رواية عشقت صوتك البارت الثالث 3 بقلم لولو عوض
رواية عشقت صوتك الفصل الثالث 3
سوسن.. اهدي يا بنتي انا اللي بكلمك
الاء.. ميين
سوسن.. انا ام احمد
الاء.. اهلا بيكي حضرتك عايزه اي
سوسن.. انا عايزه اتعرف عليكي
الاء.. لي بقا
سوسن.. قوليلي الأول انت مخطوبه
الاء بسرعه.. اه
سوسن بخبث.. يعني انت مخطوبه يا الاء
الاء.. ايوه يا طنط
سوسن.. طيب انا اسفه على الازعاج
الاء.. ولا يهمك
الاء قفلت مع سوسن وهي مستغربه من نفسها هي لي قالت انها مخطوبه
ملك.. انت بتكلمي نفسك
الاء.. هحكيلك بعدين يلا نكمل
ملك والاء وسلمى كملو السهره بتاعتهم وكله روح على بيته
الاء معرفتش تنام من التفكير.. هي لي مامته كلمتني بتسأل انت مخطوبه ولا لاء ولي اصلا تكلمني انا
انا هتجنن
تاني يوم
سميره.. اصحى يا الاء عايزاكي في موضوع مهم
الاء بنعاس.. نعم يا ماما
سميره.. جايلك عريس
الاء.. يعني ده موضوع يتقال على الصبح كده
سميره.. امال يتقال أمته
الاء.. المهم مين تعيس الحظ المره دي
سميره.. الصراحه انا معرفهوش
المهم جهزي نفسك بكره هو هيجي وأهله
الاء.. خلاص يا ماما هكلم صحابي يجو عندي
سميره.. ماشي
تاني يوم بليل
ملك وسلمى في الاوضه بيجهزو الاء عشان تكون جميله
الاء الصراحه كانت قمر كانت لابسه دريس ابيض وفيه ورد بيبي بلو وخمار بيبي بلو كان عليها جميل جدا المهم الاء بقت جاهزه ومستنيه انهم
يندهو عليها
دخل العريس وأهله وابو الاء نده عليها
دخلت الاء وهي في ايدها صنيه العصير وباصه في الأرض
أحمد اول ما شفها فضل باصص ليها مبهور من جمالها وقد اي هي قمر بالحجاب مكنش متوقع انها تكون بالحلاوه دي فضل فاتح بقه بطريقه مضحكه اوي وهو مركز مع الاء
واميرة هتموت من الضحك من منظر اخوها ونفسها تعرف ردت فعل الاء لما تعرف ان احمد اخوها وان هو اللي بيرن عليها كل يوم ههههه
وأحمد كان خايف لترفضه بعد ما تعرف الحقيقه الاء اول مادخلت عينيها جت على أحمد قد اي هو كان وسيم اي ده اي ده ده لابس قميص ابيض وبنطلون ابيض وبلزر بيبي بلو هو عرف منين اني هلبس اللون ده هو في مخبرين هنا ولا اي بصت على أميرة اللي كانت كاتمه ضحكتها بالعافيه الاء بصتلها بنظره غضب أميرة خافت منها اوي
الاء كانت قعده بين أحمد واميرة
الاء.. انت يا غبيه مقلتيش لي أن العريس اخوكي
أميرة.. عملتهالك مفجاءه
الاء.. مفجاءه والله لوريكي يا أميرة
أميرة.. ابوس ايدك عدي اليوم على خير دا أحمد بيحبك
الاء.. وكمان اسمو أحمد طيب عشان خاطرك بس انا هرفضة عشان تعملي بعد كده مفجاءه
أحمد ولحد هنا مستحملش
أحمد بصوت عالي.. لا والنبي اوعي ترفضي
الكل اتصدم منه
ابو الاء.. انت تعرف الاء يا ابني
أحمد.. الصراحه اه يا عمي هي صاحبت أميرة اختي
في اللحظه دي الاء مسبتش شتيمه اللي وشتمتها لاميرة
ابو احمد.. نسيب العرسان لوحدهم شويه يا جماعه
فعلا أهل الاء وأهل أحمد طلعو الاء
سوسن.. انا عارفه يا بنتي انك هتكوني متلخبطه الوقتي بس والله أحمد بيحبك
أميرة..أحمد هيفهمك كل حاجه يا الاء
الاء.. دا انتو عاملين خطه عليا بقا
أحمد.. سيبونا لوحدنا شويه يا جماعه
سوسن واميرة طلعو
أحمد.. اقعدي واهدي وانا هفهمك كل حاجه
الاء قعدت جنبه
أحمد حكي كل حاجه وازاي هو أعجب بصوتها وازاي كان نفسه يعرفها ويشوفها وهو اللي قال لاميرة تقرب منك بس والله انا حبيبتك جدا
الاء ابتسمت على كلامه
أحمد.. ها اي رايك
الاء.. هقول رائيي لبابا وهو هيبلغك
أهل أحمد مشيو
الاء دخلت الاوضه كان فيها ملك بس
الاء.. سلمي راحت فين
ملك.. في البلكونه مع كريم اخوكي
الاء وفهمت كل حاجه لأنها تعرف ان كريم اخوها بيحب سلمي
ملك.. هااا احكي العريس حلو
الاء.. فاكره أميرة اللي عرفتك عليها
ملك.. اه فكراها
الاء. طلعت اخت أحمد
ملك.. طيب وانت زعلانه لي
الاء.. انا هفهمك كل حاجه
الاء حكت كل حاجه لملك
ملك معقول هو يعمل كده ده
الاء.. اه انا محتاره اوي
ملك.. بس والله شكله بيحبك
الاء.. اسكتي انت كمان هو اي اللي واحد يحب واحده مجرد بس سمعها بتغني
ملك.. صدقيني اللي يعمل كل اللي هو عمله ده يبقا بيحبك
**********
عند كريم وسلمى
كريم.. سلمي انا بحبك من زمان أوي ونفسي اكمل حياتي معاكي
سلمي لا رد
كريم.. ارجوكي ردي عليا والله بحبك ومستعد اروح لأهلك من بكره
دخلت عليهم الاء
الاء.. يا عبيطه بتفكري في أي الواد بيترجاكي
سلمي.. أي ده انت كمان عارفه
الاء.. طبعا
سلمي.. هتيجي تقابل بابا أمته
كريم.. أي ده بجد يعني انت موافقه
سلمي.. ايوة
الاء.. عين العقل يا سوسو يلا نطلع
كريم كان مبسوط اوي
**********
بعد اسبوع
أحمد.. هتجنن يا أميرة لسه لحايت الوقتي محدش كلمنا
أميرة.. معقول تكون رفضتك
أحمد.. انا خايف أوي
**********
ابو الاء.. الو
أحمد.. الو اذيك
ابو الاء .. كويس الاء موافقه
أحمد.. قول والنبي
ابو الاء.. والله بقولك موافقه ههههه
أحمد.. بجد والله موافقه ولا بتهزر
ابو الاء.. يا عم موافقه اروح اقول لها تغير رأيها
أحمد.. ابوس ايدك انا مصدقت
ابو الاء.. الخطوبه كمان شهر
أحمد.. والنبي متخلي كتب الكتاب مع الخطوبه احسن
ابو الاء.. أي ده دا انت واقع بقا ههههه
أحمد.. الصراحه اه
ابو الاء.. طيب اخد رائي العروسه
أحمد.. ماشي
بعد ما قفل
أحمد.. الاء واااافقت يا عااالم الاء وافقت يا ماااامااااا الاء وافقت يا ناس
أميرة... خلاص اخويا بقا مجنون الاء هههههه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشقت صوتك" اضغط على أسم الرواية