رواية احببت ابن عمي البارت السادس والعشرون 26 بقلم ملك احمد
رواية احببت ابن عمي الفصل السادس والعشرون 26
فى الصباح
أميرة:الو يا نعمة
نعمة:الو يا أميرة فى حاجة
أميرة بزهق: قاعدة زهقانه طهجانة طفشانة ملل ملل ملل....بقولك ايه تعالى نخرج
نعمة بتوتر:ها اااااا لأ ماينفعش اصل انا مع صحابي
أميرة:ماشى .....سلام
نعمة:ها كنا بنقول ايه
على بحب:كنت بقول أن انا بحبك
(على عشان افكركوا على صاحب عادل)
نعمة بكسوف:ها
على:ها ايه بقول أن انا بحبك
نعمة:احم انا لازم امشى
على:استنى بس رايحة فين
نعمة: معلش اعذريني لازم امشى
على: حاضر
أميرة: ماشى لما نشوف البت ميادة
ميادة:الو يا حيوانة
أميرة: عاملة ايه يا كلب البحر
ميادة:اهو باكل
أميرة: يخربيتك خرتيت بكلم خرتيت ياناس كل ما اكلمه تكون بتاكل
ميادة: أيوة يعنى انتى متصلة بيا عشان تهزقينى
أميرة: زهقانه اوى قولت اكلمك...بقولك ايه رايك بعد ماتاكلى نخرج
ميادة: لأ مش فاضية النهاردة خليها يوم تانى
أميرة:طب اقفلى اقفلى سديتى نفسي على الحياة كلها اقفلى
ميادة: حاضر حاضر سلام
أميرة:اعمل ايه دلوقتي أعمل ايه اعمل...بس مافيش غير سيف قلب أمه جيالك ياحبيبى
أميرة بصريخ:الحقنىىىىى ياسييييف ياسيييييف ااااااااه
سيف قام من النوم مفزوع:ايه فى ايه يا اميرة
أميرة بتمثيل: ااااااااه بطنىىىى بتوجعنى مش قادره قووووم ااااااااه
سيف بخوف: حاضر حاضر...تعالى
شلنى وعمال يلف بيا ومش عارف يعمل ايه
أميرة:هتروح فين
سيف بقلق:هاخدك على المستشفى
سيف باستغراب: بتضحكى على ايه
أميرة بضحك: اصل كنت بعمل فيك مقلب.....مش قادره امسك نفسي من الضحك
وقعنى على الأرض وبيحاول يستوعب اللى حصل
أميرة بألم:ااااااه
سيف بعصبية: ياشيخة منك لله خضيتينى عليكى
أميرة: بجد اتخضيت عليا يا بيبي
بصلى بقرف ولف وشه
أميرة باستفزاز: بيبي انا جعانة
سيف بعصبية: أميرة ابعدى عنى وملكيش دعوة بيا عشان مامديش ايدى عليكى
أميرة:طب خلاص خلاص بقى متزعلش... اصل كنت قاعدة زهقانه
سيف:تقومى تطلعى زهق عليا
أميرة: خلاص بقى خلى خلقك استريتش متخليهوش كِنز كدة وفك يامعلم هو حد واخد منها حاجه
سيف: قاعد انا مع واحد صاحبي
أميرة: خلاص فك....انا آسفة
سيف: ماشى....بس على شرط تعمليلى اللى هاقولك عليه.... بعدين غمزلى😉
أميرة بعد مافهمت:لاااااااه اللى فى دماغك ده أنساه يابا ....قليل الادب
سيف:على فكره انا مكنتش اقصد اللى فى دماغك انا كنت عايز مكرونه بالبشاميل.....انتى اللى دماغك من اول يوم جواز شمال
ضربته بالمخدة من الغيظ
سيف:ااه خلاص خلاص
أميرة:يالا قوم البس عشان معزومين عند ماما
سيف: ماشى.......طب ماتيجى تساعديني...وغمزلى 😉
أميرة:اتلم ياسيف يالا روح
بعد شويه
أميرة: وحشتيني اوي يا ماما
منى:وانتى كمان ياحبيبتى وحشتينى
منى:تعالى يا ولا فى حضنى وحشتنى
سيف:وانتى كمان تعالى
أميرة: الله الله ولا كأنى كيس جوافة واقفة قدامكوا
سيف:مين دى انتى تعرفيها ياطنط
منى: أبداً يابنى ولا اعرفها
نهى:تعالى يابنتى سيبيك منهم
أميرة:يالا يا نونا عمللنا ايه على الغدا
نهى:لاااه ده انا عمل لك كل الأكل اللى بتحبيه
أميرة:أيوة يا نونا يا مظبطانى كدة
بعد شويه
لقينا الباب بيخبط
أميرة:استنوا انا هافتح
أميرة:على ازيك تعالى
منى: أهلاً يابنى عامل ايه
على:كويس الحمدلله.... انا بس كنت جاى لى عادل خبط عليه ملقتهوش قولت اكيد هنا
نهى:طب كويس حماتك بتحبك
على بصوت واطي:وانا بحب بنتها
نهى:نعم بتقول حاجه يابنى
على:ها لأ ياطنط
منى:طب تعالى كل
على: لأ شكراً ياطنط
أحمد:تعالى يابنى اقعد متكسفش
على: حاضر
عادل:ايه رايكم نطلع كلنا رحلة نتفسح شوية ونعزم صحابنا
أميرة: والله فكرة حلوة....ايه رايكم ياجماعه
منى:انا موافقة
نهى: وانا
سيف:وانا
محمد:كلنا موافقين......هانطلع فين وامتى
عادل:فين فى شرم وامتى الاسبوع الجاى
أميرة: قشطة أنا هاروح وش
عادل: ماشى.....ايه رايك ياعلى
على: ها هاشوف هاشوف وهاقولك
عادل: ماشى
______________________________________
نجري الأحداث شوية بعد اسبوع
روحنا شرم وطلعنا الأوض واتجمعنا كلنا على الشاطئ
ميادة:بت بت ايه اللي جاب الولا مروان هنا
أميرة:هييييييح بيحب وجاى ورا حبيبته
ميادة بتوتر:ها بيحب اااابيحب مين
أميرة:واحدة كدة اسمها ميادة
ميادة:ها ايه اللى الكلام الفاضى ده
أميرة:ده مش كلام فاضي ده حقيقة...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت ابن عمي" اضغط على أسم الرواية