Ads by Google X

رواية طفلتي الصغيرة الفصل الخامس 5 بقلم إسراء محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية طفلتي الصغيرة الفصل الخامس بقلم إسراء محمد


رواية طفلتي الصغيرة الفصل الخامس 

مراد:رعد لقوا جنه عارف القضيه المهمه ال كنت بقولك عليها بتاعه المافيا وبيبيعوا البنات النهارده مسكوهوم ولقي جنه من ضمن البنات دي علي حسب مواصفاتها اللي ادنهالهم(رعد نزل القاهره عشان يعمل بلاغ لان مراد صاحبه ظابط ف المخابرات وشاطر جدا ومبيسبش حاجه الا لما يوصلها وكان اداهم مواصفات جنه)
رعد :ايييييييييهههههه طب يلا بسرعه واتجهوا نحو القسم دخل بسرعه ولقي جنه فعلا بس كانت عنيها منفوخه وحمره ومعيطه وحوالين عنيها سواد من الخوف والرعب 
رعد:جنه وجري عليها حضنها 
جنه بعياط: رعدي وحضنته جامد وقعدت تعيط وتمسك ف حضنه ورقبته وهو يطبطب عليها ويهديها ويملس علي شعرها بحنان رعد كان جواه نار وغضب بس مش عاوز يبين ده ويخوف جنه وجنه هديت 
رعد بحنان:ممكن احكيلي ال حصل بالتفصيل 
جنه حكتله كل حاجه من اول ما سليمان قالها لحد ماهي طلعت تجري واتخطفت وأنها جريت بسبب اللي سليمان قاله 
رعد بصدمه :اي بابا اللي قالك كده وكمان هو اللي خطفك من جوه القصر ازاي لا لا ي رب يكون غلط معقول بابا يكون مشترك معاهم ف حاجه وقالك كده وعرفك عشان تكرهيني وتسيبيني وتمشي وهو يخطفك يعني ده خطه منه
مراد:عاوز يهدي رعد، اهدي ي رعد اهدي احنا مش متأكدين لسه ولسه مقبضناش لحد منهم يمكن في حاجه غلط
رعد بدموع :حاجه غلط ازاي بتقولك هو اللي خطفها وهو اللي قالها وعمل كده عن قصد ودي كانت خطه منه يبقي في حاجه غلط ازاي 


