رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الثالث 3 - بقلم فاطمة الزهراء أشرف
رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الثالث
في صباح يوم جديد
مريم صحيت اخدت شاور لبست الاسدال وصليت ( مريم مش محجبه بس بتصلي )
وخلست صلاة ودخلت تشوفوا صحي وال لا
ووقفت أتأمل فيه
مريم لنفسها : مين ال كان بيضرب عليه نار بس اكيد دا ظابط بس ايه الجمال دا
........اممم
مريم وقد انتبهت له: خليك متقمش
.......أنا فين وانتي مين
مريم خافت تقول اسمها : انت في بيتي
...... إنتي إسمك أيه
مريم: أنا اسمي أسماء
انت عامل ايه دلوقت
.......كويس وحاول يقوم بس مقدرش مريم طلعت تجري تسندو وصلحتلو المخده
مريم جابت الدوه وعطتلوا
......ايه ده
مريم : مسكن ودا مضاد حيوي
......مش عاوز
وقام واقف مريم حاولت تسندوا بس هو رفض وهو داخل خد شور وخرج لقي بجاما رجالي لبسها
مريم بعد ماهو دخل الحمام جابت بجاما بابها وحطتها على السرير وخرجت عملت الاكل ووقفت خبتت على الباب وشويه وسمعت صوته
.......اتفضل
مريم : أنا جبتلك الفطار وحطت الفطار
فطار واخد الدوه ونام مريم خرجت لبسه وراحت أشتري شويه حاجة للبيت وراحت تجيب دوا وهي راجعه البيت
.... إنتي ي انسه
مريم وهي بتبص وراها وشافت شخص ببدله عمل سوده ودي نفس اللبس ال كان لبسينوا الحرس ال ضربوا نار على الشخص اللي سعدتوا
..... ي انسه
مريم وقد فاقت : أيوه
...... الفلوس وقعت منك
مريم وهي بتشتم نفسها : ميرسي
ومشيت خطوتين
.....ي انسه
مريم وقفت بس خافت: أيوه
......مشفتيش شخص هنا امبارح كان بيجري
مريم حاولت كتير تخفي خوفها: لا
ومشيت بسرعه وبعد شويه بصت لقتوا ركب سيارة ومشي طلعت تجري على البيت ودخلت وقفلت الباب
......كنتي فين
مريم وقد اتخضت : ك ك كنت بجيب الدوه
.....وهو بيتامل الخوف اللي ظهر على وشها: إنتي خايفه كده ليه
مريم بتوتر وخوف : ا ا صل في واحد كان بيسال عليك
.......اممم وأنتي قلتي ايه
مريم: قلتلو مشفتوش
ودخل الاوضه وسابها خايفه
مريم بصوت واطي: ودا اسمه ايه
ودخلت المطبخ حطت الطلبات وخبتت على الباب
.......اتفضلي
مريم: ممكن اتكلم معاك شوي
.......أيوه
مريم: إنتي اسمك اي
.....الشي.. أنا أسمي جاسر
مريم: واللي كانوا بيضربو نار دول مين وعايزين منك اي
جاسر : إنتي شايفه اي
مريم: أنا امم شايفه إن دول مجرمين وانت ظابط صح دا اكيد
جاسر ببرود: فين التلفون بتاعي
مريم قامت جابتو: اهو وسابتوا وخرجت
جاسر اتصل بتلفون وبعد دقايق اتفتح الخط أجاب ببرود: أنا في منطقة شبه مهجورة أنا أعد في البيت في المنطقة دي
.........
جاسر ببرود: ادامك يوم وتكون أقدامي
وقفل التلفون من غير ميجيلوا رد الطرف التانى
فلاش باك 🖤
جاسر خرج من المطار ودخل السياره ووصلتلوا رساله على التلفون ( نورت مصر يا شيطان ) ابتسم بشر وراح على الفيلا دخل وشاف الحرس والخدمين واقفين خايفين جدا
طلع اخد شاور ونزل وتلفون رن
المجهول : عامل اي يا شيطان
جاسر ببرود: احسن منك
المجهول : منور مصر يا شيطان بس مش هسكت على ال عملتوا وأنت اللي بدأت ال لعب معايا
جاسر ببرود: اممم بس متنساش ان اللي بيلعب مع الشيطان بيبقي مسيروا الموت
المجهول بضحك :ههههههه اموت أنت اللي هتموت وانت اللي أخدت الخطوره الأول دا دوري في اللعب
جاسر بجمود: وأنا موفق على العب معاك واقفل التلفون واخد المسدس وخرج من الفيلا واخد عربيته وراح مطعم طلب قهوة ودقيقتين وخرج
جاسر خرج من المطعم من غير حرس وسياق السياره وفجأة يأتي ٤سيارات اتنين مشينا وره واحده على اليمين وواحد على الشمال وعاملين يضربوا نار عليه وهو فتح ازاز العربيه وفضل يضرب نار ويسوق لحد ما العربية اللي على اليمين والشمال انفجرت وضرب علي العربيه واتقلبت واللي كانت وراه ضربت علي العربيه بتاعه جاسر وهو نطت من السياره قبل متتقلب واستخبه في آلات وعمال يرقب ويضرب لحد مشاف مريم
نهاية الفلاش باك 🖤
بخ 😂 مين اللي كان بيكلم جاسر؟ و مريم هتعمل ايه
كل دا هنعرفوا في البارت الرابع
يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الرابع اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ملكه قلب الشيطان " اضغط على اسم الرواية