رواية حيات ليلي الفصل الثاني بقلم ملك محمد
رواية حيات ليلي الفصل الثاني
وبعد ماسلموا على بعض قعدو في مقعدهم وحضرو الحصص وفي حصة كانت المس غايبة وفصلوا يتكلموا مع بعض وفي الاخر.
قعد عبدرحمن في المقعد إلى جنبيهم وفضل يقول لي ليلي على الاسم(*****).
وليلي ضحكت وقالتله أن قلت الاسم ده تاني انا هقول للمستر.
عبدرالر حمن :فضل يضحك 😅😅😅عليها وقال لها قولي للنتي عيزة.
زعلت مي وفضلت😥😥تعيط ورجعت البيت وقفلت عليها الباب.
والدتها :ياليلي يابت مالك 😰😰متخضنيش عليكي.
ليلي مش بترض على مامتها.
وَالدتها :لو مافتحتيش هانده لابوكي وياجي يكسر الباب.
لا ياماما انا كويسة مفيش حاجة بس تعبانة شوية هخد دةش َنام.
طيب يا قلبي تعالى كلي انتي ماكلتيش حاجة.
ليلي:لاء ياماما انامش جعانة هنام شوية.
والدتها:ماشى برحتك اعملي النتي عيزة.
ليلي أخذت دش وليست اميس طفولي ونامت على السرير.
نروح لي عبدالرحمن :رجع البيت وأخذ دش ولبس لبسه وقعد على السرير وفضل يتذكر إلى عملوا في ليلي وفضل يئانب نفسوا ويقول المفروض مكنتش أقلها كدة وكتب home work بتاعوا ونام.
نروح لي ليلي :صحيت الصبح بدري ولبست لبسها بتاع المدرسة وراحت المدرسة بدري وقعدة في مقعدها.
دخلت منه الفصل ولقت ليلي قعدة في المقعد.
منه :اذيك يا حجة جعفر 😅😅😅
ليلي:انا حعفر ماشى ياام سيد 😅😅عمله ايه.
منه :ولله تعبانة من طبيخ لغسيل والعيال جنانوني وابوسيد مطالب كل شويا 😅😅
ليلي:انا تعبانه واللهي جسمي تعبني وحسة بصداع
منه :انزلي الحمام واغسلي وشك.
ليلي :تمام
ليلي نزل للحمام ولقت حد بيناديها لفت وشها ولقت عبدالرحمن هو ال بيناديها ليلي راحت مشي
عبد الرحمن :استنى انا عايزك في موضوع.
ليلي :انا مش عيزة اكلمك
عبدالرحمن:معلش انا اسف
ليلي :بتتاسف بعد ايه بعد مقلتلي قدام الصبيان وكلهم ضحكوا عليا.
وليلي عماله تبكي وهو عمال يقولها انا اسف
ليلي :خلاص ولا يهمك
عبدالرحمن :خلاص نبق أصدقاء
ليلي :ماشى
عبدالرحمن مد ايده يسالم وليلي راحت مسالمة
عبد الرحمن : قال أصدقاء
ليلي :قالت أصدقاء
بعد ما سلموا علي بعض وقالوا أصدقاء
ليلي:دخلت الحمام وغسلت وشها وفضلت تفتكر إلى حصل معها وفضلت تضحك
ليلي:ياه انا غبيه اوي بس خلاص اعتزر مني عادي انا هبلة طول عمري
ليلي خلصت وطلعت على الفصل وحضرة الحصة
(*********************)
عبدالرحمن:حمدلله صدقتني ههههههههه عيله هبله
احنا نشوف وفي الاخر وانا الهضحك في الاخر وبدائة الحصة
(********************)
منه :ليلي عمله اه دلوقتي بقيتي احسن
ليلي:اه الحمد لله بعد ما نخلص هروح البيت وخذ دش
منه :ماشى ياقلبي بس طمنيني عليكي
ليلي :حاضر
عبد الرحمن:ليلي يا انسه ليلي
ليلي:نعم حضرتك عايز حاجة
عبد الرحمن:كنت بطمن عليكي حستك انك كنتي تعبانة
ليلي :الحمدلله وشكرا على السؤال
عبد الرحمن:العفو هو في بنا كده مش بقيناَ أصدقاء انتي كده مش معتبرانا أصدقاء
ليلي:لا مش قصدي واللهي خلاص انا اسفة
عبد الرحمن:عادي آلا يهمك يلا سلام عشان اروح
ليلي :ماشى بأي.
روح كل ليلي وعبد الرحمن وكل واحد على بيته.
(*******************)
مروان:واللهي مها خليك تفرح بيها ياعبد الرحمن هي ملكي انا ولو مش ملكي عمري مخلهالك دى وعد مني ياعبد الرحمن
عبد الرحمن:ياعم اسكت انا بضحك عليها انا ابئا صديق وحده ذي دى متسواش عندي ولا قرش انا بعمل لعبه عليها وفي الاخر هسبها وهاضحك عليها
مرون:حرام عليك هي عملتلك اه هي بسيطة ورقيقة كمان
عبد الرحمن:يالهوي على القلب الحنين
مروان:انا هروح هقولها البت اعتبرتك صدقها وكانت بتحكيلك على كل حاجة انت اه شطان انا اول مره في حياتي اشوف واحد بيتلاعب بمشاعر واحد أضعف منه
عبد الرحمن:ياعم انت مالك سبني اعمل النا اعملوا انت عملت حاجة طلام مش في الموضوع فكك مني بقا
مروان :ماشى ياعبد الرحمن
مروان :ليلي
ليلي:نعم يأمروان مالك فيك اه إلى مزعلك كده
مروان:انعيزك يا ليلى هقولك حاجة
ليلي:اتفضل
مروان:عرفكرة عبد الرحمن مش معتبرك صديقا ده بيتلاعب بمشاعرك
ليلي:ههههه اه النت بتقولوا ده عبد الرحمن
صديقي وبعد اذنك منتكلمش عليه كده ماشى مش بحب حد يتكلم عليه
مروان:انا بقولك الحقيقة
ليلي :مروان انا مش عايزه اسمع حاجة ماشى وإياك تكلم عليه كده تاني
مروان:برحتك انا عليا عملته قبل ما تجرحي
ليلي :ماشى
عبد الرحمن :تتتتتتتوووَ ياعيني ماسمعتكش ومصداقيتكش بعد كده يا أمور متلعبش معيا ماشي
ليلي:عبد الرحمن
عبد الرحمن:نعم ياليلي انا جي اهو
ليلي:عبد الرحمن انا عايزك في حاجه
عبد الرحمن:قولي في اه
ليلي:انا انا. انا
عبد الرحمن:انتي اه
ليلي :انا بحبك يا عبد الرحمن
عبد الرحمن:اه ههييي وانا كمان بحبك
ليلي:بجد
عبد الرحمن:اه وللهي
مشيت ليلي وهي مبتسما وفرحانا ومش عرفا اه المستنيها
وليد :عبد الرحمن انت بجد بتحبها
عبد الرحمن بحب مين انا كده عملت الخطه التانيه فاضل التالته
وعددت ايام وليلي فكره ان عبده بيحبها وفي يوم وهي ريحا ليلي المدرسه وأخذت حصصها إلى قبل brak ونزلت الحمام وهي نزله لقت العيال عمالين يتكلموا عليها ويبصو عليها وهي مش فهما حاجة
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حيات ليلي" اضغط على اسم الرواية