رواية احفاد العزايزي البارت الثالث 3 بقلم رنا احمد
رواية احفاد العزايزي الفصل الثالث 3
في شركه صقر ..
بدر بغضب/ايه التهريج ده ي ابوي .
صقر بهمس وغضب شديد /اقعد واحترام نفسك احسالك فيه ايه عاد هتفضحنا قدام الناس .
بدر بحده وتوعد وهو يجلس /حاضر ي ابوي أما نشوف اخرتها .
صقر بغمزه وخبث /اقعدي ي ساره .
ساره ب بابتسامه وعمليه /حاضر ي صقر بيه .
أحدا العملاء بإعجاب /واه عاد بنات الصعيد عاد حلوين كده بحيك علي مواظفينك ي صقر ..
بدر بغضب /الهم طولك ي روح .
صقر بقلق من بدر /ياريت تخلينا في الشغل ي مصطفي بيه .
ساره بعمليه وتفوق /المشروع ده بجد هيتكلف كتير بس برضه عائده المادي عيبقا كبير انا متوقعه كده .
بدر بسخريه وهمس /والله وبقيتي تفهمي في حاجه ي بنت جاسر .
صقر بجديه /ساره عايز دراسه جدوى المشروع ده بالجنيه فاهمه .
ساره بابتسامه /حاضر ي صقر .
صقر بعمليه /اتفضلوا ي جماعه نراجع بقيت المشروع في المكتب التاني اتفضلوا .
بدر بغضب وتوعد /قسما بالله ي بت جاسر لوريكي بتحدديني ايه الي جابك هنه .
ساره باستفزاز /عمي صقر هو الي صمم وانا طبعا وافقت ورأيك مالوش لازمه واصل بعد رأيه .
بدر بغضب /انتي فاكره اني هسكت علي الي بيحصل ده بس نروحوا من هنه ليلتك معايا هتبقا سوداء .
عز بابتسامه /واه عاد ليه سودا كده ي بدر .
بدر /اهلا ي عز ي اخوي اتفضل .
عز بابتسامه /كيفك ي ساره .
ساره بابتسامه /كيفك انت ي عز ايه عاد مش ناوي تتجوز بقا وتفرحنا كده .
بدر بغيظ /واد ي عز سيبك من الحديد الماسخ ده انا عندك حق يلا جواز بلا هم .
ساره بغيظ /عندك حق ي عز ده هم وقرف .
بدر بغيظ /ده خنقه ومر .
عز باستغراب /واه عاد بس بس استكوا انتوا الاتنين ده انتوا شكلكم الدنيا بيناتكم واقعه .
ساره بغضب /عن اذنك ي عز ورايا شغل .
عز باستفسار /فيه ايه ي ابني مالكم كده .
بدر يزهق /تعال نقعد تعال نقعد .
عز /اديني قاعدت مالكم عاد ..
بدر بتنهيده /هقولك .
في قصر العزايزي ❤️.
في جناح رحمه وشاكر .
غرفه بسنت ونيره ...
بسنت بدموع وصراخ /ي اما حرام عليكي حرام عليكي .
رحمه بغضب وهي تمسكها من شعرها/حرمت عليكي عيشتك ي بعيده بقا كده ملكيش كاسر تسيبي ابن خالك كده ي بنت الجزمه .
نيره بطيبه /حرام عليكي ي أما هتموت في يدك كده .
رحمه بغضب /تموت ولا تغور في داهيه قبل ماتدمر علاقتي باخويا .
بسنت بصراخ /هو ده كل الي همك عاد وانا مش بتك ويهمك سعادتي .
رحمه بحده /سعادتك كانت مع ريان الي بيعشقك من وانتي صغيره بس انتي الي متفرعنه ومش همك حاجه واصل .
نيره بطيبه /اهدي ي أما اهدي هتتعبي كده .
رحمه بتوعد /ماشي ي بسنت ماشي .
نيره بعتاب /عجبك كده الي عملتيه عجبك .
بسنت ب غيظ /انتي هتفضلي هبله وعلي نياتك كده بقولك هيتقدملي ابن سفير تقوليلي ريان .
نيره بعشق /انتي محبتيش ريان اصلا ي بسنت وإلا مكنتيش تتضحي بيه بسهوله كده الي بيعشق صوح بيتمنا يعيش مع حبيبه العمر كله .
بسنت بسخرية /زي عشقك ل عز كده عايز تقنعيني انك ممكن توافقي تتجوزي عز بكل بلاويه ده .
نيره ب عشق /طبعا ده انا اتمنا لاني بعشقه وبموت فيه كمان وهغيره عز محتاج الي يقف جنبه .
بسنت بضيق /بس برضك عندي حق في الي عملته .
نيره بابتسامه /لا يبست مش صوح واصل بصي كده ل خالي صقر وخاله روح خاله روح كانت مجرد بنت غلبانه بتبيع الدره المشويه في الشارع ووقع في حبها صقر العزايزي بنفسه واتحدا العالم كله واتجوزها لانه بيحبها عرفتي بقا انك عمرك محبتي ريان اتجوزي نديم ي بسنت وحققي الي انتي عايزاه بس عمرك مهتلاقي حب زي ريان واصل ...
في وزاره الداخليه ...
اللواء حسن /اهلا اهلا بالابطال .
سيف بابتسامه /اهلا بيك ي افندم .
علي بحماس /مهمه جديده مش كده ي افندم .
حسن بعمليه /كده ي علي مهمه في ايطاليا مجموعه من تجار المخدرات نشاطهم هناك وعايزين يصدروا ل مصر النشاط كبير ودي مهمتكم ي رجاله انكم تسافروا وتجيبوا العيال دي .
سيف وعلي /تمام سعادتك .
في منزل عثمان ...
شاهنده بتمني /ربنا يكرمكك ي رامي ابني ي يارب ..
علاء بتنهيده /كان نفسي أعيشكم احسن من كده بس النصيب بقا .
رامي /سلاموا عليكم .
علاء/عليكم السلام خلصت الشغل .
رامي /ايوه ي أبا ومسافر بكره القاهره علشان ابدا في شقه جديده .
شاهنده بقلق/وليه القاهره ي عني ماكيد الشغل هنا كتير وانشاء الله ياجي شغل تاني .
رامي /ياما ده شغل عند ناس علوي مكسبها كبير جوي جوي .
علاء /ربنا معاك ي ضنايا ..
في أحدا الكافيهات الفاخمه ..
ادم بابتسامه /فرصه غريبه فعلا .
رنا بابتسامه /فعلا أننا نكون كمان في كليه واحده .
ادم بحزن /بصراحه كان نفسي ادخل طب بس الظروف بقا ..
رنا بارتياح /هي الاعاقه دي مش من ساعه ماتولدت .
ادم بحزن ووجع/لا كنت في أولي ثانوي مع والدي ووالدتي وحصلت حادثة هما اتوفوا وانا فقدت بصري .
رنا بالم /انا اسفه بجد .
ادم بابتسامه /لا ابدا بالعكس انا بجد ارتاحتلك اوي بس قوليلي انتي زي دخلتي الكليه كده ده انا علشان ادخل خادت واسطه جامده علشان اقدر ادخل .
رنا بابتسامه /انا معايا الواسطه نفسها ي ابني بابا الدكتور قاسم نور الدين مدير الجامعه .
ادم بابتسامه /ايه ده بجد لا دانتي تعاملي معامله خاصه بقا .
رنا ببساطه /بالعكس انا بحاول علي قد ماقدر أن محدش ي عرف اني بنت مدير الجامعه علشان محدش بتعمل معايا باسلوب مصلحه .
ادم بإعجاب /انتي جميله اوي ي رنا .
رنا بخجل /شكرا اوي عن اذنك بقا لاني اتاخرت والسواق جيه برا .
ادم سريعا /هشوفك تأني .
رنا بابتسامه /اكيد مش خدنا ارقام بعض نتقابل في الجامعه انشاء الله عن اذنك .
من أمام ورشه ريان ..
كان يغلق ريان الباب ويستعد للرحيل في وقت متأخر من الليل .
زهره بدموع واستنجاد /ابوس يدك الحقني ابوس يدك.
ريان بقلق/ايه مالك اهدي متخافيش واصل .
أحدا الأشخاص ب سكر /سيبلنا البت دي واخلع انت ي اخ من هنه .
ريان بغضب /امشوا من هنه احسالكم .
أحدا الأشخاص وهو يرفع سكينه /ابعد احسالك .
زهره بدموع /يارب خليك معانا يارب .
ريان بغضب /غورورا من هنه بدل ماوديكم في ستين داهيه .
أحدا الأشخاص ب شر /لا بقا عاد يبقا انت الي اخترت.
ليضرب إحداهما ريان ب السكين ليسقط أرضاغارقا في دمائه لتصرخ زهره بدموع غزيره ليفروا هاربين ...
في قصر العزايزي ..
في الجنينه .
سيف /واه عاد عليكي ي ايمي هتفضلي تعيطي كده .
ايمي بدموع /متسافرش عاد ي سيف ابوس يدك انا مش مرتاحه واصل .
سيف ب عشق /ملكه قلبي ليه الدموع الي بتقتلني دي دي مهمه شغل ي روحي .
ايمي بدموع /خلاص عاد نتجوز قبل ماتسافر .
سيف بابتسامه /واه عاد عليكي نتجوزوا ايه عاد ده ايه علاقته ب سفري ..
ايمي بدموع غزيره /علاقته كبيره جوي ي سيف ومش هتسافر قبل منتجوزوا .
سيف ب حب وهو ينظر إلي عيناها ب قرب /حبيبه قلبي انا مبستحملش دموعك دي واصل ليقترب منها وهو يضع قبله حاره علي شفتيها لم يعلموا بمن يراهم ليتحدث بغضب شديد .
/ايه الي بيحصل ده ...
في فيلا قاسم وندا .
ندا بقلق /واه عاد عليكي ي رنا اتاخرتي كده ليه .
رنا بابتسامه ومرح /مالك ي ندوش مانا زي الفل اهو كنت في الكافيه بتاعي بقرا شويه بابا رجع .
قاسم وهو يحتضنها بحنان /ايوه رجعت ي قلب ابوكي عامله ايه .
ندا بارتباك /الحمد لله ي بابا بس ليا عندك طلب صغير .
قاسم ب حنان /اميره قلبي تامر علطول .
ندا بارتباك /فيه طالب قدي اسمه ادم عبد السلام كفيف زي من فضل حضرتك تخلي الدكاتره تاخد بالها منه شوي .
قاسم بابتسامه /وده عرفتيه منين .
رنابمرح /لا ي كبير دي حكايه طويله لما انام هحكيها سلام ي ماما .
ندا ب قلق /سلام ي قلب ماما مالك ي قاسم شكلك قلقان .
قاسم بتفكير /من حقي اقلق ي ندا دي بنتنا وانا خايف أنه يكون حد ممكن يحاول يستغل الي رنا فيه لازم اعرف كل حاجه عن الشاب ده ..
في شركه العزايزي .
عز بتعب /اظن كفايه كده خلصت معاك الشغل كله حتي الشركه بتاعتي مروحتهاش النهارده واصل .
بدر بابتسامه /شكرا جوي ي اخوي .
صقر بابتسامه /اهلا بيك ي عز ي ولدي .
عز بابتسامه /اهلا ي عمي صقر .
شاكر بابتسامه /منور الشركه كلها ي عز .
بدر بابتسامه /الصراحه ي ابوي عز عمل معايا احلا وأجب النهارده .
عصام بابتسامه /سلاموا عليكم .
الجميع /عليكم السلام .
شاكر بابتسامه /بصراحه ي عصام ي اخوي عز ابنك ده مفيش منيه واصل مشاء الله عليه ده الشغل ده كنا بنقعد فيه شهور .
عز بابتسامه /واه عاد محصلش حاجه ل كل ده ي جماعه .
عصام بخبث /ي عني أكده ليه حق يطلب طلبه عاد .
صقر بابتسامه خبيثه/واه عاد ي اخوي ده عز يأمر .
عز بقلق/خبر ايه ده ي ابوي .
عصام بمكر /واه عاد ي عز انت هتتكسف من أهلك ولا ايه اصل عز طالب يد نيره بتك ي شاكر .
عز بفزع /ايييه .
شاكر بابتسامه /واه عاد ي عصام هو انا هلاقي احسن من عز فين ل بتي .
بدر بابتسامه /مبروك ي اخوي مبروك .
عز بهمس وغيظ /ماشي ي أبا ماشي ....
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احفاد العزايزي" اضغط على أسم الرواية