رواية احببت تلك السمراء البارت الثاني 2 بقلم حورية مصطفى
رواية احببت تلك السمراء الفصل الثاني 2
_انتي تتكلمي معايا كده يا بت انتي نسيتي نفسك ولا ايه انتي بتتكلمي مع يوسف البحيري 😏
_فرح ببرود :- لا مش نسيت نفسي يا استاذ يوسف شكلك انت اللي نسيت انك واقف في بيتي دلوقتي..
يوسف بعصبيه 😡:- انتي واحده ***
احمد بابتسامه حب :- ايه يا ولاد اتفقتوا خلاص..
يوسف بخبث :- ايوه يا بابا حتى فرح موافقه...
احمد:- يبقا الخطوبه في الاخر الاسبوع يا أدهم ♥️
أدهم :- معنديش مشكله الرأى رأي فرح..
احمد :- ايه رايك يا فرح.
فرح :- موافقه يا عمي..
احمد :- على بركه الله الخطوبه يوم الخميس ان شاء الله 💙
في ركن بعيد نسبيا في الغرفه.. ♡︎❤︎
نوال بهمس في ودن فرح :- اخيرا هتغوري من هنا بس الفرحه دي هتنتهي قريب اوووي وميرنا هتكون مكانك..
ميرنا :- اكيد يا مامي انا المفروض اللي اكون مكانها ازاي دي اصلا تتجوز يوسف البحيري 🙄
ساره باستهزاء :- مش تفرحي كتير يا ميرنا الجمال مش كل حاجه يا حبيتي اهم حاجه دلوقتي الأخلاق والروح الحلوه والحمد لله انتي ولا عندي اخلاق ولا روح حلوه حتى 🙂😒
فرح بحزن :- كنت اتمنى انك تكوني زي باقي الأمهات وتقفي معايا في يوم ده بس انتي لازم في كل مره تكسري قلبي كده😥😥
احمد :- يبقا كده اتفقنا بكره يوسف وفرح يروحوا يجيبوا الشبكه..
نوال بحقد :- انتوا هتجبيوا ليها شبكه كمااان
ادهم بغضب :- انتي بتقولي ايه يا نوال..
نوال بخوف :- ولا حاجه يا اخويا..
احمد :هي دي الأصول يا مدام نوال وفرح جوهره وتستاهل كل خير.❤️
فرح :- شكرا يا عمي..
احمد :-مفيش داعي للشكر ي حبيبتي دي الحقيقه. 💙
نستأذن احنا بقا يا جماعه...♡︎♡︎♡︎
أدهم:- لسه بدري يا احمد..
احمد ولا بدري ولا حاجه الوقت اتأخر عن اذنكم..
يوسف وهو ماشي من جمب فرح :- اهلا بيكي في جحيمي ياايتها السمراء..
ساره بغمزه لفرح :- كان بيقولك ايه..
فرح :- مين ده
ساره :- يوسف.. ♡︎♥︎
فرح بارتباك :- ولا حاجه يلا تصبحوا على خير ♥️
الكل ماعدا نوال وميرنا وانتي من اهل الخير يا حبيبتي.. ♡︎♡︎♥︎
ساره استأذن انا بقا يا عمو
أدهم :- استنى عشان اوصلك عشان الوقت اتأخر يا بنتي ..
ساره :- لا يا عمو بلاش تتعب نفسك انا كلمت فارس اخويا زمانه تحت دلوقتي..
أدهم :- تمااام يا بنتي..
في بيت البحيري ♡︎♥︎
احمد بحب :- انا مبسوط منك يا يوسف صدقني مش هتلاقي احسن من فرح..
يوسف :- طبعا مش انت اللي مختارها يا بابا..
احمد :- طيب روح نام عشان هتصحي بدري بكره عشان تروح تجيب الشبكه تمت وفرح..
يوسف :- تمااام يلا تصبح على خير 💜
احمد :- وانت من اهل الخير يا حبيبي ♥️💜
في صباح اليوووم التالي ✰♡︎
في منزل فرح ♡︎
نوال بكره :- اصحى يا اختي يوسف كلم ابوكي ويقولك اجهزي..
فرح :- صباح الخير يا ماما
نوال :- صباح الزفت على دماغك قومي اتنيلي البسي يلا
فرح :- حاضر..
فون فرح بيرن
فرح :- الووو
اجهزي ربع ساعه ونكون تحت البيت وقفل المكالمه...
فرح قفل في وشي الحيو*ان 😡😡😡
بعد مرور بعد الوقت 💜
في محل المجوهرات..
صاحب المحل :- اهلا يا استاذ يوسف نورت المكان..
يوسف بغرور :- تسلم
صاحب المحل :- اهلا يا انسه
اكتفت فرح بابتسامه 😊
يوسف :- عاوز طقم مجوهرات ويكون اخر حاجه نزلت السوق..
صاحب المحل :- انت تأمر يا يوسف بيه..
يوسف بقرف لفرح :- اتفضلي اختاري 😒
فرح ببرود :- اوكي
بعد ما خلصوا وهم ماشين..
يوسف باستهزاء لفرح :- اكيد مكنتيش تتحلمي انك يكون معاكي شبكه زي دي ولا ايه يا فرح..
فرح ببرود :- فعلا معاك حق يوسف بس اللي انت مش تعرفه انا مش يهمني قيمه الشبكه لان كل دي حاجات ماديه مش اكتر ومش فارقه معايا اصلا...
يوسف بغيظ :- تمام يالا عشان اوصلك..
فرح بابتسامه خبث :- ياريت لاني زهقت اوووي...
يوسف :- انتي تطولي اصلا تمشي معايا انتي مكنتيش تتخيلي حتى في أحلامك اني امشي معاكي..
فرح :- معاك حق لأمك مش من نوعي المفضل... وسبته وركبت العربيه.
يوسف بعصبيه :- اقسم بالله لهندمك يا فرح وبكره تقولي حقي برقبتي 😈😈 وركب العربيه ومشوا..
في احدى المناطق الراقيه .. ♡︎♡︎❥︎
هو بعصبيه :- ازاي يعني يا ماما بعد حب السنين دي كلها تتخطب غيري ازاي وبقا يكسر في الاوضه 😡😡😡
الام :- اهدي يا بني مش كده حرام عليك نفسك هي مش نصيبك يا حبيبي بكره تحب غيرها وتتجوز وتنسها يا أمير...
أمير بجنون :- لا انا مش عايز غيرها هموت من غيرها يا أمي انا بحبها من زمان من اياااام الكليه همو*ت غير فرح يا أمي...
الام بصدمه :- فرح...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت تلك السمراء" اضغط على أسم الرواية