Ads by Google X

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هاجر حسين

الصفحة الرئيسية

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السابع والعشرون بقلم هاجر حسين


رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السابع والعشرون 

ليان بعدت عنها:-من غير ليه وبعدين انا هقعد في الاوضه التانيه وانت عمرك ما حبيت 
رعد:-لا بحبك يا ليان وهتنامي هنا والله ولما انتي هتنام في اوضه وانا في اوضه لما حد يسالني اقولهم ايه
ليان بخوف:-لا اطمان تيته عارفه كل حاجه قولتله كانت بكلامها كل يوم 
رعد:-كل حاجه كل حاجه
ليان: -اااه كل حاجه كل حاجه
رعد:-طيب كويس والله 
ليان:-وياريت متقربش مني خالص وانا هكلام جدو علي الطلاق
رعد:-ايه نسيتى حبك ليا دا انتى كونتى بتموتى فيا ياليان
ليان:-اهو انت قولت كانت 
رعد:-ماشي غيري هدومك وانزالي 
ليان:-طيب ...........وداخالت اوضته الهدوم ورعد نزال 
يوسف لما شاف رعد:-يعني غاده تمشي ورعد يجي 
شمس:- احسن 
يوسف:-كانت فين 
رعد:-كانت عند بنت خالت غاده 
شمس:-ياريت نعامله كويس بقا 
رعد:-ان شاء الله 
داخال اسر :-عاملين ايه 


كلهم:-الحمدلله 
رعد:-وقف ليه عندك أدخل
اسر:- عاملكم مفاجأة 
وداخالت اسيل وامه وابوه اسيل جريت علي رعد 
رعد حضان اسيل:-مش معقوله دي احلي مفاجأة 
اسر:-اسيل انت كبرتي وبلاش احضان  
رعد:-ولما كبرت هتكبر عليا
حسن ومنال سلمو علي رعد ويوسف وشمس 
منال:-عروستك زي القمر يا يوسف
شمس:-والله انتي اللي قمر يا طنط
يوسف:-عارف يا ماما انه قمر
رعد:-في سنه كام دلوقت يا اسيل 
اسيل:-تالته ثانوي 
رعد:-ولسه برضو مصرا علي دكتورة أسنان 
اسيل:-اااااه 
رعد:-ربنا يوفقك ياارب 
حسن:-اسر قال انك اتجوزت 
رعد:-اااه ………بقلم هاجر حسين 
منال:-ربنا يسعدك يابني 
ليان نزالت ورعد كان حطط دراعه علي اسيل 
ليان:-مساء الخير 
الكل:-مساء النور 
رعد:-ليان مراتي ......اهل اسر واهلي 
ليان:-نورته 
حسن:-دااه نورك يا بنتي 


منال:-بسم الله ماشاء الله زي القمر 
ليان:-والله انتي القمر 
منال:-في أميريكا شايفه كل البنات كل حاجه فيهم صناعي 
يوسف:-ههههه اااه والله فعلا 
اسر:-يعني يا ليان مقولتيش جاسر ولا ياسر
ليان:-مره تاني بقا
حسن:-طيب يلااا نمشي احنا 
ليان:-تمشو ايه بس انتو لازم تتعشوا معنا
منال:-مره تانيه ان شاء الله 
رعد:-لا مينفعشي 
حسن:-معلش يا بني مره تانيه 
اسر:-طيب يلاا 
اسيل:-باي يا رودي 
رعد:-باي يا قمر ........ْ.-.ْ.....ومشيو 
شمس:-رودي 
رعد:-لا محدش يقولي كده غير اسيل
ليان:-ههه رودي وانت فرحان اوووي برودي 
رعد:-لا مش كده اي حاجه بتيجي من شخص بنحبه بتبقا حلوه 
يوسف:-احم احم
رعد:-اهو يوسف يقولكم دانا واسيل لينا قصة حب 
ليان بغيظ:-ههه بتحب طفله 
شمس:-طفله ايه يا بنتي ما البنت زي العسل اهي 
رعد:-اااه والله 
ليان:-عن اذنكم .........وسبتهم وطالعت 
يوسف:-ايه انت مش هتتغير ولا ايه 
رعد:-خاليك في حالك 
يوسف:-لو مشيت تاني مش هتراجع..........وتلفونه ران 
يوسف:-مين 
:-مش عارف مين لا مش معقوله معرفتش صوتي
يوسف:-احم...عايز ايه 
ندي:-عايزه اشوفك دلوقتي 
يوسف:-مشغول 
ندي:-مع خطيبتك 
يوسف:-عايزه ايه 
ندي:-تمام بس بكره عايزه اشوفك 
يوسف:-ليه 
ندي:-حاجه تخاص رعد باشا علي بيخطط لحاجه ولازم يعارفه وبلاش هو يعارف
يوسف:-تمام بكره اشوفك 
ندي:-تمام بكره هستناك في شقتي سلام يا جو...وقفل
رعد:-مالك وشك اتغير كده ليه 
يوسف:-عادي ……بقلم هاجر حسين 
رعد:-كلامت مين 
يوسف:-اسر
شمس:-واسر هتقوله عايزه ايه
يوسف:-دااه انتي مركزه معايا عموما كان بيتكلام علي فرح وبيقول انها عايزه تطول الخطوبه فقولتله عايزه ايه
شمس بشك:-اااه طيب عن اذنكم 
....
رعد:-في ايه ندي صح 
يوسف:-امممم
رعد:-عايزه ايه
يوسف:-مش عارف مانت سمعت معارفتش اتكلام 
رعد:-المهم متخابيش عني حاجة 
يوسف:-طيب ..انا همشي 
رعد:-ماشي
••••••••••••••••
عند اسر ران علي فرح
فرح:-امم عايز ايه 
اسر:-وحشتيني وعارف اني وحشتك
فرح:-اولا انت موحشتنيش خالص وبعدين انت بتتصل بيا ليه يا بارد
اسر وهو بيقلدها :-اولا انا عارف انى وحشتك وبعدين بتصل علشان واحشنى صوتك
فرح وهى مكسوفة:- لوسمحت اسر بطل قله ادب
اسر:-ولو مابطلتش
منه:-احب اقولك انى للاسف قفلت فى وشك السكة ........وقفلت فى وشه
اسر:-يا بنت المجنونه والله لربيكى يا جزمه هانم……وران تاني
فرح:-يووووه في ايه
اسر:-خلاص بقا نتكلام جد شوياا
فرح:-نتكلام بتاع ايه
اسر:-فرح انا مش بهزار ممكن نتكلام 
فرح:-لا يا دكتور مش عايزه اتكلام معاك ………اسر قفل
فرح:-احيييه دااه قفل اكيد زعال طيب لما انا بحبها وموافقه بعامل كده ليه طيب اران عليها اااه هران
ران فرح
اسر وهو بيقلده:-امم عايز ايه
فرح:-وحشتيني وعارف اني وحشتك
اسر:-هههههه لا شاطره رانيتي ليه تاني 
فرح:-مش عايزاك تنام وانت زعلان مني
اسر:-بتحبيني
فرح:-اااه جداا مش جوزي المستقبلي
اسر:-ههههه ايوه بقااا
فرح:-يالهههوي انا قولت ايه
اسر:-ههه قولتي اللي في قلبك
فرح:-طيب سـ سلااام
اسر:-سلام………وقفلت
فرح:-ااااه والله بحبك اوووي يا اسر
••••••••••
ليان رانت علي فرح
فرح:-مين
ليان:-حبيبي اللي وحشني
فرح:-ليان لا مش معقوله
ليان:-ههه وحشاني اوووي عامله ايه
فرح بدموع:-ياااه يا ليان فينك انتي اللي عامله ايه
ليان:-الحمد لله كويسه اهو رجعت تاني
فرح:-كانتي فين طيب دااه انا كانت قلقانه عليكي بشكل
ليان:-اهو راجعت المهم انتي عامله ايه 
فرح:-الحمدلله
ليان:-وعاملتي ايه مع اسر
فرح:-اهو الفرح مع يوسف وشمس
ليان:-طيب ياروحي الف مبروك
فرح:-احكيلي بقا كانتي فين
ليان:-………وحكتلها اللي حصل
فرح:-طيب ياحبيبتي الحمدلله علي سلامتك
ليان:-الله يسلمك اسيبك انا هكلامك وقت تاني سلام
فرح:-ماشي سلام ……وقفالت
رعد داخل 
ليان:-ايه اللي جايبك هنا 
رعد:-هنام
ليان:-طيب في اي اوضه تاني
رعد:-لا هنام هنا
ليان:-طيب انا اللي هطلع
رعد:-اتمسى يا ليان و قولى يا مسا ونامي هنا مبحبش اقرر كلامى مرتين 
ليان:-يا مسا 😜
رعد:-شطوره بكره ان شاء الله هنروح علشان تكشفي
ليان:-اكشف علي ايه ما انا كويسه اهو
رعد:-عايز اطمان عليكي
ليان:-ااااه فهمت انت عايز تعامل زاي المره الفاتت
رعد:-ههه لا عايز اطمان عليكي
ليان بدموع:-اكيد عارفت ان عندي السكر
رعد حضانه:-يا ليان دي حاجه عاديه والحمدلله
ليان:-بس انا بخاف من الحقان ومش بحب الدواء
رعد:-علشان خاطر انا يا لي لي تاخدي الدواء والحقان
ليان بدموع:-كل يوم
رعد:-اااه كل يوم علشان خاطري
ليان:-حاضر
رعد:-وفي حاجه كمان
ليان:-قول
رعد:-تنامي في حضني كل يوم عشان وحشاني اووووي
ليان:-ماشي بس برضو انا زعلانه منك
رعد:-طيب انا بقول اصالحك
ليان:-ازاي ………قطع كلامها ببوسها
رعد:-هاا كده زعلانه
ليان:-اااه زعلانه وزعلانه اووي كمان
رعد:-طيب اصالحك مره كمان
ليان بعدت عنها:-لا لا مش زعلانه
رعد:-هههه ماشي نامي
ليان:-ماشي تصبح علي خير
رعد:-وانتي من اهل الخير يا روحي……وحضانه جامد
•••••••••
في الصباح
ليان:-رعد رررعد………بقلم هاجر حسين
رعد:-اممم
ليان:-قوم اتاخرت علي الشركه الساعه 11
رعد:-مش هروح يا ليان
ليان:-طيب قوم
رعد فتح عيونه:-في ايه
ليان:-مفيش
رعد وهو بيبوسها علي خدها:-طيب هداخال هاخد شوار ونروح المستشفي
ليان:-طيب وانا هغير هدومي و هستناك تحت
رعد:-ماشي
ليان غيرات هدومه ونزالت وشمس وغاده كانه قاعدين
ليان:-صباح الخير
شمس وغاده:-صباح النور
شمس:-هتروحي الجامعه ولا ايه
ليان:-لا هنروح المستشفي
غاده:-اااه احسن ربنا معاكي ياروحي
وبعد شويا نزال رعد
رعد:-يلاا
ليان:-طيب افطار
رعد:-ماليش نفس……هتروحي الجامعه يا شمس
شمس:-اااه بس كمان شويا 
رعد:-ماشي…… وخراج وهو وليان
رعد:-مالك
ليان:-مفيش عادي بس خايفه
رعد حضانه:-مش عايزك تخافي وانا معاكي
ليان:-ماشي
•••••••••••••
 حازم:-يا فرح تلفونك بيران 
فرح:-طيب شوف مين
حازم:-اسر
فرح:-اكيد علشان ننزال نجيب الشبكه بقولك ايه كلامه وقاله انك غيرت رايك
حازم:-حاضر ربنا يشفيك ……عامل ايه يا دوك
اسر:-الحمدلله فرح جاهزه
حازم:-لا بس خمس دقائق وتجهز
اسر:-ماشي انا مستنيها تحت
حازم:-ماشي ……وقفل ……يلاااا يا فرح اسر تحت بسرعه
فرح:-ماشي انا خلاصة اصلا …باي يا زومه
حازم:-باي يا مجنونة 
نزالت فرح:-احم انت مستني حد
اسر:-اااه خطيبتي في ساكنه في العمارة دي اسمه فرح تعارفيه
فرح:-لا مفيش حد بلاسم داااه يلااا امشي
اسر:-طيب اركابي
فرح ركبت:-هنروح فين بقا
اسر:-نروح نتغده سوا وبعدين نشتري الشبكه ولا ايه رايك
فرح:-انا ماليش نفس
اسر:-ماشي براحتك
وبعدشويا وصله مول للمجوهرات
وفرح اختارت اسورة وحلق وخاتم الماظ وشكلهم حلو ورقيق و وصله البيت وهو راح المستشفى
••••••••
في المستشفي عند رعد وليان
ليان بتعيط 
رعد:-……


يتبع الفصل الثامن والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent