رواية طفله ارهقت رجولتي الجزء الثالث 3 البارت الخامس والعشرون 25 بقلم ملك ايمن
رواية طفله ارهقت رجولتي الجزء الثالث 3 الفصل الخامس والعشرون 25
في صباح يوم جديد الكل متجمع وقعدين ع السفره بياكلو في صمت لحد ما قطع الصمت ده دخول الداده
الداده: في اربع رجاله بره عوزين حضرتكو
اسر باستغراب: خمس دقايق ودخليهم
الداده: حاضر وخرجت
اسر*
بعد شويه دخلو اربع رجاله تلاته لابسين جلاليب الظاهر انهم صعايده وشاب لابس كاچول وسيم لكن عينيه كان بتدور وسط عائشه وبسمه وبسنت وده قفلني منه من قبل ما اعرفه لكن شعور الخوف تملكني ومعرفش السبب بسمتي عينيها دبلانه ولكن جمالها مزال فائق قاطع تفكيري صوت راجل منهم
الحج فواز: سلام عليكم
الكل وعليكم السلام
يونس: اتفضلو كلو معانا
الحج فواز: سبجناك ياولدي
((معرفش اوي في اللهجه الصعيدي فا اكيد هغلط))
غيث: اتفضلو جوه واخدوهم ودخلو غرفه الصالون والبنات بره
ولكن نظر الشاب مزال بيدور
بسنت: مين دول لهجتهم بتقول انهم مش اسكندرنيه
بسمه: شكلهم مخيف اوي
عائشه: خلاص يابنات يلا نروح نشرب حاجه في المطبخ وقامو البنات دخلو المطبخ
عند. الشباب
اسر: خير مين حضراتكم
الحج فواز: لينا امانه عنديكم وعوزينها
يونس'امانه امانه اي
الشاب: بسمه ادهم سليم الانصاري
اسر: ودي امانتكو في اي مين انتو
الحج فواز: انا اجا ولد جمال اخو عمي مصطفي الي والد كيان ام بسمه
يونس: بسمه بنت عمنا وعايشه معانا هنا تخصكو في اي
الشاب: لا تخصنا انتو منتوش ولاد عمها احنا العصب
اسر وقف بعصبيه: اللزم حدك بسمه مش هتطلع من هنا
عمر: اسر اقعد واهدي خلينا نتكلم بالعقل اقعد قعد اسر وهو مش طايق نفسه
غيث: انا اخو بسمه وهي جابت السن القانوني الي يخليها تختار تفضل مع مين
الحج: خلاص اندها تجول رجيها
اسر: انا هندهلها وقام خرج وراح سال الداده وقالتله البنات في المطبخ دخل كانت قاعده بتضحك وبتشرب عصير مانجا عصيرها المفضل
اسر*خايف قلبي مش عارف ينطقها ازاي خايف صغر سنها يفرحها انهم اهل امها وجدها ونروح معاهم هتسالوني لي مقولتش انها مراتي لانها لسه موثقتش العقد العرفي وليهم الحق ياخدوها
بسمه*
دخل اسر كان بيبصلي وسرحان اتكسفت من نظراته خصوصا لما عائشه وبسنت اخدو بالهم لكن كان باين ع وشه انه متضايق ياتري اي سبب الضيق ده اخد نفس وابتدي يتكلم وانا وشي احمر من نظراته ليا
اسر: احم بسمه تعالي عاوزك اخدني وطلعني ع اوضتنا كنت خايفه اكون عملت حاجه غلط وهيحاسبني عليها بس دخلني الاوضه واتكلم برعشه واضحه من صوته ضعف عمري ما شوفت اسر بيه
اسر: بسمه ا الي تحت دول اهل جدك مصطفي و والدتك كيان
بسمه: الله بجد طب انزل اسلم عليهم
اسر: بسمه هما جايين هنا عشان ي يخدوكي معاهم
بسمه بخوف: ياخدوني ياخدوني فين ياابيه ان انت هتسيبني ليهم
اسر قرب منها وحضنها: مقدرش انتي دلوقتي هتنزلي هيسالوكي كام سوال وتجوبي بالي انتي حاسه بيه والي امتي عوزاه يابسمتي وخليكي متاكده اني دايمه في ضهرك مهما حصل
بسمه: حاضر
نزلت معايا وانا رجلي مش قادره تشيلني لي مقولتلهاش تقول عوزاني بس مش عاوز اجبرها ع حاجه كا ما بقرب من الغرفه بحس رجلي مش شيلاني معرفش اي قرارها وخوفي ذاد بعد ما شوفت الفرحه الي في عنيها لما عرفت انهم من اهل مامتها دخلنا الكل قام وقف والشاب نظراته بتتفحص جسمها وانا نار قيده في جسمي وقفت قدامها مانع عنه رؤيتها
الحج فواز: اهلا اهلا بست البنته جربي يابتي مني
بصتلي بمعني اروح هزيت راسي بهدوء راحتلها وهي لسه ماسكه القميص بتاعي وكاني هجري غيث ويونس وعمر ضحكو عليها لكن خوفها كان اقوي كانت بتسلم بايد وماسكاني بالايد التانيه
الشاب: متسيبيه هو هيجري
الحج فواز: انا ابقا عمك فواز وده عمران عمك وده ولدي عز
عز: ازيك يابسمه
بسمه بخفوت: كويسه ورجعت وقفت ورا ضهر اسر الي بعيونه هتاكل عز
كنت شايفه نظرت اسر لعز ابن عمي انا خوفت منه بس اسر زي نفسي بهرب منه ليه
الحج عمران: شوفي يابتي جدك جمال وصي ع اولاد جدي مصطفي واحنا جصرنا عارف بس دلوجتي يابتي هوزينك تيجي معانا الصعيد تجعدي انتي واختك وسطينا وسط اهلك وناسك
فواز: ها يابتي اي رايك
بصتلي كانها بتاخد رأي لكن النطق عندي بقا صعب خولت نظرها بين الاربع رجالها واخيرا لاخوها غيث الي ميقلش عني خوف
بسمه: ب بس انا عاوزه ابيه غيث وابيه اسر انا بحبهم اوي
الحج محمد: ومالو يابتي هتجيلهم زياره كل فتره
بسمه: لا هجيلكم انتو كل فتره
اووووه واخيرا نطقتي كنت هموت من الخوف
الشاب: فكري تعالي معانا
بسمه: لا
الحج فواز: خلاص تعالي عندنا زياره اتعرفي ع اهل جدك وامك مستنينكم السبوع دوت
بسمه: حاضر
بعد قراري حسيت رعشه ايديه هديت ملامحه لانت كتير عن الاول عيونه لمعت تاني لكن ثانيه لي مقلهومش اني مراته قاطع تفكيري دخول عائشه وبسنت بتحاول تمنعها كانت اول مره تكون كده
عمر*
دخلت كان باين انها متعصبه اول مره تقتحم مكان كده ممكن تكون سمعت انهم هياخدو اختها
غيث: اول مره اشوف عائشه كده بركان هيتفجر فيهم في اي لحظه شدت بسمه نحيتها
عائشه: لو حد فكر مجرد تفكير انه يقرب منها مش هيحصل كويس
عمر*
صوتها كان عالي وده عصبني ونظرها بيجول مابنهم ما الذي بلاكي يافتاه اخفضي بصرك واخضدي من صوتك وقفت وروحت وقفت قدامه شدتها
عمر: عائشه اهدي مش هياخدوها
عائشه: وسع كده جايين دلوقتي عشان الورث كنتو فين واحنا لسه صغيرين محتاجين الي يرعانا جايين دلوقتي عوزينها
الحج عمران: هدي يابتي مش هناخدها احنا اتفجنا تيجيلنا زياره كل فتره لانها اختارت تكون هنا عمر اخدها وطلع بره
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية طفله ارهقت رجولتي الجزء الثالث 3" اضغط على أسم الرواية