رواية القدر والسند الفصل الثاني بقلم رودي محمد
رواية القدر والسند الفصل الثاني
نزلت من العياده وكل علامات الخوف ع وشي
بدعي ربنا من قلبي متكنش هي ازاي ممكن تكون عملت حاجه ف نفسها بسببي اه بحبها بحبها اوي كمان بس خايف خايف عليها من الماضي اللي لسه بيطاردني
فضلت ماشي مش شايف قدامي غير صورتها وهي بتحاول توصلي انها بتحبني وانا واقف قدامها بكل برود برفض حبها واقولها احنا اخوات
وصلت المستشفي وانا بتمني انها متكنش هي
دخلت المستشفي
وشوفت الجثه
بقلم رودي محمد..
الدكتور وظابط الشرطه هي دي مليكه
انا بعد تردد كبير جويا لاقتني بقول وانا بضكك وبعيط ف نفس الوقت واول مره اعيط كده لا لا لا مش هي
دي مش مليكه
الظابط استاذ مالك ركز كويس
انا لو تهت عن نفسي عمري م انسي ملامحها ولا اتوه عنها دي جزء مني
خرجت وانا بحمد ربنا انها مش هي دماغي اتشلت من كتر التفكير ي تري فينك ي مليكه
رحت لاكتر مكان لينا ذكري فيه وفضلت اعيط
انا انا اللي ضيعتها انا اسف
لاقيت ايد بطبطب عليا
من غير م ادي اهتمام ولا حتي اشوف مين فضلت ثابت زي م انا
لاقيت صوت شبيه جدا بصوتها الطفولي
مالك زعلان لي
بصيت بلهفه يمكن تكون هي
لاقيت بنت صغيره شبها اوي حتي نبرة صوتها
ازاي كأنك مليكه
البنت ضحكت
نفس الضحكه والصوت والملامح
مين مليكه حبيبتك؟
حبيبتي واختي وبنتي وصحبتي وامي
البنت.. ماتت؟
بكل لهفه وسرعه رديت
لا عايشه ان شاءالله عايشه
.. البنت.. هي فين؟
مش عارف سابتني لا انا اللي سبتها
... سبتها ليه؟
عشان غبي ايوا غبي انا بحبها اوي اوي انا بموت من غيرها بس هي مستحيل تسامحني
... هي بتحبك؟
للاسف اه
.. ليه للاسف؟
عشان انا وحش انا مستاهلش قلب نضيف زيها
.. بس انت حلو اوي؟
غصب عني ضحكت
.. الله ضحكتك حلوه؟
بصيت ليها تعرفي ان هي دايما كانت تقولي ضحكتك حلوه عمري م ضحكت م حد غير معاها
.. بس انت ضحكت معايا؟
يمكن عشان فيكي كل حاجه منها انتي شبههاا اوي
قالت بتزمر طفولي لا هي اللي شبهي 🥺
حاضر ي ستي هي شبهك مقولتيش اسمك اي
.. اسمي الين
وانا اسمي مالك
. مالك. ممكن نبقي صحاب؟
. الين.. طبعا ممكن جدا
تعرف انا مش عندي صحاب خالص غير واحده قمر اوي هي كبيره بس صغيره هي بقالها فتره مش بتجي وانا زعلانه اوي
مالك. مش بتجي ليه
مش عارفه انا كل يوم بستناها بس هي مش بتجي
........
ف بيت مليكه
ياتري انتي فين ي بنتي رن الموبايل
الو ايو ي مليكه انتي فين ي بنتي
مليكه.. انا اسفه ي ماما مقدرتش اقولك حاجه عشان عارفه انك هتقولي ل مالك
بس انا بخير اطمني وياريت متقوليش ل مالك حاجه
سعاد مامت مليكه... اختفيتي لي كده وماله مالك اول مره تخبي حاجه عنه
ملعش ي ماما ارجوكي اسمعي كلامي ماشي انا بخير والله وكلها كام يوم وارجع
حاضر ي بنتي خلي بالك ع نفسك
حاضر ي ماما متقلقيش
سعاد... ارن ع مالك اطمن عليه
مالك بصوت كله حزن والم
ايو ي خالتي
اي ي حبيبي فينك؟
ف الدنيا.
مالك يبني فيك اي؟
لسه مش لاقي مليكه عقلي خلاص هيوقف
سعاد.. مالك عايزه اقولك ع سر؟
قولي ي خالتي
تعالي ليا البيت
حاضر
مالك.. ي تري سر اي ده
ركبت العربيه وع اقصي سرعه وبعد ربع ساعه وصلت
خير ي خالتي
بصراحه يابني مليكه لسه مكلماني وهي بخير وقالتي مقولش ليك حاجه
مالك. بلهفه وخوف وقلق واضح جدا ف صوته كلمتك امتي وازاي وفونها مقفول
سعاد.. كلمتني من شويه ومن رقم غريب
مالك.. اديني الرقم؟
ماشي بس بلاش تعمل حاجه تزعلها
متخافيش عمري م ازعلها انا جيت الدنيا دي عشان ارضيها واحميها
اخدت رقمها ونزلت
بحثت عن الرقم وعرفت احدد موقعه
الساحل بتعمل اي دي هناك
ركبت العربيه وانا كلي حنين ليها مشيت باقصي سرعه نفسي احضنها واقولها كنت غريق وتايه من بعدك متبعديش عني تاني
وبعد ساعات وصلت تحت شاليه بس مش غريب عليا
اي المكان ده حاسس اني شوفته قبل كده
دخلت براحه لقيت باب الجنينه مفتوح دخلت منه
بس اتصدمت من اللي شوفته
مش معقول
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية القدر والسند" اضغط على اسم الرواية