي جوه نبضة لسة شغال مماتش بس ضعيف لازم انادي الدكتور بسرعة..... وركضت لنداء الدكتور

نور بفرحة: كنت متاكدة ان ادم عايش مستحيل يسبني وركضت لغرفته
نور بلهفة: ادم حبيبي انت سامعني قوم يلا علشان خاطري قوم انت وعدتني مش هتسبني مهما حصل انا بحبك اوي والله بحبك يلا قوم علشان تخلي بالك مني زي موعدتني 
الدكتور: خرجوها برة بسرعة الصاعق بسرعة وبداء الدكتور في انعاش قلبة مرة اخري حتي عاد نبضة طبيعيا 
خرج الدكتور من غرفة ادم 
نور: دكتور طمني ارجوك ادم بقا كويس 
الدكتور: الحمدلله هو دلوقتي اتعدي مرحلة الخطر 

نور: ينفع ندخلة يادكتور 
الدكتور: ماشي بس متضغطوش علية في الكلام..... وغادر
نور: حبيبي حمدالله علي سلامتك 
محمود بحزن يحاول اخفاؤه: سلامتك ياحبيبي
ادم بتعب: بابا انا اسف ووجه حديثة لنور 

ادم: نور انتي كويسة
نور بإماءة: كويسة حبيبي طول م انت كويس
ادم بتعب ودموع: نور انا اسف انا جرحتك وكذبت عليكي كتير بابا سامحني انا غلط في حقك كتير وانا اللي دخلت شحنة الاسلحة 
محمود بصدمة: انت بتقول اية 
ادم بتعب: بابا اسمعني انا عارف اني غلط بس والله فوقت بس للاسف فوقت متاخر اوي انا لازم اعترف بكل اخطائي نور انا لما اتجوزتك اتجوزتك علشان الوي دراع عمي بيكي وهددتة يوافق علي الجواز بس والله مكنت اعرف ان هيحصل كدا خالص انا صحيح كنت عارف انك ضابط وكنت بقربك مني دايما بس والله حبيتك حبيتك من قلبي وندمان علي كل اللي حصل ويوم مقولتيلي بحبك بعد كتب الكتاب كنت هقولك علي كل حاجه بس وقتها الهجوم اللي حصل دا والله مكان ليا دخل بيه وكل حاجة حصلت بعد كدا كنت مجبور عليها علشان احميكي 
نور ببكاء وصراخ: تحميني تحميني من مين كنت عايز تسلمني ليهم علشان اية الفلوس ياخي يلعن ابو الفلوس اللي تخليك تعمل في الناس كدا ياريتك كنت موت ولا عرفنا الحقيقة دي انا بكرهك يادم بكرهك
ادم بدموع: ادم نور والله العظيم كنت بحميكي منهم انا عرفت ان عمي امجد مش ابوكي وكنت هعترفلك بكل حاجه يوم كتب الكتاب وبعدها لما روحت البيت خطفوني في الطريق وعرفوا كل حاجه واني كنت ناوي اقولك الحقيقة وهددوني بيكي انا اضطريت اعمل كدا علشانك انا لما وديتك كنت عارف ومتاكد ان مستحيل حد يلمسك او يحصلك حاجة نور انا بحبك 
كل ذالك وابوه يسمع كل محدث وكل تلك الصدمات يتلاقاها علي مسمعة آبنة وصل الي هذا الحد من الدنائه يبيع زوجتة ويسلمها لاعدائة ياللة 
محمود: يعني انا كنت هتحبس بسببك وغير كل مصايبك وجرايمك طلت بتاجر في السلا*ح
ادم بدموع: بابا اسمعني انا والله لا بس عرفت ان الشحنة جاية علشان كدا بدلت توقيعك بتوقيعي معرفتش اتصرف ازاي والشحنة كانت لازم تتسلم لان اللي مسكها هو نفسة السبب في كل اللي عملته والله يابابا عملت كل دا وكنت مجبور كل اللي حصل غصب عني 
نور: طلقني ياادم طلقني لاني مش هتحمل اعيش مع مجر*م زيك 
ادم: نور علشان خاطري متظلمنيش والله مليا زنب 
محمود بحسرة: خسرت حببتي واغلي حاجة في حياتي وكل دا علشان الفلوس وابني الغبي ياريتك كنت موت وهي عاشت ياريتك كنت موتت ااأاااااااااااااااه ياااااارب 
نور ببكاء: عمي علشان خاطري اهدي خالتي دلوقتي عند ربنا ادعيلها ي محتاجه دعائك ادعلها 
ادم بصدمة: انتي بتقولي اية ممين الللىييي مماتت ممييين 
نور: والله دا يفرق معاك بس عايز تفرح اكتر امك خلاص يااادم ماتت ماتتت قبل متسمع عمايل ابنها اللي تسود الوش ماتت بحسرتها عليك وانت متستهلش ياريتك مت ياخي ياريتك مت وريحتنا 
باااااااااك 
زين وهو يجذب اخااه لاحضانه: لية ياادم لية تعمل في نفسك كدا لية مقولتش الحقيقة 
ادم بحزن وبكاء: مبقتش تفرق يازين صدقني مبقتش تفرق امي سابتني ومش هشوفها تاني سابتني لية مش هي قالتلي اني كدا صح مش هي قالتلي اني لازم اعمل كدا يازين لية سابتني انا بحبها اوي ماتت وهي زعلانة مني علشان فكرتني معملتش زي مهي عايزة مااات وسبتني لوحدي مدخدتنيش معاها قلهااا ترجع قلها انها وحشتني اوي طيب نفسي احضنها مرة وحدة بس بس مرة لية ياااارب هي ليية يااااارب 
زين بدموع: حبيبي انا متاكد اني ماما دلوقتي في مكان احسن من هنا صدقني في مكان مفيهوش البشر الخدعيين مكان نضيف مفيهوش كدب وخداع وناس بتضحك علي ناس هي عند ربنا ادعيلها 
الممرضة: الاجراءات خلصت للجنازة 
زين: يلا يااادم يلا علشان نلحق الصلاة حبيبي صدقني ماما فخورة بيك وبالي عملته 
وتمت اجراءت الدفن وسط حزن وبكاء الجميع
وبعد مرور شهرين
زين ببكاء: لية يامي سبتيني لوحدي لية انا محتاجلك اوي مش كنتي عايزة تشوفيني عريس انا كتبت كتابي يامي نفسي تكوني معايا دلوقتي وتحضنيني وتقولي انك معايا مهما حصل مش دايما بتقولي كدا وجد من يربت علي كتفة برفق 
سهر: حبيبي ادعيلها انا للة وانا لية راجعون وبعدين خالتي شيفاك ومضايقة من الحالة اللي وصلتولها دي مش هي دايما بتقول ان ولادها رجالة وقوايا لية الضعف دا انت فاكر انها هتبقي مبسوطة وانت ضعيف كدا هي عايزة زين الراجل اللي مفيش حاجة تضعيف اللي مبيوقفش قدامة شئ رجعلها زين دا وهي فخورة بيك صدقني حبيبي
زين وهو يبكي بين احضانها: وحشتني اوي يسهر اووي كان نفسها تشوفني عريس انا مقدرتش احقق امنيتها بانها تشوفني عريس ااااه يااارب 
سهر بحنية: حبيبي صدقني هي دلوقتي شيفاك وسمعاك انت لازم تبقي اقوي من كدا علشان ادم وعمي انت حبيبي القوي اللي مفيش حاجة بتكسرة 
زين: انا بحبك متسبنيش انتي كمان انا ضعيف اوي اضعيف مما تتخيلي اوعي تسبيني 
سهر وهي تربت علي ظهرة بحنان: انا مستحيل اسيبك ياعمري يلا ننزل يلا عمي محتاجلك جمبة محتاج سندة وعزوتة في الدنيا وكمان ادم محتاجلك اتحمل علشان خاطري وانا دايما معاك كل متحس بضعفك هتلاقيني جمبك وفي ضهرك ومستحيل اسيبك 
في الاسفلــــــــــــــــــــــــــــــ
جميلة: بابا حبيبي علشان خاطري كل دي بس بابا علشان خاطر ماما 
محمود:وحشتني اوي لية سبتني انا من غيرك ولا حاجه حببتي 
جميلة: كنت عايز تروح انت كمان وتسبنا لوحدنا 
محمود ببكاء: تعالي حببتي في حضني تعالي 
جميلة ببكاء: بابا متسبناش زي ماما يابابا خليك معانا والنبي احنا بنحبك اوي... قاطعة حديث سهر
سهر: بمرح اللة بقا هو في اية ياجدعان الله يرحمك ياخالتي لو كنتي موجودة كنتي عقبتيهم كلهم علي جو الكابة دا دا انتو عيلة كائيبة
محمود بابتسامة مهزوزة: تعالي حبيبتي 
سهر بمرح: اية دا اية دا بتجرني للرزيلة كدا ياحودة والله مينفع بس تصدق حضنك دا بالدنيا بالحضن يراجل
محمود: ربنا يحفظك يابنتي يااارب 
سهر: عمي كفاية حزن انت فاكر خالتي كدا مبسوطة وانتوا كدا هي شايفة وسامعة كل حاجة دلوقتي وعايزة عيلتها ترجع زي مهي كانت موجودة بالنهاية احنا بشر وربنا خص الانسان بالنسيان يعني الانسان اسمة انسان علشان بينسي والحزن في قلب وبعدين تعالي كدا انا مشبعتش من حضنك تعالي يراجل دا احنا اهل 
ضحك الجميع علي مشاكسات تلك المجنونة والتي اضافت البهجة لهم 
سوي ذالك العشق الذي تحرقة نيران الغيرة حتي من اقترابها من والدة ود لو يقتطع راسة اليابس الذي لايفهم الكلام 
بعد مرور عامين 
سهر:سهر انا مش مصدقة اني هتجوز النهاردة شكلي حلو صح 
جميلة: اه ياني منك شكلك هتولديني هنا يابنتي والله قمر تحنني..... قاطعها مصطفي 
مصطفي: مدايقة جميلتي لية يابت انتي 
سهر بغيظ: ايخويا خد جميلتك بعيد عني وهتلي حبيبي قرة عيني 
مصطفي بضحك: طب يلا ياهبلة... وانكجت معاه ونزلوا للاسفل وجدوا زين بانتظارها 
وسلمها مصطفي له 
زين بفرح ودموع :مش مصدق انك معايا  خايف اكون بحلم 
سهر: بفرح لا يحبيبي مبتحلمش انا بقيت لك وعلي طول 
زين: انا بحبك ياغلي من حياتي بحبك ياعشقي الاول والاخير بعشقك ياقطتي بعشقك وعشقي لكِ تخطي الحدود
وخطي بها اولي خطواتها داخل القاعة واشتغلت اغنية طلي بالابيض 
طِليِّ بالابيض طليّ         يا زهره نيسان
طِليِّ يا حلوي وهليِّ         بهالوج الريَّان
طِليِّ بالابيض طليِّ          بهالوج الريَّان
واميرك ماسك ايديكِ          وقلوب الكل حواليكِ
والحب يشتي عليكِ           ورد وبيلسان
قلبي بيدعيلك يا بنتي          بهالليلي الشعلاني
يا اميره قلبي انتِ           سلَّمنا الاماني
قلبي بيدعيلك يا بنتي.         بهالليلي الشعلاني
يا اميره قلبي انتِ                   سلَّمنا الاماني                ما تنسي اهلك يا صغيري       بْعينينا ما صرتِ كبيري
ضليِّ معنا وطيري وطيري          عَ جناح الامان
طِليِّ بالابيض طليِّ                 يا زهره نيسان
كانت السعادة غامرة الجميع وابدات الاغاني والرقص
 وبعدها رقص مصطفي مع سهر علي اغينة اختي وحببتي ..... 
الفرحة اللي انا حاسس بيها
                                      لا انا قادر اقولها ولا احكيها
اختي حبيبتي وضي عيوني
                                     لعريسها بأيدي هوديها
من يوم ما وعينا على الدنيا
                                 ما فارقناش بعضنا لو ثانية
ع عيني انك تبعدي عني
                                 دمعتي مش قادر اخبيها
والفرحة اللي انا حاسس بيها
                          لا انا قادر اقولها ولا احكيها
اختي حبيبتي و ضي عيوني
                            لعريسها بأيدي هوديها
من يوم ما وعينا على الدنيا
                         ما فارقناش بعضنا لو ثانية
ع عيني انك تبعدي عني
                            دمعتي مش قادر اخبيها
واوعي تنسي ان انا حضنك سرك اخوكي سندك ضهرك واوعي تخافي من اي حاجة
                              وهجيبلك حقك لو ضايقك
دا الفرحة اللي انا حاسس بيها
                              لا انا قادر اقولها ولا احكيها
 ‏اختي حبيبتي وضي عيوني
                                لعريسها بأيدي هوديها
وحملها مصطفي ودار بها وسط دموعه وفرحتها باخيها وسندها وفجاءة حدث اطلاق نار و..
google-playkhamsatmostaqltradent