رواية نجمة الليل البارت الثالث 3 بقلم سلمى عاطف الجزء الثاني من نسمة الريان
رواية نجمة الليل الفصل الثالث 3
جاء الطبيب بعد وقت وبدأ في فحص نسمه والجميع حولها والقلق سيد الموقف وخصوصا ريان
انتهي الطبيب بعد بضع دقائق فسأله ريان بلهفه وقال :طمني يادكتور
الطبيب : صدمة عصبيه ارجو البعد عن التوتر واي حاجه تعصبها وتوفروا ليها الهدوء واهم حاجه النفسيه انا أديت ليها حقنه مهدئه دلوقتي مش هتقوم غير بكره بالشفاء أن شاء الله عن اذنكم
اوصل مراد الطبيب وعاد إليهم ..
مراد : هتعمل اي ياريان
ريان: مش هسكت هوصل للح*يوان ده ومش هسيبه
مراد : ان شاء الله بس لازم تبقى جمب نسمه هي محتاجاك دلوقتي
نظر إليها بحزن لقد وضع في موقف صعب من جهه ابنته ومن جهه حبيبته التي تتدهور حالتها يشعر انه كالجبل الذي يقارم الزلزال بكل مابه حتى لا ينهار ولا يبقي منه غير أثر....
نظر له الجمبع بحزن على حاله فأعطوا له مساحه وتركوه كي يهدأ ويفكر...
أمسك يديها وقبل جبينها وقال : اوعدك أن نجمه هتكون بينا قريب ومش هسمح للحزن ده يظهر على وشك تاني
نظر امامه وبدأ يفكر من عدوه الجديد أم انه يعرفه من الأساس ولكن للزمن دور في نسيان كهؤلاء أشخاص لكن من هو......
على الجانب الآخر
نجمه بصراخ : يانهار اسوددددد
وجدت الرصا*صه اخترقت كتفيه نظرت اليه بصدمه ولكن ليس هناك وقت للصدمه فهذا الوقت المناسب كي تهرب منه رفعت الس**لاح وضربت على الباب واتجهت له وفتحته وخرجت ولكنها توقفت حينما ونظرت اليه وجدته يقف وممسك يديه بألم وجالس على الكرسي بإهمال
كان هناك صراع في عقلها حتي استجابت لواجبها المهني وذهبت لتساعده
اقتربت منه ولكن في لمح البصر وجدته يمسكها من زراعها بشده ودفش رأسها بالحائط بقوه وبعدها فقدت الوعي ثم قال بفصحيح : لسه متعرفنيش هتندمي ندم كبير على الي عملتيه
نظر إليها بتشفي وعقله يدبر لها شيئ
وضع يديه على الجرح ثم خرج من الغرفه ليتدبر امره فهذه ليست المره الأولى يتعرض لإصابه فهو معتاد على ذلك ويعرف كيف يتصرف ولكن كانت اصابتها عميقه تشبه القطه الوديعه حينما تراها لكن عندما تغضب تحارب كالاسد راقت له كثيرا شراستها وبدأت تدلف الي تفكيره....
بعد ساعتين قامت نجمه وهي ممسكه راسها بألم وشعرت بأن رأسها تنزف
احتضنت ذاتها بضعف وقالت : يارب ساعدني يارب .....
اما على الجانب الآخر
عامر : هتعملي اي يارجاء
رجاء : هكشف الماضي وادمرهم بس لازم الاول نعوض الخساره لازم نستعطفهم عشان لو فضلنا كده هنفلش ودول مش هيجوا كده فلازم نلعب على حبلين من جهه تخلي جاسوسنا الي فش الشركه ياخد الورق الي محتاجينه ومن جهه هحاول اكسبهم في صفي وخصوصا سليم عشان ده هو الحل....
عامر : وانا معاكي المهم اعوض الي عمله يونس فيا خسرني نص أسهم الشركه وانا مش هسكت الا لما اربيه
ابتسمت بشر وقالت : متخافش هيحصل ولما يعرف الحقيقه كمان هيدمر كليا خلينا احنا بس نفكر كويس عشان نعرف نوصل لل احنا عاوزينه....
عوده لريان ونسمه
كان عاد سليم وإياد وعلموا ماحدث وكن جنونهم وبدأو ان يفكروا جيدا حتى يتوصلوا لهذا الشخص
ريان : خود بالك كويس يإاياد اكيد الشخص ده عامل فخ واحتمال كبير تكون في خطر فتح عينك كويس
إياد :متقلقش يابابا انا هتصرف وان شاء الله هوصل للح*يوان ده
واثناء حديثهم دق هاتف ريان نظر الي الهاتف وجده رقم مجهول فتحه فسمع صوت ابنته
ريان بلهفه نجمه نجمه انتي كويسه نجمه
لم تدم فرحته بسماع صوتها ففجاه سمعها تصرخ عاليا وفجأه انقطع الخط
ريان بزعرر:نجمااااااااه بنتييييي
باااااااس الفصل خلص عارفه انه قصير
- تابع فصول الرواية عبر الرابط التالي "رواية نجمة الليل" اضغط على اسم الرواية