رواية لصه سرقت لي قلبي الفصل الواحد والثلاثون والأخير - بقلم بدور عاطف
رواية لصه سرقت لي قلبي الفصل الواحد والثلاثون
في صباح اليوم التالي يحمل الكثير من المفاجأت لأبطالنا إستيقظت كارما و وجدت نفسها تتوسط صدر ياسين فتذكرت ما حدث في الليله الماضيه و انها رفضت المبيت معه و لكنه اصر علي ذالك فضمها اليها و اخذ يقول لها الكثير من كلمات العشق و طلب منها الزواج
كان ياسين مستيقظا و لكنه احس بتململها علي جسده فأغمض عينيه
ظلت كارما تنظر له ثم رفعت نفسها و قبلت وجنتيه و قالت،، عارفه انك صاحي
فتح عينيه و قال،، و عرفتي منين
كارما، علي اساس الي كان بيلعب في شعري من شويا دا مين
ياسين،،مش انا طبعا دا اكيد الفار وريني كدا يمكن لسه في عبك
كارما،،اظبط ياض
ياسين ،، الناس تقول صباح الخير يا حبيبي و انتي تقولي اظبط ياض
كارما،، اي مش عاجبك
ياسين،،وحد الله يا معلم
كارما،، لا إله الا الله اوعي كدا و انت كابس علي نفسي
ياسين،،انا
كارما،،امال انا ثم تحركت و دلفت الحمام
ياسين،، صبرك عليا يا كارما كلها يومين و هطلعوا عليكي
بعد فتره خرجت كارما و ارتدت ملابسها
ياسين،،راحه فين
كارما،،ورانا شركه عاوزين نشفوها
ياسين،،ماتنسيش الجردل ترشي شوية مايه علي بابها و تقولي اصطبحنا و اصطبح الملك لله
كارما،،اصطبح يا ياسين عشان مش فايقالك
ياسين،،اقعد يا بت مافيش خروج
كارما،،نعم
ياسين،،زي ما سمعتي مافيش خروج و كمان والدتك و نور جاين النهارده و جهزي نفسك عشان يومين و هنتجوز و كمان خالد و نور
كارما،،حيلك حيلك جواز اي دلوقت
ياسين،،اي الي يمنع
كارما،،يومين اي احنا مش اتفقنا اسبوعين
ياسين،،لا يومين انا قررت كدا و لو اعترضتي هيكون الليله اصلا الناس تحت بيجهزوا للحفله و الفساتين خالد وصي عليهم و هيجبهم من باريس هيوصلوا بكره
كارما،،انت عملت دا كله امتي
ياسين،،و انتي نايمه يا روحي ثم قبلها و ذهب الي الحمام
اثناء ذالك رن هاتف كارما و كانت نور
كارما،،يا اهلا بالعروسه
نور،،بس بقا يا كارما عشان خايفه و متلغبطه و مكسوفه و حاجات كتير كدا
كارما،،خلاص بلاها جواز
نور،،لا يا كارما مش لدرجه دي
كارما،،اه يا مسهوكه طيب عاوزه اي بقا ع الصبح
نور،،اه صحيح انا جايه انا و ماما و اجهزي عشان نروح نجيب شويه حاجات كدا
كارما،، حاجات اي
نور، حاجات يا كارما حاجات بنات و العرايس دي
كارما،،لا انا ماليش في السهوكه دي
نور،،نعم يا اختي عروسه هتلبسي اي يعني
كارما،،و انتي مالك و هو لازم لبس معين يعني انا ماليش في جو التلزيق دا
نور،،طب تعالي معايا و انا بشتري
كارما،،ماشي و اخلصي ع السريع كدا
كان ياسين يقف امام المرأه و يستمع لها
ياسين،،امال يا شبح هتلبسيلي اي
كارما،، دا انا هلبسك في الحيط
ياسين،، ماشي يا كارما صبرك عليا
كارما،، رايح فين
ياسين،،في عمال تحت و في شغل عاوز اخلصه
كارما،،طب ما انت هتروح الشركه اهه
ياسين،،لا هخلص الشغل من المكتب هنا
كارما،،طب خدني معاك بقا علي ما البت نور تيجي
تحركوا و نزلوا للاسفل و بعد قليل اتت نور و كريمه و ات خالد
اخذت نور كارما و ذهبوا للتسوق ام كريمه فصعدت الي الغرفه لترتاح و خالد و ياسين في المكتب ينجزوا بعض الاعمال
في المول كانت نور تتحرك و تدخل كل المحلات ام كارما فكانت تتحرك ببطء فقد تعبت كثيرا و لا تطيق ذالك الجو
نور،،حلو اوي دا هاتي اتنين منه و نفس اللون
كارما،،لي ما كفايا واحد و خدي غيره
نور،،مالكيش دعوه
كارما،،صبرني يا رب
كانت نور تاخذ اثنين من كل شئ من الملابس البيت و النوم
و اخير بعد عدت ساعات عادوا للمنزل
دخلت كارما و جلست علي اقرب كرسي
نور ،،انتي سايباني اشيل لواحدي
كارما،،اظن في خدم يشيلوا
نور،،لا طبعا دي حاجات خاصه اوي مينفعش حد يشيلها
خالد،،هي اي الحاجات دي
كارما،،و انت مالك ما سمعتش قالت خاصه
خالد،،بت انتي اتعدلي لاعدلك فاهمه
كارما،،لا مش فاهمه و اظبط كدا بدل ما افشكلك الجوازه
خالد،،لا يا امي انسي
كارما،،بقا كدا طيب
خالد،،ياسين حوش البت دي عني لتعملها بجد
ياسين،،ما انت لو تحترم نفسك شويا مش هيحصل كل دا
خالد،،بصراحه الله يكون في عونك
ياسين،،هه لا ما تخفش انا عارف دواها كويس اوي
خالد،،ها يا نونو تعالي يا حببتي نشوف كدا جبتي اي
كارما،،ارتزي يا بت و انت كلام معاها ممنوع كلها يومين و نسمع واحده اريد خلعا
خالد بغيظ،،بعيد الشر و بعدين هتمنعيني عنها لي ان شاء الله
كارما،،مزاج ثم نظرت لنور و قالت و الكلام ليك كمان يلا قدامي
خالد بغيظ،،ااااه يا ناري منك بص يا ياسين انا معتمد عليك خدلي حقي منها البت دي
لم يرد عليه ياسين حيث انه كان شاردا في كارما
خالد و هو يحرك يده امام عين ياسين،،احيه دا انتي وقعت يا معلم و شكلك انت الي هتستعين بيا
ياسين،، مش هرد عليك و يلا نشوف شغلنا
مر الوقت و كان النزاع دائم بين كارما و خالد ام ياسين فزاد شوقه و حبه لكارما
و ها قد ات يوم الزفاف فنزل الفتاتان و طلوا بالأبيض و كانوا ايه في الجمال
اخذ ياسين يد كارما و طبع قبله علي راسها و قال،،اي الجمال دا كله
كانت كارما في قمة خجلها منه و من الجميع فالكل ينظر إليها
ام نور و خالد كان خالد يهمس لنور بالكثير من الكلمات التي اخحلتها و كادت ان تتركه و تذهب
نور،،خلاص بقا يا خالد
خالد،،خلاص اي سبيني افرح و بعدين دا في كلام كتير اوي لسه ما اتقالش
نور،،كلام اي دا انت قولت كل حاجه
خالد،،لسه يا نونو لما يتقفل علينا باب واحد ساعتها هتكلم و اقول كل حاجه لحد الصبح
نور بخجل،،قليل الادب
خالد،،،ههههههه لا ما فيناش من دا النهارده يا لهووووي علي الجمال يا ناس اخلصوا بقا عاوز اتجوز
ات الماذون و تم كتب كتاب نور و خالد ، كارما و ياسين و قد تبادل الاثنان الادوار حيث كان ياسين وكيل نور و خالد وكيل كارما
خالد،،مبروك يا كارما
كارما،،الله يبارك فيك
خالد،،خد بالك منها يا ياسين
ياسين،،دي في عنيا
كارما،،اي الجو دا و بعدين هو ناوي يعمل حاجه و لا اي دا انا كنت اشرحه
خالد،،ها اسوح ابت اتهدي بقا دا النهارده فرحك و لازم تعيش جو الكسوف شويا
كارما،،ولاه اطلع من دماغي و اسمع بقا اختي اه الكبيره لكن انا المسؤله عنها و لو جت و اشتكت في يوم و الله ما هرحمك
خالد،،عيب يا كبير دي قلبي دي
نور،،الله الاغنيه الي بحبها شغاله تعالي نرقص يلا يا كارما
كارما،،لا ماليش في الجو دا
ياسين،،لو ما اتحركتيش هبوسك وسط الناس دي كلها
كادت كارما ان تتحدث فاقترب منها ياسين فابتعدت و ذهبت و هو خلفها
نور،،جاني بهداوه دوا جرح قديم و جدد روحي راحه مني نني عينه خدني غصب عني
خالد،،هوووبا ( انا قولت احطها في الرواية و نهووووبا مع بعضينا 😂😂😂)
كارما،،اي السهوكه دي انت يا هوووبا انت هاتلي مهرجنات
ياسين بصدمه،،يجبلك اي يا اختي
كارما،،مهرجنات يا ياسو
ياسين، ما بالمره طلعي مطوه و ارقصي
كارما،،صدق فكره هروح اجبها
ياسين،،تجيبي اي الله يخربيتك
كارما،،اي يا ياسو دا الليله فرحي اجدع دا انا ياما رقصت في افرح الحاره كنت بعمل احلا نمره اتفرج بس
قام الدجي بتشغيل اغنيه سالكا و بدات كارما في الرقص
ياسين و هو يضع يده علي عينيه
خالد،، ابعد مراتك عن مراتي هتبوظلي البت
ياسين،،يافضحتك علي الفضييات يا ياسين
خالد،، انت قولتلي هتتعامل معاها ازاي
نظر له ياسين بغيظ ثم نظر لتلك التي ترقص
نور،،ساكااا بتسوق الدنيا عن عن عن
ظلت نور و كارما يرقصوا
و خالد و ياسين يقفون و كادوا يقتلهن مما يفعلاه و اخير بعد وصلت الرقص و التهاني انتهي الفرح و اخذ خالد نور و توجهوا الي الفيلا الخاصه به
خالد،،ادخلي برجلك اليمين يا عروسه
دخلت نور و كانت تنظر للارض
خالد،،نورتي بيتك يا حببتي
نور بكسوف،،شكرا
خالد،،اظن رقصنا و هيصنا جه وقت الجد بقا و ياريت تطلعي ورقه و قلم و تكتبي الي هيحصل عشان هتوثق في التاريخ
لم يعطيها فرصه للحديث فحملها و صعد الي غرفتهم
عند كارما و ياسين
دخلت كارما الغرفه و بدا جسده ينتفض فهي لاول مره تشعر بذالك
ياسين،، اخير بقيتي مراتي
نظرت له كارما و قالت علي عكس ما بداخلها،،مش هتندم انك اتجوزت واحده زي
ياسين،،عمري انا بحبك يا كارما بعشقك حبت جنونك و جراءتك و التحدي الي مالي عينك انا اه زعلتك مني كتير بس دا كان غصب عني لان كان في صراع جوايا بين قلبي و عقلي و اهو انتصر القلب علي العقل وسلمتلك قلبي
كارما،،انت ماسلمتهوش انا الي سرقته منك و لا تنكر دا
ياسين،،هههه لا ما انكرش معاكي حق لانك لصه سرقت لي قلبي
قض الابطال ايامهم في سعاده و هنا و قد تغيرت كارما علي يد ياسين فهي انثي في النهايه و تحتاج الي من يحسسها بقيمتها
بعد مرور خمس سنوات
نور،، مازن معاز تعالوا هنا انت يا ولاه انت وهو عااااااااا
كارما،،وجعتي دماغ امي ما تهدي يا بت
نور،،مش قادره العيال دي خلاص جننوني
كارما،،هتلقيهم بيلعبوا مع اسيل و سليم
ات من خلف نور و قام برمي ذالك الصاروخ فانفجر
نور،،عااااااا ثم نظرت خلفها و وجدته سليم
نور،،سلم اي الي بتعمله دا ما تشوفي ابنك
كارما،،اي يا اسطا مش كدا
سليم،،يا كبير العيال بيشتكوا منها دول عاوزين يسيبوا البيت و يجوا هنا بسببها
اتت اسيل و قالت،، الحوار كبير اوي
كارما،،حوار اي
اسيل،، ولاد اختك دول وجعوا دماغي ما تخليها تاخدهم و يطرقونا من هنا
مازن،،كدا يا سو دا انا مازونا حبيبك
معاز،،هانت عليكي الشكولاه و الببسي يا سو اشطا كدا بقا الكلام مات ما بينا
اسيل،،اسطا ما انت بتعاند في اللعب و خت كل البلي مني
سليم،،و لا تزعلي اعسليه هديكي انا
معاذ،،يبقا خلصانا بضربة خرزانه
اسيل،،اشطا يا معلم
كارما،،اهو الحوار خلص اهو ها حد ليه شوق في حاجه
الاطفال،، خلصانه يا كبير
نهار ابوكوا اسود
نظروا خلفهم و وجدوا ياسين و خالد
اسيل،،اي يا كبير سوت اليوم عليك لي بس
سليم،،دا حتي الجو هادي خالص و الدنيا هص هص
معاذ لمازن،،و انا و انت و نجوم الليل و بس
خالد،،يا اختتتتااااي
نور،،هههههههه
ياسين،،عاجبك كدا يا هانم ادي اخرت تربيتك
