رواية حيات ليلي الفصل الخامس بقلم ملك محمد
رواية حيات ليلي الفصل الخامس
بعد ما ليلي اتعرفت على الفرقه إلى هتشتغل معاها وعرفت المهمه اه روحت البيت سلمت على مامتها
ليلي:ازيك يا احلى غزال في الدنيا وحشتني اوي انهارده
ام ليلي:بس يابت يبكاشه انتي رحتي الجامعه وجيتي سلمتي عليه و حتى الشغل ازاي بقا وحشتك
ليلي:انتي ياغليا في قلبي عمل اكل اه بقا انهارده
ام ليلي:عمله مكرونه بشمل وفراخ بنيه
ليلي:اشتا على يامز انت خلاص انا هطلع ها غير وانزل اكل
ام ليلي:ماشى يابنتي
في حد آن على ليلي
ليلي:الوو
الراجل :الو ياباشا حبت كل المعلومات ال انتي قولتيلي عليها خلاص عدي على دلوقتي وهتلي الورق معاك
فلاش باك
ليلي:يا حضرت الضابط حسام
حسام:نعم يافندم
ليلي:انا هديلك اسم ولد وعايزه كل التفصيل عنه وهو طالب جامعي اسمو عبد الرحمن
حسام:تمام يافندم انهارده هكون جبت المعلومات عنه
ليلي :ماشى
باك
نزلت ليلي عشان تاكل مع مامتها لقت الباب بيخبط فتحت الباب
ليلي:شكرا يا استاذ حسام
حسام:العفو يا فندم
ليلي:اتفضل اتعشا معنا
حسام:لا شكرا جدا
ليلي:وللهي لاتاكل معنا يلا اتفصل
حسام:لا شكرا وللهي
ليلي:انا مش هكرر الكلام كتير يلا اتفضل
حسام:حاضر يافندم اتفضلي انتي لأول
دخلت ليلي
ام ليلي:مين يا بنتي إلى على الباب
ليلي : وحد زميلي في الشغل
ام ليلي:قوليلو يتفضل يتعشاا معنا
ليلي:انا عزمت عليه وهو جاي معيا
ام ليلي:اتفضل يابني متكسفش
حسام :شكرا يا مدام
ام ليلي:مدام اه قلي يا ماما
حسام:مش هينفع
ام ليلي:اه إلى مش هينفع انا مش بحب اسمع كلمت مدام دي بحس ان هيا بكبرني وانا لسا بعز شبابي
ليلي:ليه يا ماما عند كام سنه
ام ليلي:عندي ٦٨ سنه بس شفتي لسه صغيرا
ليلي:طبعا يا ماما انتي أصغر مني واجمل مني كمان
حسام :طبعا يا ماما انتي جميله جدا
آن التلفون
ليلي:انا قيما اشوف مين الي على التلفون
ليلي:الوو ازيك يا بابا عامل اه وحشتني انت اتاخرت ليه مش انت قلت هتاجي بسرعه يابت انا قلتلك انا هاجي بعد شهر صح أولم منسستي
ام ليلي:مين يا ليلى إلى على التلفون
ليلي:بابا يا ماما
ام ليلي:الو ياحبيبي عامل اه وحشتني
ابو ليلي :وانتي كمان ياعمري انا الحمد لله بسي بقا انا جي الشهر الجي عيزك تزوحي بنتك فاي حته وتعمل الاكل الي انا بحبه وتلبسي القميص بتاع ليلت دخلتنا عشان كده كتير على انا اتحرمت كتير اكني زي العسل الصغير
ام ليلي:بطل قلت أدب البت قعده وفتحه الكبر
ليلي:اه ياحج نحن هنا
ابو ليلي:امشي يابت منهنا سبيلي امك بقالي كتير مشفتهاش كنتي انتي حرماني منها وانتي معيا دلوقتي متحرميني منها وانتي عنده
حسام:استأذن انا بقا حضرتك يا حضرت الرائد ليلي لو احتجتي اي حاجة انا موجود
ليلي:تمام يا حسام
حسام :سلام عليكم
ليلي وامها :عليكم السلام
ابو ليلي قفل وليلي طلعت على غرفتها
ليلي:اما نشوف مين عبد الرحمن ده
قرآت ليلي كل حاجة عنه
ليلي:بقا انت ياكلب انا هوريك اعمل فيك اه عزبتني السنين دي كلها بعيده عن امي وبلادي ومدرستي مان مو تك يبقا مش اسمي ليلي
نامت ليلي وجه الصبح على أبطالنا
صحيت ليلي الصبح خدت شور ولبست ونزلت تفطار مع مامتها
ليلي:صباح الفل والياسمين
ام ليلي:صباح نور يابت انتي عماله تحلوي كل يوم عن إلى قبله بسم لله مشاء لله لله واكبر ربنا يحميكي ياقلبي امك
ليلي:يلا سلام عشان اروح الكليه
ام ليلي:ربنا معاكي
زهبت ليلي إلى الكليه ودخلت المدرج سلمت على البنات
ليلي:هاي يا بنات عاملين اه
البنات :تمام الحمد لله انتي عمله اه
ليلي:بخير الحمد لله
البنات:يارب
ليلي:ممكن يا منه عايزكي في موضوع
منه :حاضر
ليلي:انتي مش فكراني يام سيد
منه:انتي عرفتي لاسم ده منين الاسم ده صبحتي من الطفوله كانت بتقولهالي وهيا. حشاني اوي
ليلي:يعني لوشفتيها هتعملي اه
منه:هقولها سبتيني ليه ومشيتي انتي وحشتيني اوي نفسي اخدك فحضني
منه عماله طعيت
ليلي:لو انا و تهالك دلوقتي هتعملي اه
منه:بجد يارت انا هكون ممتنه ليكي جدا
ليلي:انا
منه:مش فهمه
ليلي:انا صحبتك يا منه من الطفوله يام سيد لسه ابوسيد والعيال مطلعين عينك
منه:انتي ليليت حياتي وحشتيني سبتيني ليه ومشيتي انا زعلانه منك ومخصماكي
ليلي:معلش يا قلبي انا رجعتلك اهو
وحضنوا بعض
محمد:الحق يا عبدو اختك حضنا الغزاله
عبدو:طيب دكده حلو هخلي اختي تخليها تخرج معيا
ليلي:بصي يا منه انا قلتلك اني ليلي بس مش عايزه حد يعرف اني ليلي إلى كنت معاكم في الاعداديه ولي هيكلم معاكي قوليلوا كانت بتسلم عليا عادي وبقينا أصدقاء بس متضحكيش لحد
منه:حاضر بس ليه
ليلي :قولي بس كده وخلاص
منه :ماشى
عبد و:منه
منه :نعم
عبدو :اختي يا حبيبت قلبي
منه:خير عايز اه انت مش بتقول حبيبتي غير امتطلب مني حاجة
عبدو :انا
منه اه
عبدو:خلاص ماشي هدخل في الموضوع على طول انا عايزك تقولي لي ليلي انها تخرج معيا
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حيات ليلي" اضغط على اسم الرواية