Ads by Google X

رواية فقدان مؤقت الفصل الرابع 4 - بقلم سلمى أشرف

الصفحة الرئيسية

 رواية فقدان مؤقت الفصل الرابع 4 - بقلم سلمى أشرف

رواية فقدان مؤقت

رواية فقدان مؤقت الفصل الرابع


هادي بصدمة : انتي !! 
ليلي وهي بدأت تشوف كل حاجة قدامها نقط سودة : حسام ! 
وفجأة أغمي عليها و هادي لحقها قبل ما تقع وهو قلبه بيدق من الصدمه الغير متوقعة بالمرة . 
أيمن : انت تعرفها ؟ 
هادي : مش وقته ي ايمن هات مية بسرعة 
= اتفضل ي أستاذ كرسي اهو حطها هنا 
شالها هي بعد ما كان مسندها في حضنه وحطها علي الكرسي وهو ساندها عشان متقعش
وبدأ الناس اللي في المعرض يتلمو يطمنو عليها وأيمن جاب مية وعصاير 
خد هادي المية ورش بسيط علي وش ليلي ومفاقتش 
هادي :حد معاه برفيوم ؟
= اتفضل اهو 
خد البرفيوم ورش منه على ايديه وقربه منها تشمه وبدأت ليلي تفوق وفتحت عنيها وهي غير واعية اوي وباصة ل حسام بصدمه 
أيمن : احم خلاص ي جماعة فاقت الحمد لله اتفضلو انتم
ليلي بتوهان : أنت أز..
هادي : متتكلميش اهدي بس وارتاحي ولما تبقي كويسة نتكلم في كل حاجة 
ليلي : أخويا مستنيني تحت
هادي : عايزة تنزليله ؟
ليلي هزت راسها بايوة 
هادي : طيب افتحي فونك لحظة 
ليلي فتحت فونها وادتهوله خده منها وسجل رقمه عندها و رن عشان يسجل رقمها وبعدين أداها الفون 
هادي : سجلتلك رقمي وقت ما تبقي كويسة نتقابل ونتكلم تعالي هنزلك لأخوكي 
سندها هادي ونزلو ويزن كان واقف قدام العربية بتوتر ولمح ليلة جاية مع حد جري عليها 
يزن بقلق : مالك ي ليلي
هادي : احم تعبت شويه واغمي عليها 
يزن : طب تعالي نروح عشان ترتاحي شكرا لحضرتك
..
صحيت لقيت نفسها في اوضتها وبتبص في الساعة لقيتها 12 ونص حاولت تفتكر اللي حصلها امبارح وابتسمت أنها اخير لقيت حسام واطمنت أنه مسجل رقمه علي فونها .
ليلي : ده اكيد كلهم نايمين محدش هيسهر لحد نص الليل كده هقوم اشرب حاجة واكل حاجة خفيفة واجي اكلمه 
قامت ليلي فتحت الباب لقت النور بتاعة أوضة يزن مولع خبطت علي اوضته
يزن : ادخل 
ليلي : مساء الخير ي حبيبي 
يزن بابتسامه : السكر اخيرا صحي تعالي 
ليلي : مش عارفة أي النوم اللي نمته ده كله
يزن : طبيعي ي حبيبي انتي من وقت ما فوقتي في المستشفي ورجعتي علي البيت مبتناميش كويس .. قوليلي بقي أنا شاكك أن اللي شوفتيه ده حسام صح !! ما هو مفيش سبب أنه يغمي عليكي غير انك شوفتيه صح !! 
ليلي : أيوة هو اللي كان مسندني 
يزن بتركيز : ها وبعدين ؟ 
ليلي بكسوف : اداني رقمه عشان يعني نتكلم وكده 
يزن بغيظ : اممم وهتكلميه طبعا ؟ 
ليلي : مش واثق فيا ؟
يزن : ي حبيبتي واثق فيكي بس خايف عليكي منه
ليلي : يبقي متخفش وصدقني هحكيلك كل حاجة بالتفصيل الممل 
يزن : ماشي ي حبيبي كنتي رايحة فين 
ليلي : هعمل حاجة خفيفة اكلها واشرب حاجة 🌚
يزن : طب اعمليلي معاكي بقي 
ليلي بضحك : حاضر 
وباست خده وقامت للمطبخ
..
ليلي فضلت تدور علي اسمه علي فونها ملقتش اي رقم متسجل باسم حسام !!
ليلي بتوتر : ازاي ده وهو مأكد عليا أنه سجله !! هدور في الأسماء يمكن سجل الاسم غلط 
فضلت تدور لحد ما لقت رقم متسجل باسم " هادي " 
ليلي : هادي !!!! يعني مسموش حسام !!! وبعدين في اللغبطة دي أنا فرهدت من كتر التوهان ده 
دورت على الرقم في الواتساب لقيته فقررت تبعتله كانت متوترة بس استجمعت شجاعتها وبعتتله 
" مساء الخير أنا ليلي اللي كنت في المعرض واغمي عليا " 
لقيته قافل اتنهدت وقفلت واتساب وقامت جابت كتاب تقرأه وهي بتشرب النسكافيه❤️ 
يزن : لي لي 
ليلي بابتسامه : تعالي 
يزن : هدخل انام لو احتجتي حاجة صحيني
ليلي : ماشي ي قمر 
ابو ليلي : مساء الخير ي ست البنات 
يزن : اي ده اي اللي مصحيك ي حج
ابو ليلي : كنت رايح اشرب وقولت اعدي اطمن علي ليلي
ليلي : أنا كويسة ي حبيبي وكنت بقرا في كتاب 
ابو ليلي : ماشي ي حبيبتي ادخل اكمل نوم عشان عندي شغل الصبح 
يزن : يلا ي حج خدني في سكتك .
اتنهدت ليلي بابتسامه وسحبت الكتاب وكملت قراية لحد الساعة 3 الفجر وقررت تنام شويه وتصحي عشان تبدأ تظبط حاجات كتير فاتتها .
..
أيمن : فهمني بقي مين دي وتعرفها ازاي؟
هادي : دي البنت اللي كنت بحلم بيها 
أيمن بصدمة : ده الحوار طلع بجد 
هادي : أيوة 
أيمن : طب وهتعمل اي ؟
هادي : مش عارف بس محتاج اتكلم معاها 
أيمن : طيب مش خدت رقمها ما تكلمها ؟ 
هادي : استنيت تكلمني هي تكون ارتاحت شكلها كان تعبان اوي النهاردة 
أيمن بخبث : فيك الخير 
هادي بضحك : أتلم يابني أنا لسه شايفها النهاردة 
أيمن : وماله ي أخويا علي الله حكايتكم العب العب
هادي بضحك : هتتغلب زي كل مرة 
..
روح هادي وخد دش وعمل قهوة ودخل المكتب يخلص ورق تبع شغله لازم يسلمه بكره للشركة .
بعد مرور تلت ساعات متواصلين كان فصل ودخل ينام بس فتح فونه يشوف المسدجات اللي جتله لقي ليلي بعتاله ماسدج علي واتساب قام اتعدل بسرعة وقرا محتواها .. وبعتلها " اسف علي التأخير وانا مسجل رقمك ممكن نتقابل بكره في كافية ....... ؟ واختاري المعاد اللي يناسبك " 
لقاها قافلة قفل فونه وحطه علي الشاحن وسند علي السرير وهو بيفكر ازاي هتكون علاقته بالبنت دي !! هو مش حاسس باي مشاعر ناحيتها بس في نفس الوقت مشدود ليها ومتلغبط ! تعب من التفكير فيها ونام .
..
صحيت ليلي الصبح وشافت المسدج اللي باعتها هادي وبعتتله يتقابلو الساعة 5 في الكافيه اللي قال عليه .
هادي شاف الماسدج لانه كان فاتح في نفس الوقت بس مردش ورن عليها ..
ليلي بتوتر : الو .. صباح الخير 
هادي : صباح النور .. انتي كويسة دلوقتي ؟
ليلي : اه الحمد لله 
هادي : طيب تحبي اعدي عليكي ونقعد في كافيه والا حابة تيجي وحدك ؟ عشان بس متتعبيش أو حاجة 
ليلي : لا هعرف اجي مش عايزة اتعبك
هادي : لا تعب ولا حاجة هسيبك علي راحتك بس لو احتجتي حاجة رني عليا 
ليلي بكسوف : متشكرة 
هادي : ماشي يلا باي 
..
وصلت ليلي الكافية لقت هادي مستنيها 
هادي بابتسامه : تعالي اقعدي أنا طلبتلك قهوة سادة بتحبيها ؟
ليلي باستغراب : اه بس عرفت ازاي ؟
هادي : من الحلم 
ليلي بصدمة : حلم !! أنت كنت بتحلم بيا زي ما بحلم بيك ؟
هادي باستغراب : انتي كنتي بتحلمي بيا ؟ 
ليلي بكسوف  : انت مش فاكر انك قابلتني قبل كده ؟ 
هادي بتذكر : قابلتك فين طيب ؟
ليلي : معرض الكتاب لما رشحتلي كتاب ...
هادي : اااه افتكرت أنا كنت بقول بردو أن شكلك مش غريب عليا طيب ممكن تحكيلي الحلم كان اي ؟ 
ليلي بتوتر : لا
هادي : طب تحبي احكي أنا ؟
ليلي : ماشي
حكي هادي ل ليلي تفاصيل حلمه وقعدو اكتر من ساعتين يتكلمو واندمجو مع بعض في الكلام و ليلي كانت مبسوطة لانه حلمها بيتحقق ولقت الشخص اللي هي بتتمناه وهادي حب شخصية ليلي اوي وكان منجذب ليها بالرغم أنه كان خايف من مشاعره ناحيتها في الاول ومازال لسه مش متأكد من مشاعره ليها .

يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الخامس اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية فقدان مؤقت " اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent