Ads by Google X

رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الرابع 4 - بقلم فاطمة الزهراء أشرف

الصفحة الرئيسية

 رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الرابع 4  - بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان- بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الرابع


جاسر خرج  عشان يشرب وهو خارج شاف صور لمحمد وسهام وهم بيضحكوا وصور لمريم ونور ومحمد وسهام وهم فرحانين  وتخيل أن دا بيتوا  وأن هو اقعد أقدام التلفزيون هو وزوجته 
فاق من تخيلتوا ودخل المطبخ وشاف مريم وقف بتعمل الطعام 
مريم  : محتاج حاجة 
جاسر : محتاج مياه 
مريم  : حاضر  
وعطتلوا المياه وهو اخدها وخرج أعد يتفرج على التلفزيون 
مريم طلعت الطعام على السفره وقعدوا 
جاسر  بفضول : هو انتي عايشه لوحدك 
مريم  : لا بابا وماما وأختي عند عمي 
جاسر :  وسبوكي لوحدك كده 
مريم  : لا بس أنا عندي امتحانات 
جاسر : هو مين الخرج الرصاص 
مريم  : أنا 
جاسر  :  إنتي 
مريم : أيوه أنا فكليه طب قسم جراحة 
سكتوا ومريم شلت الطعام  
مريم  : تشرب اي 
جاسر  : قهوة 
مريم عملت القهوه وخرجت 
تشرب القهوه قدام التلفزيون 
جاسر  : مريم  
مريم  : نعم 
جاسر  : شكرا  
مريم : العفو 
مريم قامت تدخل تجيب الدوه بس وقعت وجاسر لحقه ولتقت العيون في نظره طويله 
مريم وقد فاقت قامت 
مريم : شكرا 
ومشيت بسرعه تجيب الدوه 
جاسر  بصوت واطي : عيونك زي البحر وكانهم مغنطيس 
مريم عطتلوا الدوه وجاسر خدهم وقعدوا يتفرجوا علي التلفزيون 
والتلفون رن 
مريم بتوتر  : الوو 
محمد  : عامله ايه مريوم وحشاني يا قلبي 
مريم : أنا بخير الحمد لله يا بابا انت عامل ايه يا حبيبي ونور وماما وعمو عمرو عامل اي سلملي عليه ومره عمو 
وعمتو 
محمد  : بس هم كلهم بخير الحمد لله وبيسلموا عليكي يا حبيبتي 
عملتي ايه في الجامعة 
والبت أمل عامله اي 
واوع يكون حدا زعلك ياحببتي 
مريم :  الجامعه تمام وامل الحمد لله بخير    وبعدين يا حبيبي وفي حد يعرف يزعلني أنا وال أمل وبعدين لو حد قدر يزعلها فمعتز هيمحي من على وش الدنيا وال اي يا حاج 
محمد : أيوه يا مريم ربنا يحفظهم ويحميهم وربنا يسعدهم يارب 
مريم  : يارب 
محمد: خلي بالك من نفسك 
مريم: ماشي يا حبيبي 
محمد : لا إله إلا الله 
مريم : محمد رسول الله 
______________________________
محمد  : هي كويسه يا سهام هي بس وحشاكي مش اكتر وبعدين دا كابوس 
سهام: يعني هي  كويسه 
ومفهاش حاجة 
محمد  : أيوه يا حبيبتي 
سهام: قلبي مش مستريح حاسه إن في حاجة هتحصل 
محمد :  هي كويسه  وبعدين  احنا  هنرجع بكره متخفيش و قومي صلى واكيد هترتاحي 
سهام: عندك حق 
وقامت تتوضه وتصلي 
______________________________
مريم بعد مكلمت في التلفون بتلف اتخضت وبتبص لجاسر 
جاسر  : بتكلمي مين 
مريم  : بابا 
جاسر سابها ومشي  وهي أعدت تزاكر و نامت على الكتاب 
جاسر لبس وكتبلها جواب  وخرج لقيها نايم على الكتاب فضل يبصلها وبيحفظ ملامحها    وحطلها الجواب في الكتاب وخرج ومشي من البيت 
وراح وره البيت وكانت في سيارة ركب 
فلاش باك 🖤
ومريم بتكلم باباها 
تلفون جاسر رن 
جاسر : الووو
........  : ساعه وهكون تحت البيت 
جاسر  : ماشي بس متعملش اي صوت 
......... : تمام أول ماوصل هرن عليك 
جاسر : تمام 
وقفل وحط منوم في القهوه  وراح لمريم لقيها لسه بتكلم باباها 
نهاية الفلاش باك 🖤
________________________________
مريم صحيت على أذان الفجر  قامت تتوضه وتصلي وبعد مصلت خبتت علي الباب بس مرضش 
مريم : جاسر ي  جاسر 
مرضش  فضلت تخبط ومحدش بيرض ففتحت الباب وملقتش حدا دورض في البيت وملقيتش حدا 
مريم  : راح فين ممكن يكون مشي احسن عشان لما بابا وماما ييجوا ميكونش هنا
ضميرها : دا تعبان وواخد اكتر من رصاصة وممكن يكون مفيش  حدا بهتم بيه 
مريم  : بس هو قال ان هو عنده ناس كتير بتهتم بيه 
فدخلت تذاكر وفتحت الكتاب ولقت الرسالة 
( أنا آسف اني همشي من غير ماشوفك  وبشكرك على انقاذي من الموت 
وتاني مره متكذبيش ي مريم  )
مريم قراءة الرسالة واعده تفكر هي كذبه في أي ( كذبة لما قالت أنا أسمي أسماء جاسر فعلا صدقها بس هو كان قعد في غرفة مريم وشاف اسمها علي الكتب و  البطاقه )
مريم  : هو أنا كذبة في أي 
وبعدين أعدت تزاكر  
_______________________________
جاسر أول لم روح البيت طلب الدكتور اللي جاه جري خوفا من الشيطان  وشاف مكان الجروح واندهش من الخياطه 
الدكتور: مين اللي خيطلك الجرح 
جاسر ببرود: ليه 
الدكتور  : عشان دا مستحيل يكون دكتور متدرب  ذي سليم  مقال دا دكتور  كبير وعارف هو بيعمل اي 
جاسر: خلصت 
الدكتور  : أيوه 
جاسر  : على بره  
الدكتور  مشي وجاسر اخد شاور ولبست وطلع ينام 
بخ 😂 مين اللي كان عايز يموت جاسر؟؟
ومريم هتقول لحدا على جاسر ولالا ؟ 

يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الخامس اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ملكه قلب الشيطان " اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent