Ads by Google X

اسكريبت زوجة بالاكراه البارت الثالث 3 بقلم سولييه نصار

الصفحة الرئيسية

 اسكريبت زوجة بالاكراه البارت الثالث 3 بقلم سولييه نصار

اسكريبت زوجة بالاكراه كامل

رواية زوجة بالاكراه الفصل الثالث 3

-لو وافقت علي جوازي من جوزك يبقي ليا شروط
قولتها وانا بمسح دموعي ...ابتسمت وقالت:
-قولي شروطك
- ابني اللي هخلفه  هيعيش معايا

ضحكت مريم وقالت:
-ومش عايزة جوزي علي البيعة كمان ؟!انتي بتستهبلي يا روح امك ؟!!
-مريم 
-بلا مريم بلا قرف ...انتي عايزة تبوظي اللي هعمله عشان عواطف غبية ...ابنك ده هيكون ابني....لانه هيكون السبب اني اورث ملايين ...انا مس هضيع الملايين دي !!!
-يبقي خلاص يا مريم انسي.
ولسه هقوم مسكت ايدي وقالت :

-استني بس يا هبلة انتي  
زقيت ايدها وقولت :
-انتي مجنونة يا ست انتي...طيب انتي قلبك حجر انا لا ابني مش هيبعد عني 
-هديكي مليون ونص 
-حتي لو مليار مقبلش اني اسيبلك جزء مني 
ولسه همشي تاني مسكت ايدي وقالت بعصبية:

-خلاص مش هبعدك عن ابنك بس تعيشي معانا بعد ما تولديه ويطلقك جوزي
-وأعيش بصفتي ايه 
-دادة تربيه ...انا طبعا مش هتحمل زن العيال ولو عايزة تجيبي ابنك التاني جيبيه واهو شغلانة وفلوس وسكن وخلي الغلابة تأكل 
قهرني تكبرها عليا ....بس معنديش حل تاني للاسف 
-موافقة !
-تمام كتب الكتاب بعد يومين.
-بس 
- من غير بس يا آية انتي وافقتي يبقي خلاص 

 
مرت اليومين بسرعة ...مريم شرطت ان كتب الكتاب يكون بسيط جدا وبالفعل زياد نفذ طلبها ...باين انه بيحبها اووي ....احيانا كتير بيشفق عليا لانه وقع في ايد مريم ...هزيت راسي وانا يخرج الأفكار دي وقولت في نفسي :
-وانتي مالك يا آية انتي جاية عشان حاجة معينة وخلاص ....متنسيش انتي هنا عشان ترجعي ابنك بس ملكيش دعوة بأي حاجة تاني ...
جه المأذون وكتبنا الكتاب
بعد ما خلص ابتسمت مريم وقالت :
-يالا يا عرسان علي اوضتكم 
بصتلها بصدمة ...معقول مش غيرانة علي جوزها ؟!!!معقول مفيش اي حزن أو ندم وهي بتقول كده ....هزقت نفسي مرة تانية وانا بقول في نفسي.:
-وانتي مال اهلك انتي ملكيش دعوة 
مسك زياد ايدي فاترعش جسمي وطلع بيا علي الأوضة .....خوفت جدا وفكرت اتراجع بس افتكرت كريم وقررت اكمل في الخطة زي ما هي 

 
مرت الايام والاسابيع مع زياد ومريم...زياد غير مريم ...زياد انسان محترم ولطيف معايا ...بيعاملني بإحترام وبيسمع مشاكلي ....بدأت اميل ليه للاسف ....وكل يوم كنت بلوم نفسي وبحاول ابعده عن تفكيري بس بفشل ....مفيش حد عاملني بإحترام قبل كده ...دايما كنت البنت المنحوسة والزوجة المنبوذة لكن مع زياد كنت بحس بيشوفني كأنسانة ليها حق زي اي انسانة في الدنيا دي ....
جه اليوم واللي اكتشفت فيه اني حامل ...مريم طارت كن الفرحة ...اول مرة اشوفها فرحانة كده ....دخلنا البيت زغرطت وحضنتني وهي بتقول :
- انتي حققتي اهم حلم في حياتي الثروة خلاص هتكون لينا هنصرف براحتنا...
مسكت ايد زياد وقالت:
-كده مفيش عائق ولا حجة لجدك خليه ينقل الثروة دلوقتي
بصلها زياد وهو متضايق ...طلعت انا علي اوضتي وسيبتهم شوية 

 
-زياد امتي هتقوله ...ايه رايك نتصل بيه دلوقتي 
- هو ده اللي همك الفلوس
-اومال ايه هيهمني غيرها ...احنا من غير فلوس منسواش
-والحب والمودة ؟!مش مهمين
-حبيبي متبقاش درامي الحب ده حلو في الروايات في الافلام لكن في الواقع الفلوس هي اللي بتحكم ...انت معاك فلوس الناس هتبصلك ...مش معاك هيبقي ملكش لازمة
-مريم انتي اتجوزتيني ليه ؟!
-عشان انت محترم ...مركزك كويس هتعرف تعيشني
-ولو مكنش معايا فلوس كنت هتتجوزيني؟
-لا طبعا يا بيبي عايزني اشحت معاك يعني 
- انتي بتحبيني يا مريم 
-اه طبعا ايه السخافة دي 
-تقبلي تعيشي معايا من غير ثروة جدي....انا مش عايز الثروة هخليه يتبرع بيها
- انت اتجننت صح ؟!
-يبقي أنتي مش بتحبيني !
-اووف بطل سخافة 
قعد.زياد يهزها وقال:
- انتي عمرك ما حبتيني...عمرك صح 
زقته وزعقت :
-ايوة انا مش بحبك ...مش بحبك واتجوزتك عشان فلوسك!!!

يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent