رواية عشق الفارس الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم احلام تامر
رواية عشق الفارس الفصل الخامس والثلاثون 35
ريماس واياد جهزو وخرجو متجهين الي فيلا الشرقاوي..
ريماس كانت قاعده في العربيه متضايقه وزعلانه لاحظ اياد فقال مالك يا حبيبتي
ريماس مفيش.. تتوقع اي اللي هيحصل قدام
اياد مش عارف الزمن ده مخبيلنا اي تاني كل يوم تحصل مشكله انيل من اللي قبلها.
ريماس بعفويه فارس متضايق اوي ده حتي اتعصب هليا امبارح بسبب الموضوع ده
اياد اتعصب لما سمع ريماس بتقول انو زهق عليها
اياد اتعصب ازاي يعني
ريماس ادركت ما قالته فقالت فهي لم تنوي ان تخبر احد باي توتر بينها وبين زوجها
ريماس عادي يعني يا اياد
اياد لا مش عادي يا ريماس المره اللي فاتت اتعصب عليكي وعملتي حادثه ونا مش هسمح ده يتكرر تاني حتي لو انا زميل فارس عشان وعز جلاله الله لو فارس فكر يتعصب تاني او يمد ايدو عليكو لهيكون اخر يوم ف جوازكو
ريماس بتوتر لانها اول مره تشوف عصبيه اياد:يا اياد اهدي فارس كان متعصب عشان بسبب اللي حصل
اياد لا والله وهو لما البيه يكون متعصب كل مره هيطلع عصبيته عليكي لا وراحه تطمني عليه.. ريماس انتي اختي الوحيده ونا لقيتك بعد سنين فمش هسمح ان اي حاجه تحصل ليكي فاهمه انا لازم اكون سندك وضهرك ووقت اما تقعي تلاقيني
ريماس ربنا يخليك ليا يا حبيبي بلاش بلاش تتعصب بقي هما ف ظغط ومشاكل دلوقتي
اياد بهدوء ماشي
وبعدين اي راحه تطمني عليه دي هو مش جوزي حبيبي قره عيني لازم اطمن عليه
اياد يا بجاحتك يبت بتقولي كده عيني عينك مفيش حياا
ريماس بمرح تؤتؤ مفيش انا الحمد لله طالعه معنديش دم لاخويا حبيبي
اياد تسدقي دي الحاجه الوحيده المشتركه يبنا
ريماس حصل 😂
______
في فيلا الشرقاوي الجرس رن والخادمه فتحت الباب كانو ريماس واياد
اياد فارس فين
شيماء ف الريسبشن مع خالد بيه
اياد ماشي وذهب هو وريماس الي مكان تواجد فارس
اياد دخل وفارس بص علي ريماس كانت بتبصله بنظره زعل وعتاب وخوف عليه
فارس افتكر اسلوبه معاها وزعل جدا من نفسه
ريماس راحت عند خالد وقعدت جنبه ازيك يا بابا
خالد الحمد لله يبنتي
ريماس باذن الله كلو هيعدي يا عمي خير باذن الله.
خالد بصلها فعلا انا محظوظ اني اناي مرات ابني يبنتي فعلا ونعم التربيه.. واحده غيرك كلنت قالت لا دول اهل اللي حاولو يقتلو امي وكانت عملت حاجات كتير بس انتي يا اصيله يبنت الأصول
ريماس متقولش كده يا بابا انتو ملكوش زنب باللي حصل والكل عارف كده
خالد مش عارف اقولك اي والله
اياد ريماس معاها حق يا عمي وبعدين الحمد لله امي بخير وربنا يهدي الحال
خالد يا رب يابني يا رب
فارس ده كلو قاعد بيبص علي ريماس وساكت.
ريماس طب يا عمو انا هطلع اطمن علي جودي محتاج حاجه
خالد لا يبنتي ربنا يسعدك
فارس اتضايق جدا من تجاهل ريماس ليه وعرف انو هيه زعلانه منو ونفخ بضيق
ريماس خرجت متجهه الي غرفه جودي اوقفها صوت فارس
فارس :ريماس
ريماس بصت له نعم يا فارس
فارس انا اسف
ريماس برفع حاجب علي اي
فارس عشان اتعصبت عليكي ف المستشفى اكيد مكنتش اقصد
ريماس بابتسامه عادي يا فارس انا مزعلتش انا اصلا اتعودت
فارس تقصدي اي
ريماس زي ما فهمت يا فارس انا تَاتعودت منك علي كده كل اما تكون متعصب هاجي عندك عشان تطلعو عليا
فارس ريماس انا مكنتش اقصد بجد
ريماس خلاص يا فارس مش وقته عن اذنك اشوف جودي..
فارس رجع الريسبشن تاني وقعد مع اياد واياد كان بيتعامل معاه طبيعي خالص
____
ريماس طلعت عند جودي كانت نايمه راحت ملست علي شعرها بحزن واردفت ربنا يعديها علي خير يا رب وخرجت الي خارج الغرفه
انتصار كانت خارجه بحزن من غرفه نهي قابلتها ريماس
ريماس ماما
انتصار ازيك يا حبيبتي عامله ايه ومديحه عامله اي
ريماس الحمد لله يا ماما.. طنط نهي عامله اي
انتصار بحزن شديد ودموعها ف عنيها احنا ف بلوه كبيره يبنتي نهي دخلت ف صدمه وصوتها راح ولا بتتكلم ولا بتتحرك خالص عايشه زي مش عايشه.
ريماس بحزن طب ما نعرضها على احسن الدكاتره الطب اتطور واكيد في علاج
انتصار الخبر يعيني كان صعب اوي علي الكل. الجو بس يهدي ونعالها حتي لو بره
ريماس باذن الله كلو هيبقي تمام
انتصار يا رب يبنتي يا رب.. شوفتي جودي
ريماس اه نايمه..
_____بعد مرور 15 يوم
يوم محاكمه هاني
الكل كان ف المحكمه ما عدا نهي عشان حالتها.. وهاني كمان كلن حاطط وشو ف الارض من الخجل جودي راحت له وبدموع بابا
هاني انا اسف يبنتي
جودي طب لييه ليه تدخل ف الطريق ده ليه تكون سبب ف دمار حياه ناس
القاضي جه والكل قعد ف صمت
وبعد الادله والشهود تم الحكم علي هاني محمود الدسوقي بما يلي..
السجن المؤبد مع الاعمال الشاقه
عياط وذهول وصدمه حلت المكان
هاني قبل ما العساكر ياخدوه بص لجودي سامحيني يا بنتي والله ندمان سامحيني اني مش مخليكي تفتخري بيا بين الناس
جودي ببكاء مسمحاك يا بابا والله مسمحاك
هاني بص علي خالد انا اسف يا اخويا انت كنت بتنهي الاعداء ونا كنت بربيهم
خالد ربنا يسامحك يا هاني رينا يسامحك
العسكري اخد هاني ومشيو عشان يوده السجن
جودي فضلت تعيط وفارس اخدها وراحد الفيلا مع ريماس وخالد واياد
_____
عدي اسبوع
الكل علي الفطار فون خالد رن
خالد الو
المتصل ____
خالد سكت ومتكلمش ودموعه نزلت وقفل السكه
فارس فيه اي يابابا
خالد مكنش قادر يطلع صوته
ريماس بابا انت قلقتنا مالك.
فارس بابا فيه اي
خالد هاني
جودي بخوف بب. بابا مالو
خالد هاني ان انتحر
جودي بصويت اييييي
ريماس حست ان قلبها وقف
فارس قام بسرعه من علي الكرسي ازاي واي اللي حصل
انتصار شهقت وحطت ايديها علي بوقها وفضلت تعيط
جودي اغمي عليها
فارس جري عليها وشالها وحطها علي الكنبه وفوقوها
جودى ببكاء هستيري ب با بابا.. باباااا.. اتا عايزه باباا والنبي
ريماس بعياط اهدي يا حبيبتي امر ربنا
جودي بتوهان بابا عايش انا متاكده بابا عايش
خالد ششش اهدي يبنتي ده عمرو
جودي خدني ليه والنبي يا عمو خدني ليه والنبي
خالد اومأ بنغم والدموع في عينه واخذ فارس وجودي متجها الي المشرحه..
_____
ريماس رنت علي اياد بلغته
اياد عرف ناصر وكان جو البيت في غايه الحزن والكآبه..
___في المشرحه طلعو جثه هاني جودي جريت عليه وحضنته وفضلت تعيط جامد
جودي ببكاء بهستيريه والنبي ماتسيبني يابابا متسبنيش لوحدي والنبي.. بابا بص انا والله مسمحاك ارجع بقي.. ارجع ارجوك.. وزاد نحيبها انا محتاجاك ارجع.. واكملت بغضب انت ليه اناني هاا ليه وانت عايش مكنتش مهتم بيا والوقتي بتبعد عني للابد لييه للدرجادي بتكرهني.. واكملت بعياط بابا ارجوك انا مقدرش من غيرك.. بابا رد عليا باباااااااااا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشق الفارس" اضغط على اسم الرواية