جنه:بحنيه معلش ي رعدي وتطبطب عليه بحنان وشفقه وان ابوه عمل كده وكان هدفه يكره جنه ف رعد وجوزهالو مخصوص ومفرقش معاه رعد وانه يتعلق بيها وانه كان مبسوط معاها ،معلش ي رعدي وتمسح دموعو وتحضنه و مراد قام يطبطب عليه (الصدمه كانت صعبه اوي عليه أن هو مفرقش مع ابوه وإن ابوه اصلا من ضمن بتوع المافيا وقاسي وجاحد وبيبع بنات اطفال صغيره ازاي ابوه يعمل كده !!)
رعد خد جنه ومشي وراح ع بيته اللي في القاهره
ومعرفش حد أنه لقي جنه 
جنه لسه خايفه ومرعوبه 
رعد كان قاعد ساعتها ع السرير سرحان 
جنه راحتله وخايفه:رعدي انا خايفه اوي والنبي مش تسبني واترمت ف حضنه وعيطت جامد  
رعد بحنان بيملس ع شعرها ممكن تهدي عشان خاطري خلاص انا عاوز اتكلم معاكي وافهمك كل حاجه ممكن 
جنه هزت راسها ورعد فهمها أن نهي كانت مراته وان هي اتقتلت بسببه يعني حد تبع الشغل قتلهاله بسبب صفقه رعد كسبها وان هو حزن عليها اوي ومن ساعتها حاله اتغير بس لما جت هي حاله رجع زي زمان للاحسن وعرف أن هو كان زعلان ع نهي بسبب العشره مكنش بيحبها زي ما بيحب جنه لما جت جنه هو حبها ونسي حزنه ع نهي وعرف أن زعلان عليها بسبب العشره مش بسبب أنه بيحبها حب وعرف أن هو كان مجرد اعجاب بيها لما اتجوزها مكانش حب حب عرف الحب اللي بجد لما جت جنه ظهرت ف حياته جنه بقت مصدومه وفرحانه ف نفس الوقت وكمان رعد حكالها أن احمد ابوها الحقيقي وان امها كانت ع علاقه بيه وهي وهو قتلوا ابوها (اللي هو كانت مفكراه ابوها )لما عرف الحقيقه وان جنه مش بنته قتلوا واتجوزوا وحكالها أن هما باعوها بالفلوس لابوه سليمان
جنه بقت مصدومه ودموعها بتنزل بس ومش بتنطق رعد اتخض عليها وقعد يكلم فيها ويهديها وهي بتعيط ف صمت لحد ما صرخت وعيطت جامد واترمت ف حضنه وتعيط وتصرخ جامد 
رعد بقي يهديها 
رعد:خلاص ي حبيبتي اهدي انا جنبك اهو مش هسيبك ومش هسمح لاي حد يأذيكي 
جنه:انا انا مش مصدقه كده ماما هتخش السجن
رعد :انا مش عارف اقولك اي ي جنتي والله ماعارف اقولك تسيبيهم عايشين حياتهم وهما قالتين وقاتلين قتله ولا اسجنهم وياخدو جزائهم وتبقي امك فالسجن وكمان احمد ابوكي الحقيقي يبقي امك وابوكي فالسجن 
جنه:لا ي رعد انا عاوزه حق بابا علي الله يرحمه هو أه مش بابا الحقيقي بس هو اللي رباني وكمان كان حنين معايا اوي من بعد ما مات وانا صغيره وانا اتحرمت من الحنان وابويا اللي هو ابويا وانا كنت مفكره جوز امي كان قاسي اوي معايا لازم حقه يرجع 
رعد:اهدي ي حبيبتي ربنا يرحمه حقه هيرجع وخد جنه ف حضنوا ونام وناموا هما الاتنين و عدي  الليل عليهم 
_______________&______________
في الصعيد 
سليمان كان خلاص بيجهز شنطه وهيهرب 
ياسمين:لو اعرف في أي بس انا مش فاهمه حاجه فهمني
سليمان بغضب:ملكيش دعوه اوعي كده ولسه هيهرب لقي اللي بيقبض عليه
_____________&_______________
عند جنه ورعد 
رعد صحي ع صوت التليفون
مراد:رعد انا قبضت ع واحد منهم وهو اعترف بكل حاجه واعترف ع ابوك وهو كان لي يد و كان عاوز يهرب بس لحقناه قبل ما يهرب وهو دلوقتي معانا ف السجن
رعد بحزن وصدمه:طيب اقفل وانا جاي ي مراد
جنه قامت وقالتله اي ي رعدي اي اللي حصل رعد حكالها وجنه قالتلوا هاجي معاك ولبسوا وراحوا القسم (هو أه اتقبض عليه فالصعيد بس هما جابو القاهره لان الصفقه تمت فالقاهره وكل حاجه كانت فالقاهره وباقي الناس اللي اتقبض عليهم بالقاهرة بردو)
راحو القسم مراد كان واقف وبعت جاب سليمان 
وطلع الكل بره مخلاش غير رعد وجنه وهو وسليمان 
رعد بصدمه وحزن:عملت كده لي 
سليمان بشر:عشان الفلوس 
رعد:هو احنا محتاجين ،انا مصدوم ي بابا ازاي تعمل كده 
سليمان بشر:انت السبب اني اتسجن ،انا لازم اقتلك واموتك مش انا اتسجن وانت والسنيوره تبقوا مبسوطين 
رعد بصدمه اكبر :عايز تقتل ابنك 
سليمان:انت مش ابني ولا ابن ياسمين احنا كنا لاقينك عند باب جامع كنت لسه صغير خدناك وربناك
رعد مصدوك وجنه ومراد مصدومين 
وسليمان شد من ضهر مراد السلاح ورفعه ع رعد جنه صوتت ومراد جيه يقرب 
سليمان حط المسدس ع رأس رعد وخلاص هيضغط ع الزيناد فجأة حصل ضرب نار فالقسم وفي ناس معاها سلاح دخلت الاوضه ورفعين السلاح ع كل الموجودين  (طبعا سليمان هرب دول ناس اصلا طبع المافيا وعاوزين يهربوا كل اللي اتقبض عليهم ) وبقوا يضربوا نار عليهم  ومبقوش عارفين يستخبوا فين وفجاه رعد اتصاب في رصاصه جت فيه
مراد: رعد
جنه بصريخ:رعدددددد

يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent