رواية حكاية عاشقين البارت الثالث 3 بقلم دهب مبروك
رواية حكاية عاشقين الفصل الثالث 3
الاتنين بصوا لبعض بصدمه!!
ملك بصدمه....انتا تبقاا زياد!!
زياد... بصلها بصدمه وكذا شعور امتلك منوه وبدون وعي...وحشتيني
ملك... الدموع اتجمعت في عنيها ونزلت بسرعه
زياد...راح وراها بس ملحقهاش
ملك..... في طريقه للجامعه
ملك في نفسها... ياها يملك بعد حب ٧سنين خطب غيرك ومش بيحبك وانتي زي المغفله مفكره انوا بيحبك وجايه من الامارات رسمه احلامك وحياتك معاه وضحكت من وجعها
زياد...في نفسه.... هي ليه كانت هتعيط معقول تكون مش بتحبني علي راي حسام بس انا شفتها فين قبل كداا!!اي ده تبقاا صحابه نرمين يالهووووي ده حضرت خطوبتي!!
*******************
في شركه الصفا للمعمار "
صفاء ... دخله من باب الشركه خبطت في
_هو انتي مش تحسيبي لا مش معقول انتي!!
صفاء...لا انتا مش معقول يامحاسن الصدف
_بس للاسف محاسن ماتت هههههه
صفاء... دمك يلطش والله علفكره ومشيت
_يخريبتك يشيخه هي الحلاوه عايزه منك اي بس وكمل مشي
صفاء... في نفسها كان يوم حبك اجمل صدفه وابتسمت
حسام للسكرتيره... اي البنات دي كل واحده جايه مفكره نفسها جايه شارع محمد علي
السكرتيره... والله حصل يفندم بس في بنت براا اخيره واضح انها غيرهم خالص
حسام.... دخليها لما نشوف
السكرتيره خرجت
السكرتيره.... اتفضلي ياانسه
صفاء... تمام وخبطت علي الباب، وحسام اذن لها بالدخول....
صفاء... دخلت وماشيه بطيئ
حسام....اشتغلتي قبل كداا
صفاء... لا
حسام.... فين السيفي في ولف وشه لي صفاء وبصلها وقال انتي برضوا
صفاء... والله انا برضوا بقول الصوت مش غريب عليا طلعت انت
حسام بجديه... هاتي السيفي يأنسه
صفاء.... اتفضل وفي نفسها يارب متقبل يارب
حسام... اتفضلي تيجي من بكراا علي مكتبك الساعه ٨ الصبح ومتتأخريش
صفاء... بتتكلم بجد والله
حسام... هكون بهزر معاكي يعني
صفاء... لا ده انتا قفوش اووي بقاا في الشغل امال اي محاسن ماتت
حسام بيكتم ضحكته... اخرجي برااا وتيجي من بكراا
صفاء... خرجت
حسام... ضحك بصوت عالي
صفاء... فتحت الباب براحه ودخلت دماغها وقالت صوتك يحمااااااار وقفلت الباب وهوبا اختفت من قدام الشركه نهائي
حسام... حمااااار والله لهتشوفي يصفاء هخليكي تقولي حقي برقبتي وكمل شغل
*******************
في الجامعه...
ملك... ماشيه خبطت في
جاسم... مش تحسبي
ملك.. اسفه مكنتش اقصد ومشيت
جاسم...بصلها وكمل مشي
كان وقت المحاضره هيبدأ في دخلت القاعه
ملك...دخلت القاعه وبعديها بخمس دقايق
جاسم...دخل القاعه
جاسم.... انا دكتور جاسم هدرسلكم ماده **** انا مش هشرح انهرضه هنتعرف علي بعض ووكدا
الطلاب بدأوه يعرفوا نفسهم وجي الدور علي ملك
ملك.... انا ملك
جاسم في نفسه.... قصدك ملاك نازل من السما وابتسم
بنت قاعده جمب ملك اسمها ندي
ندي... الظاهر ان الدكتور معجب بيكي يقمر مشفتبش كان بيبصلك ازاي
ملك بابتسامه ... ونبي اسكتي
وخلص وقت المحاضره
*****************
في كافيه الجامعه...
ملك... قاعده سرحانه
ندي... جت وقعدت وقالت ممكن نبقاا اصحاب انا معنديش صحاب والظاهر انتي كمان فا اي رايك
ملك...بابتسامه موافقه بس رغايه اووي
ندي... ها يستي عايزه اعرف مالك عينكي فيها حزن كبير اوووي
ملك... كنت زي اي بنت عاديه وكان عندي ابن الجيران كنا اصحاب ونروح وناكل سواا ونشارك كل تفصيل حياتنا سوااا لحد ما في يوم بابا قال اننا هنسافر الامارات علشان شغلوه وسفارنا رجعت لقيت ابن الجيران اللي اكتر شخص حبيتوه وفضلت السبع سنين اللي قعدتهم هناك احب في وابني احلامي عليه بس للاسف مكنتش اتخيل ان كل احلامي دي بح،هو مش بيحبني زي ما انا بحبوه راح خطب وللاسف حضرتوه خطبوته صحبتي وبكل بساطه شفتوه انهرضه صدفه ويقولي ببساطه كدااا وحشتيني
ندي.... ومين فينا منجرحش من الحب،الحب بقاا عباره عن وجع قلب،انا دوقت من وجع الحب ده من سنه مش هكدب واقولك نسيت لاني منستش عارفه انا بقاا اكتر شخص حبيتوه شفت خينتوا ليه بعيني فشكلت خطوبتي منوه وهو مدافعش حتي عن نفسوه ومبرريش خينتوه، بس لسه قلبي بينبض بحبوه،و سايب جوايا شرخ
ملك.... ياها ده الكل مجريح بقاا
قعدوا اتكلموا شويه وعرفوا حجات عن بعض اكتر وخدوا ارقام بعض كمان
*****************
عند ملك وصفاء...
صفاء.... في المطبخ بتعمل اكل
ملك... وهي داخله من الباب الله علي الروايح الحلوه
صفاء...من المطبخ.... اماااال ده اقل حاجه عندي
ملك.. دخلتلها
صفاء... بصتلها وقالت انا بفهمك لما ابص في في عينك مالك
ملك... شفت زياد الصبح كان طالع من شقتوه
صفاء... بجد وبغمز ايوو بقااا
ملك... بس يبقاا زياد خطيب نرمين فاهمه كميه الوجع اللي في الموضوع
فون ملك رن وكان نرمين....
نرمين... لوكاااااااااا
ملك... وداني اتخرمت
نرمين.... لا ميصحش عيب يفوزييييي
ملك... عامله اي ينرمين
نرمين...تمام الحمد لله
ملك... دايما يحبيبتي
نرمين.... بقولك اي ساعه والبسي وتعالي ناكل براا انا وانتي اي رايك
ملك.... لا مينفعش
الباب خبط.....
صفاء.... احممم انت زياد!
زياد.... اها انا ودخل من غير استأذن
ملك بوجع ... هههههههه والله ينرمين انتي تحفه ضحكتني في عز ماانا موجوعه
نرمين... زياد برضوا
ملك.... هو في غير زياد واجع قلبي
زياد.... فتح الباب علي ملك
ملك... اي يصفا.. وعملت الفون ميو وبصدمه اي زياد انت حمااار اذاي تفتح الباب عليا كداااا
زياد.... حمااااار انتي اتجننتي يملك
ملك.... اتفضل من غير مطرود
ومسكت فونها وقفلت في وش نرمين ....
زياد.... ملك انا عايز اتكلم معاكي لو سمحت
ملك... بدون وعي وبزعيق وصوت عالي ودموع وانا مش هتكلم معاك انا عماله ٧ سنين احب فيك وانتا رايح تخطب نرمين ها عايز تتكلم في اي في انك مش بتحبني وانا قلبي ابن ستين جزمه انوا حبك بتمتي بجد مكنونش رجعت هنا انا خلاص بقت ملك بلا روح وانت السبب اخرج من هنا وابعد عني بقاا اخررررررررج
زياد... بس زياد من غير ملك مينفعش يعيش
ملك بدموع... بس انتي خطبت اكتر صحبه بحبها في حياتي روح اتجوزها وعيشوا حياتكم ابعد عني ارجوك
زياد.... عايزني اتجوز نرمين وانا بحبك
ملك بجمود.... اها لانها بتحبك وانا مقدرش اشوفها مكسوره وانا متقدملي عريس وهوافق لا ومش كداا كمان هعزمك يا استاذ زياد!!
يتبع الفصل الرابع والأخير اضغط هنا