كارما،،انا دا انا غلبان
مازالت نور تضحك
خالد،، و الهانم الي بتضحك اي النظام
نور،،هههه لا بس العيال دول جننوني خالص و انا استسلمت لجنانهم بصراحه
خالد ،،ولاه انت و هو يلا علي فوق غيروا عشان نمشي
مازن،،بص يا والدي احنا قرىنا اننا هنقعد مع سليم و اسيل يومين لان الوالده تعبانه جدا و احنا محتاجين نغير جو
خالد،،يا يلام علي الادب و الاحترام
معاذ،،و الله يا والدي احنا بحاجه الي بعض الراحه و سوف نعود الي المنزل بعد يومين يعني يوم الجمع بإذن الله بعد صلاه الجمعه مباشره مش كدا يا اخ مازن
مازن،،اجل يا اخ معاذ
خالد،،هعيط من التقوي و الإيمان و الله
امسك ياسين الطفلين و قال،،مش عليا يالاه انت وهو فاهم يلا مع ابوك و ماشوفش وشكوا لمده اسبوع دا انا مستحمل الي عندي بالعافيه ، خد يا اخويا و يلا ثم نظر لنور و قال،،مع جوزك
نور،،طب اغير هدومي
ياسين،،اطلعوا من الباب الي جو دا مابينا سور يلا يا اختي
خالد،،يا باسين عيب كدا
ياسبن،،امشي يا خالد يلا
التفت لطفليه و قال،،و انتوا
سليم،، اي يا مان مالك كدا هلكان انت تعبان
ياسين،،خد اختك و علي اوضتكوا يلا
اسيل،،بابي
ياسين،،انسي يا امي البرائه دي مش عليا حفظتك خلاص
اسيل،،بقا كدا يا ياسين سوف نعلن الحرب عليك
سليم،،نعم سنعلنها عليك
ثم نظروا لكارما و قالوا ،،الكبير ليه شوق في حاجه
كارما،،لا علي وضعكوا
تحركوا و صعدوا الي غرفتهم
ياسين بصدمه،،دول مش اطفال دول سوابق دول اخرهم الاحداث
كارما و هي تضربه علي كتفه بلين و تواسيه ،،معلش يا حبيبي دول ولادنا بردوا و لازم نستحملهم
نظر لها ياسين بحده
كارما،،اي ياض انت هتتحول و لا اي
ياسين،،انت السبب بهدلتي العيال و عيال اختك ان ما طلعته عليكي يا كارما
كارما،،يوووه طب و انا مالي يا لمبي
ياسين،،لمببببيييييي طب تعالي بقا
كارما و هي تجري،، وحد الله يا جعفر مش كدا
ياسين و هو يخلع الحزام،،جعفر موتك علي ايدي
صعدت كارما لغرفتها سريعا و هو خلفها فدخل الغرفه
كارما و هي تقفز علي الفراش،،اهدي بس كدا و روق دا انا كارما حببتك
ياسين،، كل مره علي كدا و المره دي مش هسيبك ابدا
كارما،،طب اسمعني الاول
ياسين و هو يضرب بالحزام و هي تقفز علي الارض،،اسمعني ياض الاول
ياسين،،انا لازم اربيكي الاول و بعدين اسمعك
كارما ،،يا لهوووي انا حامل ياض حاااامل
ياسين بصدمه،، ايه حامل
كارما،،اه و الله
ياسبن،،يعني هتجبيلي عيل كمان و اكيد هيبقا شكل العفريت الي جوه دول
كارما،،يمكن يبقا ملاك زيك كدا يا كبير
ياسين بنحيب،،يا وقتك الكحلي يا ياسين
كارما،،معلش بقا هنقول اي
ياسين،،انا لو ضربتك مش هيحصل حاجه صح
كارما،،هتعب يا ياسين
ياسين،،ما انا عارف طيب انا بقول بقا نعمل حاجه تانيه قال ذالك و هو يخلع ملابسه
كارما،،انت هتعمل اي ياض
ياسين،،صوتك ما اسمعهوش فاهمه ثم انقض عليها
كارما،،ياسين
ياسين،،عيون ياسين و قلب ياسين
كارما،،ههههه بحبك يا روحي
ياسين،،و انا بعشقك يا قلب ياسين ثم طبع قبله علي شفتيها و قال،، ولادك مخلوش فيا عقل
كارما،، طبيعي ما امهم سرقت زمان قلبك و هما جم سرقوا عقلك
ياسين،،طبعا لانك اشطر لصه فانت اللصه التي سرقت لي قلبي .
النهايه
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية لصه سرقت لي قلبي " اضغط على اسم الرواية